Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

muszę wymienić zewnętrzny sworzeń wahacza. Taki sworzeń już zamówiłem (Myele - utwardzony).

Czy macie może jakieś porady na co uważać przy wymianie takiego sworznia?

Czy można to zrobić samemu w garażu czy trzeba jechać do mechanika?

Słyszałem kiedyś że stary jest łatwo wyjąć ale trudniej jest włożyć nowy.

Macie może jakieś zdjęcia lub linki do innych tematów jak to sobie zrobić?

Będę wdzięczny.

Pozdrawiam.

Opublikowano

bez prasy się nie obędzie - dodatkowo aby wyjąć wahacz muszisz miec specjalne narzędzie tzw. widelec.

Ja ostatnio też miałem do zrobienia sworznie ale w końcu zdecydowałem się na wymianę całych wahaczy bo jak nie masz kogoś kto się na wybiciu i wprasowaniu sworzni dobrze zna to tylko kasę zmarnujesz.

Buch teściową w klatkę piersiową ;)
Opublikowano

Jest to prosta sprawa z wybiciem i z wbiciem nowego . Żadna prasa nie jest potrzebna tylko dobre imadło żeby osodzić sworzeń na nim i dobijać wahacz do sworznia. Miesiąc temu wymieniałem dwie sztuki i jest OK. NIE ma żadnej filozofi z tą robótką.

 

POWODZENIA.

Opublikowano

Witam

Kontynuując temat... mam również do wymiany wahacze przednie w E46 ale zawsze powtarzali mi, ze sworznie są nie wymienne, mechanik sie mylił, istnieje możliwość wymiany sworznie w oryginalnym wahaczu? Jeśli tak macie takie informacje napiszcie proszę w skrucie krok po kroku, jak wyjąć stary sworzeń, nie wiem jakoś trzeba go przekręcić lub jest jakiś sprawdzony patent na to i jak włożyć nowy i czy taka sama zasada obowiązuje w obu sworzniach na jednym wahaczu?

Opublikowano

Myślę że kolega arti3 ma rację.

Mój ojciec (mechanik i ślusarz) mówi to samo. Wystarczy imadło i zrobi mi wymianę sworzni.

Jakbyś mógł kolego arti3 coś więcej mi powiedzieć o takim zabiegu. na co uważać, czego unikać itp.

Pozdrawiam.

Opublikowano

oryginalne wachacze nie maja wymiennych sworzni, chociaz niektórzy wymieniają , tez probowałem ale po wyjeciu i obejrzeniu wachacza stwierdzilem że nie będego rozcinal- pomyslałem że od tego zależy moje bezpieczenstwo kupiłem więc wachacze zamienniki MEYLE z wymiennymi sworzniami i po klopocie,

jeszcze jedna uwaga do zalożyciela postu musisz wymienic obydwa sworznie poniewaz przy wybijaniu sworznia wewnetrznego z belki zawieszenia uszkadzasz osłone gumowa tego sworznia i automatycznie ten sworzen jest do wymiany

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jest to prosta sprawa z wybiciem i z wbiciem nowego . Żadna prasa nie jest potrzebna tylko dobre imadło żeby osodzić sworzeń na nim i dobijać wahacz do sworznia. Miesiąc temu wymieniałem dwie sztuki i jest OK. NIE ma żadnej filozofi z tą robótką.

 

POWODZENIA.

 

Tak, tak aluminiowe wachacze dobijać młotkiem na imadle, :mrgreen: a potem się ludzie dziwią, że mają problemy z geometrią. Zastanawiałeś się kiedyś jaką siłe nacisku trzeba użyć aby przeprasować te sworznie?

Opublikowano

Urywam wszystkie posty.

 

SWORZNIE WAHACZA W ORYGINALNYCH WAHACZACH SĄ WYMIENNE !!!

Mogę to potwierdzić na 100 %, ponieważ sam sobie dziś wymieniłem sworzeń zewnętrzny w prawym wahaczu.

 

Oto opis mojej pracy, która zajęła mi ok. 2 godzin:

 

1. Najpierw trzeba zakupić sam sworzeń, co nie jest aż tak proste jak mogłoby się wydawać. We wszystkich hurtowniach do jakich dzwoniłem, "specjaliści" mówili mi że sworzni nie wymienia się tylko cały wahacz, i to właśnie od takich porad inni użytkownicy forum piszą potem na nim bzdury, jakby się na tym znali. Ale jak ktoś chce wydać 450 zł. na nowy lub 250 na regenerowany wahacz to droga wolna. NIE UFAJCIE TAKIM. POCZYTAJCIE FORUM.

wracając do tematu: koszt zakupu na Allegro.pl utwardzonego sworznia MYELE 59 zł. + 10 przesyłka, można kupić tańszy (były też jakieś za 30 lub 40 zł. ale te podobno te utwardzone są o niebo lepsze, zobaczymy),

 

2. Potrzebne narzędzia:

- lewarek + klucz do kół,

- WD-40,

- klucz płaski 16, 18, 21,

- łom albo mała breszka,

- mały przecinak + młotek,

- imadło

 

