Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam !

w zwiazku z dosc wysokimi kosztami naprawy bede szukal skrzyni manualnej - i mam pytanie - jakie skrzynie podejda do mojego autka - tzn bmw e32 730ia v8 '94 - czy to musi byc skrzynia tylko z 3.0 v8 czy moze byc z 4.0...... a z innych modeli???

Opublikowano

Już o tym kiedyś sobie gadaliśmy - wg mnie nie ma sensu szukac skrzyni z E34/31 6 cio biegowej, bo ten szosty bieg to tak w zasadzie "nadbieg" i przy 730i V8 to nie ma raczej sensu- skrzynia manualna z 730 V8 jest tak znakomicie zestopniowana ,ze dziennikarze testujacy w 1992 pisali zgodnie ,ze jest wrecz stworzona dla tego silnika. Piaty bieg ma przełozenie bezposrednie 1,00 czyli umozliwia w zasadzie zamkniecie obrotomierza. Takze elastycznosc ba IV i V biegu jest nie do porównania np z 735i M30 .

Pamietaj jednak, ze oprócz skrzyni , bedziesz musiał zmienic takze elektronike silnika.

Opublikowano
mi nie chodzi o 6 biegowa ale o 5 biegowa bo 6 ciezko znalesc - a jak jest to bardzo droga......... z komputerami wiem- dlatego najlepiej wymontowac wszystko np. z rozbitej 730 v8 na manualu ( tzn skrzynie , sprzeglo , docisk , wal napedowy kolo 2masowe itd....)
Opublikowano
Pamietaj jednak, ze oprócz skrzyni , bedziesz musiał zmienic takze elektronike silnika.

 

 

No właśnie już kiedyś o tym pisałem. Znajomy załozył silnik 3.0/M30 z EML który pracował kiedyś ze skrzynią automatyczną, wrzucił go do E30 i założył skrzynie manualną no i była lipa. Brakowało sygnału z jakiegoś czujnika w skrzyni biegów i auto kiepsko jeździło. Wiem że kupił komputery od zwykłej wersji bez EML i przerabia teraz gaz na linkę.

kiedyś


E32 730

E36 318

Opublikowano
witam !

w zwiazku z dosc wysokimi kosztami naprawy bede szukal skrzyni manualnej - i mam pytanie - jakie skrzynie podejda do mojego autka - tzn bmw e32 730ia v8 '94 - czy to musi byc skrzynia tylko z 3.0 v8 czy moze byc z 4.0...... a z innych modeli???

 

Jeśli koszt naprawy skrzyni automatycznej nie przekroczy 2000 PLN to chyba się nie będzie opłacało zmieniać na manuala, koszty będą podobne. No chyba że chcesz koniecznie „zyglować” tym drążkiem. :doh:

Pozdrawiam

Gomes

Opublikowano
gdybym mial wybierac automat a manual to wybralbym manuala - po pierwsze sa nie zawodne , po 2 mozna zmniejszyc spalanie , po 3 sekunda mniej do 100 :norty: , po 4 nie czuje sie jak inwalida z ktorego musi zmieniac biegi jakis mechanizm :naughty:
Opublikowano
ekspluatacja skrzyni manualnej jest zdecydowanie tansza - jedynie spezrglo jest drogie ale jak sie umie jezdzic to 200 tys wytrzyma .... pasazerki nie potrzymam za kolana ale za to ona bedze musiala mnie trzymac za ... kolano , co zdecydowanie bardziej mi odpowiada :norty:
Opublikowano
Automacik to komfort jak sie patrzy :D Tylko, ze to "leniuch" i sportowej jazdy nie bardzo uswiadczysz (przyspieszenie tak - redukcje i hamowania silnikiem nie :D) Do miasta wole mojego "leniucha" ale na krete trasy tylko dobrze zestopniowany manual :D

BMW - Bedziesz Mial Wrazenia

Pozdrawiam

Reaven

Opublikowano

A ja się nie zgodzę automat jest dużo lepszy od manuala i wcale nie droższy.

Po 1 Samochód jeżdżący ze skrzynią automatyczna dużo mnie się zużywa dlatego że automat przełańcza biegi gładko i płynie nie ma żadnego szarpania samochodem czy katowania go na niskich biegach ;P

Po 2 nie ma sprzęgła, a co poniektórzy potrafią je wymieniać co 80 tys. a koszt wcale nie taki mały.

Po 3 jak ktoś chce palić gumy i ścigać się z pod świateł to niech sobie kupi M3 a nie siódemkę. Siódemka jest samochodem do komfortowego przemieszczania się po autostradach.

Po 4 Często używam tempomatu a te urządzenie bez automatycznej skrzyni to zupełny bezsens.

Po 5 Super wielka wygoda w jeździe po mieście!!

 

Tak naprawdę odkąd mam automata nie wyobrażam sobie innej skrzyni w samochodzie, no chyba że w stricte sportowym ale to już inna bajka.

 

Zresztą co tu się rozpisywać wystarczy spojrzeć na nową siódemkę skrzyni manualnej się nie przewiduje :)

http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Opublikowano
NIKI -> jasne, ze do 7 tylko automacik i tempomat. Dla tego napisalem, ze do "froter" to dobre rozwiazanie. Przyspiecha jest, jazda plynna i silnik robi wieksze przebiegi bo automat tak go nie obiciaza jak manual. Tylko, jak ktos ma zaciecie sportowe i kupuje 5 albo 3 to automat moze byc meczacy i nie dawac radochy z jazdy. Tylko wszystko zalezy od tego co kto lubi. Ja lubie mojego "leniucha" :D

BMW - Bedziesz Mial Wrazenia

Pozdrawiam

Reaven

Opublikowano
A ja się nie zgodzę automat jest dużo lepszy od manuala i wcale nie droższy.

