Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie co może być?

 

A więc,na starych tarczach hamulcowych przed wymianą było wszystko ok! zero bicia itp.Wymieniłem,dlatego,iż były już cienkie.Około 1.7cm.

 

Po założeniu nowych tarcz(klocków), pojawiło się bicie na kierownicy.Podczas hamowania na pedale nie ma bicia tylko na kierownicy w przedziale 120 i wzwyż gdy hamuję.Ze 100km/h nie odczuwam bicia,ale powyżej tragedia!

 

Więc myślę sobie tarcze jakieś felerne,założyłem więc stare by się przekonać co będzie>(klocki i tarcze stare)

 

Bicie nadal jest!! a wcześniej nie było na starym komplecie... :zalamany:

 

Gdzie szukać dalej przyczyny?

Dziwna sprawa.Co tak nagle padło?

Jeszcze sprawdziłem wahacze,na prawym dolnym wahaczu mam minimalny luz,nie na gałce lecz na tulei.Czy to może powodować bicie? :mad2:

 

 

Przepraszam za podobny post,ale nie znalazłem konkretów,więc pytam.

Opublikowano
Takie bicie to ja mialem od wahacze. Do 120 bylo ok powyżej przy hamowaniu auto sie prowadzalo:) Ja bym wymienil ten wahacz mimo wszystko bo wczesniej czy pozniej i tak bedziesz musial:)
Opublikowano
Sprawdż również drążek środkowy,szczególnie sworzeń co kręci drążkiem,wystarczy lekki luz i tak się dzieje właśnie,w ogóle z biciem w Bm są cyrki,ja to przeszedłem w e34,wszystko wpływa ,trzeba nawet trzy razy wyważać koła i to w różnych punktach,opony też są czasem winne temu,kiedyś założyłem nowe tarcze i z drogi umyłem auto,pokrzywiło,szkoda gadać ile ceregieli w tym temacie.[Jeśli masz gdzieś tokarza ,zdejm nowe tarcze i niech zobaczy czy nie masz bicia na nich bo w nieskończoność będziesz szukał,zacznij od tarczy może któraś się skrzywiła,]
"" jedż z butem ,ale nie na kapciu"", mów co myślisz , rób co mówisz
Opublikowano

Byłem dziś na szarpakach,okazało się,że na lewym górnym wahaczu jest wybita tuleja,oraz na dolnym prawym wahaczu,również luz na tulei.

Zamówiłem części,we wtorek jadę na wymianę.

Zobaczymy czy bicie ustąpi.Jak tylko to zrobię dam znać co i jak :D

 

Co do tarcz to są raczej proste,bo problem nawet na starych powrócił...zakładam po niedzieli nowe z powrotem.(nie miały styczności z wodą jeszcze,nowe oczywiście)

Zobaczymy co będzie po wymianie wahaczy.

 

Więc do wtorku....lub czwartku.....opiszę czy jest poprawa

Opublikowano
Podłącze się pod temat - u mnie bije wprost proporcjonalnie do prędkości, czyli im szybciej tym częściej. Wymieniłem tarcze na ATE, dalej biło, wymieniłem na BREMBO dalej to samo. Byłem na trzepakach, zawieszenie dobre. Raz przy wymianie zauważyłem kręcąc samą tarczą bez zacisku i klocków, że w dwóch miejscach jest taki mały przeskok, są one oddalone od siebie o jakieś 60 stopni i nawet ręką kręcąc jest to wyczuwalne. Czy mogą takie jaja się dziać od łożyska :?: Zaznaczam, że ono nie szumi podczas jazdy tylko podczas hamowania.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

U mnie też jest delikatne bicie/huczenie z przodu - największe w przedziale prędkości 50 - 120km/h. Nasila się na łukach, przy hamowaniu czuję na kierownicy trochę drgania. W zawieszeniu nie ma wyczuwalnych luzów - szarpałem wszystkimi bebechami na wszystkie możliwe strony. Już rozglądałem się za nowymi piastami/łożyskami, już się pogodziłem, że będę lżejszy o jakieś 900 pln.

Ale coś mnie podkusiło - zmieniłem przednie koła na zimowy komplet. Przejechałem się i...

...cicho, zero bicia, huczenia, drgań przy hamowaniu.

Przyjrzałem się kołom letnim - felga raczej prosta (kręcąc kołem na piaście nie widać, żeby miała jakieś pionowe lub boczne skrzywienie). Okazało się, że brzegi opon mam dość mocno wyząbkowane (kupiłem używane opony i być może nie zauważyłem tego lub też przy 2 dość ostrych hamowaniach opony się wyząbkowały - dzieje się tak, kiedy ABS nie złapie od razu i koło w kilku miejscach jest blokowane na chwilę - ścierając/zniekształcając w tym miejscu oponę). Opony, które mam są z 2003 roku więc nie są już zbyt świeże - dlatego też łatwiej taką gumę odkształcić.

Tak więc Panowie - zanim zaczniecie wymieniać pół auta, przejedźcie się na innym komplecie kół/opon. Być może to nie zawieszenie, ani tarcze/klocki...

Pzdr.

Opublikowano
Bicie kierownicy w e39 to zazwyczaj cos nie tak z wahaczami dolnymi lub gornymi,ale piasta od duzej dziury w asfalcie tez moze sie skszywic,tym bardziej jak ktos zdazyl juz wymienic tarcze i bez jest bez zmian,wahacze przod to duzy koszt ale lepiej wymienic odrazu 4 sztuki!
Opublikowano
U mnie na bicie kierownicy pomogła wymiana silentblockow, wg mechanika wyrobione silentblocki to czesty przypadek w e39 bicia kierownicy.
m62, V8, 245 km

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.