3. Dźwigamy auto na lewarku, z tej strony, z której będziemy wymieniać sworzeń i zdejmujemy koło,

 

4. Następnie odkręcamy (ale nie do końca) nakrętki ze sworzni, ważne żeby z oby dwóch i pryskamy sworzeń WD-40,

 

5. Potem odkręcamy (do końca) dwie śruby przy tulei wahacza i wyciągamy wahacz od od budy.

 

6. Następnie stukamy w nie do końca odkręcone nakrętki od sworzni aż wahacz całkiem wyskoczy, a w razie problemów odkręcamy do końca nakrętki i od spodu podważyć brechą wahacz aż całkiem odskoczy.

 

7. Wahacz kładziemy na imadło i od spodu musimy rozbić (przeciąć) przecinakiem nadlaną aluminiową osłonę sworznia, wygląda jakby to była integralna część wahacza, ale się tym nie przejmować i spokojnie to rozbić aż zobaczymy cały spód sworznia.

 

8. Następnie obracamy wahacz do góry nogami i za pomocą przecinaka i młotka wybijamy stary sworzeń, możemy go wyciągać w kawałkach i tak idzie do kosza.

 

9. Czyścimy otwór na sworzeń papierem ściernym lub małym pilnikiem,

 

10. Następnie przykładamy nowy sworzeń do otworu i za pomocą młotka wbijamy go na swoje miejsce, tylko z czuciem żeby go nie uszkodzić, ja przyłożyłem na sworzeń klucz nasadkowy 26 i delikatnie w niego uderzając wbiłem sworzeń,

 

11. Następnie zakładamy z powrotem wahacz na swoje miejsce, z tym że przykręcamy go w odwrotnej kolejności, tzn. najpierw śruby od tulei do karoserii a następnie nakrętki na sworznie.

 

12. Przykręcamy koło i opuszczamy auto.

 

TAK WIĘC TO ŻE BMW NA NIE WYMIENNE SWORZNIE TO BAJKA, KTÓRĄ MOŻNA OPOWIADAĆ JELENIOM I LAIKOM.

 

POZDRAWIAM

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego wymieniłes Tylko ten blizszy koła czy ten drugi tez. Bo słyszałem ze ten krótszy można wymienic a ten dłuższy nie

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano

Wymieniłem tylko ten bliżej koła, bo mi stukał.

Ten drugi dłuższy (zwany) wewnętrznym wymienia się według mnie tak samo , a może nawet lepiej bo on nie ma od spodu aluminiowej nadlanej osłony, którą przy tamtym trzeba usunąć.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wymieniłem tylko ten bliżej koła, bo mi stukał.

Ten drugi dłuższy (zwany) wewnętrznym wymienia się według mnie tak samo , a może nawet lepiej bo on nie ma od spodu aluminiowej nadlanej osłony, którą przy tamtym trzeba usunąć.

 

No właśnie słyszałem ze tego wewnetrznego nie mozna wymienic

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
Ale po co chcesz go wymieniać. Przecież on służy tylko do równomiernego rozlokowania i przykręcenia wahacza. Stukać może albo tuleja albo ten sworzeń przy kole.
Opublikowano

A możecie napisać jak wygląda wymiana tulei wahacza? Czy trzeba demontować wahacz, czy da się ją wytargać po odkręceniu?

 

Wymieniałem dziś klocki i zauważyłem że tulejka ledwo zipie.

Opublikowano

takie wygibasy robic, zeby zaosczedzic ile 800 zl?

wahacze z tulejami mayle mozne kupic za ok. 1200zl i jest spokoj na iles tam tys km.

druciarstwo. a co z bezpieczenstwem?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale po co chcesz go wymieniać. Przecież on służy tylko do równomiernego rozlokowania i przykręcenia wahacza.

 

:shock: A masz jakąś wiedzę popartą dowodami na ten temat czy tylko tak sobie dumasz?

 

Stukać może albo tuleja albo ten sworzeń przy kole.

 

Jeszcze wiele rzeczy nie wiesz więc zamiast rzucać kategorycznymi wnioskami zastanów się w jakich płaszczyznach pracują wachacze.

