Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Panowie !

 

Od jakiegos czasu ( po sprzedazy E46 320d 136PS ) rozgladam sie ( oczywiscie w niemczech ) za tym samym modelem jednak juz po lifcie z silnikiem 150PS !

Zauwazyłem iz wyjatkowo czesto sprzedawcy zaznaczaja w ogloszeniach iz samochod jest po wymianie Turbo...hmmm

Słyszalem glosy moich znajomych iz rzeczywiscie jest to czesty problem w tym silniku...

Czy Panowie wiedza cos na ten temat no i czy przy zakupie mozna jakos wyczuc, zauwazyc iż Turbo jest juz na wykonczeniu ?

Mam jeszcze krótkie dwa pytania : Czy lampy Xenon zawsze musza miec spryskiwacze w zderzaku i czy warto kupowac ten samoch. z Navi 16:9, czy tez poprostu zbytecznie podnosi to koszty zakupu ???

Goraco prosze zainteresowanych i obytech w tej tematyce Panow o dobre i sprawdzone rady !

Jak Wszyscy wiemy zakup samoch. to powazny wydatek, tak wiec chciałbym uniknac jakis niemiłych niespodzianek...

Za wszystkie posty z gory bardzo dziekuje !

POZDRAWIAM

Opublikowano (edytowane)

Witam.

Turbiny w E46 po liftingu rzeczywiście siadają, ale najczęściej od początku produkcji - 09.2001 do końca 2003r. Później zostało zmienione sterowanie turbiny na elektronicznie i nastąpiła poprawa. (Można prawdopodobnie zmienić program sterowania w serwisie Bmw).

Główna przyczyną "padania turbiny" było wadliwe jej sterowanie.

Ja też wymieniałem turbinę, do końca chodziła bez zarzutu. Na regenerowanej jeżdżę 18 miesięcy i jest OK.

Xenony muszą mieć koniecznie spryskiwacze i samopoziomowanie.

Z navi czy bez, to twój wybór (kwestia ceny). Ja mam bez navi i nie narzekam na jej brak.

 

Edit

Konstrukcja Turbiny w 2.0d 150km CR również została zmieniona w drugiej połowie 2003 roku.

Edytowane przez chris99

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

W zaleznosci od tego jak jest uzytkowany samochod turbo pada wczesniej lub pozniej. Jesli kupujesz auto to zorientuj sie czy turbo bylo juz regenerowane albo wymienianie. Moze unikniesz nieprzyjemnosci takich jakie mialem ja. Pamietaj, ze komputer nie powie Ci wszystkiego. Zawodowiec w ASO BMW powie Ci sluchajac silnika i turbiny kiedy ta ostatnia wyzionie ducha lub ewentualnie, ze jest w dobrej kondycji. A to, ze wyzionie jest pewne (to tylko Garett).

Zawieszenie, kola pasowe i dwumasowe, klima, uszczelki i jeszcze kilka drobnych rzeczy to "koniki" E46. To nie jest auto bezawaryjne a przy okazji ceny czesci sa wysokie. Zastawnow sie dwa razy, auto sprawdz w ASO. Oni sprawdza tez o ile cofniety byl licznik. A cofniety byl na 99% :) [porownaj przebiegi tych aut o tym samym roczniku na autoscout24.de/mobile.de i na allegro]

Opublikowano
A w momencie gdy po wymianie turbiny, plus czujnika doładowania ciśnienia, turbo załącza się za późno, to jest jakaś recepta, regulacja, aby wszystko wróciło do normy?
E46 330D :)
  • 3 lata później...
Opublikowano
Ludzie co Wy tak panikujecie, że wszystko cofane, oszukane, popsute i ogólnie beeee :duh: . Ja mam e46 od blisko 27 miesięcy i (odpukać) nie popsuło mi się nic. Jak sie na siłe szuka najtańszej okazji to sie potem płacze w serwisie i tyle. Normalne egzemplarze także występują w naturze i nie ma z nimi kłopotów :cool2:
Opublikowano
kolego dam Ci dobra rade,nie kupuj bmw e46 w dislu 320 D 150km bo to nie udane silniki,tam trzeba miec worek pieniedzy żeby naprawiac te silniki,jak bmw to tylko w benzynie nigdy wiecej disla common reil,ja tez wymieniłem turbo na nowe 3700 zł,i jak ktos ci powie że jak turbo gwiżdże to do wymiany to ty go gwiźdnij w łeb
Opublikowano
Ludzie co Wy tak panikujecie, że wszystko cofane, oszukane, popsute i ogólnie beeee :duh: . Ja mam e46 od blisko 27 miesięcy i (odpukać) nie popsuło mi się nic. Jak sie na siłe szuka najtańszej okazji to sie potem płacze w serwisie i tyle. Normalne egzemplarze także występują w naturze i nie ma z nimi kłopotów :cool2:

