Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak znajdziesz warsztat który potrafi zdjąc ją z felgi bez uszkodzenia nie powinno byc problemu. Przed naprawą powiedz jaka to jest opona, bo nie wszyscy "fachowcy" wiedzą o co chodzi :roll: . Najlepiej przedtem sprawdź sam (np. wodą z dodatkiem płynu do naczyn) gdzie ucieka powietrze - dobrze jest przedtem napompować oponę do max wartości ciśnienia.
  • Odpowiedzi 194
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Jak znajdziesz warsztat który potrafi zdjąc ją z felgi bez uszkodzenia nie powinno byc problemu. Przed naprawą powiedz jaka to jest opona, bo nie wszyscy "fachowcy" wiedzą o co chodzi :roll: . Najlepiej przedtem sprawdź sam (np. wodą z dodatkiem płynu do naczyn) gdzie ucieka powietrze - dobrze jest przedtem napompować oponę do max wartości ciśnienia.

 

 

Dzięki, bo byłem w jednym serwisie to gość mi powiedział, że się nie naprawia.

 

Tak właśnie sprawdzę, będzie widać. Serwis taki, który ma pojęcie o zdemontowaniu ROF znalazłem, także spoko.

 

Pzdr.

Opublikowano
jeżeli jest dziura w oponie w ROF czy normalnej bezdętkowej nikt nie ściąga z felgi opony. dziurę zatyka specjalnym sztyftem. Latki klejone były na detki 20 lat temu. reasumując , taka naprawa niczym nie różni si e od normalnej opony.
Opublikowano
jeżeli jest dziura w oponie w ROF czy normalnej bezdętkowej nikt nie ściąga z felgi opony. dziurę zatyka specjalnym sztyftem. Latki klejone były na detki 20 lat temu. reasumując , taka naprawa niczym nie różni si e od normalnej opony.

 

 

Chodzi Ci o te gumowe kołki? Kiedyś miałem naprawianą zwykłą oponę w ten sposób, ale gość jeszcze od wewnątrz to zabezpieczył czymś w rodzaju łatki.

Opublikowano
jeżeli jest dziura w oponie w ROF czy normalnej bezdętkowej nikt nie ściąga z felgi opony. dziurę zatyka specjalnym sztyftem. Latki klejone były na detki 20 lat temu. reasumując , taka naprawa niczym nie różni si e od normalnej opony.

 

 

Chodzi Ci o te gumowe kołki? Kiedyś miałem naprawianą zwykłą oponę w ten sposób, ale gość jeszcze od wewnątrz to zabezpieczył czymś w rodzaju łatki.

 

Czesc opone ROF naprawiaja tak jak normalne nic sie nie zmienia sciaga, szlifuje, koleczek i od spodu cosik w rodzaju latki po sprawie robilem byl sobie wkret wiec go wydarlem i flaczek sie zrobil tyle ze sie dojechalo do wulkanizacji

Opublikowano
to nie kołek , tworzywo termoplastyczne które się rozszerza i stygnie. nie znam się na tym ale od dawna tak mam naprawiane koła. w zimowym ROF dziurę miałem po 3 miesiącach użytkowania ( w oponie mała srubka).
Opublikowano

I już po kłopocie.. był jakiś gwóźdź. Operacja zakończyła się sukcesem, cała przyjemność 56 zł brutto :)

 

Pytałem się gościa jak to w końcu z założeniem zwykłej opony, usłyszałem, że będzie wariować komp z komunikatem o niskim ciśnieniu, bo jak to argumentował zwykła opona jest miększa i podczas uginania się takiej opony komp będzie wyłapywał jako nagłe spadki ciśnienia i będzie sygnalizował komunikat, ile w tym prawdy nie wiem.

 

Pzdr.

Opublikowano
ja letnie ROF continental zmieniłem po 3 miesiącach ( w nowym aucie ) na zwykłe pirelli. z kontrolką ciśnienia żadnego problemu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jeżeli jest dziura w oponie w ROF czy normalnej bezdętkowej nikt nie ściąga z felgi opony. dziurę zatyka specjalnym sztyftem. Latki klejone były na detki 20 lat temu. reasumując , taka naprawa niczym nie różni si e od normalnej opony.

Wg fachowców wklejenie łaty od wewnątrz gwarantuje szczelność na 100%. Kołki sprawdzają się, ale tylko do małych i regularnych otworów np. po gwoździu. Kołek to mozna sobie samemu wkleić. po co do tego wulkanizator?

A co do opon bez ROF nie ma żadnych komunikatów. Opony zimowe mam bez ROF (miękkie Micheliny 205/55/16) i przez dwa sezony ani jednego komunikatu.

