Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam gigantyczny dylemat, pomijam juz kwestje ze miedzy kupnem e46 a e39, ale skupmy sie na "piatce". Moj dylemat to wybor silnika, czy benza, czy diesel. Czego oczekuje - raczej w automacie, sedan, chce normalnie wyprzedzac w trasie, od czasu do czasu troche sie powsciekac i powiem ze o oszczednosc tez chodzi.

Jak bezna to pewnie 2,5l i moze z wanosem (w przyszlosci pewnie do gazu) i teraz jak to bedzie ganiac?? Czy moje wymagania beda spelnione nawet na zagazowanym silniku??

Diesel - 2,5 TDS chyba odpada troche opini poczytalem i jedni mowia ze dla emeryta inni ze jest ok, nie chce sam sie o tym przekonac, skupilbym sie raczej na 3,0l . Czy moje wymagania beda spelnione??

Co powiecie o e39 w automacie z silniczkiem 2,0d ??

Opublikowano
Witam.

Mam gigantyczny dylemat, pomijam juz kwestje ze miedzy kupnem e46 a e39, ale skupmy sie na "piatce". Moj dylemat to wybor silnika, czy benza, czy diesel. Czego oczekuje - raczej w automacie, sedan, chce normalnie wyprzedzac w trasie, od czasu do czasu troche sie powsciekac i powiem ze o oszczednosc tez chodzi.

Jak bezna to pewnie 2,5l i moze z wanosem (w przyszlosci pewnie do gazu) i teraz jak to bedzie ganiac?? Czy moje wymagania beda spelnione nawet na zagazowanym silniku??

Diesel - 2,5 TDS chyba odpada troche opini poczytalem i jedni mowia ze dla emeryta inni ze jest ok, nie chce sam sie o tym przekonac, skupilbym sie raczej na 3,0l . Czy moje wymagania beda spelnione??

Co powiecie o e39 w automacie z silniczkiem 2,0d ??

 

Ja osobiście skłaniał bym się do benzyny, najlepiej 528i. Spalanie nie jest wysokie, a samochód daje dużo frajdy z jazdy. Przy ew. usterkach naprawisz je niewielkim kosztem. Co do diesela, się nie wypowiadam, bo nie mam. Moim zdaniem 530D bardzo udana jednostka, pod warunkiem, że nie padną wtryski, albo turbo, bo wiąże się to z ogromnymi kosztami.

 

2,5TDS to już stary silnik, więc dobrze, że odpuściłeś sobie. W E39 każdy silnik miał Vanos (po FL nawet x2). Co do gazu, to ja osobiście jeżdżę na benzynie, ale nie skreślam gazu. Jest to dobra alternatywa, ale pod warunkiem, że jest to bardzo dobra sekwencja. 520D odpuść sobie odrazu, bo ani nie pojeździsz szybciej, ani nie zaoszczędzisz, bo masa auta jest zbyt duża do stosunkowo małej mocy.

Opublikowano

Mialem podobny problem i dlugo szukalem 530d Touring w dobrym stanie. Po wizycie u mechaniora co specjalizuje sie w BMW na jego placu zobaczylem praktycznie same auta z silnikami diesla.Byl jeden z silnikiem benzynowym, ale jak sie zapytalem co mu dolega to odpowiedzial krotko "Na przeglad przyjechal :)". Na temat "oszczednosci" diesla moglbym pisac dlugo i z doswiadczenia powiem, ze jezeli kupowac auto na ON to tylko nowe. Ja skonczylem z 530i kombi w automacie (podobno ASB w jednostakch benzynowych sa trwalsze). Przy spokojnej jezdzie na trasie pali okolo 9l/100. Inna sprawa ze spokojnie nie da sie jezdzic i jak na razie srednie spalanie miasto/tarsa 30/70 wychodzi 10,5. Tak wiec bierz co najmniej 2,5 i sie ciesz.

Co do LPG to motory M52 dobrze znosza sekwencje, tylko trzeba pamietac o regularnym serwisie i zakladac u fachowca.

 

Pozdrawiam

Marcin

Opublikowano
(po FL nawet x2)

Rozszyfruj te skruty...

 

Ja osobiście skłaniał bym się do benzyny, najlepiej 528i. Spalanie nie jest wysokie, a samochód daje dużo frajdy z jazdy.

To ile to benzy spala, mam kumpla ktory ma 2,8 ale w "siudemce" i twierdzi ze srednie okolo 9l jakos wiera mi nie pozwala na taki wynik?? Jak jest u ciebie przy spokoju no i przy polowaniu, aha no i chyba lepiej dawac ognia benza niz dieslem no nie??

Opublikowano
(po FL nawet x2)

Rozszyfruj te skruty...

 

Ja osobiście skłaniał bym się do benzyny, najlepiej 528i. Spalanie nie jest wysokie, a samochód daje dużo frajdy z jazdy.

To ile to benzy spala, mam kumpla ktory ma 2,8 ale w "siudemce" i twierdzi ze srednie okolo 9l jakos wiera mi nie pozwala na taki wynik?? Jak jest u ciebie przy spokoju no i przy polowaniu, aha no i chyba lepiej dawac ognia benza niz dieslem no nie??

