Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
A ja tam mi\ałem M3 dunlopa ROF, zamieniłem na zwykłe i ;

- jest cichutko

- jest mięciutko

- Kiera chodzi jednym paluszkiem

 

Nigdy w zyciu ROF na zime :mrgreen:

 

Nad latem sie zastanowie, ale w poprzednim aucie miałem Dunlopsportmaxx zwykłe i chyba na takie sie zdecyduje i teraz.

 

Gorzej jak chwyce pane :norty:

 

Masz zapas i podnośnik ?

Ja kupiłem 3-ke na RunFlat-ach, zimówki założyłem "zwykłe" i się zastanawiam czy letnich też nie kupić normalnych. Jedyne co mnie zastanawia to brak zapasu i podnośnika, kupiłem tylko kompresor i piankę uszczelniającą.

 

Pozdrawiam

 

 

Mam assistance :norty:

 

Najlepszy sposób :)

Polecam http://www.starter24.pl/PL/

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

  • Odpowiedzi 194
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Dobra sprawa z tym assistance :roll: i cena też bardzo przyzwoita.

A ktoś miał już 'przyjemność' korzystania z takiego assistance? Jak to wygląda w praktyce?

 

 

Pzdr.

Opublikowano
Dobra sprawa z tym assistance :roll: i cena też bardzo przyzwoita.

A ktoś miał już 'przyjemność' korzystania z takiego assistance? Jak to wygląda w praktyce?

 

 

Pzdr.

 

 

Ja korzystałem ostatnio z fabrycznego assistansa BMW przy awarii akumulatora. Wygląda to nastepująco, dzwonisz na infolinię z naklejki w samochodzie po czym zgłasza sie miła pani i informujesz ją o problemie, po jakis czasie przyjeżdża holowanie i próbuje naprawić pojazd - w moim przypadku odpalic z kabli. Nie przyniosło to rezultatu więc autko ląduje na lawecie i jedzie do najbliższego serwisu BMW.

 

Również kupiłem zwykłe opony na zimę a do bagażnika wrzuciłem 2 opakowania "klątwy wulkanizatora" - http://www.allegro.pl/item857342861_atone_holts_kolo_zapasowe_w_sprayu_500ml.html

Opublikowano
Dobra sprawa z tym assistance :roll: i cena też bardzo przyzwoita.

A ktoś miał już 'przyjemność' korzystania z takiego assistance? Jak to wygląda w praktyce?

 

 

Pzdr.

 

Działa bardzo dobrze.

Przyjeżdżają, próbują naprawić na miejscu, a jeśli nie to holują gdzie chcesz. Poczytaj warunki.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano
To jest to samo co ADAC w Niemczech. Maja umowę. Działa bardzo dobrze, wiem z praktyki ;)

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano
To jest to samo co ADAC w Niemczech. Maja umowę. Działa bardzo dobrze, wiem z praktyki ;)

 

To faktycznie jest to jakaś alternatywa.

 

Pzdr.

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Panowie,przeczytałem dzisiaj takie zdanie w jednej z gazet motoryzacyjnych,cyt.: po zmianie opon z ROF na zwykłe konieczna jest zmiana ustawien zawieszenia auta .i nic więcej.czy ktoś mógłby blizej wyjasnic,co poeta miał na myśli,pisząc o zmianie ustawien zawieszenia?.

ps.jesli ten wątek był już gdzieś poruszony,to przepraszam ale ja go nie znalazłem , proszę o odnośnik do takowego wątku.pozdrawiam

Opublikowano

Nie mam pojęcia co miał na myśli , chyba sam nie wiedział co pisze

 

Zmianiałem ROF na zwykłe i nic z ustawieniem zawieszenia nie robiłem (zapewne jak wszyscy)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jako uzupełnie tej dyskusji podam jeszce jeden powód dla którego warto zrezygnować z opon ROF. Zwykłe opony sa bardziej przyjazne elementom zawieszenia, bo sporą część drgań same amortyzują w przeciwieństwie do opon ROF
Opublikowano
Jako uzupełnie tej dyskusji podam jeszce jeden powód dla którego warto zrezygnować z opon ROF. Zwykłe opony sa bardziej przyjazne elementom zawieszenia, bo sporą część drgań same amortyzują w przeciwieństwie do opon ROF

 

 

Kolego może i masz rację, ale przy profilu 45 nie ma praktycznie żadnej różnicy czy ROF czy nie. W obu przypadkach amortyzacja na takim profilu jest kiepska :)

 

Pzdr.

Opublikowano

Wg mnie różnica jest i to dosyć spora, ale może się nie znam :wink: Zmieniłem ROF na zwykłe dwa tygodnie temu.

