Skocz do zawartości

Olej w skrzyni zmieniamy,nie dajcie się nabrać na MIT!


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli nie będziesz wcześniej sprawdzał naklejki ze skrzyni to lepiej kupić FUCHS bo pasuje do LT1, LT2 i LT3 tym bardziej że na RealOEM podają że w skrzyni twojego samochodu może być LT2 lub LT3, natomiast jeśli sprawdzisz i będzie LT2 to możesz zalać Pentosin.

 

Ps. Przeczytaj ten temat: viewtopic.php?f=88&t=148109

  • Odpowiedzi 137
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Jeśli nie będziesz wcześniej sprawdzał naklejki ze skrzyni to lepiej kupić FUCHS bo pasuje do LT1, LT2 i LT3 tym bardziej że na RealOEM podają że w skrzyni twojego samochodu może być LT2 lub LT3, natomiast jeśli sprawdzisz i będzie LT2 to możesz zalać Pentosin.

 

Ps. Przeczytaj ten temat: viewtopic.php?f=88&t=148109

 

 

Faktycznie masz rację. Lepiej sprawdzić co fabryka zalała.

Przed zakupem na pewno sprawdzę naklejkę, aby nie było wtopy.

Dobrze że już wiemy co trzeba kupić i gdzie.

 

Pozdrawiam

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Właśnie wymieniłem olej w skrzyni i dyfrze. Auto z rzeczywistym przebiegiem 178 tys. km - oleje czyste. Wymieniałem z tego względu iż po kupnie był mały ubytek w dyfrze i coś mi dolali na stacji wymiany olejów tylko nie wiedziałem co. Teraz zalałem do skrzyni FUCHS i do dyfra również FUCHS. Do skrzyni 75w-80 (pasuje do LT 1, 2 i 3), a do dyfra 75w-90. Wszystko zgodnie z pierwotnymi olejami lanymi przez BMW. Olej FUCHS polecany jest przez www.czescidobmw.pl.

 

Rezulatat jest taki, że płynniej chodzi lewarek zamiany biegów, jednak haczenia przy 1 i 2 to nie wyeliminowało. Tam coś z tymi synchronizatorami ma ten model.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jednak haczenia przy 1 i 2 to nie wyeliminowało. Tam coś z tymi synchronizatorami ma ten model.

 

Zużyte koło dwumasowe też powoduje problemy z wbijaniem biegów.

Opublikowano
jednak haczenia przy 1 i 2 to nie wyeliminowało. Tam coś z tymi synchronizatorami ma ten model.

 

Zużyte koło dwumasowe też powoduje problemy z wbijaniem biegów.

zobaczymy dzis przyszedł nowy dwumas ....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
jednak haczenia przy 1 i 2 to nie wyeliminowało. Tam coś z tymi synchronizatorami ma ten model.

 

Zużyte koło dwumasowe też powoduje problemy z wbijaniem biegów.

w gazetce motoryzacyjnej gdzie badali od śrubki do śrubki nasz model napisali że chodzi o nieprawidłowości w układzie sprzęgło/dwumas, postaram się wrzucić zdjęcie tego artykułu.

 

edit:

 

http://img513.imageshack.us/img513/3580/wp000637.jpg

 

 

http://img818.imageshack.us/img818/3797/wp000638.jpg

 

Ile w tym racji... nie wiem... znowu na e46fanatics.com pisali właśnie o synchronizatorach....

CHIPTUNING BMW ŁÓDŹ > STROJENIA INDYWDUALNE > TEL 794-053-715

ZAPRASZAMY NA MODYFIKACJE WSZYSTKIE MODELE BMW

http://www.TC-PERFORMANCE.eu


http://www.tc-performance.eu/app/uploads/2019/01/15/chiptuning-bmw-g-seria-2-e1547559341957.jpg


https://www.facebook.com/TeCePERFORMANCE -> ODWIEDŹ NASZ FANPAGE!

Opublikowano

 

Zużyte koło dwumasowe też powoduje problemy z wbijaniem biegów.

 

Koło dwumasowe jak i kpl. sprzęgło wymienione na LUK. Co do działania biegów jeszcze nie wiem na 100% bo przejechałem z 5km. Jednak dzisiaj rano mile mnie zaskoczyła jedna sprawa. Na zimnym silniku rano, na wyłączonym silniku wrzucenie luzu z jedynki odbyło się bez wcześniejszego siłowania.

