Skocz do zawartości

Jakie świece BOSCH czy NGK do BMW e46 328i 1998 rok??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, którą firmę byście wybrali świec i czym się sugerować bo zgłupiałem ;)

każdy coś innego mówi , W katalogu BMW jest bosch albo ngk

???

Z góry dziękuję

POZDRAWIAM

Opublikowano
Cieżko powiedziec, ja zalozylem teraz boscha i jestem zadowolony. Poprzednio mialem NGK (pierwszy montaz) i tez nie bylo z nimi problemow. Jak szukalem do siebie swiec to zdecydowanie ciezej bylo boscha dostac.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
bierz NGK PLATINUM BKR6EQUP sa tez w wersji vline ale to jest standardowa budowa platynowe sa duzo bardziej wytrzymalsze. ja do swojego auta e46 328 99r zalozylem wlasnie te platynowe. kupilem je za 40 zl za sztuke jak dobrze pamietam w sklepie motoryzacyjnym. platynowe maja dluzsza zywotnosc i wieksza odpornosc. pamietaj zeby dokrecac je kluczem dynamometrycznym aby nie dokrecic za mocno!

🙃🙃

Opublikowano
bierz NGK PLATINUM BKR6EQUP sa tez w wersji vline ale to jest standardowa budowa platynowe sa duzo bardziej wytrzymalsze. ja do swojego auta e46 328 99r zalozylem wlasnie te platynowe. kupilem je za 40 zl za sztuke jak dobrze pamietam w sklepie motoryzacyjnym. platynowe maja dluzsza zywotnosc i wieksza odpornosc. pamietaj zeby dokrecac je kluczem dynamometrycznym aby nie dokrecic za mocno!

 

 

o co dokładnie chodzi z tym kluczem dynamometrycznym? Chyba jak sam świece dokręcisz, to i powinieneś je odkręcić? Ja kupiłem sobie specjalnie klucz do wymiany tych świec i w 99% nie jest on dynamometryczny. Z odkręceniem starych miałem problemy, ale jakoś się udało, więc mam nadzieję, że jak przyjdzie czas na wymianę to i te odkręcę.

 

Radek

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ojojoj. swiece powinny byc dokrecane z odpowiednim momentem aby nie byly za mocno dokrecone do glowicy gdyz wtedy cieplo jakie wytwarza sie nie ma ujscia za zewnatrz. dlatego wlasnie na kazdej swiecy masz taki jakby pierscien pogrubiony ktory zgniata sie podczas dokrecania. jezeli dokrecisz za mocno to mozesz uszkodzic glowice. jak za lekko to nie ma optymalnej pracy. to nie technika z lat 70 gdzie dokrecalo sie jak leci. przeczytaj sobie to: http://www.ngkntk.pl/Momenty_dokrecenia_swiec_zaplo.1312.0.html" target="_blank" podpowiem tylko ze w naszych silnikach m52 swieca ma gwint 14mm wiec moment dokrecenia ustawiony miedzy 25 a 30NM ja sobie wzialem do serca i jak wymienialem swiece to zalatwilem sobie od znajomgo klucz dynamometryczny i zrobilem jak trzeba. stare swiece tez mialem dokrecone dynamometrem poniewaz nie silowalem sie z nimi(lekki obrot i swieca wolna). swieca dokrecona dynamometrem siedzi mocno ale nie tak mocno zeby byl problem z jej odkreceniem. zdziwisz sie jaka sila raptem jest potrzebna aby dokrecic PRAWIDLOWO swiece. lekki obrot i juz masz moment w granicach 25 NM.

🙃🙃

Opublikowano

no to ja chyba zwaliłem sprawę. Świece wymieniłem kilka dni temu, a dokręcałem je ręcznie, zwykłym kluczem- zresztą nowozakupionym. Może nie będzie tak źle, bo dokręcałem jedną ręką, a nie do oporu.

 

Radek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.