Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Wiem że było już parę razy ale takiego przypadku nie znalazłem.

W czasie jazdy 90 na godzinę wyświetliło się getribeprogram i tak już zostało , skrzynia w trybie awaryjnym i koniec .

Mechanik u którego serwisuję automata stwierdził że skrzynia mechanicznie sprawna po czym sprawdził kabelek po kabelku zaworek po zaworku i wyszło mu że padł komp. skrzyni. Szczęściem miałem nowy nie śmigany więc go zakładamy robimy reset błędów zapalamy silnik i getribeprogram zapala się po 5 sekundach pracy silnika.

Na 95% jest to usterka elektroniki bo skrzynia załapuje błąd na wolnych obrotach a nie podczas jazdy .

W poniedziałek jadę podpiąć betę pod serwisowy komputer do człowieka który zjadł zęby na BMW i zobaczymy czy coś wskóra.

Niemniej wszelkie podpowiedzi mile widziane.

Pozdrawiam '' awaryjny '' Kanap

  • Odpowiedzi 71
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Sprawdz przeplywomierz...podmien na inny.U mnie jak podlaczylem przeplywke,ktora byla niesprawna od razu skrzynia przechodzila w tryb awaryjny.Po podlaczeniu sprawnej przeplywki skrzynia chodzi normalnie.Pozdrawiam.
Opublikowano

Cześć.

No to jest pewne że nie komp , ale jeśli '' skrzynia mechanicznie sprawna '' to co powoduje wyświetlanie komunikatu i przechodzenie w tryb awaryjny.

Przegrzebałem w weekend całą elektrykę od akumulatora po wszystkie masy jakie znalazłem i nic.

Pozostaje jechać jutro na komp i zobaczymy co pokarze mam nadzieję że to jakaś pierdoła.

Pozdrawiam Kanap .

Opublikowano

U mojego kolegi w 525 wywalało błąd przez uszkodzona jedna cewkę zapłonową - ale to wywalało czasem i w trakcie jazdy ... a nie zawsze i na postoju ...

 

 

Dziwna sprawa - podepnij pod komputer - sprawdź błędy silnika i skrzyni - moze coś wyjdzie...

Opublikowano
Sprawdź wiązkę skrzynia/komp. Zarówno pod względem przejścia jak i wizualnie, czy nie ma gdzieś przetartej izolacji, czy wszystkie styki są ok. Miałem kiedyś przetartą wiązkę, dotykała wału, skrzynia waliła w awarię jak jej się chciało... Tego typu problem może być spowodowany włąśnie taką pierdołą... Do sprawdzenia również pozycjometr... Masz schematy ? Jeśli nie, daj znać. Przydadzą się przy sprawdzaniu wszelkich połączeń związanych z paczką.
Opublikowano

Cześć.

Byłem dziś u pana Anioła który to zjadł zęby na BMW . Podpięcie kompa nic nie dało - brak komunikacji ze skrzynią.

ale przyniósł swój sterownik z e32 po podpięciu wszystko działa - dziwne że mój nowy nie - zapłaciłem 4 stówki i do domu. Po około 10 kilometrach - GETRIBEPROGRAM- więc powrót do Anioła .suma summarum autko zostało u niego do jutra : diagnoza - coś PALI sterowniki- Zobaczymy ile jutro powie i co to było.

Pozdrawiam Kanap

Opublikowano

Kanap, upały u Was chyba duże :D

4 stówki za sterownik ? Leżą u mnie 2 sztuki. 100 zł w zupełności mnie zadowala :)

Raz jeszcze powiem, przepatrz wiązkę. Podpinanie 20-sto letniego auta pod kompa żeby zdiagnozować skrzynię jeszcze nigdy z mojego doświadczenia nie przyniosło rezultatu... Zadzwoń jak masz chęć to przegadamy sprawę.

Opublikowano

Cześc.

Banol mnie też wyrwało z butów jak cenę usłyszałem ale byłem zadowolony że chodzi.