Opublikowano
I już po kłopocie.. był jakiś gwóźdź. Operacja zakończyła się sukcesem, cała przyjemność 56 zł brutto :)

 

Pytałem się gościa jak to w końcu z założeniem zwykłej opony, usłyszałem, że będzie wariować komp z komunikatem o niskim ciśnieniu, bo jak to argumentował zwykła opona jest miększa i podczas uginania się takiej opony komp będzie wyłapywał jako nagłe spadki ciśnienia i będzie sygnalizował komunikat, ile w tym prawdy nie wiem.

 

Pzdr.

 

Bzdura :wink: Ja także zmieniłem z ROF na zwykle i jest pięknie . Polecam .

 

Pozdrawiam

Opublikowano
I już po kłopocie.. był jakiś gwóźdź. Operacja zakończyła się sukcesem, cała przyjemność 56 zł brutto :)

 

Pytałem się gościa jak to w końcu z założeniem zwykłej opony, usłyszałem, że będzie wariować komp z komunikatem o niskim ciśnieniu, bo jak to argumentował zwykła opona jest miększa i podczas uginania się takiej opony komp będzie wyłapywał jako nagłe spadki ciśnienia i będzie sygnalizował komunikat, ile w tym prawdy nie wiem.

 

Pzdr.

 

Bzdura :wink: Ja także zmieniłem z ROF na zwykle i jest pięknie . Polecam .

 

Pozdrawiam

 

 

Oj Ci wulkanizatorzy to w ogóle.. szkoda gadać. Ten mówi, że się nie da, tamten, że cośtam... dramat :mad2: :mad2:

Ostatni sezon tych gum, także zobaczę czy ponownie założę ROF czy zwykłe.

 

Pzdr.

Opublikowano

eXiDe , jakbyś potrzebował to mam ContiSportContact 2 SSR 17" ( z tego roku ) po minimalnym przebiegu, leżą w garażu i się kurzą :wink:

 

 

Pozdrawiam

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
A ja chciałem zapytać co zrobić, gdy już nam się przebije opona (czy to run-flat czy zwykła) i nie mamy dojazdówki. Wzywamy assitance i co oni robią? Opcja wzięcia na lawetę nie jest dla mnie rozwiązaniem, szczególnie jak jadę na wakacje. Czy assiatance dodawany do ubezpieczenia lub dodatkowy (starter24.pl czyli ADAC) działa w tem sposób, że panowie przyjeżdzają ze swoją oponą i na miejscu ją zakładają? Jeżeli tak, to czy mają sprzęt żeby założyć na moją felgę (po zdjęciu uszkodzonej opony), czy może przyjeżdżają ze swoją felgą? No i ile dodatkowo to kosztuje, bo wiadomo że trzeba za taką oponę zapłacić?
Opublikowano
wątpie, zeby przejechali z oponą czy z całym kołem bo ile musieliby tego mieć. Najpewniej laweta albo zdejmą koło do swojego auta i skoczą do wulkanizacji

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
I już po kłopocie.. był jakiś gwóźdź. Operacja zakończyła się sukcesem, cała przyjemność 56 zł brutto :)

 

Pytałem się gościa jak to w końcu z założeniem zwykłej opony, usłyszałem, że będzie wariować komp z komunikatem o niskim ciśnieniu, bo jak to argumentował zwykła opona jest miększa i podczas uginania się takiej opony komp będzie wyłapywał jako nagłe spadki ciśnienia i będzie sygnalizował komunikat, ile w tym prawdy nie wiem.

 

Pzdr.

 

Bzdura :wink: Ja także zmieniłem z ROF na zwykle i jest pięknie . Polecam .

 

Pozdrawiam

 

Potwierdzam, nic nie wariuje. Wszystko jest OK.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Opublikowano

Hej,

 

Skoro juz o Run Flatach to mam ciag dalszy zabawy z drzeniem kierownicy w zakresie 80-100km/h(opisywalem to w oddzielnym watki). Felgi wyprostowane - 17stki oryginalne BMW - opony Michelin Pilot Sport 3(zwykle) i Michelin Primacy HP(RF) - obydwa komplety nowe i nadal drzenie jest. 5 warsztatow wywazalo i nadal nic - aha dowazanie na pulawskiej rowniez nie pomaga.

Macie moze jakies inne pomysly?

 

BTW: jak wejde do iDrive do Opony -> Flat Monitor -> to mi pokazuje, ze mam zrobic jakas koretke - tak ma byc?

 

Pzdr,

Opublikowano
może chodzi o zresetowanie czujnika od opon

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
może chodzi o zresetowanie czujnika od opon

 

a jak sie robi taki reset? :)

I co z tymi kolami? dzisiaj obdzwonilem juz 3 dealerow bmw i kazdy mowi - zle wywazone kola... :/

 

pzdr,

Opublikowano

Na postoju, na pracującym silniku.

 

Jest instrukcja obsługi w pierwszym poście, a druga sprawa, że było już o tym.

