Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

pewnie, ze mozna zalozyc na std alu normalne opony, ja tak zrobilem.Wyrzucilem swoje RoF i zalozylem zwykle zimowki i wszsytko tip top.

Co do marki to kwestia gustu, na zime opona ma byc dobra a nie sie nazywac zimowa. Ja kupilem GoodYear Ultra Grip 7 205/55/16 i jestem zadowolony, oponki zawsze na gorze we wszsytkich testach.Lato mam ContiSportContact2 ale 18cali tez poleca'a

 

Generalnie na zime proponuje GoodYear'a, Dunlopa i Conti - miekkie i ciche gumy

pozdrawiam

Krzysiek


Sprzedam do E90 pre lift:

1. Pasek wielorowkowy do benzyniaków N52

2. Lampy komplet ori tył, używane w bdb stanie

  • Odpowiedzi 194
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W ostatnim "Motorze" jest test opon zimowych 205/55/16. Wygrał Continental, a za nim Michelin. Tak na prawdę różnice są niewielkie.
Opublikowano
Ja ostatnio zmieniłem u siebie na zimowe ROF Continental T810 S no i jestem mega zadowolony. Są bardziej miękkie od letnich Continental ROF i o wiele lepiej się prowadzi. Nie jest tak twardo jak jeżdżę po moich dziurawych miejskich drogach. Zdecydowany plus w porównaniu z letnimi i teraz się zastanawiam czy by innej marki ROF na lato nie kupić.

E30, E36, E60, E87, F48

Opublikowano
Założenie tego wątku spowodowane było tym , ze po raz pierwszy spotkałem się z tak sztywnym zawieszeniem i do tego oponami ROF. Auto kupiłem w grudniu 2008r i wyjechałem z salonu na zimowych oponach ROF Dunlop kupionych dodatkowo z felgami , oryginalne letnie ROF to Continental. Twardość zawieszenia i łomot w zawieszeniu odczułem wyraźnie dopiero po założeniu kół letnich ROF Continental. Skończyło się to tym , że kupiłem nowe letnie Pirelli ( nie ROF). Teraz znów mam koła z ROF Dunlop. Nie jest tak dobrze jak na letnich Pirelli ale nie tak źle jak na letnich Continental ROF. Myślę , że zimowe opony są miększe , zawsze tak to też odczuwałem w poprzednich autach na normalnych oponach , ale może też to zależy od producenta opon. Tzn ROF Continental letnie mogą być twardsze od np. ROF Dunlop letnich . Ale to już wymagało by wielu testów. Coś jednak wg mnie w tym jest.
  • Moderatorzy
Opublikowano
Założenie tego wątku spowodowane było tym , ze po raz pierwszy spotkałem się z tak sztywnym zawieszeniem i do tego oponami ROF. Auto kupiłem w grudniu 2008r i wyjechałem z salonu na zimowych oponach ROF Dunlop kupionych dodatkowo z felgami , oryginalne letnie ROF to Continental. Twardość zawieszenia i łomot w zawieszeniu odczułem wyraźnie dopiero po założeniu kół letnich ROF Continental. Skończyło się to tym , że kupiłem nowe letnie Pirelli ( nie ROF). Teraz znów mam koła z ROF Dunlop. Nie jest tak dobrze jak na letnich Pirelli ale nie tak źle jak na letnich Continental ROF. Myślę , że zimowe opony są miększe , zawsze tak to też odczuwałem w poprzednich autach na normalnych oponach , ale może też to zależy od producenta opon. Tzn ROF Continental letnie mogą być twardsze od np. ROF Dunlop letnich . Ale to już wymagało by wielu testów. Coś jednak wg mnie w tym jest.

 

Mam podobnie - letnie mam 17" Micheliny PilotSport (nie rofy) a zimówki z tego samego zestawu co Ty (więc rof-y) i jest sztywniej/głośniej na 16" rof niż 17" nie rof:D

Pozdrawiam,



Trzastek

BMW Klub Polska

Opublikowano
Mam letnie Conti PremiumContact run-flat 16", i po zmianie na zimowe 16" Dunlop M3 run-flat, roznica w komforcie naprawde duza. Na Dunlopach duzo lepsza przyczepnosc na mokrej nawierzchni. Conti slabo trzymaja na deszczu, DSC czesto dziala. Jedyna wada to standardowo dla zimowek, troche gorsza skutecznosc hamowania, i na suchej nawierzchni nie jest tak precyzyjnie jak na letnich.
Opublikowano

Jestem po wymianie letnich RFT bridgestone 225/50/16 na zimowe non-RFT nokiany 205/55/16 WRG2 + coniti mobility kit.

