Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Cytat "Czy powiedziałem, że mnie nie stać na opony? Może Ty masz jakiś problem bo kupiłeś auto i zakładasz zwykłe gumy bo ROF są drogie."

 

Jak byś wykazał się choć trochę logiką to byś wiedział że kupujesz nowe auto na run flot.

Opony run flat nie powinno się zakładać na nieprzystosowane felgi do nich ( każdy oponiarz to Ci powie).

Jeżeli chodzi o zsunięcie run flot , zdarzyły się takie wypadki na drogach z koleinami nawet z oryginalnych felg ( ponieważ opona ma bardzo twardy bok).Poczytaj niemiecko języczną prasę, albo oglądaj niemieckojęzyczne programy motoryzacyjne, ale możesz mieć z tym problem jak dla ciebie drogi w naszym kraju cyt. " nie sa takie złe".

 

 

Motasz się w zeznaniach. Opony Run Flat - nie Flot.. jak sam napisałeś są jako opcjonalne wyposażenie. Więc?

Wiesz ja szukałem auta właśnie z takimi oponami, więc się tym w żaden sposób nie zraziłem.

 

Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby taką oponę na zwykłą felgę alu założyć, wiadomo zawsze jest jakieś ale.. w tym momencie może nastąpić zsunięcie się z felgi. Może ale nie musi.

 

Wystarczy, że Ty poczytasz materiał na ten temat w polskiej prasie, na polskich stronach. Ale najwidoniej Ty masz problem z obejrzeniem filmu do którego link podałem wyżej, już nie wspomnę o czytaniu, a Ty wyskakujesz z tekstem o prasie niemieckiej... Litości.

 

Nie wiem gdzie mieszkasz, może u Ciebie w okolicy nie ma dróg, może kup sobie SUVa będziesz miał komfort.

 

 

I na koniec tego tematu: Jak Ci źle i nie komfortowo na ROF to sobie kup zwykłe opony, tymbardziej nie rozumiem przez ciebie zakupu auta z oponami ROF, skoro miałeś porównanie z innymi autami??? I co tak nie komfortowo a jednak kupiłeś 'BeeMkę z Flatami'? Czy oponiarze doradzili? :D Nie wmawiaj ludziom Tu na forum jakiś bzdur! Bo rozwój Fun On Flat jest nie unikniony, i co raz więcej producentów aut wprowadza już nie jako opcjconalne, ale standardowe wyposażenie w swoich autach.

 

Ja skończyłem, a dalsza polemika z Tobą to strata czasu. Mam nadzieję, że ludzie którzy to przeczytają sami wyciągną wnioski.

 

Pozdrawiam.

 

EOD.

  • Odpowiedzi 194
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Motasz się w zeznaniach. Opony Run Flat - nie Flot.. jak sam napisałeś są jako opcjonalne wyposażenie

gdzie ja tak napisałem ?

I na koniec tego tematu: Jak Ci źle i nie komfortowo na ROF to sobie kup zwykłe opony, tymbardziej nie rozumiem przez ciebie zakupu auta z oponami ROF, skoro miałeś porównanie z innymi autami???

 

jeżdziłem testowym na zwykłych oponach , w nowym w tym modelu standard run flat.

O tym pisałem już kilka razy ale najwyraźniej masz problem nawet z czytaniem.

Jest to mój ostatni post w tym temacie bo taka polemika nie ma sensu .

Na zakończenie dodam że zsunięcie opony dotyczyło przebitej opony. Ja w zimie też zaliczyłem przebicie opony run flat zimowej dunlop , powietrze uciekło do zera (garaż) , jazda z tym kołem dziwne uczucie i niestety było to odczuwalne .Na równej drodze OK , jednak w koleinach skrzypiało w prawym kole ( było bez powietrza. Mieszkam w aglomeracji sląskiej i niestety drogi w miastach jak w całym kraju kiepskie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Szanowni Państwo.

To jest forum dyskusyjne i każdy może wyrazic swoja opinię, ale proszę trzymac się tematu i nie robic wycieczek osobistych.

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co radzicie kupic na zimę zwykłe 16" czy ROF ?? Letnie mam ROF. Jaki jest system w e90 sa czujniki w kołach czy zczytuje z czujników ABS ??
Krzysztof
Opublikowano
w e90 nie ma czujników w kołach, czyta prędkośc kątowa każdego koła
Jeśli Bmw to religia, to M5 jest Mesjaszem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Myślę,że jak przeczytasz całyten wątek to wyrobisz sobie zdanie. Ja osobiście kupiłem bez ROF np 205/55/16 dobrej francuskiej firmy, a letnie mam nadal 225/45/17 z ROF, ale następne będą bez ROF i cena opon nie ma tu nic do rzeczy.

