Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 194
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Da rade. Mam runflat zimowe Michelin 205/55R16 na blaszankach.

 

Więc tak jak pisałem, to opona jest inna - nie felga. No chyba, że blaszaki do ROF są inne w co wątpię. :lol:

 

Pzdr.

Opublikowano

najtańsze trójki są na felgach blaszanych z run flat.

Dariusz Mindak

Field Engineer

Bridgestone

 

cytat" ale tylko oryginalną felgę, która nieznacznie różni się od tych, ogólnie dostępnych na rynku. Taka felga posiada specjalnie podwyższony garb – miejsce osadzenia opony, które w połączeniu ze wzmocnioną stopką, gwarantuje utrzymanie opony na feldze".

Opublikowano

inny specjalista , innej firmy oponiarskiej:

Piotr Łygan

Specjalista ds. Technicznych

Pirelli Polska

cytat: Dla opon typu run flat zalecane są felgi o zmodyfikowanej konstrukcji strefy osadzenia opony (extended hump 2 lub extended hump 2+), które utrzymują w prawidłowej pozycji stopki opony w trakcie jazdy z obniżonym ciśnieniem powietrza. Zastosowanie standardowej felgi do opon typu run flat nie gwarantuje właściwego bezpieczeństwa w przypadku uszkodzenia opony i jazdy z obniżonym ciśnieniem powietrza. W trosce o komfort i bezpieczeństwo kierowcy jak i mechanikę zawieszenia pojazdu zalecane jest stosowanie felg przeznaczonych do montażu opon typu run flat."

 

myślę że to już wystarczy w tym temacie . szkoda kopać leżącego zwłaszcza znawcę wszystkiego

Opublikowano

a to już dla kolekcjonerów tego tematu jeszcze jedna opinia:

Tomasz Młodawski

menedżer produktu

Michelin Polska S.A.

 

cytat: Samochody te muszą posiadać również system monitorowania ciśnienia w oponach oraz specjalne felgi typu EH2+ (Extended Hump), których konstrukcja zwiększa odporność na zsunięcie opony w przypadku utraty ciśnienia. Michelin stanowczo odradza stosowanie opon typu Run-Flat w pojazdach, które nie były oryginalnie wyposażone w koła typu Run-Flat oraz na obręczach nieprzystosowanych do jazdy bez powietrza. "

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Doszedłem do wniosku, że jest jeszcze jedno rozwiązanie - teoretycznie powinno działać - bmw M mobility kit, sprzedają to za ok. 400 pln - kompresor plus plyn. Mój serwis twierdzi, ze powinno zadziałać przy naprawie koła non-RF. Intryguje mnie tylko jedna kwestia - czy nie będzie to zwiazane z uszkodzeniem czujnika ? Continental w swoim analogicznym zestawie napisał, że nie nadaje się do aut z czujnikami w felgach...

loco


'08 530iA touring xdrive; '05 118iA; '04 F650GS Dakar

['05 325i touring; '91 325i touring; '90 318iA; '01 320td; '01 530iA touring; '00 525i; '97 523i; '95 525i touring; '90 318is; '85 320i]

Opublikowano
BMW nie ma czujników w felgach, ani w oponach. Mierzy ciśnienie na podstawie prędkości obrotowej koła z ABS czy jakoś tak. Więc nic nie uszkodzisz jak zastosujesz zestaw naprawczy.

E30, E36, E60, E87, F48

Opublikowano
BMW nie ma czujników w felgach, ani w oponach. Mierzy ciśnienie na podstawie prędkości obrotowej koła z ABS czy jakoś tak.

 

Miło słyszeć wobec tego. Żeby byc ścisłym czujniki w felgach (system RDC) były w modelach e46, e39, e38. Fajnie, że to zmienili bo było dość upierdliwe w eksploatacji - wiem z własnego doświadczenia. Zna ktoś jakieś alternatywy zestawu M mobility ? Setu Conti w Polsce znaleźć nie mogę.

loco


'08 530iA touring xdrive; '05 118iA; '04 F650GS Dakar

['05 325i touring; '91 325i touring; '90 318iA; '01 320td; '01 530iA touring; '00 525i; '97 523i; '95 525i touring; '90 318is; '85 320i]

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przy zakupie tych wynalazków do szybkiego klejenia należy zwrócić uwage czy będzie pasować do rozmiaru opony. To co sprzedają na allegro to max 15". Jakiś miesiąc temu sam rozważałem taki zakup i raptem znalazłem 3 czy 4 oferty do 16". W sumie skończyło sie u mnie na zakupie nowych zimówek Run Flat....
Krzysztof
Opublikowano (edytowane)

Mógłbyś zapodać linka ? NIe widzę na allegro zestawów z kompresorem ? Są tylko spraye i naboje - motocykle/rowery.

