Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Mam pytanie odnośnie modułu TCU w E60 a dokładniej to o montaż takiego urządzenia w moim aucie. Nie mam w menu opcji bluetooth ani też żadnych urządzeń MULF2 lub TCU w bagażniku po stronie kierowcy:(. Ale są jakieś dwa światłowody i płaska wtyczka w kolorze niebieskim do podpięcia jakiegoś ustrojstwa??? Do czego to jest :?:

Moje pytanie to:

 

1.Czy mogę zamontować TCU w moim aucie (E60 530D 01.2004 rok)?

Czy tylko MULF2?. Czy moje auto nie jest za stare na TCU?.

2.TCU ma więcej wyjść niż MULF2 do czego one są? Może macie jakieś namiary na jakąś instrukcję? Schemat?.

3.Gdzie mogę zamontować oryginalny zestaw bluetooth (jestem z lublina).

4.Jakie elementy wchodzą w zestaw głosnomówiący bluetooth?.

5.Co powinno być w podłokietniku?, bo mam czarna zamykaną skrzynkę bez kabli i wejść. Ani śladu szansy instalacji uchwytu na telefon.

 

Mam nadzieje ze temat jest znany i znajdzie sie ktoś kto ma juz doświadczenie w instalacji bluetooth w E60.

Proszę o wypowiedzi.

 

Pozdrawiam :?:

  • 3 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 57
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Podaj VIN żebym mógł podać Ci EBA do Twojego samochodu, ponieważ wszystko zależy od tego od czego zaczynamy upgrade. Są egzemplarze z TCU w którym BT to tylko kwestia oprogramowania (bodaj od roku modelowego 03/2004 do 09/2004).

A tak poglądowo to podlinkowałem Ci tutaj - http://kielbaski.com/pimposh/E60/EDoc-1638636214.pdf

 

Jeżeli nie masz ani TCU ani ULF, to znowu od rocznika zależy czy pętla światłowodowa jest czy jej nie ma - bo w starszych nie było a w nowszych bywały, jeżeli odpowiednie SA było dodane przy zakupie auta (a na niektóre kraje/dealerów były dodane domyślnie). Brak pętli, powoduje duży koszt i trudność takiej instalacji.

 

TCU ma dużo więcej wyjść dlatego, że jest kompletnym zaawansowanym telefonem czego nie można powiedzieć o ULF :-) Temat dosyć długi i męczący. Potrzebne rekodowanie CCC/MASK, czasami nawet programowanie jeżeli ULF jest nowszy niż software w CCC/MASK.

  • 1 rok później...
Opublikowano

To jeszcze ja sie podlacze do tematu.

Jest moze gdzies dostepny TIS odnosnie przeprogramowania/przekodowania paru zmiennych TCU, tak zebym byl w stanie sparowac z nim poprzez BT komorke/komorki. Mam telefon professional, wywalilem go z podlokietnika....w dzisiejszych czasach raczej zbedna rzecz. Telefonow (numerow, komorek) jest kilka, a przekladanie karty sim do telefonu professional to raczej nieporozumienie.

Tak na szybko nie widze jakichs prostych zmiennych po zczytaniu sterownika TCU w NCS'ie. Z tego co slyszalem smigal sam BT na module TCU, nie musial byc to koniecznie MULF, czy nie mam racji ?

 

Soft w aucie z polowy 2010r.

 

Pozdrawiam i dzieki za podpowiedzi.

Opublikowano

Masz rację. Wczesne TCU choć fizycznie latały po BT, to nie udostępniały parowania zewnętrznej komórki/słuchawki/słuchawek.

Najnowsze TCU to w zasadzie połączenie funkcjonalności MULF'a z fizycznym telefonem.

Opublikowano
Wybaczcie dość mało profesionalne pytanie ale jaka jest różnica między TCU a MULF ? Mam e60 z 2004r i MASK'a bez navi. Nie mam też przycisku na przy idrivie do kontroli głosowej. Bluetooth natomiast mi działa bez zarzutów. Jednak wiem, że były moduły z możliwością połączenia online z wykorzystaniem bluetooth i komórki. Czy TCU daje taką możliwość ? Domyślam się że mam MULF bo po aktywacji w MASK'u serwisu online nic się nie dzieje (chyba ze to nie działa w PL). Ponad to uaktywniłem skrzynkę SMS ale też nie wyświetla zawartości. Co tak na prawdę oferuje TCU w porównaniu do MULF ? Ponad to czy np. jeśli mam już MULF to czy instalacja TCU jest na zasadzie P&P czy trzeba coś rzeźbić z kablami ?I czy jest w ogóle sens to montować ?
Radość sprawia, że serce przyśpiesza
Opublikowano

Jak kolega Pimposh powyżej napisał "TCU ma dużo więcej wyjść dlatego, że jest kompletnym zaawansowanym telefonem czego nie można powiedzieć o ULF "