Potwierdzam w kołach nie ma czujników, zliczane są impulsy z ABS-u i kalkulowane przez komputer. Moim zdaniem to najlepsze rozwiązanie, bo nie ma sie co popsuć.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czytałem cały wątek ale ilu polaków tyle opinii i oczywiście każdy ma swoja rację. Dzwoniłem dziś do ASO BMW i polecają oczywiście ROF ale mozna zakładać normalne tylko muszę kupić zestaw naprawczy w sprayu. Różnica w cenie opon jest ok 400 pln więc nie poraża. Niestety opony ROF są dużo sztywniejsze i na dziurawych drogach u mnie bardzo słabo się spisują no ale może doczekamy tych autostrad....
Krzysztof
Opublikowano

Mam ten sam problem, czeka mnie zmiana opon, w tej chwili mam "normalne", ale ciągle zastanawiam się, co by było gdyby... np. w trasie. Byłem już zdecydowany na run flaty, ale z kim bym nie rozmawiał, każdy mówi NIEE!!! (o dziwo - dzisiaj nawet w ASO :) ) I sam już naprawdę nie wiem co zrobić. Aktualny pomysł to kupno dojazdówki i wożenie jej w każdą trasę, bo w mieście to jeszcze jakoś można sobie poradzić. Tylko że w trasę przeważnie jedzie się mocno załadowanym, a wtedy to już szkoda miejsca na dojazdówkę... I tym samym mamy kwadraturę koła... Naprawdę już nie wiem co zrobić... :(

H

E

L

P

!

!

!

virus by Masters - 190km, 395Nm
Opublikowano
16" też nie dają rady. Ja oryginalne opony zmieniłem na zwykłe i jest o wiele lepszy komfort . Pytanie , po co przepłacać. Zimówki mam rof oryginalne . Jest tylko jeden minus. Musiałem kupić lewarek ( z e46) oraz dojazdówkę. Dojazdówkę musze wozić w bagazniku bo nie ma dla niej miejsca. Dobrze że bagaznik mam przewaznie pusty.
Opublikowano

Czyli krótko - kupujemy zwykłe opony, dojazdówka do bagażnika i trudno.

Jak mam się wkurzać co chwilę na te opony, to po co mi było BMW? :)

virus by Masters - 190km, 395Nm
Opublikowano
Jak mam się wkurzać co chwilę na te opony, to po co mi było BMW? :)

Czyli krótko - kupujemy zwykłe opony, dojazdówka do bagażnika i trudno.

Jak mam się wkurzać co chwilę na te opony, to po co mi było BMW? :)

 

moje rozumowanie do odejścia od rof było identyczne.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zależy gdzie jeździsz. Jedź sobie od Torunia do Włocławka po tych koleinach to te ROF wywalisz od razu :mrgreen:
Krzysztof
Opublikowano
Ja jeżdżę na 17" 225/45 ROF, które na zimę zmieniam na 16" 205/55 też ROF i nie narzekam :).

 

 

Ja też nie narzekam.

Czasami się .......[<-Edit by Mod] ale nawet jakbym miał balon 195/75 R15 to i tak bym się .........[<- Edit by Mod] :D :lol:

 

Kolego szkoda drążyć temat.. :mrgreen:

 

Ludzie zakładajcie co chcecie i tyle :D , po co o tym w kółko pisać?? Powielać strony bez sensu?? Halo Panie Moderatorze???

 

Pzdr.

Opublikowano
Zależy gdzie jeździsz. Jedź sobie od Torunia do Włocławka po tych koleinach to te ROF wywalisz od razu :mrgreen:

A wiesz, że raz jechałem :cry2: ... ale nie będę z tego powodu zmieniał opon :duh: . Mieszkam w okolicach Torunia, gdzie drogi do najlepszych nie należą. Mimo to pozostanę przy ROF i niech każdy robi to, co jemu pasuje :cool2: .

Opublikowano
Ludzie zakładajcie co chcecie i tyle :D , po co o tym w kółko pisać?? Powielać strony bez sensu?? Halo Panie Moderatorze???

 

Jak byśmy sobie mieli na każde pytanie odpowiadać w ten sposób, czyli róbta co chceta, to w ogóle nie mielibyśmy ze sobą o czym gadać :)

Myślę że lepsza jest dyskusja, a czytający niech wyciągną sobie swoje wnioski. Ja nigdy w życiu nie miałem kontaktu z ROF i ten wątek sporo mi pomógł w podjęciu decyzji.