Po 1 Samochód jeżdżący ze skrzynią automatyczna dużo mnie się zużywa dlatego że automat przełańcza biegi gładko i płynie nie ma żadnego szarpania samochodem czy katowania go na niskich biegach ;P

Po 2 nie ma sprzęgła, a co poniektórzy potrafią je wymieniać co 80 tys. a koszt wcale nie taki mały.

Po 3 jak ktoś chce palić gumy i ścigać się z pod świateł to niech sobie kupi M3 a nie siódemkę. Siódemka jest samochodem do komfortowego przemieszczania się po autostradach.

Po 4 Często używam tempomatu a te urządzenie bez automatycznej skrzyni to zupełny bezsens.

Po 5 Super wielka wygoda w jeździe po mieście!!

 

Tak naprawdę odkąd mam automata nie wyobrażam sobie innej skrzyni w samochodzie, no chyba że w stricte sportowym ale to już inna bajka.

 

Zresztą co tu się rozpisywać wystarczy spojrzeć na nową siódemkę skrzyni manualnej się nie przewiduje :)

 

 

Amen.... :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:

Black - Mighty - Wonderful
Opublikowano

ciekawe czy bedziesz sie tak cieszyl NIKI jak ci padnie automat i panowie magicy ci powiedza ' 6 tys zl - ale i tak juz nie bedzie chodzil jak wczesniej ....... '

 

a manualna skrzynie 5 biegowa kupisz za 700 zl wic ,jak cos padnie to wywalasz stara i wkladasz nowa......... a sprzeglo sie zuzywa jak jezdzic nie umiesz - w samochodach z duza moca i napedem na 4 kola jak nie umiesz ruszac to w tydzien sprzeglo zajezdzisz........

Opublikowano
a manualna skrzynie 5 biegowa kupisz za 700 zl wic ,jak cos padnie to wywalasz stara i wkladasz nowa......... a sprzeglo sie zuzywa jak jezdzic nie umiesz - w samochodach z duza moca i napedem na 4 kola jak nie umiesz ruszac to w tydzien sprzeglo zajezdzisz........

 

Widać że masz wyrobioną teorię na temat automatów, więc po co kupiłeś samochód z ASB?

Pozdrawiam

Gomes

Opublikowano

mi sie na automacie jezdzi bardzo dobrze - ale porownaj koszty !!!!!!!!!

 

a pozatym jestem mlody i czasem ccialbym sobie cos przeredukowac itp...........

 

ale zniechecilo mnie to ' 6tys i juz nie bedzie tak chodzil jak wczesnie' - wiec zaplace 6tys zl za naprawe ( albo 1,5zl przy wlasnej robociznie ) zaloze go i sie okaze ze chodzi gorzej niz wczesnie......

Opublikowano
ciekawe czy bedziesz sie tak cieszyl NIKI jak ci padnie automat i panowie magicy ci powiedza ' 6 tys zl - ale i tak juz nie bedzie chodzil jak wczesniej ....... '

 

a manualna skrzynie 5 biegowa kupisz za 700 zl wic ,jak cos padnie to wywalasz stara i wkladasz nowa......... a sprzeglo sie zuzywa jak jezdzic nie umiesz - w samochodach z duza moca i napedem na 4 kola jak nie umiesz ruszac to w tydzien sprzeglo zajezdzisz........

 

 

Z takim podejściem do sprawy to wcale nie kupiłbym samochodu bo i po co jak i tak zaraz się popsuje albo go ukradną. Albo z domu nie wychodził bo sobie nogę złamie.

Nie wiem tez czemu miała by mi się skrzynia popsuć???? Jeżdżę na niej z 70 tys. km i jak do tej pory żadnych oznak zużycia a przebieg ma 215 tys.

http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Opublikowano

a pozatym jestem mlody i czasem ccialbym sobie cos przeredukowac itp.................

Słuchaj tyś chyba nigdy nie jezdził taką siudemką jak ma niki

Automat w tym aucie chodzi genialnie jeśli będziesz odpowiedni operował gazem automat ten zrobi dla ciebie wszystko co chcesz a w połączeniu z 300konnym silnikem to naprawde wymiot

Dodatkow masz możliwość ręcznego zmieniania 3 biegów w trybie m i dodatkowo masz jeszcze tryb s

Poćwiczysz tydzien jazde połączonoą z kożystaniem z tych możliwości i odrazu zauważysz że automat ten jest posłuszny jak pies i będzie robił wszystko co mu każesz

http://img182.echo.cx/img182/3667/bmwx25qo.jpg

Sprzedaje materiał na podsufitki.

Opublikowano

nie wiem - ale osoby ktore maja 750 to jacys dziwni ludzie......

 

jezdze moja 730 v8 od 3 lat , jezdzilem kilka razy 750 i 850 i wiem jak dziala automat .....

 

co do posluszenstwa - to niby mozesz na nim wymusic zmiane biegu , ale to nie to samo co manual..... gdybys mial mozliwosc przejechania sie np 730 w automacie i manualu to zobaczylbys roznice - ale w 750 nie ma manuala - wtedy bys mial kontrole i gwarantuje ci ze odczulbys te swoje 300 koni 2 razy mocniej niz w automaci :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.