Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 183
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
o i jeszcze jedno co masz na myśli pisząc o nie sprawnym PDF-fie kiedy zobaczę że coś jest nie tak ?

Dpf może być sprawny. Problemem jest eksploatacja i nieumozliwianie jego wypalenia. Albo niesprawny termostat i temperatura za niska do wypalenia dpf.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Filtr oleju oczywiście z górnej półki.

Co masz na myśli czyli jaki może jakiś link?

 

oczywiście Mann

Sprzedam :

- ręczny M-pakiet BMW e9x

Opublikowano
A jak to sprawdzić domowym sposobem ?

 

Jest zupełnie odwrotnie, olej w dieslu wymienia się rzadziej niż w benzynie. W silniku benzynowym olej zużywa się szybciej. Kolor nie zawsze jest miernikiem zużycia.

Jeśli DPF jest niesprawny, to już zupełnie inna sprawa i taki olej nawet po 1 tyś km może być rozrzedzony przez ropę i nie trzymać minimalnych, wymaganych parametrów. Taki olej wymienia się od razu po zauważeniu jego zwiększonego poziomu w silniku.

 

Co sadzicie o płukankach przed wymiana oleju? (nigdy nie stosowałem).

Kolego jeśli ktoś nie jeździ wyłącznie w trasy to w zasadzie prawie nie ma opcji żeby co kilka tysięcy km nie mieć dolewki ON do oleju jeśli ma się dpf.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Moje auto jeździ codziennie 2 x 20-25km (w tym 1/3 tego dystansu jest po mieście). Auto ma słabe warunki do wypalania, bo zanim się rozgrzeje do prawie normalnej temp, to jest już miasto...

Najczęściej 1 lub 2 razy w miesiącu jest robiona trasa 2 x 50-60 km.

Przybywania oleju przez okres 3,5 roku nigdy (odpukać) nie zauważyłem. Regularnie go dolewam, bo zużycie jakieś jest (ogólnie raczej niewielkie,normalne).

 

Dobry filtr to: oryginał z Bmw, Mann, Mehle, Knecht, Bosch, Purflux, Hengst...(ostatnio oglądałem filtr Meyle i choć był tani, to wyglądał solidnie).

 

Z wypalaniem tak łatwo ogólnie nie jest. Nawet czasami ciężko jest je nawet zauważyć. Na pocieszenie jest to, że system DPF ze wszystkich marek, w BMW jest najbardziej niezawodny.

Ja od siebie polecam cykliczne sprawdzanie temperatury w ukrytym menu, wymianę termostatów co kilka lat (nigdy nie spotkałem się ze sprawnym termostatem EGR w E9x w kilkuletnim aucie), tankowanie na sprawdzonych stacjach...

Jeśli ktoś chce trzymać się wymian oleju wg wskazań komputera, to proponuję zalewanie silnika PRAWDZIWYM SYNTETYKIEM (baza olejowa full syntetyk), a ten zaczyna się od około 200zł za bańkę w hurcie (Millers, Motul, Liqui Moly).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
A która to jest sekcja w ukrytum menu zeby zobaczyc temp? Bo rozumiem że jak osiagnie ponad 70 to jest ok bo mozna liczyć że się wypali ;-) jak sie jezdzi autostarami - jezeli te nasze drogi mozna tak nazwac
Opublikowano
Ja od siebie polecam cykliczne sprawdzanie temperatury w ukrytym menu, wymianę termostatów co kilka lat (nigdy nie spotkałem się ze sprawnym termostatem EGR w E9x w kilkuletnim aucie)

U mnie nie był wymieniany od nowości termostat i wciąż pracuje bez zarzutów.

Opublikowano

Ja wymieniałem u siebie oba termostaty jakieś 3 lata temu. Ostatnio jeszcze działały ok, ale i tak niebawem sprawdzę dokładnie temperaturę przed zimą.

O ile termostat główny traci raczej stopniowo swoje właściwości, to Egr często przepuszcza całkowicie i praktycznie nie trzyma temperatury wcale.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Ja wymieniałem u siebie oba termostaty jakieś 3 lata temu. Ostatnio jeszcze działały ok, ale i tak niebawem sprawdzę dokładnie temperaturę przed zimą.

O ile termostat główny traci raczej stopniowo swoje właściwości, to Egr często przepuszcza całkowicie i praktycznie nie trzyma temperatury wcale.

O ile się nie mylę w N47 jest już tylko jeden termostat.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
O ile się nie mylę w N47 jest już tylko jeden termostat.

 

...ale w M57T2D30 są dwa termostaty. Nie pamiętam jak jest w N47 - możliwe że tylko jest główny.

Najczęściej uszkodzony termostat EGR widziałem w M47. U mnie w M57 termostat EGR też wcale nie trzymał, aż do wymiany na nowy oryginał.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Co sądzicie o tych specyfikach do plukanie silnika liqui moly? Stosował ktoś? D tej pory auto latalo na 5w30 Bmw ( castrol) teraz chyba zaleje Millersa albo motula i tak kombinuje czy nie zalać najpierw tego specyfiku. Przebieg auta 237 tys. Co sądzicie? Zaszkodzi czy pomoże?
Opublikowano
O ile się nie mylę w N47 jest już tylko jeden termostat.

 

...ale w M57T2D30 są dwa termostaty. Nie pamiętam jak jest w N47 - możliwe że tylko jest główny.

Najczęściej uszkodzony termostat EGR widziałem w M47. U mnie w M57 termostat EGR też wcale nie trzymał, aż do wymiany na nowy oryginał.

W N47 jest tylko główny i nie pada tak często jak w M47.

Opublikowano
O ile się nie mylę w N47 jest już tylko jeden termostat.

 

...ale w M57T2D30 są dwa termostaty. Nie pamiętam jak jest w N47 - możliwe że tylko jest główny.

Najczęściej uszkodzony termostat EGR widziałem w M47. U mnie w M57 termostat EGR też wcale nie trzymał, aż do wymiany na nowy oryginał.

W N47 jest tylko główny i nie pada tak często jak w M47.

A jak padnie, to jest bardzo tani. W ASO 140 zł

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Do auta z mojego roku są dwa rodzaje Filtrów, shit, który jest który, czy ktoś może podać mi pełen kod silnika? W szukajce jakoś tego nie ogarnąłem. E91, 2006 rok, 320D 163PS, czy po rozkodowaniu Vinu wyjdzie pełen kod silnika? A nie tylko M47t2?
Opublikowano
Do auta z mojego roku są dwa rodzaje Filtrów, shit, który jest który, czy ktoś może podać mi pełen kod silnika? W szukajce jakoś tego nie ogarnąłem. E91, 2006 rok, 320D 163PS, czy po rozkodowaniu Vinu wyjdzie pełen kod silnika? A nie tylko M47t2?

Do Twojego silnika są dwa termostaty, główny i egr. Tu masz większy wątek na ten temat viewtopic.php?f=70&t=157748

  • 1 rok później...
  • 3 lata później...
Opublikowano

Hej.


Ktoś mi jest w stanie powiedzieć jakie są klucze potrzebne do wymiany oleju i wszystkich filtrów. Najbardziej mnie interesuje filtr powietrza, bo wiem że jest do niego ciężko dostęp w 2.0 163hp.


Chciałbym zrobić to sam, ale wolę wcześnie się przygotować z kluczami

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.