Pozdr :cool2:

virus by Masters - 190km, 395Nm
Opublikowano

Zgadzam się, w tym celu zapisałem się na forum i ten temat poruszyłem ponieważ do tego czasu w ogóle nie miałem żadnego doświadczenia z rof. Przypomnę że auto kupiłem w grudniu i wyjechałem na zimowych kołach z rof , a letnie oryginalne też z rof. Podczas jazdy zimą jakoś mi opony rof mniej przeszkadzały , ale to może okres dopasowywania sie do auta. Jazda po śniegu może amortyzowała przykre doznania ale coś więcej powiem po tej zimie. Jeżdżę na nartach i co najmniej jestem dwa razy w miesiącu w Zakopanym ( mam w miarę blisko , zwłaszcza jak jadę przez Słowację). Po zmianie kół na letnie coś mi nie pasowało (stąd to forum) . Wracając do meritum jak miałbym tę wiedzę co dzisiaj to sądzę i mam pewność że wynegocjowałbym z dealerem opony normalne (nie rof) oraz lewarek i koło dojazdowe . Jedyny minus to dojazdówka w bagażniku . Za auto zapłaciłem trochę kasy i jestem pewien że miałbym to o czym piszę , szkoda ze na temat rof nie wiedziałem nic. Opony normalne są tańsze i dealer per saldo by na tym wyszedł na plus tym bardziej że rof sprzedałby w Niemczech. Jako ciekawostkę dodam że mercedes mimo że ma zestaw naprawczy do kół ( nie ma rof) od razu mnie zapewnił że będę miał dojazdówkę jak będę chciał .

Każda osoba która kupuje nowe auto u dealera i przeczyta te wszystkie posty będzie o wiele mądrzejsza, i podczas jazd testowych zwróci uwagę na opony i jakie opony ma auto testowe. Jeździ się z reguły po mieście , a tam drogi gorsze też się znajdzie. Uważam więc że ten temat jest jak najbardziej ma sens i nie jest młóceniem słomy , no chyba że ktoś kupił starsze auto to wtedy bierze to co ono ma.

Opublikowano
Ja podczas jazd testowych miałem okazję jeździć zarówno na 16", jak i na 17", co prawda oba rozmiary to ROF, ale była okazja, aby przed zakupem przekonać się "co i jak". Auto wyjechało z salonu na 16", ale teraz mam już 17" i tak jak pisałem wcześniej, ROF. Ale... może ja po prostu lubię twardo :norty: .
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dla podsumowania tej dyskusji jeszcze kilka zdań.

Po pierwsze co dają opony ROF na plus:

1. Bezpieczenstwo w razie nagłego ubytku powietrza (pęknięcie, czy duże rozcięcie opony)- w mojej praktyce zdarzyło mi się kilka razy, ale 20 czy więcej lat temu jak standardem były opony bieżnikowane. Teraz w czasach opon bezdętkowych to się po prostu nie zdarza.

2. Mozliwość dojechania do wulkanizatora bez konieczności zmiany koła - tak to owszem działa pod warunkiem, ze znajdziemy taki warsztat który będzie umiał rozebrac takie koło i naprawić oponę.

A teraz minusy:

1. Zdecydowanie niższy komfort jazdy na polskich kiepskich drogach (zdecydowana większość uczestników forum jest w tym zgodna).

2. Brak mozliwości naprawy opony po przejechaniu dłuższego dytansu bez powietrza (szczególnie jeśli samochód był obciążony i była wysoka temperatura). Zgodnie z zaleceniami BMW taka opona powinna być wymieniona na nową.

3. Trudność w znalezieniu wulkanizatora, który wykona naprawę uszkodzonej opony - szczególnie w drodze gdy nie mamy dużego wyboru - zdjęcie takiej opony z felgi jest dużym wyzwaniem.

4. Wyższa cena opon szczególnie niskoprofilowych i większa trudność w ich zakupie - tylko na zamówienie ze sporym czasem oczekiwania.

Alternatywa dla zwykłych opon:

1. podnośnik + koło dojazdowe (istnieje coś takiego w katalogu BMW do modelu E90 - ciekawe dlaczego?)

2. Żel + kompresor do uzupełnienia ciśnienia - to się zmieści w schowku w bagażniku (standard mercedesa, audi itp). Taki zestaw przydatny jest także dla opon ROF aby uratować oponę od całkowitego zniszczenia w czasie poszukiwań odpowiedniego warsztatu.