Opublikowano
Czytając cały post nadal miałem mieszane poglądy na temat czy sworznie sa czy jednak nie sa wymienne w Oryginalnych wahaczach... nie pozostało mi nic innego niż po prostu To sprawdzić, wziołem stary wahacz który został po ostatniej wymianie pożądny młotek pojechałem do znajomego z Prasa i zaczełem nierówna walkę. Okazało sie ze faktycznie sworzeń zewnętrzny jest wymienialny, da sie go wyjąć i to bez problemu, jednak sworzeń wewnętrzny niestety nie jest wymienialny wygląda to tak, że w samym aluminium wytłoczony jest otwór na kulke sworznia w która wsadzony jest plastikowy koszyczek i nie ma opcji zeby go wymienic, przy probie wybicia młotkiem poprotu peka cały tylny kołnież od spodu wahacza... Jeśli chodzi o sworzeń zewnętrzny na prasie po rozcieciu tylnej zaslepki faktycznie dało sie wyjąć sworzeń i przypuszczam ze bez problemu dało by sie zamontowac nowy (nie zrobiłem tego bo juz wahacz był zniszczony w miejscu sworznia wewnętrznego) I choć po budowie samych sworzni widac ze elementem bardziej odpowiedzialnym i zdecydowanie szybiej wybijającym sie jest własnie sworzęń zewnętrzny to wydaje mi sie że wewnętrzny tez jest wazny i sama wymiana zewnętrznego nie załatwi sprawy wymiany wahacza, to raczej półsrodek na jakiś czas ze względu na to ze na plastikowym koszyczku wewnętrznego sworznia widać bardzo wyraznie w jaki sposób sie zurzywa a luz może byc niebezpieczny. Dla zainteresowanych moge podesłaś dokladne fotki jak to wygląda po demontarzy sworzni (gg 6730903). Reasumując wymienny jest zewnętrzny niewymienny wewnętrzny. Ja wymieniam całe wahacze na nowe, może jednak zna któś firmę produkującą w miare "żywotne" zamienniki w rozsądnej cenie (tańsze od MAYLE)
Opublikowano (edytowane)
/ Edytowane przez kameleon3000
sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
no to naprawde niska cena. Zapytaj sie bo jak na taka cene to moga one byc po regeneracji

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
takie wygibasy robic, zeby zaosczedzic ile 800 zl?

wahacze z tulejami mayle mozne kupic za ok. 1200zl i jest spokoj na iles tam tys km.

druciarstwo. a co z bezpieczenstwem?

 

Gorzej, jeśli ktoś ma zawias m-technik - wtedy komplet oryginalnych wahaczy z ASO + tuleje = 2600 zł.

Niedawno zmieniałem u siebie, na szczęście kolega załatwił mi trochę taniej.

Niby są zamienniki na rynku, ale różnią się kątem osadzenia sworznia.

Opublikowano
Co do Wahaczy SRL to wbrew pozorom słyszałem wiele dobrych opinii. Znajomy który sprzedaje je w sklepie oraz inne np. Febi opowiadał że nie mial od 4 lat zadnych reklamacji, zaś na inne tzw. firmowe i drogie miał kilka. NIe wiem o czym to świadczy, ale możliwe że nie warto przepłacać.
mario
Opublikowano

potwierdzę po części to co pisze mple iż niejaka firma SRL nie jest wcale najgorsza co sugeruje zapewne najniższa cena,

a potwierdzam to tylko po części gdyż owa firma jest na naszym rynku dopiero od niecałych dwóch lat (nie 4) a jej głównym dystrybutorem jest POLCAR

http://www.superracingleague.com/

odpukać ale przez ten czas przez wzgląd na cenę idzie tego bardzo dużo i jak na razie bez żadnych reklamacji (ani jednej)

[działam w branży moto - sprzedaż części hurt i detal] :8)

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
potwierdzę po części to co pisze mple iż niejaka firma SRL nie jest wcale najgorsza co sugeruje zapewne najniższa cena,

a potwierdzam to tylko po części gdyż owa firma jest na naszym rynku dopiero od niecałych dwóch lat (nie 4) a jej głównym dystrybutorem jest POLCAR

http://www.superracingleague.com/

odpukać ale przez ten czas przez wzgląd na cenę idzie tego bardzo dużo i jak na razie bez żadnych reklamacji (ani jednej)

[działam w branży moto - sprzedaż części hurt i detal] :8)

 

Ja też mam u siebie do wymiany wahacze oraz lewą tuleję wahacza (opinia doświadczonego diagnosty 20 - 30 lat w zawodzie, sprawdzone na szarpakach), choć ja nie zauważyłem luzów, stuków i gorszego prowadzenia.

Mam przebieg 225 tyś km i w zawieszeniu wymieniałem 3 lata temu tuleje wahaczy Febi (wytrzymały 70 tys km), a wahacze najprawdopodobniej mam od nowości.

Nie wiem jak długo będę jeździł moim autem i nie chcę inwestować wielkich pieniędzy więc zastanawiam się nad wahaczami SRL.

Brat kiedyś zakładał wahacze do E39 i jakość była OK, nie było się do czego przyczepić.

 

Jeśli ktoś jeździ na wahaczach SRL, to bardzo proszę o opinie o nich (lub o innych w rozsądnych cenach).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Nie wiem czy jest sens w taka zabawe ja zaplacilem za wymiane sworznia 70zl w Autoryzowanym salonie, wiec chyba nie jest to wielki wydatek.
http://img684.imageshack.us/img684/4426/c23a511dcaf4207f.jpg
Opublikowano
A czy powybijane sworznie wahaczy mogą objawiać się drzeniem kierownicy przy hamowaniu???
sprzedam felgi 15 cali ładne szczegóły w dziale giełda!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.