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy ktoś ma doświadczenie z oponami 205/50/17. Szczególnie interesuje mnie róznica w komforcie jazdy w stosunku do 225/45/17. Na szczęście moje 225/45/17 z ROF już się skończyły. Chcę kupić zwykłe opony bez ROF i mam dylemat jaki rozmiar wybrać, aby było podobnie komfortowo jak mam na zimowych 205/55/16.
Opublikowano
Czy ktoś ma doświadczenie z oponami 205/50/17. Szczególnie interesuje mnie róznica w komforcie jazdy w stosunku do 225/45/17. Na szczęście moje 225/45/17 z ROF już się skończyły. Chcę kupić zwykłe opony bez ROF i mam dylemat jaki rozmiar wybrać, aby było podobnie komfortowo jak mam na zimowych 205/55/16.

w "1" mialem 205/50/17 bez rof, komfort do 225/45/17 w przypadku opony tego samego producenta jest dla mnie identyczny, na "+" dla 205... to mniejsze chalasy toczenia, mniejsze spalanie, wieksza Vmax, na "-" to cena jest zdecydowanie drozsza do 225....pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano
Potwierdzam - komfort 205 a 225 obie nie rof taki sam. Na minus niestety 225 wiecej pali - 1L, gorzej przyspiesza i jest wolniejszy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jako uzupełnie tej dyskusji podam jeszce jeden powód dla którego warto zrezygnować z opon ROF. Zwykłe opony sa bardziej przyjazne elementom zawieszenia, bo sporą część drgań same amortyzują w przeciwieństwie do opon ROF

 

 

Kolego może i masz rację, ale przy profilu 45 nie ma praktycznie żadnej różnicy czy ROF czy nie. W obu przypadkach amortyzacja na takim profilu jest kiepska :)

 

Pzdr.

Czy sprawdziłeś to sam? Czy Twoja wiedza polega wyłacznie na przypuszczeniu? Obrazowo powiem tak jesli z opony 225/45/17 z ROF wypuścimy całkowicie powietrze to opona ugnie się o ok. 1 cm i optycznie będzie wygladać jakby było trochę za mało powietrza. Zatem jej zdolnośc ugięcia po napompowaniu jest bliska zeru. Natomist widok takiej samej opony bez ROF i bez powietrza jednoznacznie wyglada na "kapeć", bo auto stoi na feldze. Zatem jest zdolność ugięcia po napompowaniu jest zdecydowanie wieksza. Problemem jest tylko sprawdzenie jak to się ma w praktyce. Osobiście mam przetestowane opny 205/55/16 bez ROF i 225/45/17 z ROF. Różnica jest niewyobrażalna - oczywiście na plus bez ROF. Szkoda mi felg 17' bo oryginały, no chciałoby się by auto optycznie wyglądało trochę lepiej, dlatego szukam kompromisu pomiędzy profiem, szerokością i komfortem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie ma co porównywać 16 i 17'' róznica jest b. duża.

mialem 17'' 225/45 ROF i bez ROF różnica była b. duża.

Teraz ma 19'' i mam ROF bo tu to nie ma większega znaczenia

Przypominam, że proszę o opnię dotyczacą wyłącznie 17', 225/45/17 i 205/50/17.

Opublikowano

Rof czu nie ROF,to zalezy tez od tego jak szybko i po jakich drogach jezdzisz :duh:

Pamietajmy,ze ROF są bardziej bezpieczne-kapiec przy duzej predkosci (a do tego są stworzone BMW :D )bez ROF-u moze sie skonczyc tragicznie-cos za cos.Lecz gdy czesto jezdzimy po dziurawych drogach i malo szybkich tras(autostrady),przewage mają zwykle opony :)

Ja osobiscie auto uzytkuje w Niemczech i Holandii na ROF-ach,mam przejechane 150tkm,a zawieszenie idealne tylko stan dróg bez porównania do polskich :duh: :cry2: Decyzje nalezy podejmowac samemu indywidualnie,w zaleznosci od tego gdzie i jak jezdzimy :D

icon4.png
Opublikowano
A czy przypadkiem 205/50 R17 nie będzie miało za małej nośności? Standardowo ma 89 czyli 1160kg. Mocniejsze wersje E91 mają nacisk dop nacisk na oś 1200kg chyba że kupimy wersję XL.

225/45 R17 maja juz indeks 91 - 1230kg

 

Niekoniecznie :) mozna kupic tez z indeksem 94

http://www.atu.de/pages/shop/reifen/reifen_liste.html?cbxFahrzeugart=pkw&cbxReifenart=8&cbxReifenbreite=225&cbxQuerschnitt=50&cbxFelgendurchmesser=17&cbxLastindex=94&cbxSpeedindex=W

to samo tez dotyczy zwyklych opon tylko cena inna :)

icon4.png
Opublikowano
takze jestem za okolo miesiaca temu zamienilem moje kola z 17 run flat na 18 alofelgi z normalnymi oponami-niebo a ziemia-o wiele ciszej i nie wspomne o komforcie a takze spalanie spadlo a dojazdowke woze w bagazniku-polecam i pozdrawiam
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie a co naprawą opon ROF? Bo chyba mam dziurkę, albo zaworem powietrze uchodzi. Co ~600 km zapala mi się komunikat, że mało powietrza, oponę już namierzyłem z której ucieka. Naprawiał ktoś ROF? Czy tylko wymiana?

 

Pzdr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.