Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Właśnie skończyłem analizować to co usłyszałem i w skrócie :

Padł znowu sterownik - jaka niespodzianka - tzn spalił się tranzystor i zostanie wlutowany mocniejszy w oryginale jest 120 a zapakują mi 240 - nie ma to jak fabrykę poprawiać - zobaczymy co tym razem się spali bo tranzystor powinien wytrzymać - ale powinien robi wielką różnicę .

Taaaa jutro mam odbiór auta zobaczymy czy zdążą przelutować.

Pozdrawiam Kanap

  • Odpowiedzi 71
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam wszystki prosze o pomoc !!!! wol sie poradzic was a nie płacić naszemu mechanikowi od siedmiu boleści...

|

 

 

Mam Bmw E32 750i cały boży rok sobie jeździłem i nic sie nie działo aż

dzisiaj podczas jazdy skrzynia odmówiła posłuszeństwa chyba skrzynia daje

gazu obrotomierz idzie do góry a on jedzie jak by chcciał a nie mógł na pulpicie wyswietla

się napis <<<<< Getribenprogram>>> czy jakoś podobnie wsteczny działa jak igła jedzie

a jak włanczam bieg D ! Lub 2 lub 3 nic

jedzie 10 km/h co robic co może byc uszkodzone

 

Prosze o pomoC z góry dzięki

Opublikowano

Witam.

Kolego miałem podobny przypadek w poprzedniej siódemce no i niestety skrzynia okazała się do remontu.

Piszesz że do przodu jedzie 10 na godzinę , jeżeli winny byłby sterownik to przełączyła by się w tryb awaryjny i na 3 biegu jeździła by normalnie po dość ociężałym ruszeniu.

aczkolwiek komunikat GETRIEBEPROGRAM nie wyświetla się przy czysto mechanicznym uszkodzeniu.

Posprawdzaj oleje ale szczerze wątpię .

Pozdrawiam Kanap.

Opublikowano

Witam.

Wczoraj odwiedziłem pana A , który zapewniał że usunięcie usterki zajmie max 2 h skończyło się na 5 h .

Założyli mi dodatkowy bezpiecznik żeby sterownik się nie palił i wymienili płytę główną skrzyni bo podobno główny hydrozawór robił zwarcie po rozgrzaniu . Na razie odpukać w nie malowane działa i mam nadzieję że tak zostanie.

Odezwę się za kilkaset kilometrów aby potwierdzić czy działa.

Pozdrawiam Kanap

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam.

Oczywiście przestało działać i znowu pojawiał się komunikat skrzyni , więc poświęciłem się i wymontowałem siedzenie pasażera oraz całe dywaniki aby dostać się do wiązki . po około 3 godzinach znalazłem usterkę , a mianowicie przetarte dwa kabelki które to masując do blachy paliły sterownik.

Tak rozebranym autem pojechałem do pana A - wyraz jego twarzy gdy za komunikowałem że w 3 godziny rozwiązałem problem z którym on nie dawał rady przez 3 miesiące - bezcenny.

po odzyskaniu połowy kasy pokazałem przyczynę na co pan A : przecież wymienialiśmy wiązkę - w tym momencie główny elektromechanik : ale nie tą szefie - bez komentarza.

Jeżdżę już dwa tygodnie po własnej naprawie i działa.

Pozdrawiam Kanap

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Boże chroń nas od takich "fachowców" :mad2: :mad2: :mad2: Super, że udało się wykryć przyczynę i autko śmiga. Po raz kolejny udowodniona została teza, że jak coś ma być dobrze zrobione, trzeba to zrobić samemu :cool2:
Opublikowano
:cool2: :cool2: :cool2: Brawo - gdyby był jeszcze jeden Kanap taki jak Ty, to by było Was dwóch. Fajnie, że w końcu działa.

