Skocz do zawartości

Proszę o pomoc w zakupie e-60 !!


dandi703

Rekomendowane odpowiedzi

witam

poszukuje od kilku tygodni bmw e60 najlepiej z silnikem 3,0dA

sedan od 2003 roku

w automacie

z Niemiec

 

na co można zwrócić uwagę ,

 

BARDZO WAŻNE: jaki przebieg max można uznać za odpowiedni, czy np 190 tys. km to dużo za dużo oczywiście nie po polskich drogach

 

jak sprawdzić czy automat jest ok na krótkiej przejażdzce :)

 

proszę o kilka dobrych rad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat rzeka.

Zaraz pewnie sie odezwa koledzy ze nie warto kupowac ropniaka bo sie psuja, bo kosztuja etc.

Inni z kolei powiedza ze automat to porazka . Znowu inni beda wymieniac w co powinien byc samochodzik wyposazony itd itd.

Ja powiem tak to ty dokonales wyboru i jest to dobry wybor.

Wnosze z postu ze nie jezdziles automatami. Dlatego powiem ci jako stary uzytkownik automatow ze ja bym tej skrzyni sie nie obawial.

Oczywiscie jesli stwierdzisz ze skrzynia rwie przy wrzuceniu D , lub przy zmianie biegow. jesli stwierdzisz ze w obroty nie wchodzi plynnie a przy hamowaniu skokowo zrzuca biegi to ja bym takiego samochodu nie kupil. Pozatym zwrocilbym uwage czy skrzynia nie pracuje zbyt glosno.

Radze po zakupie wymien w skrzyni olej, bo na 100% nie byl wymieniany, a jednak co 100tys. km nalezy go wymienic. Koszt to ok. 1000zl ale warto. Nie rob tego tylko w warsztacie ktory nie ma pojecia o automatach i uzyj tylko oryginalnego oleju BMW (nie ma zamiennikow).

Co do przebiegu to przebieg 20Tkm przy dacie produkcji 2003 jest niewielki, a nawet jakby byl mniejszy to byloby to mocno podejrzane. Nie wierz ze w niemczech nie kreca licznikow, bo kreca.

Przydaloby sie autko sprawdzic komputerem. Moze warto zainwestowac w jakis interface.

 

Zycze udanego wyjazdu i zakupu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jeśli chodzi o diesla czy automat to nie ma nad czym dyskutowac, mariusz1954 doskonale podsumował proces decyzyjny wyboru i nie to jest sensem dyskusji. Wracając do sedna - napisales ze szukasz auta OD 2003 roku, ale to jest moim zdaniem troche mało precyzyjne, bo to może byc od 2003 do 2009 włącznie i nie wiem czy szukasz auta z początku produkcji, środka czy świeżynke. Dlatego od sprostowania tego tematu proponowałbym zacząć.

 

Znośny przebieg w dieslu to też kwestia jak długo chcesz tym autem jeździć. Zazwyczaj w okolicach 200 a 300 tys km czeka Cie włożenie troche kasy w to, co pada (niezaleznie czy tankowano auto i jeżdżono w de czy pl). Czyli wtryski, przepływke, czujniki różnego rodzaju, ewentualnie turbo. Jeśli przekroczysz granicę 300 tys będąc użytkownikiem auta, to na te rzeczy warto byc przygotowanym. Oczywiscie na zasadzie ze moga wystapic wczesniej, ale nie musza wcale.

 

Kupując w de auto z początku produkcji (2003/2004) licz na przebiegi w okolicach 150-200 tys, co najmniej. 200-250 to bedzie standard. Jeśli ktoś będzie oferował auto z przebiegiem 50 czy 80 tys, to za horrendalne pieniądze, bo dla nich to jest ciągle prawie że nówka (i troche racji mają, normalny rynek po prostu, a nie u nas gdzie robi się ze szrota co ma pol miliona na budziku super stan ze 120 tys km).

 

Olej wymienić w skrzyni należy obowiązkowo. Razem z filtrem (na pewno wiecej niż 1000 PLN, sam filtr kosztuje 600 a oleju wchodzi przy wymianie 6l, przy cenie ok 90 PLN za litr). Do tego wymiana kilka stówek. Wymień też filtr paliwa, bo nie zaszkodzi a troche syfu przez auto na pewno przeszło po tych tysiącach km. No i nie zapominaj o odmie - nie zawsze to wymieniają a potem zaczynają się problemy z turbina, jak zaniedbasz.

