Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

Koledzy, mam problem z moim BMW e36 316i m43. Dziś zauważyłem, że po puszczeniu sprzęgła słychać takie terkotanie, dźwięk coś jak by tłumik drżał i obijał o coś pod wpływem wibracji - nasila się po przygazowaniu. NAjlepiej to słychać na luzie na postoju. Po wciśnięciu sprzęgła terkotanie ustaje, puszcze sprzęgło drżenie powraca. To nie jest wycie jak łożysko, tylko takie charczenie. Podczas jazdy na każdym biegu to słychać, myślałęm że to tłumik wpada w wibracje i wali o coś, ale gdy puszczam sprzęgło to wszystko cichnie. Może ktoś z was miał już taki problem?

Opublikowano
witam dołączam się do pytania kolegi wyżej mam ten sam problem i też niewiem co to jest może coś z dociskiem sprzęgła?? mam E36 1.6 M40 z góry dziekuje za pomoc
Opublikowano
marcingt a długo tak jeździsz? coś się dzieje oprócz tego? Ja się zastanawiam, czy w skrzyni mam dostatecznie dużo oleju, bo miałem podobnie kiedyś, ale w seicento i się okazało, że skrzynia pracowała na sucho i był wyciek dość spory
Opublikowano
jeżdże tak od kąd kupiłem moją pocieche ;) czyli od grudnia i dziwięk tem nie nasila się jedynie jest głośniejszy po pożądnej trasie np. 500 km ale potem kiedy auto ostygnie znowu ucicha lecz jest dalej lekko słyszalny po puszczeniu sprzęgła
Opublikowano

Witaj

Miałem kiedyś coś podobnego w BMW e28. Jak auto było na luzie to jakby coś nienaturalnie szeleściło. Problem pojawił się gdy mechanik wymienił mi tarcze dociskową bo stara była zjechana i odwrotnie założona. Więc ten "fachowiec" założył nową tarczą a dziwny szelest się pojawił. Gościu mówił że wszystko jest ok. Jednak jak inni mi mówili to gościu nie wymienił łożyska. Podobno przy każdej zmianie tarczy powinno się też zmienić łożysko. Jeździłem tak pól roku i nic się nie działo.

Opublikowano
To mnie pocieszyliście, bo prawdopodobnie będę miał trasę 1000 km i nie zdąże tego naprawić. Ale dla spokojności wymienię jutro olej w skrzyni i dam wam znać.
Opublikowano

Witam

 

Użyj szukajki, temat przewałkowany dokumentnie. Szumienie zanikające po wciśnięciu sprzęgła sugeruje raczej łożysko w skrzyni, a nie problem z samym sprzęgłem, też to miałem w poprzednim E30 z M40... Możesz spokojnie z tym jeździć...