Opublikowano
Ludzie zakładajcie co chcecie i tyle :D , po co o tym w kółko pisać?? Powielać strony bez sensu?? Halo Panie Moderatorze???

 

Jak byśmy sobie mieli na każde pytanie odpowiadać w ten sposób, czyli róbta co chceta, to w ogóle nie mielibyśmy ze sobą o czym gadać :)

Myślę że lepsza jest dyskusja, a czytający niech wyciągną sobie swoje wnioski. Ja nigdy w życiu nie miałem kontaktu z ROF i ten wątek sporo mi pomógł w podjęciu decyzji.

Pozdr :cool2:

 

 

Ale koloego bez przesady... jedno w kółko? Chyba coś nie tak... czytałeś temat od początku? :D

Opublikowano
Ale koloego bez przesady... jedno w kółko? Chyba coś nie tak... czytałeś temat od początku? :D

 

Ale kolego bez przesady... to forum chyba dość pojemne jest. Szkoda Ci podstron? :)

Albo może inaczej, jeśli masz wrażenie, że gadamy ciągle i w kółko o tym samym, to może... przejdź do innego wątku :) Jest jeszcze kilka innych.

 

A tak poważnie to im więcej opinii tym lepiej i chyba nie ma powodu ucinać dyskusji. Pozdr.

virus by Masters - 190km, 395Nm
Opublikowano

witam,

 

jestem absolutnym zwolennikiem opon bez RoF. Standardowo moje auto jest wyposażone w koła 205/55/16 RoF. Kupiłem sobie koła 18" 225/40/18 z normalnymi oponami i zauważyłem różnicę. Powinno być teoretycznie bardziej twardo na 18" kołach a tu zonk, zdecydowanie lepszy komfort odczywam na większych kołach pomimo tych 18". Myślę, że marka opon jest tutaj bardzo istotna. Continental, Pirelli, Goodyear to opony zdecydowanie bardziej eleastycznie i miękkie zaś Bridgestone tak jak wkłada BMW to porażka, cholernie twarde gumy, w dodatku RoF bardz ogłosne. Ja mam u sibie Conti i wg mnie gumy rewelacja.

Zmieniłem RoF na zwykłe opony po tym jak nie mogłem znaleźć nikogo kto te opony może mi przerzucić na zimówki. Szlak mnie trafiał normalnie. Gdzie nie pojechałem to wszsycy mówią, że RoF to ciężka sprawa do przerzucenia na zwykłej wyważarce ale że mogą spróbować na moje ryzyko.Poza tym opona RoF jest droższa. Żyjemy w Polsce czyli tak jakby w afryce patrząc na wyposażenie naszych warsztatów.

Generalnie RoF uważam za porażkę bo opony moim zdaniem mają same minusy czyli:

jeżdze autem w trasy głównie w weekendy, na RoF można jechać po przebiciu max 80km/h i do zasięgu max 100km bo tak podaje producent więc do licha

jak ja mam sobie poradzić w weekend z taką przebitą oponą kiedy jestem np. 500km od domu, w weekend nie ma opcji , żeby znaleźć wulkanizatora,

jeśli już to na 99proc. nie będzie potrafił zdjąć takiej opony bo nie ma maszyny odpowiedniej, jeśli już się zdecyduje to za jego focha zapłacę jak za zwykłą oponę. A w przypadku gdy nie znajdę frajera co mi zmieni to muszę kupić nową no ale gdzie???? Kupić w weekend RoF i jeszcze to załozyć graniczy

z cudem.Po prostu Polska nie jest krajem dla użytkowników takich opon. Kupiłem dojazdówkę za 250zł i lewarek, Jak jadę w trase to mam to w bagażniku i czuję się o wiele bezpieczniej,

 

pozdrawiam

 

tak w ogole to mam do sprzedania Conti SSR RoF 205/55/16 4 szt '07. oddam za grosze :)

pozdrawiam

Krzysiek


Sprzedam do E90 pre lift:

1. Pasek wielorowkowy do benzyniaków N52

2. Lampy komplet ori tył, używane w bdb stanie

Opublikowano
1. podnośnik + koło dojazdowe (istnieje coś takiego w katalogu BMW do modelu E90 - ciekawe dlaczego?)

2. Żel + kompresor do uzupełnienia ciśnienia - to się zmieści w schowku w bagażniku (standard mercedesa, audi itp). Taki zestaw przydatny jest także dla opon ROF aby uratować oponę od całkowitego zniszczenia w czasie poszukiwań odpowiedniego warsztatu.

1. O kurcze, nie widziałem :roll: .

2. W MB i Audi też mają ROF? Poważnie pytam, bo nie wiem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.