 

Skrzynie zasadniczo żyją długo i spokojnie, jeśli się ich nie katuje, nie robi chip tuningu na duży moment (szczególnie w modelach z pierwszych lat produkcji, skrzynie były ciągle udoskonalone i teraz są to konstrukcje niemalże niezniszczalne), to będzie jeździła długo.

 

Powodzenia w zakupie, najlepiej jak jedzies do de byc tam dzień wcześniej i nie robić zakupu na szybko po długiej trasie, a ze spokojem i oglądając każdy milimetr auta oraz sprawdzając każdy ruchomy element :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie to co napisal mariusz1954

 

ja tez szukam w automacie dieselka ale z lat 2006-2007 i z tego rocznika licze sie z przebiegiem 180-230 tys km. no ale jakims cudem auta dwa razy starsze maja takie same przebiegi :mrgreen:

co do automatu to jak mariusz1954 napisal.

co do przebiegu to watpie zebys cos znalaz z lat 2003-2004 ponizej 200 tys km. jak juz to beda na 100% krecone. najlepiej jedz do niemiec i kup w niemieckiej firmie, bron cie Panie Boze nie kupuj od brudasow - no chyba, ze jestes specjalista i wiesz na co zwraca uwage.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ile chcesz kolego przeznaczyc floty na zakup?

 

Skrzynia - kwestia gustu. Osobiście załuje ze nie kupiłem automatu, w trasie nie ma znaczenia ale w miescie sie zajebiscie męcze ostatnio :( szkoda mi teraz sprzedać bo mam dopiero 52TKM na liczniku i śmiga mi tip top, więc rzadko na forum zaglądam :)

Hmmmm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Świetny wybór - to kapitalne auto.

Ale dobrze jest kupić 2 szt. - jedna na serwisie, a druga na zmiane do jazdy :mrgreen:

 

3 to też nie zły pomysł - częsci zamienne z pewnego źródła się przydadzą, a wyjdzie taniej niż wszystko pojedynczo w serwisie zamawiac :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetny wybór - to kapitalne auto.

Ale dobrze jest kupić 2 szt. - jedna na serwisie, a druga na zmiane do jazdy :mrgreen:

 

najlepiej pięć jedną dla żony jedną dla prezesa jedna w trasę i jedną na miasto i jedną na dupcie

 

Ale wszystkie z ksenonami ? :D :)

 

A tak w ogóle - jak można pisac, że chcesz kupic e60 od 2003, skoro właśnie wtedy zaczęto ją produkowac ? (przynajmniej ja mam takie info)

 

Pozdrawiam

Sprzedam Hondę Civic Sport 1.4, salon PL, bezwyp., I właściciel, 80 tys. km - info PW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeciez ten handlarzyna to przekret, wszystkie jego auta maja dziwne przebiegi :mrgreen:

 

co do auta to ma manualna klime - czyli duzy minus

czy przed liftem byly takie zderzaki z tylu - wydaje mi sie ze nie.

W BMW E60 wystepuja dwa rodzaje klimy: Klimaautomatik i Klimaautomatik z poszezonym obwodem,nie ma najmniejszej wzmianki o klimie manualnej,zreszta nie widzialem takiej w e 60,osobiscie nie ogladalem tego auta,ale ten "przekret" jest gotowy podjechac z kupcem do ASO rzut beretem od niego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
przeciez ten handlarzyna to przekret, wszystkie jego auta maja dziwne przebiegi :mrgreen:

 

co do auta to ma manualna klime - czyli duzy minus

czy przed liftem byly takie zderzaki z tylu - wydaje mi sie ze nie.

W BMW E60 wystepuja dwa rodzaje klimy: Klimaautomatik i Klimaautomatik z poszezonym obwodem,nie ma najmniejszej wzmianki o klimie manualnej,zreszta nie widzialem takiej w e 60,osobiscie nie ogladalem tego auta,ale ten "przekret" jest gotowy podjechac z kupcem do ASO rzut beretem od niego

 

Te, specjaliasta, skoro tak sie znasz na E60 to po co pytasz na forum :wink:

 

Po lifcie może i takiej opcji nie ma (czy teraz w cennikach), jednak w pierwszych latach produkcji wiele razy wydzialem klime manualna. Tak że jest, była a czy będzie dziś do kupienia to nie wiem.

 

Samo auto wygląda OK, ale jeśli jest to cena najniższa z dostepnych na mobile to z założenia coś musi byc nie tak z autem. Do ASO jak już podjedziesz (bo rozumiem pytasz zebny to zrobic, a nie dla pogadania sobie ze sprzedającym na zasadzie: ciekawe co powie), to niech sprawdza poza kompem również stan techniczny auta, łącznie z lakierem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeciez ten handlarzyna to przekret, wszystkie jego auta maja dziwne przebiegi :mrgreen:

 

co do auta to ma manualna klime - czyli duzy minus

czy przed liftem byly takie zderzaki z tylu - wydaje mi sie ze nie.

