Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

W moim 523i zaczal si edzis przegrzewac silnik. Tak z niczego nagle temperatura zaczela rosnac az doszla do czerwonego. Po wyulaczeniu i tak troche pary poszlo spod machy.

Sprawdzilem wode w chlodnicy - poziom idealne, bezpieczniki sprawdzone. Zauwazylem ze mimo przegrzania ni ewlacza sie ten duzy wentylator z przodu auta.

Probowalem krecic nawiewem we wszystkie mozliwe sposoby ale silnik i tak sie po chwili od wlaczenia przegrzewa.

Zauwazylem tez ze jak wlacze dmuchawe na max to wieje jesli mam ustawiona temperature ponizej 25 stopni, ale jak podkrece temperature na max czyli 32 stopnie to calkowicie przestaje dmuchac.

Na desce nie swieca sie zadne kontrolki, nic nie sygnalizuje.

 

Czy ktos moze wie co sie moglo popsuc i gdzie szukac usterki ???

Opublikowano

Siema

Oj te nasze Bunie lubia sie grzac nigdy nie czekaj az dojdzie do czerwonego pola bo ci uszczelka pod glowica pierdyknie a w najgorszym pzrypadku glowica wtedy silnik szrot. Jak dochodzi po za polowe do pierwszej kreski do juz sie gotuje nigdy nie czekaj az dojdzie do czerwonego pola. Ja mialem podobna sytuacje tylko u mnie byla wlaczona klima i stalem w korku na zewnatrz bylo 30 stopni zauwazylem ze wentylator od klimy nie kreci sie jak ruszylem to temperatuta wracala do 90 stopni jak znowu stalem temperatura wzrastala czyli uszkodzony mam wentylator od klimy.Przy wylaczonej klimie temperatura silnika stoi na 90 stopni. U siebie musisz sprawdzic kiedy ci sie grzeje najczesciej padaja wentylatory od klimy, wiskoza, pompa wody,lub termostat.Pozdr napisz co dalej ci sie dzieje.

Opublikowano
Ona nigdy sie nie grzala, zawsze wskaznik byl na srodku, nigdy nawet troszke sie nie wychylal. Az tu nagle dzis auto oszalalo i nagle w trakcie jazdy okolo 50km/h zaczelo sie grzac i po chwili wskaznik zaczynal sie zblizac do czerwonego - zdazylem silnik wylaczyc ale jednak troszke pary poszlo.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja bym na poczatek sprawdził działanie wisco.

To typowy objaw zepsutego sprzęgła visco.

 

Do tego bym się zainteresował możliwym zapowietrzeniem się układu chłodzenia no i działaniem pompy wody.

 

Ten wiatrak od klimy mierzy temperaturę w chłodnicy i żeby się załączył na pierwszy bieg to musi być juz naprawdę gorący silnik.

 

Wskazówka od temperatury nie ma prawa się wychylać poza normę z powodu upałów i korka.

 

Sprawdź działanie visco :cool2:

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

W warsztacie powiedziano mi ze mam dziurawa chlodnice, ze ponc po wlaniu wody - cieknie. Dziwi mnie to poniewaz w zbiorniku plynu mialem nico ponad poziom COLD wiec jak to mozliwe ze mam dziurawa chlodnice ?

 

Czy to jest mozliwe miec w zbiorniku plynu chlodzenia poziom ponad COLD i to zeby byla dziurawa chlodnica ???

Opublikowano

witam,

odkrec korek zbiorniczka i sprawdz czy z powrotu idzie plyn, jak nie to padla pompa wody, sprawdz jak dziala VISKOZA, no i ten przeklety termostat. Mialem ten sam problem, padla mi pompa wody, zalozylem nowa i smogam juz 3 miesiac.

pozdrawiam

Opublikowano
układ chłodzenia jest cisnieniowy, musi być szczelny by był w nim obieg. Jeśli jest nieszczelność np. chłodnicy to silnik potrafi się zapowietrzyć, a w następstwie zagrzać, choć pozornie płyn w chłodnicy jest. Jeśli jest dsziurawa chłodnica to po mocnym zagrzaniu powinien być widoczny wyciek lub powinno być słyszalne jak ucieka z niego ciśnienie. Jeśli układ jest szczelny to węże powinny być sztywne...
Opublikowano
Ale czy to mozliwe zeby przy wylaczonym silniku i przy stanie plynu chlodzacego w zbiorniku (stan troche powyzej COLD) byla dziurawa chlodnica ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.