 

Po wymianie sprzęgła nie odczułem praktycznie żadnej różnicy. Może dlatego, że nie ma to auto nawalone 400 tys. i koło był jeszcze całkiem całkiem.

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano
Przepraszam, że temat może nie w tej kategorii.

 

Czytałem mnóstwo postów na temat "nie potrzeby wymiany oleju w skrzyni"

 

Faktycznie tak jest napisane na skrzyni :-( (w "Sam naprawiam..." jest natomiast podane 80tys.)

 

Chciałem powiedzieć od Siebie : Nie dajcie się nabrać :duh:

może do 120tys faktycznie nie ma potrzeby wymiany,... ale powyżej...

 

mam przejechane 200tys., miałem wrażenie że sprzęgło pada,.... po zmianie oleju autko jeździ idealnie !

przebieg prawdziwy w 100% !

 

stary, zlewany olej był w dramatycznym stanie ! (poziom był OK) śmierdzący, przepalony stary olej :-(

nie męczcie swoich autek na takim oleju !

 

koszt w ASO symboliczne 160zł,

 

tyle trzeba wydać aby skrzynia chodziła "spokojnie" (i właściciel za pewne będzie przez długi czas cieszył się z bezawaryjnej pracy skrzyni)

 

Zlewalem olej z 206 HDi po 180tkm. Byl idealnie czysty, jak nowy. Nic nie smierdzialo etc. Mechanik ktory przy tym robi na codzien potwierdzil, ze tak faktycznie wyglada olej po takim przebiegu i jego wymiana jest niepotrzebna. Zrobilem to przy wymianie sprzegla i wymiana sprzegla oczywiscie wyeliminowala problemy ze sprzeglem. Nie wiem skad sie u Ciebie wzial olej, ktory tak wygladal.

 

Moze E46 z jakiegos powodu tak ma?!

Opublikowano

U mnie też był czarny olej w skrzyni.

Trudno mówić o jakiejś wielkiej poprawie, bo razem z wymianą oleju wywaliłem zaworek CDV, który też ma wpływ na działanie skrzyni, a właściwie sprzęgła.

Trudno stwierdzić co bardziej zmieniło działanie skrzyni biegów i sprzęgła: nowy olej, czy brak CDV (bardziej stawiam na CDV).

 

Wymianę oleju w skrzyni jak najbardziej polecam nawet gdy olej wygląda na świeży. Koszt nie jest wielki (ok 120-140zł za dwa litry z przesyłką).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Umnie olej czysciutki tylko uzupelnilem zato w dyfrze smola byla , osobiscie wymienilem wszystkie oleje i plyny i polecam wszystkim niepogorszy a napewno polepszy.
Opublikowano
Wymianę oleju w skrzyni jak najbardziej polecam nawet gdy olej wygląda na świeży. Koszt nie jest wielki (ok 120-140zł za dwa litry z przesyłką).

Nie wiem jaki olej bo na pewno nie mtf-lt 1/2

Opublikowano

A ja wam proponuje zajrzeć do niemieckich oryginalnych książek serwisowych :lol:

 

w żadnej z nich nie znajdziecie wpisu z wymiany oleju w skrzyni gdy taka nie była uszkodzona i zalewana nowym czy to 100,200,300 tys km

 

olej w skrzyni to sie wymieniało w maluchu i to tylko dlatego ze wylatywał ,a nie dlatego że się zużywał

Opublikowano
Wymianę oleju w skrzyni jak najbardziej polecam nawet gdy olej wygląda na świeży. Koszt nie jest wielki (ok 120-140zł za dwa litry z przesyłką).

Nie wiem jaki olej bo na pewno nie mtf-lt 1/2

 

http://allegro.pl/olej-przekladniowy-bmw-pentosin-mtf2-lt2-75w-80-1l-i3269040901.html

To jest ten sam olej, który można kupić w serwisie, tylko ponad dwukrotnie taniej i w innym opakowaniu (niż sprzedawany w serwisie).