Jak pisałem sterownik zakończył pracę po 10 kilometrach pan mechanik po 4 dniach stwierdził że mam uszkodzoną płytę główną w skrzyni czekam na '' nową używkę ''też od niego podobno znowu za ok. 4 stówki. w poniedziałek mam dzwonić po 16 czy już ją zamontował to coś napiszę.

Banol chętnie bym zadzwonił ale zeżarło mi nr. do Ciebie daj sygnał ja oddzwonię.

Pozdrawiam Kanap

Opublikowano

Cześć.

mamy piątek a bumi niet. Używana płyta do skrzyni zamontowana i dalej to samo już mam nerwy na tego gościa bo zawsze jakąś wymówkę znajdzie , a to brak prądu , urlop fachowca od skrzyni czy też zalanie warsztatu.

Obiecał mi że w poniedziałek - już nie wiem który to z kolei poniedziałek - zabiera się do niej pełną parą i koło wtorku mam dzwonić czy są jakieś postępy.

Mam dość. Kanap.

Opublikowano
A wspominalem cos o przeplywce...nieprawdaz,sprawdziles?Jak masz uszkodzona wywala blad skrzyni...u mnie tak bylo.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

Właśnie odebrałem autko od mechanika .

Ale od początku:

najpierw wymieniony sterownik automatu a nawet dwa - zero efektu

następnie płyta główna skrzyni biegów ta w jej wnętrzu z elektrozaworami - zero efektu

Główna wiązka skrzynia - komputer - zero efektu

podmienione na inne przepływki i przepustnice - nic

wymieniona cała skrzynia biegów i dalej świeci GETRIBEPROGRAM.

Mój mechanik wyjeżdża na dwa tygodnie na wakacje więc autko mam w domu , jak wróci będziemy myśleć dalej , narazie pomysłów brak.

Komputer diagnostyczny oryginalny BMW - brak błędów skrzyni biegów.

Pozdrawiam uziemiony Kanap

Opublikowano
To jest dość prosta skrzynia biegów, sterownik nie komunikuje się z kompem silnika więc przepływki daruj sobie, wygląda mi to raczej na padnięty czujnik predkości obrotowej skrzyni, a Twoje kompy sprawdź wkładając je do innego auta, raczej mało prawdopodobne żeby były popalone. Aha, jak na mój gust to Twój mechanik ma blade pojęcie o tych skrzyniach i działa na zasadzie: podmieńmy, w końcu trafimy, sposób dobry, tyle że to Ty za naukę fachu przez mechanika płacisz, co już nie jest dobrą wiadomością.
Opublikowano

Hajko, z całym szacunkiem, ale daruj to Ty sobie wtykanie mechanikowi, podczas gdy sam wiedzy w tym temacie wystarczającej nie masz. Zarówno 4hp22 i 4hp24 komunikują się z komputerem silnika, i ta komunikacja jest podstawą ich prawidłowej pracy. Przepływki, TPS są istotne. Skrzynie na linkę zdarzały się w pierwszych 730 i 735, w 750 były tylko i wyłącznie sterowane elektronicznie.

 

Kanap, masz schematy elektryczne do swojego pojazdu ? Trzeba przestukać wszystkie połączenia, to problem elektryczny. Daj znać, jak coś to będziemy kombinować...

Opublikowano

Witam.

Mechanik raczej ma pojęcie ponieważ '' zjadł zęby na BMW '' i wszyscy go polecają , pomijam fakt że jest to ASO Boscha i naprawdę sprzęt mają tam pierwszego sortu.

Wszystkie połączenia były sprawdzane dwa razy. Zastanawia jedynie fakt że nawet po podmianie skrzyń i wszystkich '' peryferiów '' dalej brak rezultatu.

Mój mechanik wyjechał na wczasy ale powiedział że jak tylko wróci to zabiera się do niej z powrotem wspomniał też coś o wymianie licznika który to ma prawdopodobnie coś fałszować i tylko to zostało do zrobienia , poza tym miał takie dwie 750 i twierdzi że jest to jedna z prostszych instalacji '' elektronicznych '' i bierze sobie za punkt honoru naprawienie jej .

Ja niestety nie mam skąd wziąć przepływek na podmiankę no chyba że kupie na Allegro ale też niema pewności że będą dobre.