 

Ciesz się że masz auto po zmianach (były w 2003roku) i masz już poprawione Turbo z elektronicznym sterowaniem.

 

U mnie kiedyś w E46 lift 320d (2002r) padło turbo niespodziewanie daleko od domu. Kupiłem Turbo po regeneracji i już jeździ w aucie (teraz u kumpla) od prawie 5 lat i jakieś 150 tyś km.

Co ciekawe gdy padło mi turbo okazało się, że już było wcześniej wymieniane (a miałem na liczniku ok 180 tyś km). Odpukać - wychodzi na to że to zregenerowane jeździ najdłużej w aucie.

Turbiny w 320d lift (do zmian w 2003R) padały jak muchy. Później zmieniono konstrukcje turbiny oraz zmieniono jej sterowanie, i ilość awarii bardzo się zmniejszyła.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
kolego dam Ci dobra rade,nie kupuj bmw e46 w dislu 320 D 150km bo to nie udane silniki,tam trzeba miec worek pieniedzy żeby naprawiac te silniki,jak bmw to tylko w benzynie nigdy wiecej disla common reil,ja tez wymieniłem turbo na nowe 3700 zł,i jak ktos ci powie że jak turbo gwiżdże to do wymiany to ty go gwiźdnij w łeb

 

M47N2 ma trochę wad (szarpanie przy gaszeniu, padające turbiny z początku produkcji), ale w mojej ocenie to bardzo udane silniki. Niezłe osiągi oraz ekonomika. Silnik 2.0d CR jest na pewno lepszy niż ten poprzedni na pompie (jeździłem oboma).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Chyba miałeś na myśli M47N, M47N2 jeśli mnie pamięć nie myli były w e90 (163km). Poza tym jestem tego samego zdania co Ty, jak się kupiło zaniedbany egzemplarz to fakt można włożyć trochę grosza :8)

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Po raz kolejny przypominam, że największą "wadą fabryczną" są poprzedni właściciele, którzy starają się użytkować auto bezkosztowo.

A turbo to część eksploatacyjna. W końcu się wyeksploatuje.

Niektóre osoby mogłyby się zabić, skacząc z poziomu swojego "ego" na poziom swojego IQ

..............................................................................................

Freude am fahren


Moje auto - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=190785

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No niestety do uzywanych fur trzeba dołożyć. Zadko kto zmienia super fure. Najczesciej auto się sprzedaje jak szykuje sie jakas droższa naprawa. Ja poprzednie sprzedałem bo zbliżała się wymiana rozrzadu oraz zaciski były nie do naprawy. A te dwie rzeczy przewyzszały wartość auta, bo to stary sztrucel był:)

Ale kupca poinformowałem, zeby nie było.

 

A co do navi w E46, to jak masz mozliwosc to bierz. Ja juz fury bez telewizora nie kupie. Super sprawa.

Opublikowano
Kupilem e46 ze swiszczacym turbo 2 lata temu i do tej pory jezdzi az milo. Sprzedajacy opuscil na naprawe a turbo nie padlo. Fakt, ze inne naprawy pochlonely 10 tysi ale przyjemnosc z jazdy i podczas tankowania jest. Polecam. 2.0d 150 koni.
Opublikowano
Za 10000 zł miałbyś dużo benzyny.

 

bo benzyn nie trzeba serwisować, ponieważ się nie psują, dlatego kupuje się jedynie paliwo

 

 

 

 

 

 

 

ehhh ...

życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.