Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich. Od pewnego czasu mam problem z uruchomieniem zimnego silnika. Przepływomierz, czujnik temp., cewki, kable WN - wszystkie parametry w normie. Wymieniona pompa paliwa. Nawet odczyt błędów nic nie pokazuje ale: zgodnie z katalogowymi wartościami rezystancji hella czy nawet książki "sam naprawiam" i jego angielskiego odpowiednika "e36 service manual" czujnik położenia wału korbowego powinien posiadać rezystancję 540 Ohmów u mnie ma natomiast 1278. Czujnik położenia wałka rozrządu powinien książkowo mieć 1280 a u mnie 580. Błąd wykonanego przeze mnie pomiaru jest niemożliwy. Już nawet kable wyjąłem z plastikowej osłonki aby być pewnym co mierzę. Powyższe, jak również do swoich aut możecie sprawdzić na stronie: http://www.hella.com/toc/pl/0000VAs9YzcFF0LOo6mALl5LbnJ:-1.srv?view=VIndexFramesetJsp" target="_blank

Proszę o sugestie lub sprawdzenie rezystancji u siebie za co byłbym bardzo wdzięczny.

e36 318is coupe, silnik M42

arop
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
''Jak element jest nagrzany to będzie miał mniejszy opór'' - chyba odwrotnie!!Jak by tak było to poco były by coolery w elektryce.Ciepło jest najwiekszym wrogiem urżądzeń elektrycznych....! Wiec opór bedzie wiekszy i bedzie spadała efektywność danego urządzenia. ciekawostka- najmniejszy opór ma przewód gdy tem siega 0 apsolutnego...:)
Opublikowano

a więc ja miałem podobny problem z odpalaniem....

też opisywałem i nikt nie mógł mi pomóc, komp nie zapamiętuje błędów z tych czujników w starszych modelach tak jak np u mnie...

ja robiłem pomiary miernikiem za 15plnów ale czujnik wałka pokazywało mi w okolicach 1300 (czyli jak z książki)

natomiast czujnik wału miał przerwany obwód(miernik pokazuje nieskończoność- można też powiedzieć, że nic)(już w tedy auto nie odpalało) więc jeżeli masz zwiększoną rezystancje to może tu tkwi problem...

mi po wymianie czujnika wału pali elegancko

Opublikowano
''Jak element jest nagrzany to będzie miał mniejszy opór'' - chyba odwrotnie!!Jak by tak było to poco były by coolery w elektryce.Ciepło jest najwiekszym wrogiem urżądzeń elektrycznych....! Wiec opór bedzie wiekszy i bedzie spadała efektywność danego urządzenia. ciekawostka- najmniejszy opór ma przewód gdy tem siega 0 ap(B! :shock: )solutnego...:)

Jak najbardziej, jednak sprawa ma sie zupelnie inaczej w przypadku czujnikow o ujemnym wspolczynniku temperaturowym rezystancji :D .

Panie "shonasz" ja nie prosze w poscie o wyklad z fizyki a zadaje konkretne pytanie liczac na pomoc wlascicieli tej samej marki.

Dziekuje za info "korni8808".

arop
Opublikowano

W którym miejscu mierzysliście te czujniki? Mam model 328i i nie wiem gdzie to można zmierzyć do czujników nie ma praktycznie dostępu.

Z góry dzięki za pomoc

Opublikowano
Dostałem sie do wtyczek tych czujników w e36 328i. Trzeba odkreciś filtr powierza potem chłodzenie alternatora i do sie dostać do złaczek tych czujników bez odkręcania kolektora dolotowego. Pierwsza wtyczka jest od czujnika polozenia wałka rozrządu a druga od czujnika wału korbowego
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego arop-75 w tej książce jest sporo blędów(sam naprawiam e36)choćby wartości niektorych rezystancji.Wedlug książki wartość rezystancji czujnika polorzenia walu w mojej beti powinien wynosić 1278 a jest 540.Zamienili albo daty produkcji albo oporności.

p.s rezystancja maleje wraz ze wzrostem temp tylko w czujniku temp plynu i powietrza dolotowego,we wszystkich innych czujnikach rośnie.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

witam. szukałem postów na temat wartości oporu czujników wała i wału, ale nie mogę wywnioskować jakie

są prawidłowe, dlatego proszę o opinie na temat moich wartości i tak:

 

cz.wału korbowego = 478 Ohm , książka= 1,3 Ohm

cz.wałka rozrzdu. = 1170 Ohm , ksiażka= max 1 Ohm

 

moje dla temp. 5 stp.C , ksiazka dla 20 stp. C

 

czy moje wartości są prawidłowe czy nie ?

 

dzięki!

 

p.s. auto mi ciągle nie pali, a iskrę jeszcze sprawdzę wieczorkiem...

Bring Me Woman
Opublikowano

ok. sam znalazłem (na stronie Hella) wartości dla silnika M50 i wersji :

M 50 B 20 TU

M 50 B (20 6 S1)

M 50 B (20 6 S2) Vanos

M 52 B 20

M 52 B (20 6 S3) Vanos

 

REZYSTANCJA:

dla czujnika wałka rozrządu ma być 1400 Ohm

 

dla impulsatora *cz.wału korbowego 540 Ohm

 

Tolerancja dopuszczalna 10% , u mnie jest 13 i 20 % ,ale nie uwzględniam temperatury....,

Bring Me Woman
Opublikowano
ok. wszystko gra i trąbi.... iskra jest silnik zaskoczył... :cool2:
Bring Me Woman
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
ok. po kilku ładnych miesiącach dokończę posta okazało się ,że akumulator był do wymiany i nie żle mi mieszał, bo winy początkowo szukałem w czujnikach wału / wałka itp. po zamontowaniu nowego aku. "wszystko" jest w normie!
Bring Me Woman
Opublikowano
z tego co wiem w 328i po lifcie są czujniki hallotronowe i ich sie nie da sprawdzać miernikiem. Jedyna metoda o jakiej czytałem jest sprawdzenie oscyloskopem na zapalonym silniku i obserwowanie sygnałów z tego czujnika.
Opublikowano
Tak dla ciekawostki, jedyną metodą sprawdzenia tych czujników to podłączenie do porządnego kompa (nie uniwersalny). U mnie też szwankował czujnik, pojechałem na zwykły komp i nic nie wykazało. Pojechałem więc na duży komp GT1 do serwisu BMW i tam wykazało okresowe błędy czujnika położenia wału. Zabawa w pomiary rezystancji w tym przypadku nie ma sensu.
:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.