 

W 2000 roku e39 przeszlo Face-Lifting i otrzymalo nowe motory M54 z podwojnym Vanosem. Moj jest wlasnie taki, wkreca sie na opbroty jak szalony. Polecam.

Diesel i benzyna to calkowicei inna charakterystyka pracy. Ja w swoim mam 231KM i 300NM, ktore ciagna auto praktycznie w calym zakresie obrotow, 530d tez jest bardzo fajnym silnikiem, ale trafic naprawde zadbany egzemplarz to ruletka. Ja odpuscilem po obejrzeniu 4. Ze znalezieniem zadbanego auta z silnikiem benzynowym nie powinienes miec problemow. Ja szukalem kombi, a tych malo na rynku.

 

Pozdrawiam

Marcin

Opublikowano

Dzisiaj przejde sie do tego goscia co ta "siudemka" gania i moze sie czegos dowiem o tym 2,8. A co powiedza uzytkownicy e46??

Mysle o 320d lub jakims bezynowym silniku. Kryteria byboru tak jak w pierwszym poscie.

Opublikowano
Tak się składa,ze mam 528 na podwójnym Vanosie i rzeczywiście --"radość z jazdy"...,ale co do spalania,to nie wierz w bajki,że takie auto jest oszczędne...,owszem,średna wychodzi koło 10L/100,ale.....na trasie potrafi spalic koło 7,7,a w miescie nawet 17 / tak,tak...17L/100/...,no coś za coś niestety...,pozdrawiam...
Opublikowano
Musze sprostowanie napisac, chodzi mi o to, ze wczoraj rozmawialem z wlascicielem "siudemki" i 9l to mu w trasie je ale nie tam przy zadnej osczednej jezdzie tylko normalna jazda wmiare "elastyczna" tak wiec to co napisal Floyd to pewnie czysta prawda. A te 17 w miescie to chyba przy palowaniu?? No i pewnie duze miasto??
Opublikowano
Te 17L/100..,to był rekord ubiegłej zimy...,auta nie katuje,ale jeżdze głównie po miescie,małym,powiatowym.....i mieszcze sie w 15-16 L/100 spokojnie/skrzynia manualna,koła 17'' /......,klima u mnie chodzi cały rok dodam...pozdrawiam
Opublikowano
A moze ktos sie wypowie co ma 2,8 zagazowane??
Opublikowano

ja też polecam 528 - bardzo fajnie jezdzi, a spalanie na akceptowalnym poziomie .

 

 

Jeżeli gaz będzie prawidłowo założony ( prawidłowo tzn - dobrze dobrane elementy - np stag 300 , dobry reduktor , szybkie wtryski , miedz 8mm ) i dobrze zamontowany ( odpowiednie nawiercenie kolektora itp ) to będzie chodzić idealnie .

Opublikowano
W 2000 roku e39 przeszlo Face-Lifting i otrzymalo nowe motory M54 z podwojnym Vanosem.

 

M52TU już były na podwójnym i weszły do E39 już w 98r.

Pozdrawiam.

Krzysiek


Było:

E36 318 is coupe 93'

E36 323i sedan 97'

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W 2000 roku e39 przeszlo Face-Lifting i otrzymalo nowe motory M54 z podwojnym Vanosem.

 

M52TU już były na podwójnym i weszły do E39 już w 98r.

 

we wrześniu 98r.

Opublikowano

A jak sie odnosicie do dynamiki i spalania 2,5l wzgledem 2,8??

Ha i jeszcze jedno czym rozni sie wersja 525 od 523??

Opublikowano

Ha i jeszcze jedno czym rozni sie wersja 525 od 523??

 

525i weszło na początku 2000r z nowym silnikiem M54. 2.5l 192KM.

523i to też 2.5l tylko że 170KM i starszy motor M52 a od września 98r M52TU z dwoma Vanosami. Ta wersja wychodziła od początku produkcji do drugiej połowy 2000r.

Pozdrawiam.

Krzysiek


Było:

E36 318 is coupe 93'

E36 323i sedan 97'

Opublikowano
Rozmawialem wczoraj z napotkanym typem co to twierdzi ze na 310k jego 2,8 silnik spalil 34 litry gazu, moze tak byc??
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Co powiecie o e39 w automacie z silniczkiem 2,0d ??

 

Czemu nie? Najoszczędniejsza jednostka napędowa w e39, w miescie nie spali nigdy wiecej niz 7,5 litra, na trasie zejdzie do 5-5,5 litrów. Żadne inne e39 nie spali tak mało.

Dynamika całkiem dobra, 10,3 sekundy do setki - to dobry wynik.

 

mozesz przemyśleć też e46 z tym samym silnikiem

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
A moze ktos sie wypowie co ma 2,8 zagazowane??

 

wiec tak max spalanie jakie osiągnąłem na lpg to było 15.5...jazda w trasie prędkos do 220km/h + miasto Warszawa...

min to trasa do 120km/h około 11,5 lpg ( jezda jak tico)

 

instalacja gaz: reduktor skorpion, wtryski valtec ( trochę głośne ale da się przeżyć), sterownik stag 300 +

 

Podsumowując jestem bardzo zadowolony z tego samochodu i z tego silnika....spalenie adekwatne do masy samochodu oraz do mocy silnika...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.