Pozdrawiam Kanap.

Opublikowano
Takie peryferia jak pozycjoner, przełącznik trybów pracy, moduł EML, ABS/ASC i wszystkie połączenia między nimi tez sprawdzał ? Zegary zaiste funkcjonują w tym systemie, ale głównie z powodu wyświetlacza... 750 bez zegarów jeździ i zmienia biegi, fakt, że w trybie awaryjnym EML, ale skrzynia działa. Niechby to były zegary, ale coś nie bardzo to widzę...
Opublikowano

Problem polega na tym, że podmiana elementów o których piszesz nie załątwia sprawy, podobnie jak wiązki komp/skrzynia. Same w sobie mogą być one dobre, natomiast brak połączenia kładzie ich funkcjonalność. Poniżej masz część rozpiski pinów wtyczki kompa, oraz jaki rodzaj informacji dostarczają do niego. Brak większości z nich spowoduje walnięcie w awarię. Jeżeli po podmianie skrzyni jest nadal to samo, na chłopski rozum przyczyna musi tkwić w braku tj informacji. Pomijam piny komunikacji Komp - Skrzynia, ponieważ tą wiązkę zmieniałeś, zostawiam jedynie pin 25, odpowiadający za lockup konwertera, choć brak sygnału chyba nie włączy trybu awaryjnego.

 

Pin kompa skrzyni/Pin elementu z którym jest połaczony

 

Pin 2 - Kickdown/ Komp EML Pin 20

Pin 4 - Tryb S / Komp EML Pin 52

Pin 5 - masa

Pin 10 - Tryb E / Przełącznik trybu pracy Pin 6

Pin 12 - Diagnostyka

Pin 13 - Diagnostyka

Pin 14 tryb E / Zegary Pin 8 biała wtyczka

Pin 15 - Tryb M / Przełącznik trybu pracy Pin 2, Zegary Pin 9 biała wtyczka

Pin 18 - Informacja o połeżeniu lewarka/ Pozycjoner Pin 8 (sygnał przy położeniu lewarka w pozycji P,R,1,2), zegary Pin 5 biała wtyczka

Pin 19 - masa

Pin 24 - Informacja o obciążeniu silnika/ Motronic x2 Pin 64

Pin 25 - Lockup/ Motronic x2 Pin 63

Pin 28 - Informacja o połeżeniu lewarka/ Pozycjoner Pin 3 ( sygnał przy położeniu lewarka w pozycji P,N ) zegary Pin 4 biała wtyczka

Pin 29 - Informacja o połeżeniu lewarka/ Pozycjoner Pin 2 ( sygnał przy położeniu lewarka w pozycji N,1,3 ) zegary Pin 6 biała wtyczka

Pin 30 - Informacja o połeżeniu lewarka/ Pozycjoner Pin 4 ( sygnał przy położeniu lewarka w pozycji R,D ) zegary Pin 1 biała wtyczka

Pin 32 - Położenie przepustnicy/ Komp EML Pin 23, Komp ABS Pin 14

 

Pin 1 Pozycjonera - zasilanie.

 

To co możesz zrobić we własnym zakresie, to wziąć miernik, ustawić na przejście i sprawdzać połączenia i masy po kolei. Jeżeli wszystkie będą ok, pozostaje podmienić wymienione elementy, czyli: Sterownik ABS, Sterownik EML, Pozycjoner, Przełącznik trybów pracy. Raz jeszcze co do zegarów, pełnią one jedynie funkcję odbiorczą (wyświetlacze biegu i trybu pracy ) Ich awaria w mojej opini pozostawia skrzynię pracującą normalnie. Sądzę, że jak przestukasz połączenia, nie będzie sensu ich podmieniać, bo problem znajdziesz wcześniej. Weź pod uwagę, że wszystkie opisane wyżej scieżki, nie idą kablem bezpośrednio, tylko mają jeszcze jedno, lub kilka złącz po drodze, które mogą dać ciała. Nie ruszam ich na razie celowo, żeby nie robić zamętu. Jak znajdziesz brak połączenia między którymkolwiek z w/w pinów, będziemy kminić dalej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.