BMW - Broń Masowego Wrażenia


Moja 850i

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=120911

http://img121.imageshack.us/img121/5670/pasek2e.jpg

detailing http://www.funkyking.eu

Opublikowano
no i po co Ci było Kanap jeździć po jakichś "fachowcach" jak sam potrafisz, Ty leniu jeden- to czabędzie to opić na jakimś spocie

BMW - Radość z jazdy


http://i46.tinypic.com/161kd53.jpg

Opublikowano
Kanap.

 

Bo to tak jest w życiu, że jak coś cię na maxa wq..., to sie zaweźmiesz, żeby sobie i komus przy okazji udowodnić, że się da....!!!!!

Życzę Ci mniej w życiu takich etapów, jak ten z wiązka opisany... :cool2:

 

Witam.

I tu muszę się absolutnie z tobą FUX zgodzić. Jak naprawdę coś wku...i to się chłop zaweźmie i udowodni że niejednokrotnie samouctwo i pasja zdziałają więcej niż dyplomy i wielkie afisze.

Ale - Polak mądry po szkodzie , jednak to zdziwienie na jego twarzy warte było każdych pieniędzy.

Pozdrawiam Kanap

Opublikowano

KANAP wielki szacun dla Ciebie za cierpliwość i wytrwałość! :cool2:

Gratuluję i pozdrawiam!

BMW - Like No Other
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
kolejny świetny temat w którym sie omawia dany temat krok po kroku aż do określonego rezultatu tak powinno byc na każdym forum pozdrawiam kanap za wytrwałość i życze bezawaryjnego używania swojego pojazdu jakim jest 750 :)
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Witam widze ze tu ma ktos pojecie na temt automatu.. mam m60 b30z 5hp18 i szarpie mi 3 bieg i tylko ten bieg.. szarpie podczas zapinania go z 2jki na 3jke... im wiecej gazu tym mocniej szarpnie .. skrzynia nie slizga tego biegu ani zadnego innego.. stan oleju w normie wymieniany około 30 tys temu sparawdzany tydz temu.. do tej pory nie miałem problemów ze skrzynia, jednak niedawno miałem wymieniany komp silnika i przepływke.. jak myslicie czy to skrzynia czy elektryka jak to sprawdzic ??? niestety w moim dziale nie uzyskałem odpowiedzi wiedz pisze tu...
Opublikowano
Sprzęgło biegu bezpośredniego i wstecznego - nadmierne zużycie tarczek tego sprzęgła, lub nieszczelności w obwodzie siłownika tworzące niepełne spięcie pakietu powodują w zależności od konstrukcji skrzyni: spadek prędkości maksymalnej dla 3-go przełożenia, poślizg przy zmianie 2-3 przełożenia, zbyt miękkie załączanie wstecznego biegu, lub jego brak. "Zgrzanie" tarczek i separatorów w wyniku nadmiernej temperatury wytworzonej wskutek poślizgu tych elementów może objawić się - w zależności od konstrukcji konkretnego typu skrzyni: jazdą tylko do przodu na jednym przełożeniu, lub tylko do tyłu w każdym położeniu dźwigni zmiany biegów.

 

przedruk (z niewielką edycją) za witryną: http://www.fhustarter.com/budowaASB.htm

BMW E32 750iA '91 (magia V12 :twisted2: ) & Honda Shadow VT 1100 -custom- chopper

Ex: BMW E32 735i'87, Mercedes-Benz W123 300 D'79, Ford Fiesta '92, Honda VF 750 F'83, Jawa 350'88, Fiat 126p'89, Yamaha RJX 80 SE'87,Motorynka...

:arrow: Schematy E32 :arrow: CERBER -bezpieczeństwo IT

Opublikowano

Witam.

amato jak pięknie napisałeś - przedrukowałeś , naprawdę sensowna i zwarta podpowiedź - więcej takich na forum.

mati podjedz do dobrego melexiaża bo przyczyn może być wiele i niestety nie jesteś w stanie sam tego ogarnąć w warunkach garażowych.

dodatkowo poza tym co napisał amato może to być przytkany kanał olejowy lub któryś z hydro zaworów umiera koszta niewielkie ale w ciemno nie ma co rozbierać.

kolejna sprawa to olej - wymieniasz z filtrem zdejmując i myjąc michę czy tylko spuszczasz i nalewasz nowy.