Wrażenie zgodne z czekiwaniami - miękko, cicho i komfortowo. Uczucie na kierownicy jedynie gorsze - miękko, ale to wydaje mi sie że poza bardziej miekką gumą i cienszymi bokami zimówek już kwestia wymiaru 205/55 vs 225/50. Sie zastanawiam czy wyjeździć moje letnie do koca czy na wiosne nowe, ale na pewno 225/50.

loco


'08 530iA touring xdrive; '05 118iA; '04 F650GS Dakar

['05 325i touring; '91 325i touring; '90 318iA; '01 320td; '01 530iA touring; '00 525i; '97 523i; '95 525i touring; '90 318is; '85 320i]

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Doradźcie proszę, co najlepiej? Od kilku dni cieszę się e91, 163 konie w manualu. Samochód kupiłem na felgach przód 225/45/17, tył 255/40/17 - opony pirelli run on flat. Auto ma tzw Sportliche Fahrwerksabstimmung - czyli zawias usportowiony i zastanawiam się co założyć na zimę. Myślę o tym, aby dokupić komplet felg plus zimówki, ale waham się nad rozmiarem. Po lekturze różnych wątków na temat run flatów, chyba zdecyduję się na zwykłe opony. Jednak tu pytanie do znawców - czy opony w jednakowym rozmiarze przód-tył będą ok? Pytam, gdyż któryś z opniarzy powiedział mi, że mam szerszą felgę z tyłu - tzn tzw. osadzenie - i rzeczywiście, gdy sprawdzałem w katalogu bmw jest tak - ET przód 34, ET tył 37. Nie znam tego parametru felg. Uff, nie wiem, czy nie zagmatwałem za bardzo, ale może ktoś już przerabiał różny rozmiar przód - tył. Dziękuję...
Opublikowano
beawer już referuje bo mam te same kolka i wymienialem runflaty. Niestety musisz zakupic dwa rodzaje opon 225/45/17 przod i 255/40/17 tył. Ja na poczatku kupilem 4 szt 225/45/17 i na tył bylo za wąsko. Założyli mi na probe 235/45/17 i dalej bylo za wąsko. Musialem parke odsprzedać i kupic dokladnie to co podaje katalog. Wg mnie zamiast bawic sie z przekladaniem zimówek na letnie felgi kup blaszanki 205/55/16 i bedzie oki. Na allegro mozna nawet tanio kupic całe takie kołka.
Opublikowano
Dziękuję Wam bardzo za cenne porady. Tak właśnie zrobię, kupię 4 felgi i opony zimowe w jednakowym rozmiarze, a obecne koła zostawię na sezon letni...
Opublikowano
a co ciekawe w modelu przed liftem z przodu jest felga 8" a z tyłu 8,5, natomiast po lifcie odeszli od tego i zarówno z przodu jak i z tyłu jest ta sama felga 8 cali. Nie wiem tylko czy ET to samo

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

Witam

Niedawno kupiłem e91 na run flet 205/55/16 BRIDGESTONE data produkcji 40/07 trzy sztuki i jedna całkiem nowa dokupiona z powodu gumy 42/09. Opony w stanie idealnym o minimalnym przebiegu około 10000km, obecnie mam zimowki jeśli ktoś chce kupić run flet 205/55/16 chętnie odstąpię kontakt 504604505.

Pozdrawiam

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam. Niedawno kupiłem e91 na zimówkach 17' /45 runflat. Nie chciałbym zmieniać felg bo mi się podobają, ale czy teraz jak bede kupował na lato opony chciałbym normalne, i tu pytanie czy te felgi które teraz mam będą ok do tej opony lub odwrotnie, czy opona na tej feldze normalnie się będzie zachowywać.?Jakieś za i sprzeciw czy bez problemu można je ładować, bo odwrotnie, opona runflat na zwykłą felgę czytałem że nie za bardzo.
Opublikowano
jasne ze zwykle opony beda pasowały, ja tak mam u siebie - zarowno komplet zimowek na ori felgach 156 16" jak i komplet letnich na ori 162 18". Oczywiscie gdybys zadzwonil do ASO i spytal to ci beda prac mozg i mowic,ze powinienes takie jakie zaleca producent czyl RoF ale to takie sratatata z ich strony. Mozesz bez problemu zalozyc normalne oponki

pozdrawiam

Krzysiek


Sprzedam do E90 pre lift:

1. Pasek wielorowkowy do benzyniaków N52

2. Lampy komplet ori tył, używane w bdb stanie

Opublikowano
na ori felgach zwykłe opony bez problemu

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
Ludzie przestańcie pisać takie rzeczy, że OPONY RUN ON FLAT NIE NADAJĄ SIĘ NA POLSKIE DROGI. Dlaczego się nie nadają?? Cóż za bzdury!