W BMW E60 wystepuja dwa rodzaje klimy: Klimaautomatik i Klimaautomatik z poszezonym obwodem,nie ma najmniejszej wzmianki o klimie manualnej,zreszta nie widzialem takiej w e 60,osobiscie nie ogladalem tego auta,ale ten "przekret" jest gotowy podjechac z kupcem do ASO rzut beretem od niego

 

Te, specjaliasta, skoro tak sie znasz na E60 to po co pytasz na forum :wink:

 

Po lifcie może i takiej opcji nie ma (czy teraz w cennikach), jednak w pierwszych latach produkcji wiele razy wydzialem klime manualna. Tak że jest, była a czy będzie dziś do kupienia to nie wiem.

 

Samo auto wygląda OK, ale jeśli jest to cena najniższa z dostepnych na mobile to z założenia coś musi byc nie tak z autem. Do ASO jak już podjedziesz (bo rozumiem pytasz zebny to zrobic, a nie dla pogadania sobie ze sprzedającym na zasadzie: ciekawe co powie), to niech sprawdza poza kompem również stan techniczny auta, łącznie z lakierem.

A czy ja sie o cos pytam?

Co do klimy instrukcja obslugi przed liftem str 87,po lifcie str 118 Przeczytaji zobacz swoja manualna klime

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do auta to ma manualna klime - czyli duzy minus

czy przed liftem byly takie zderzaki z tylu - wydaje mi sie ze nie.

W BMW E60 wystepuja dwa rodzaje klimy: Klimaautomatik i Klimaautomatik z poszezonym obwodem,nie ma najmniejszej wzmianki o klimie manualnej,zreszta nie widzialem takiej w e 60,osobiscie nie ogladalem tego auta,ale ten "przekret" jest gotowy podjechac z kupcem do ASO rzut beretem od niego

 

 

 

A czy ja sie o cos pytam?

Co do klimy instrukcja obslugi przed liftem str 87,po lifcie str 118 Przeczytaji zobacz swoja manualna klime

 

wreszcie ktos to porzadnie opisał, bo już miałem dość czytania o manualnej kliemie w e60 :cool2:

Hmmmm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega z forum Dandi703 prosil o pomoc w zakupie auta i co z tego wyszlo? :duh:

Forum powinno sluzyc pomoca a tu sarkazm i kpina,niewiedza czyni co niektorych do tego agresywnym,sam nie jestem super znawca,ale na ile moge staram sie pomoc

1986r pierwsza milosc

http://images50.fotosik.pl/109/d5629d8edd1452b1m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega z forum Dandi703 prosil o pomoc w zakupie auta i co z tego wyszlo? :duh:

Forum powinno sluzyc pomoca a tu sarkazm i kpina,niewiedza czyni co niektorych do tego agresywnym,sam nie jestem super znawca,ale na ile moge staram sie pomoc

1986r pierwsza milosc

http://images50.fotosik.pl/109/d5629d8edd1452b1m.jpg

 

dokładnie, najlepiej kupować od dziadka niemca który mówi z pięknym monachijskim akcentem, i od zrobienia prawa jezdy jezdził tylko beemkami :cool2:

Hmmmm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega z forum Dandi703 prosil o pomoc w zakupie auta i co z tego wyszlo? :duh:

Forum powinno sluzyc pomoca a tu sarkazm i kpina,niewiedza czyni co niektorych do tego agresywnym,sam nie jestem super znawca,ale na ile moge staram sie pomoc

1986r pierwsza milosc

http://images50.fotosik.pl/109/d5629d8edd1452b1m.jpg

 

dokładnie, najlepiej kupować od dziadka niemca który mówi z pięknym monachijskim akcentem, i od zrobienia prawa jezdy jezdził tylko beemkami :cool2:

 

Tylko taki dziadek w życiu polakowi samochodu nie sprzeda

 

a co do samochodu z mobile to golutki raczej szukał bym wiekszego wypasu bo w piątkach nietródno znaleźć np. skóry , a jednak jak w przyszłym roku wejdzie nowa piątka to niestety e60 dostanie 15-20% i wtedy pojawi się w niemczech duużo samochodów do kupienia , a gołe ciężko będzie za jakiś czas odprzedać, albo trzeba bedzie spooro zejść z ceny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega z forum Dandi703 prosil o pomoc w zakupie auta i co z tego wyszlo? :duh:

Forum powinno sluzyc pomoca a tu sarkazm i kpina,niewiedza czyni co niektorych do tego agresywnym,sam nie jestem super znawca,ale na ile moge staram sie pomoc

1986r pierwsza milosc

http://images50.fotosik.pl/109/d5629d8edd1452b1m.jpg

 

dokładnie, najlepiej kupować od dziadka niemca który mówi z pięknym monachijskim akcentem, i od zrobienia prawa jezdy jezdził tylko beemkami :cool2:

 

Tylko taki dziadek w życiu polakowi samochodu nie sprzeda

 

a co do samochodu z mobile to golutki raczej szukał bym wiekszego wypasu bo w piątkach nietródno znaleźć np. skóry , a jednak jak w przyszłym roku wejdzie nowa piątka to niestety e60 dostanie 15-20% i wtedy pojawi się w niemczech duużo samochodów do kupienia , a gołe ciężko będzie za jakiś czas odprzedać, albo trzeba bedzie spooro zejść z ceny

 

spoko, za rok bez "tródu" kolega kupi twoją full opcje jak bedziesz zamawiał nowy model

Hmmmm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o diesla czy automat to nie ma nad czym dyskutowac, mariusz1954 doskonale podsumował proces decyzyjny wyboru i nie to jest sensem dyskusji. Wracając do sedna - napisales ze szukasz auta OD 2003 roku, ale to jest moim zdaniem troche mało precyzyjne, bo to może byc od 2003 do 2009 włącznie i nie wiem czy szukasz auta z początku produkcji, środka czy świeżynke. Dlatego od sprostowania tego tematu proponowałbym zacząć.

 

Znośny przebieg w dieslu to też kwestia jak długo chcesz tym autem jeździć. Zazwyczaj w okolicach 200 a 300 tys km czeka Cie włożenie troche kasy w to, co pada (niezaleznie czy tankowano auto i jeżdżono w de czy pl). Czyli wtryski, przepływke, czujniki różnego rodzaju, ewentualnie turbo. Jeśli przekroczysz granicę 300 tys będąc użytkownikiem auta, to na te rzeczy warto byc przygotowanym. Oczywiscie na zasadzie ze moga wystapic wczesniej, ale nie musza wcale.

 

Kupując w de auto z początku produkcji (2003/2004) licz na przebiegi w okolicach 150-200 tys, co najmniej. 200-250 to bedzie standard. Jeśli ktoś będzie oferował auto z przebiegiem 50 czy 80 tys, to za horrendalne pieniądze, bo dla nich to jest ciągle prawie że nówka (i troche racji mają, normalny rynek po prostu, a nie u nas gdzie robi się ze szrota co ma pol miliona na budziku super stan ze 120 tys km).

 

Olej wymienić w skrzyni należy obowiązkowo. Razem z filtrem (na pewno wiecej niż 1000 PLN, sam filtr kosztuje 600 a oleju wchodzi przy wymianie 6l, przy cenie ok 90 PLN za litr). Do tego wymiana kilka stówek. Wymień też filtr paliwa, bo nie zaszkodzi a troche syfu przez auto na pewno przeszło po tych tysiącach km. No i nie zapominaj o odmie - nie zawsze to wymieniają a potem zaczynają się problemy z turbina, jak zaniedbasz.

 

Skrzynie zasadniczo żyją długo i spokojnie, jeśli się ich nie katuje, nie robi chip tuningu na duży moment (szczególnie w modelach z pierwszych lat produkcji, skrzynie były ciągle udoskonalone i teraz są to konstrukcje niemalże niezniszczalne), to będzie jeździła długo.

 

Powodzenia w zakupie, najlepiej jak jedzies do de byc tam dzień wcześniej i nie robić zakupu na szybko po długiej trasie, a ze spokojem i oglądając każdy milimetr auta oraz sprawdzając każdy ruchomy element :D

 

 

Dobre rady kolegi w odroznieniu od innych postow nie wnoszacych nic do sprawy. Chcialbym tylko poprawic kolege w kwestii wymiany oleju w skrzyni. Do skrzyni wchodzi 11litrow. Wymiana statyczna (czyli wymiana tylko tego oleju ktory sam zleci) na niewiele sie zda. Szkoda po prostu roboty i pieniedzy. Taka wymiana jest oferowana przez warsztaty ktore niezbyt sie znaja na AC i nie maja odpowiedniego sprzetu.

A swoja droga widzialem juz na niemieckim autoscoucie E60 530d ktore przejechaly nawe 800tys km i wcale nie takie stare.