Powinno się zdjąć michę i ją umyć ponieważ na jej dnie zbiera się muł który dość dokładnie przytyka kanały olejowe w skrzyni , no i sprawdzanie oleju w skrzyni - po jego rozgrzaniu , na pracującym silniku lewar na P , N i nie raz na tydzień tylko częściej bo automat jest bardzo wrażliwy na stan oleju poniżej minimum.

Powodzenia i daj znać .

Pozdrawiam Kanap.

Opublikowano
Witam jestem z zawodu mechanikiem i sam grzebie choc juz od dawna nie robie w zawodzie.. u mnie akurat olej sprawdza sie na zimnym i od spodu auta.. wiedz raz w tyg bedzie ciezko... znam procedure wymiany oleju ale nie o tym teraz... filtr mam febi olej castrol D3 uszczelka lemforder czyli lipy niema... wychodzi na to zeby remontowac skrzynke a nie wymieniac odrazu na inną... powiem szczeze mam mentlik w głowie jedni mówia tak drudzy inaczej... wnioskując zaczne sie rozgladac za fachowcem w celu ustalenia co i ile moze kosztowac.. ta opcja daje mi przynajmiej jakąs gwarancje... opcje jezdzic az padnie i szukac innej skrzyni zostawie sobie na puzniej z racji tego ze moja skrzynka ma około 300tys nalatane i nie jest z nia az tak zle wiec moze naprawa nie bedzie kosmicznie droga (tez mysle ze cos z zaworami).. wymiana z kolei nie daje zadnej gwarancji poza montazową i to nie zawsze... myslicie ze reset dme lub podpiecie pod kompa moze cos wykazac lub zmienic? puki co sprawdziłem tylko stan oleju...
Opublikowano

Wyrwałem ten cytat z reszty treści ponieważ stawiam na to że wystarczy wymiana tychże tarczek sprzęgła a nie wymiana całej skrzyni. Co do elektrozaworów - jeżeli masz takie objawy, zrób jak @Kanap radzi - spuść olej, zdejmij pokrywę, wyjmij komputerek, przeczyść całość, usuń "gęstwinę" oleju. Wymień lub przynajmniej wyczyść filtr oleju. Zmontuj na powrót wszystko i zalej olejem.

 

Sądzę że godzinka Twojego czasu + 3-4 litry ATF to niewysoka cena za wstępna diagnozę :mrgreen:

 

Mając elektrozawory na wierzchu możesz również się i im przyjrzeć...

Jeśli nadal będą objawy występować to wówczas zainwestujesz w specjalistę który poczyni swoje hokus-pokus-wyskakuj-pan-z-kasy

BMW E32 750iA '91 (magia V12 :twisted2: ) & Honda Shadow VT 1100 -custom- chopper

Ex: BMW E32 735i'87, Mercedes-Benz W123 300 D'79, Ford Fiesta '92, Honda VF 750 F'83, Jawa 350'88, Fiat 126p'89, Yamaha RJX 80 SE'87,Motorynka...