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano
mialem to samo przejecjalem na tym 12000 km ale problem byl moj mechanik wymienil mi lozysko wyciskowe i takie male w kole zamachowym podtrzymujace walek sprzeglowy duze w skrzyni FAGa i igoelkowe na koncu tego walka teraz jest cisza ale moze wystarczy przesmarowac smarem lozysko duze w skrzyni tam na bank jest sucho jak i u mnie dysponuje lozyskami starymi mam ich numery a dostepme za tylko w orginale moje byly sprowadzone z krakowa z bmw cena za komplet teraz nie pamietam musial bym spojzec na rachunek ale nie przekroczylem 400 zł do tego + kasa mechanikowi
jedynakk
Opublikowano
Kiedy auto jest na luzie i stoi w miejscu a silnika pracuje, to jedynym elementem w skrzyni biegów który się obraca jest wałek sprzęgłowy. Prawdopodobnie łożysko tego wałka znajdujące się w obudowie skrzyni ma mały wżer na bieżni, lub któraś kulka. Dźwięk będzie też słyszalny podczas jazdy na każdym biegu, jego nasilenie będzie zależało od obrotów silnika. Może być też łożysko igiełkowe łączące wałek sprzęgłowy z wałkiem głównym, ale wówczas na biegu bezpośrednim ( w Twoim przypadku czwórka ) będzie cisza. Jeżeli dźwięk słyszalny jest po wciśnięciu sprzęgła to może być łożysko oporowe, lub łożysko wałka sprzęgłowego znajdujące się w wale korbowym. Sprawdź koniecznie poziom oleju w skrzyni. Jeżeli dźwięk się nie nasila to możesz jeździć. Jednak jeżeli dźwięk będzie się nasilał lub zmieniał to proponuję szukać drugiej skrzyni. Koszt zakupu nowego łożyska + robocizna w warsztacie przewyższy cenę używanej skrzyni. Chyba ze znasz się na rzeczy to możesz spróbować sam. Jeżeli masz skrzynie Getrag to są one proste do rozbiórkę. Musisz mieć jednak prasę i szczypce do pierścieni segera.
Opublikowano
No właśnie dziś nie zdążyłem do mechanika żeby sprawdzić ten olej. Powiedzcie mi, czy korek wlewowy od skrzyni jest pod samochodem? Czy da się z pod maski do niego dostać? Nie mam kanału, tak to bym w 5 minut olej dolał... Może wystarczy wjechać na krawężnik wysoki?
Opublikowano
Muszę sprostować moją wcześniejszą wypowiedź. Na luzie podczas pracy silnika w skrzyni obraca się więcej elementów niż tylko wałek sprzęgłowy, jednak nie mogą one powodować takiego dźwięku. Mogą jednak szumieć jeszcze dwa łożyska od wałka pośredniego. Co do oleju to korek znajduje się z boku skrzyni po stronie pasażera. zeby sprawdzić poziom oleju auto nie może być przechylone a dostęp jest tylko od spodu. Były stosowane dwa rodzaje oleju. Nad korkiem wlewowym znajduje się naklejka z informacją jaki olej należy zalać. Możliwe że nie będzie widoczna więc warto przetrzeć szmatką. Jeżeli jest pomarańczowa to możesz zalać olej ATF taki jak do wspomagania kierownicy. Jeżeli naklejka nie jest pomarańczowa to trzeba zalać specjalny olej BMW.
Opublikowano
ja dzisiaj wymieniłem sprzegło kompletne.no i na postoju na luzie sobie terkocze(brzmi jakby przedmuch na wydechu) im bardzie rozgrzane auto tym terkot głosniejszy a po wcisnieciu sprzegła cisza.olej w skrzyni tyle ile powinno byc,zadnych wycieków skrzynia chodzi bez zarzutu.przed wymiana tez terkotało ale leciutko.skoro to nic groznego to bede tak latał,z czasem wymienie skrzynie bo getragi mozna kupic za grosze.
///M40pwr
Opublikowano
reza ja mam to samo. dziś wymieniłem olej w skrzyni. Stary był już przepracowany i było go około 0.8l, więc za mało. Wlałem tyle żeby się przelało i dalej terkocze, dokładnie coś jak by wydech. Ale przyłożyłem ucho do tunelu środkowego i wyraźnie słychać, że to ze skrzyni. Robie w niedziele trase 2x 600 km, mam nadzieje, że skrzynia się nie rozleci.
Opublikowano
....z czasem wymienie skrzynie bo getragi mozna kupic za grosze.

 

No to trochę bez sensu bo pewnie kupisz skrzynię w takim samym stanie lub gorszym.

Wg mnie dobrze jest sprawdzić co to za łożyska są w tej skrzyni, przy odrobinie szczęścia może się dostanie je taniej w jakieś hurtowni z łożyskami?

Mój wniosek jest taki, że jeżeli nowe łożyska są mniej więcej w tej samej cenie co skrzynia używana to lepiej wymienić łożyska,

większa pewność i dłużej pojeździsz :)

Oczywiście z założeniem, że się robi to samemu bo robocizna będzie droga...

 

Pozdro

Paweł

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.