 

:mad2: :mad2:

 

Nie nadaja sie na zadne drogi.

Sa twarde jak kamienie, wrazliwe na koleiny, zuzywaja sie szybko, sa kosztowne przy wymianie, malo ktory zaklad je ma na stanie. Wystarczy?

Do tego wszystkiego slabo jezdza i slabo sie czuja.

Opublikowano
Ludzie przestańcie pisać takie rzeczy, że OPONY RUN ON FLAT NIE NADAJĄ SIĘ NA POLSKIE DROGI. Dlaczego się nie nadają?? Cóż za bzdury!

 

:mad2: :mad2:

 

Nie nadaja sie na zadne drogi.

Sa twarde jak kamienie, wrazliwe na koleiny, zuzywaja sie szybko, sa kosztowne przy wymianie, malo ktory zaklad je ma na stanie. Wystarczy?

Do tego wszystkiego slabo jezdza i slabo sie czuja.

 

 

Kolego co za farmazony wypisujszesz??? Ja jakoś rok już przejździłem i nie miałem w/w problemów :D :D :D

 

 

Rozmawiałeś z nimi? Może Cię nie lubią :D hahahhahahahaha

 

 

 

Z roweru się przesiadłeś? :D hahahhahahahhaha czy z chulajnogi????????????

 

Srutututu majtki z drutu :D

 

 

hahhahaa gryps roku, nie nadają się na każde drogi :D

Opublikowano
Kolego co za farmazony wypisujszesz??? Ja jakoś rok już przejździłem i nie miałem w/w problemów :D :D :D

 

A ja trzeci rok zaczynam.

 

Rozmawiałeś z nimi? Może Cię nie lubią :D hahahhahahahaha

 

Posylam im k.k.k.k.k. codziennie. Nie maja odwagi mi nic odpowiedziec.

 

 

Z roweru się przesiadłeś? :D hahahhahahahhaha czy z chulajnogi????????????

 

Srutututu majtki z drutu :D

Idz odrabiac slupki.

Opublikowano

A ja tam mi\ałem M3 dunlopa ROF, zamieniłem na zwykłe i ;

- jest cichutko

- jest mięciutko

- Kiera chodzi jednym paluszkiem

 

Nigdy w zyciu ROF na zime :mrgreen:

 

Nad latem sie zastanowie, ale w poprzednim aucie miałem Dunlopsportmaxx zwykłe i chyba na takie sie zdecyduje i teraz.

 

Gorzej jak chwyce pane :norty:

Opublikowano
A ja tam mi\ałem M3 dunlopa ROF, zamieniłem na zwykłe i ;

- jest cichutko

- jest mięciutko

- Kiera chodzi jednym paluszkiem

 

Nigdy w zyciu ROF na zime :mrgreen:

 

Nad latem sie zastanowie, ale w poprzednim aucie miałem Dunlopsportmaxx zwykłe i chyba na takie sie zdecyduje i teraz.

 

Gorzej jak chwyce pane :norty:

 

Masz zapas i podnośnik ?

Ja kupiłem 3-ke na RunFlat-ach, zimówki założyłem "zwykłe" i się zastanawiam czy letnich też nie kupić normalnych. Jedyne co mnie zastanawia to brak zapasu i podnośnika, kupiłem tylko kompresor i piankę uszczelniającą.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
A ja tam mi\ałem M3 dunlopa ROF, zamieniłem na zwykłe i ;

- jest cichutko

- jest mięciutko

- Kiera chodzi jednym paluszkiem

 

Nigdy w zyciu ROF na zime :mrgreen:

 

Nad latem sie zastanowie, ale w poprzednim aucie miałem Dunlopsportmaxx zwykłe i chyba na takie sie zdecyduje i teraz.

 

Gorzej jak chwyce pane :norty:

 

Masz zapas i podnośnik ?

Ja kupiłem 3-ke na RunFlat-ach, zimówki założyłem "zwykłe" i się zastanawiam czy letnich też nie kupić normalnych. Jedyne co mnie zastanawia to brak zapasu i podnośnika, kupiłem tylko kompresor i piankę uszczelniającą.

 

Pozdrawiam

 

 

Mam assistance :norty:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.