 

To raczej nie ma wpływu na drżenie, tylko na sygnalizaowanie spadku ciśnienia w oponach.

 

Druga sprawa, może a raczej pewne, że nie jest to wina kół, jak sam napisałeś byłeś w kilku zakładach i wszystko ok.

 

Sprawdzał ktoś zawieszenie pojazdu, wał, inne elementy gumowe?

 

Pzdr.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam wszystkich!

 

Czytałem te wszystkie opinie i jak Wy wszyscy z jednymi się zgodzę a z innymi nie.

Jeśli chodzi o moje doświadczenie z oponami typu Run On Flat jest tak:

Autko kupiłem na 18' felgach - przód 225/40 tył 255/35 oczywiście Bridgestone Potenza RE050 A Run On Flat.

Zawieszenie jest "usportowione" więc samo w sobie jest twardsze.

Na zimę moją Bestię postanowiłem obuć w "zimowy" rozmiar 205/55/16.

Kupiłem aluski na których też były Bridgestone Blizaak także typu Run On Flat.

 

Co do wrażeń: Nie zauważyłem wielkiej różnicy w komforcie jazdy między 18' a 16'.

Trochę lżej wykonuje się skręty kierownicą ale to chyba normalne przy tak różnej szerokości opony.

W spalaniu nie zauważyłem zbytniej różnicy, może 0,5l/100km.

 

Są różne zdania o tych oponach, ale moim zdaniem nie jest na nich tragicznie. Co więcej - auto prowadzi się pewnie, na autostradach sunie jak po szynach, każdy najmniejszy ruch kierownicą przekazywany jest natychmiast na koła, dla mnie rewelacja. Czuć sportowego ducha siedzącego w BMW! Na oponach zrobiłem już ponad 50tkm i po ich stanie wnioskuję, że wytrzymają jeszcze spokojnie ok. 20tys.

Kiedy pytałem jednego fachowca o zmianę opon na zwykłe powiedział, że nie stanowi to problemu aczkolwiek sportowe zawieszenie przystosowane jest do właśnie tego typu opon i na autostradzie przy dużych prędkościach i przeciążeniach auto może myszkować, w najgorszym wypadku wypaść z toru jazdy.

To moje zdanie i osobiście nie narzekam - jak będę potrzebował większego komfortu kupię sobie serie X :norty:

 

Pozdrawiam Forumowiczów!

Opublikowano

Kiedy pytałem jednego fachowca o zmianę opon na zwykłe powiedział, że nie stanowi to problemu aczkolwiek sportowe zawieszenie przystosowane jest do właśnie tego typu opon i na autostradzie przy dużych prędkościach i przeciążeniach auto może myszkować, w najgorszym wypadku wypaść z toru jazdy.

zmien fachowca :lol:

Opublikowano
Kiedy pytałem jednego fachowca o zmianę opon na zwykłe powiedział, że nie stanowi to problemu aczkolwiek sportowe zawieszenie przystosowane jest do właśnie tego typu opon i na autostradzie przy dużych prędkościach i przeciążeniach auto może myszkować, w najgorszym wypadku wypaść z toru jazdy.

zmien fachowca :lol:

Lepiej będzie, jak Ty się dokształcisz, bo fachowiec miał rację. Z tym wypadaniem z toru jazdy może trochę przesadził, ale reszta to jak najbardziej prawda.

Opublikowano

sportowe zawieszenie nie ma nic wspolnego z oponami Run Flat-

a juz na pewno nie jest pod opony Run Flat jakos specjalnie przystosowane, pod nie zaprojektowane itd

opony Run Flat nie sa wymagane czy zalecane przy SPORTS SUSPENSION SETTINGS-

zreszta- to to tylko 2-3 cm nizej :lol:

Na Run Flatach jest inna, twardsza charakterystyka jazdy i pokusilbym sie nawet o stwierdzenie ze

na Polskich nierownych drogach to na Run Flatach jest niebezpieczniej- bo opona nic nie amortyzuje i auto "skacze"-

a jazda na normalnych oponach na pewno nie charakteryzuje sie tym ze jakies myszkowanie czy niebezpieczenstwo przy duzych predkosciach itd- bzdura,- rownie dobrze mozna by napisac zeby

kilka plyt chodnikowych wlozyc do bagaznika bo inaczej auto bedzie myszkowac :lol:

- sportowe auta na "18 czy "19 nie jezdza na Run Flatach- bo sa za ciezkie.

Jak myslisz- dlaczego M3 wychodzi na oponach "normalnych" ?

PS-

Chyba ze mowimy o "15- balonach- na takich kolach z oponami balonami faktycznie auto "plywa".

Ja jezdze na "19, mam profil opony 3,5 cm i przy predkosciach ‹200 km/h nic nie myszkuje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.