:arrow: Schematy E32 :arrow: CERBER -bezpieczeństwo IT

Opublikowano
cała ta akcja z szarpaniem 3jki zaczeła sie po wizycie u elektryka gdy nawalił mi komp silnika dwa miesiace temu.. niestety bez programów nic sam nie zdziałałem i musiałem pierwszy raz w zyciu oddac auto do warsztatu.. mechaniczne sprawy naprawiam sam na bieżąco.. ale do rzeczy wnioskujac ze ten elektryk jej nie oszczedzał (szukajac usterki jezdząc na proby przez prawie miesiac) gdy u niego stała korzystał z kick downa który to własnie do trójki redukuje przeważnie.... to by tłumaczyło zużyte tarczki tego własnie biegu.. mnie zastanawiało czemu nie szarpie na pierwszych dwóch biegach gdzie obciążenie na elementy skrzyni jest jeszcze wieksze, tej opcji nie moge wykluczyc lecz bedąc za granicą ciezko bedzie mi to ogarnac. 5 hp 18 w połaczeniu z 3.0v8 zmienia biegi dosc ostro skrzynia pochodzi z 2.5 w pierwowzorze.. w 4.0 jest juz inna mocniejsza skrzynka.. opcja szlamu jest mozliwa to moge sprawdzic... przywiozłem od niemca swoja buńke i w ksiazce serwisowej niema nic o wymianie oleju w skrzyni... miała tez wyciek z chłodnicy oleju skrzyni własnie... brakowało oleju około litra... wraz z chłodnica wymieniłem olej w skrzyni i było troszke szlamu ale niewiele .. zastanawiam sie nad uszczelnieniem miendzy elektrozaworami a korpusem skrzyni trzeba będzie najpierw zamówic uszczelke... brak mi wprawy z naprawą automatów.. w mojej karierze asb tylko stary 'rekord' i db190...opel nie ruszył z miejsca a merc sie nawet potem sprzedał...
Opublikowano

powiem jak było u mnie. Spece na warsztacie zmienili skrzynię, ale spece z nich takie że zamiast 7.pinowej włożyli mi 8.pinową... więc komp nie reagował, szarpało pomiędzy biegami 2-3 i w końcu skrzynia zaliczyła remont - bo spaliła się wtórnie ... 6km po wymianie...

 

No nic, życie - gwarancja w ruch. Skrzynia wyremontowana a szarpie dalej... remontowali, jednak nadal spece nie wpadli na pomysł aby kompa przełożyć, a objawy przedstawiłem wyraźnie... odebrałem autko i nie używałem go, aby nie forsować. Wyłącznie pierwszy bieg i koniec... Ostatecznie osobiście zmieniłem kompa na właściwy, 7.pinowy (ze starej skrzyni) i autko hulało już normalnie.

 

Podsumowując: pewnie masz rację że pada Ci komp w skrzyni :mrgreen:

BMW E32 750iA '91 (magia V12 :twisted2: ) & Honda Shadow VT 1100 -custom- chopper

Ex: BMW E32 735i'87, Mercedes-Benz W123 300 D'79, Ford Fiesta '92, Honda VF 750 F'83, Jawa 350'88, Fiat 126p'89, Yamaha RJX 80 SE'87,Motorynka...

:arrow: Schematy E32 :arrow: CERBER -bezpieczeństwo IT

Opublikowano

Podsumowując: pewnie masz rację że pada Ci komp w skrzyni :mrgreen:

 

 

nie kumam o co ci chodzi chyba komp od skrzyni a nie w... no ale pogrzebałem troszke w wekend i wykreciłem te palete zaworkami od srodka było widac resztki tarczek które blokowały kanał.. moge sie domyslac ze to 3 bieg lub jego sprzegło, wyczysciłem to ale skrzynie czeka remont lub regeneracja... musze przeszukac forum i znalezc jakis serwis asb z okolic Gdanska.. dzieki chłopaki za pomoc w znalezieniu przyczyny :cool2: mam nadzieje ze nic poza tarczkami nie uległo zniszczeniu

Opublikowano

Czyli jednak tarczki?

 

nie kumam o co ci chodzi chyba komp od skrzyni a nie w...

 

nie, w tym przypadku chodziło mi właśnie o "w" a nie "od". Są dwa komputery. Jeden jest "w" skrzyni - ten z elektrozaworkami (do niego idzie wtyczka)... a skąd wtyczka idzie? ;) od komputera "od" skrzyni.

BMW E32 750iA '91 (magia V12 :twisted2: ) & Honda Shadow VT 1100 -custom- chopper

Ex: BMW E32 735i'87, Mercedes-Benz W123 300 D'79, Ford Fiesta '92, Honda VF 750 F'83, Jawa 350'88, Fiat 126p'89, Yamaha RJX 80 SE'87,Motorynka...

:arrow: Schematy E32 :arrow: CERBER -bezpieczeństwo IT

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.