Serwis niechętnie informuje kto produkuje dla nich oleje.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
A ja wam proponuje zajrzeć do niemieckich oryginalnych książek serwisowych :lol:

 

w żadnej z nich nie znajdziecie wpisu z wymiany oleju w skrzyni gdy taka nie była uszkodzona i zalewana nowym czy to 100,200,300 tys km

 

olej w skrzyni to sie wymieniało w maluchu i to tylko dlatego ze wylatywał ,a nie dlatego że się zużywał

 

 

Tak, tak, olej tez zmieniaj wgo interwalow podanych przez BMW czyli 22500km. Mechanicy juz czekaja :cool2: . Ten caly "lifetime" to wg bmw 5 lat lub 160000km.

Opublikowano
Tak, tak, olej tez zmieniaj wgo interwalow podanych przez BMW czyli 22500km. Mechanicy juz czekaja :cool2: . Ten caly "lifetime" to wg bmw 5 lat lub 160000km.

 

:cool2:

 

Jak ktoś nie chce, to niech nie wymienia.

Ja wymiany w oleju w skrzyni nie żałuję nawet przez sekundę. Koszt nie jest duży i na pewno przedłuży żywotność skrzyni. Mój olej wyglądał źle.

Firmy które na co dzień zajmują się skrzyniami biegów, wymieniają olej nawet co 80tyś km.

 

Teraz przymierzam się do wymiany płynu w wspomaganiu układu kierowniczego.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
http://allegro.pl/olej-przekladniowy-bmw-pentosin-mtf2-lt2-75w-80-1l-i3269040901.html

To jest ten sam olej, który można kupić w serwisie, tylko ponad dwukrotnie taniej i w innym opakowaniu (niż sprzedawany w serwisie).

Serwis niechętnie informuje kto produkuje dla nich oleje.

 

Wszyscy twierdzili zawsze że castrol robi mtf lt1, dziś że pentosin a jutro pewnie motul i można je kupić od producenta... Dziwne że bmw podaje zamienniki innych olejów/płynów i nie robi żadnej tajemnicy a oleju do skrzyni nie. Nawet olej do dyfra sami sprzedają w opakowaniach castrola i nie ma tu żadnej tajemnicy.

Opublikowano

Ale to nie jest wielki problem. Jak wlejesz np troche mniej lepki to skrzynia Ci sie nie rozsypie ani nie zatrze po tysiacu kilometrow.

Kiedys czytalem artykul w tej kwestii i ludzie uzywajacy auta bardziej sportowo wybieraja olej o klase lepkosci nizej bo biegi szybciej wchodza :).

Opublikowano
Do większości BMW musi byś specjalny olej, który ma dodatki poprawiające pracę synchronizatorów.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Olej do skrzyni manualnej w M47:

 

1.3 litra: TITAN FUCHS SINTOFLUID 75W80

 

Posiada rekomendacje:

BMW 2300 1434 404

BMW 2300 7533 513

BMW 2300 7533 818

 

Ten olej nadaje się do skrzyń z MTF LT 1,2 i 3

http://allegro.pl/olej-przekladniowy-titan-fuchs-sintofluid-75w80-i3269048715.html

Ja również (do E91 330d 231km) brałem pod uwagę Fuchsa, ale prawdopodobnie dla MTF LT2 zalewany jest fabrycznie Pentosin, wiec nie chciałem przekombinować, choć na pewno Fuchs jest również dobrym wyborem.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
szkoda że nie sprzedają po 1.5L a tak trzeba kupić 2L, gdzie zużyje się 1.3L :/

 

Sprzedają po 100ml, ale się to średnio opłaca.

Lepiej mieć rezerwę. U mnie z 2 litrów pozostało około 240ml, a miało pozostać około 400ml.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

no to małe podsumowanie, bo tu kazdy poleca to co akurat kupił.

 

Do bmw zarowno do dyfra i do skrzyni (zolta naklejka) tylko syntetyki.

 

dyfer: CASTROL SYNTRAX LONGLIFE 75W-90 (nastepca SAF - XO)

 

skrzynia: do wiekszosci pasuje (np. MTF LT2) - CASTROL SYNTRANS B 75W

 

tu jest fiszka od ZF (producenta skrzyn) po lewej stronie jest model skrzyni (do sprawdzenia na realoem.com) po prawej oleje, trzeba sprawdzic tez jaka naklejka jest w przypadku niektorych skrzyn

 

https://serviceline.zf.com/interoelepdf/TE-ML%2011_en0700.pdf

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.