Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Zanim pójdę do jakiegoś magika od wyciągania kasy, zapytam się espertów.

 

Krótko mówiąc zaczynam słyszeć niepokojące dzwięki, dokładnie jest to szum/wycie - jeszcze narazie delikatne, wydobywa się to z tylnej części samochodu nie mogę wybadać na słuch dokładnie skąd. Objawia się to przy różnych prędkościach, czasami wchodzi w pulsowanie i jeszcze jedno jak wcisnę sprzęgło odgłos nie ustaje. Acha i cieknie mi uszczelka za wałem (chyba mechanizm różnicowy?).

 

Może wał?, może łożysko w kolach? a może coś innego, proszę o rady co to może być i jak się do tego zabrać w celu identyfikacji? Co jeszcze może wydawać takowy dzwięk?

 

pozdrawiam

Opublikowano

Po pierwsze było o tym sporo na FORUM :search:

 

Po drugie nie wał tylko most.

 

Po trzecie ja sprawdziłbym łożyska i jeśli jest potrzeba wymieniłby.

Jeśli nie łożyska to sprawdź stan oleju w moście. Jeśli nie masz to wymień.

Jeśli nadal nic to zalej zagęszczacz (bo mostu i tak nie odratujesz) w ten sposób przedłużysz jego żywot.

 

P.S. :search: :search: :search: :search: :search: :search: :search:

Opublikowano
No sory nie znalazłem ciekno działa ta wyszukiwarka, a czy można wykluczyć most jeśli wciskam sprzęgło i nic nie ustaje, tak jakby odgłos byłby związany z prędkością samochodu a nie wału. Bo wał chyba na sprzęgle się nie kręci?
Opublikowano

Kochany Forumowiczu, mimo, że wciskasz sprzęgło podczas jazdy ( wtedy rozłączasz połączenie pomiędzy skrzynią biegów a wałem napędowym) to wał napędowy i tak się kręci i tak jest zawsze w takich napędach. ZAPAMIĘTAJ !!! TYLNY MOST JEST Z WAŁEM NAPĘDOWYM SPRZĘŻONY NA STAŁE !!! Więc podczas jazdy czy na zapiętym biegu czy na luzie wał napędowy cały czas się obraca !!!

Słyszysz wycie i wiesz, że cieknie olej przy połączeniu wału z mostem(dyfrem). Niestety wycia tego teraz już nie wyeliminujesz- za późno-po prostu nie dbałeś o szczelność dyfra. Możesz jedynie wymienić simmering(uszczelniacz) i zalać dobrym syntetycznym olejem przekładniowym. Ale wycie w tym dyfrze NIESTETY już pozostanie (po prostu jeździłeś bez oleju). A prozaiczna zasada mówi- KTO NIE SMARUJE TEN NIE JEDZIE !!!

Cały czas mając na uwadze zdrowie naszych dzieci (BMW) trzeba ich non stop doglądać. Pozdrawiam 8)

Nie sztuka skorzystać z serwisu-SZTUKA ZROBIĆ TO SAMEMU !!!
Opublikowano
No wymieniłem przed twoim postem olej na dobry przekładniowy u mnie w firmie:-), mimo przecieku nie był on wielki, olej też był nawet w dobrym stanie, no ale i tak może masz rację, pozdro (no i muszę wkońcu jechać podnieść autko i sprawdzić czy nie łożysko),
Opublikowano

Jednak łożysko w tylnim kole, tylko skubane nie dawało znać o sobie przy mocnych skrętach, na sciance łożyska (tam gdzie toczą się kulki) utworzyły się w jednym miejscu takie fałdki bruzdy, po tym kulki hałasowały. Tak dla ciekawostki jak by ktoś miał coś takiego to według mnie możliwe są dwie przyczyny takiego stanu:

 

1. Wysoka temperatura + mało smaru

2. Za bardzo napięte łożysko (za mocno dociśnięte) - przy wysokich temperaturach wiadomo ze się rozszeża jeśli nie ma luzu pod podkładką (podkładki nie da się przekręcić np śrubokrętem o pół obrotu) i się niestety rozszerzy ale w złą stronę i zmarszczki na metalu gotowe.

 

pozdrawiam,

Opublikowano
Jednak łożysko w tylnim kole, tylko skubane nie dawało znać o sobie przy mocnych skrętach, na sciance łożyska (tam gdzie toczą się kulki) utworzyły się w jednym miejscu takie fałdki bruzdy, po tym kulki hałasowały. Tak dla ciekawostki jak by ktoś miał coś takiego to według mnie możliwe są dwie przyczyny takiego stanu:

 

1. Wysoka temperatura + mało smaru

2. Za bardzo napięte łożysko (za mocno dociśnięte) - przy wysokich temperaturach wiadomo ze się rozszeża jeśli nie ma luzu pod podkładką (podkładki nie da się przekręcić np śrubokrętem o pół obrotu) i się niestety rozszerzy ale w złą stronę i zmarszczki na metalu gotowe.

 

pozdrawiam,

Witam

jak zrobisz to napisz ile kosztowalo bo ja mam chyba to samo :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.