 

Pozdrwaiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o diesla czy automat to nie ma nad czym dyskutowac, mariusz1954 doskonale podsumował proces decyzyjny wyboru i nie to jest sensem dyskusji. Wracając do sedna - napisales ze szukasz auta OD 2003 roku, ale to jest moim zdaniem troche mało precyzyjne, bo to może byc od 2003 do 2009 włącznie i nie wiem czy szukasz auta z początku produkcji, środka czy świeżynke. Dlatego od sprostowania tego tematu proponowałbym zacząć.

 

Znośny przebieg w dieslu to też kwestia jak długo chcesz tym autem jeździć. Zazwyczaj w okolicach 200 a 300 tys km czeka Cie włożenie troche kasy w to, co pada (niezaleznie czy tankowano auto i jeżdżono w de czy pl). Czyli wtryski, przepływke, czujniki różnego rodzaju, ewentualnie turbo. Jeśli przekroczysz granicę 300 tys będąc użytkownikiem auta, to na te rzeczy warto byc przygotowanym. Oczywiscie na zasadzie ze moga wystapic wczesniej, ale nie musza wcale.

 

Kupując w de auto z początku produkcji (2003/2004) licz na przebiegi w okolicach 150-200 tys, co najmniej. 200-250 to bedzie standard. Jeśli ktoś będzie oferował auto z przebiegiem 50 czy 80 tys, to za horrendalne pieniądze, bo dla nich to jest ciągle prawie że nówka (i troche racji mają, normalny rynek po prostu, a nie u nas gdzie robi się ze szrota co ma pol miliona na budziku super stan ze 120 tys km).

 

Olej wymienić w skrzyni należy obowiązkowo. Razem z filtrem (na pewno wiecej niż 1000 PLN, sam filtr kosztuje 600 a oleju wchodzi przy wymianie 6l, przy cenie ok 90 PLN za litr). Do tego wymiana kilka stówek. Wymień też filtr paliwa, bo nie zaszkodzi a troche syfu przez auto na pewno przeszło po tych tysiącach km. No i nie zapominaj o odmie - nie zawsze to wymieniają a potem zaczynają się problemy z turbina, jak zaniedbasz.

 

Skrzynie zasadniczo żyją długo i spokojnie, jeśli się ich nie katuje, nie robi chip tuningu na duży moment (szczególnie w modelach z pierwszych lat produkcji, skrzynie były ciągle udoskonalone i teraz są to konstrukcje niemalże niezniszczalne), to będzie jeździła długo.

 

Powodzenia w zakupie, najlepiej jak jedzies do de byc tam dzień wcześniej i nie robić zakupu na szybko po długiej trasie, a ze spokojem i oglądając każdy milimetr auta oraz sprawdzając każdy ruchomy element :D

 

 

Dobre rady kolegi w odroznieniu od innych postow nie wnoszacych nic do sprawy. Chcialbym tylko poprawic kolege w kwestii wymiany oleju w skrzyni. Do skrzyni wchodzi 11litrow. Wymiana statyczna (czyli wymiana tylko tego oleju ktory sam zleci) na niewiele sie zda. Szkoda po prostu roboty i pieniedzy. Taka wymiana jest oferowana przez warsztaty ktore niezbyt sie znaja na AC i nie maja odpowiedniego sprzetu.

A swoja droga widzialem juz na niemieckim autoscoucie E60 530d ktore przejechaly nawe 800tys km i wcale nie takie stare.

Nie wiem czy w wiekszosci przypadkow w Polsce nie mamy do czynienia z takimi wlasnie E60 "w doskonalym stanie". Stad cena ich jest niska, ale awaryjnosc wysoka. Ceny sa proporcjonalne do przebiegu i na niska atrakcyjna cene naprawde nie ma co liczyc nawet w niemczech. Zauwazylem jeszcze jedna zaleznosc czym lepiej wyposazony samochod to wiekszy przebieg.

Pogon za okazja w "full opcji" czesto sie msci na kupujacych wieksza awaryjnoscia.

Zanim kupilem swoje BMW duzo czytalem na internecie o awaryjnosci tych samochodow. Jako ciekawostke moge przytoczyc tekst jakiegos goscia, ktory pisal mniej wiecej tak w skrocie:

Bardzo awaryjny wymienilem prze rok klocki, tarcze, zawieszenie, maglownice, sprzeglo etc.

 

A na koncu malymi literkami

przebieg 650tys, rok produkcji 1982

 

Komentarza nie trzeba.

 

Pozdrwaiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.