M mobility kit jako wyp. std. M3 raczej nie ma szczególnych ograniczeń dotyczących rozmiaru koła :)

Edytowane przez loco

loco


'08 530iA touring xdrive; '05 118iA; '04 F650GS Dakar

['05 325i touring; '91 325i touring; '90 318iA; '01 320td; '01 530iA touring; '00 525i; '97 523i; '95 525i touring; '90 318is; '85 320i]

Opublikowano

Witam wszystkich,

 

Czy ktoś potrafi wyjaśnić na podstawie czego BMW wydaje rekomendacje dla opon Run Flat - opony takie sa oznaczone gwiazdka.

 

Jestem przed wyborem opon zimowych 225/45/17 i rozwazam czy nie kupic Nokian WR bez gwiazdki... (run flat)

 

Jest jeszcze jeden ciekawy parametr - indeks ciężkości. Samochód z fabryki wyjeżdża z indeksem 91 z przodu i 94 z tyłu podczas gdy znaczna większość zimówek (chyba oprócz Continental) w cennikach internetowych legitymuje się 91 tylko. Czy założenie takich opon do tyłu nie będzie przeszkadzało?

 

Glowix

Głowix
Opublikowano

A ja w tej chwili muszę stanowczo stanąć po stronie Run Flat.

Wracam sobie z Warszawy, jadę "expresówką" Warszawa-Katowice.

Godzina 22, deszcz ze śniegiem, ciemno, nic nie widać.

Nagle coś wylatuje spod TIRa, który jedzie przede mną i wpada mi to coś pod koła.

Czuję jakbym najechał na jakąś deskę czy coś... chwilę później świeci się kontrolka od ciśnienia... poszła prawa tylna opona.

A ja praktycznie nie czuję, żeby było coś nie tak.

W tym momencie przeszła mnie myśl - co by było gdybym miał zwykłą oponę i najechał na coś takiego przy 100km/h?

Czy moja podróż nie zakończyła by się na drzewie? A nawet jeśli nie to czekałoby mnie smutne zmienianie koła w deszczu, śniegu, błocie i po ciemku a tak spokojnie 60km/h pojechałem do domu (110km) i oto jestem :)

Wniosek: komfort może nie ten ale bezpieczeństwo najważniejsze.

Opublikowano
Pokazało Ci która opona straciła ciśnienie czy sygnalizowało ogólnie, że któraś z czterech?

 

 

Nie sygnalizuje która dokładnie, tylko ogólnie, że nastąpiła utrata ciśnienia, przynajmniej u mnie tak było, jak powietrza z deka ubyło i musiałem dopompować.

 

Pzdr.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dzisiaj zmieniłem koła letnie 225/45/17 (z ROF) na zimowe 205/55/16 (bez ROF). Po zmianie auto zmieniło się diametralnie - cichutko, mięciutko, bez wstrząsów na wybojach, bez szarpania i myszkowania na koleinach - S U P E R - Prawdziwa radość z jazdy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To kwestia producenta opon. Ja mam na lato, teraz bede je wywalał, bridgestone er 300 run flat na 16" i ogólnie jest masakra. Wozi w koleinach, każda nierówność to męka dla tego auta. W tygodniu zmieniłem na nowe pirelli sotto zero run flat też 16" ale na stalówkach i nie to samo auto... Prowadzi się super, w koleinach nie prowadza i poprzeczne nierówności znosi jak każde auto. Na lato będę musiał kupić coś innego jak te bridgestony bo się wykończę....
Krzysztof
Opublikowano

witam!

czy orientujecie sie w jakiej cenie mozna kupic NOWE opony run flat 225/45/17

i 205/55/16 tez run flat

nie moge znalesc żadnego sklepu a interesuje mnie cena

Opublikowano

Czy można założyć na standardowe alufelgi BMW 16" opony letnie oraz opony zimowe nie RF?

Nie chcę opon RF.

Jaki jest właściwy wymiar opon nie RF ?

Panowie jakie polecacie opony nie RF ?

Z góry dziękuję za wszelką podpowiedź.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.