Uzupełniając TCU to taki MULF z modułem telefonu, czyli może sam nazwiązywac połączenia, np. z BMW assist w razie awarii (na podsufitce jest przycisk S.O.S), w razie odpalenia poduszek powiadamia centrum BMW o wypadku, istnieje też możliwośc monitorowania spraw serwisowych, itp. Generalnie z pozycji kierowcy samochodu używanego bez wykupionych tych "assistów" do niczego to nie jest potrzebne, dzisiaj każdy i tak ma telefon w kieszeni. Przycisk do kontroli głosowej ma taka samą funcje jak ten na kierownicy, więc nic straconego. Instalacja TCU jest możliwa, ale bez sensu. Jak już wymieniać to na mulfa2 High, wtedy jest obsługa usb, ale wymaga rożnież wymiany radia na poliftowe(champ), co pociąga za soba wymianę panelu od klimy(z lekką przeróbką kabli) i plastików, jeśli to ma dobrze wyglądać

Opublikowano
Ech to w takiej sytuacji fajniejszą opcją jest COMBOX, który w połączeniu z CIC daje np. możliwość browsowania stron internetowych, synchronizacji kalendarza, czytania feedu z facebooka, pobierania okładek do odtwarzanej muzyki itd...
Radość sprawia, że serce przyśpiesza
Opublikowano
Jak można sprawdzić czy mój samochód ma podstawę do montażu Bluetootha (okablowanie)? Czy wystarczy kupić moduł Bleutooth + programowanie? Samochód to 520 D z 2006r.
  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam ODNAWIAM temat. Mam e61 z 2005 i nie mam bluetooth'a a bardzo chciałbym bym mógł podłączyć i gadać przez telefon za posrednictwem BT w aucie.

 

Powiedzcie co bym musiał dokupic i pierwsze pytanie czy to jest w ogóle opłacalne?

 

Podejrzewam że oprócz modułu BT jak np to - http://allegro.pl/bmw-e60-e61-modul-centralka-bluetooth-84116956930-i3066603749.html musiałbym chyba dokupic jakis zestaw mikrofonów tak? Jesli źle myśle to proszę poprawcie mnie!

 

Może ktoś z Was już przez to przebrnął i jest w stanie podac koszty takiej przeróbki.

Opublikowano

Cześć.

 

Przerabiałem temat dość niedawno. Mam E60 z 2006 roku i miałem podstawowe radio bez nawigacji i bez instalacji pod zestaw BT.

Początkowo chciałem tylko BT ale za namową kolegi z forum wymieniłem radio na poliftowe i dołożyłem moduł MULF2

Dodatkowo znalazłem poliftowe MASK z nawigacją business.

 

Przy wymianie radia na LCI i dołożeniu MULF2 oprócz BT dostajesz również USB Audio :-)

Nie jestem pewien jak wygląda dołożenie MULF2 do przedliftowej nawigacji Professional ( CCC ) Niech wypowiedzą się inni.

 

Przede wszystkim napisz jaki masz aktualnie zestaw w swoim samochodzie to będziemy mogli napisać więcej.

 

Generalnie potrzebujesz :

 

moduł BT ( polecam MULF2 ale możesz poszukać przedliftowy MULF który na pewno pasuje do przedliftowych modeli i da Ci jedynie funkcję BT )

 

mikrofon ( ja znalazłem oryginalny na e-bay'u ale pewnie da się podpiąć każdy standardowy mikrofonik z zestawów BT )

 

antenę bluetooth ( również oryginalna przy okazji zakupu mikrofonu. A tak na marginesie to cena tych antenek BT nie jest mała a to zwykły kawałek blachy w plastikowej obudowie :mad2: )

 

światłowody ( tu można użyć wiązki od zmieniarki CD łącznie z przewodami zasilającymi. )

 

Jeśli nie masz oryginalnych światłowodów to też nie problem bo wystarczy kupić jakieś światłowody audio i przerobić końcówki aby podeszły pod radio i moduł.

 

Podłączenie wszystkiego jest dosyć szybkie i proste. Potem tylko zakodować i wszystko hula.

 

Jeśli chodzi o koszty operacji to napisałem co potrzebujesz i teraz możesz szukać na aukcjach potrzebnych elementów.

 

Jeśli będziesz dalej zainteresowany montażem zestawu to mogę ci opisać podpięcie wszystkich potrzebnych kabelków w kostkach.

Opublikowano

Mulf2 daje tylko Bluetooth-a, Mulf2 High daje bluetooth + usb :)

 

Jezeli brakuje Ci przygotowania pod tel/bluetooth to koszt przerobienia bedzie niewspolmiernie duzy, moze lepiej zastanowic sie nad parrot-em ? Nawet jak zalozysz Mulfa2 to nie masz gwarancji ze bedzie poprawnie sczytywal ksiazke z twojego tel.

 

Tutaj mozesz sobie sprawdzic kompatybilnosci tel->bmw

 

http://www.bmw.pl/pl/pl/owners/navigation/bluetooth_2010/compatibility_check_tool.jsp

Opublikowano
Mulf2 daje tylko Bluetooth-a, Mulf2 High daje bluetooth + usb :)

 

No tak, ja zamontowałem MULF2 High Basis SVS i ten podchodzi pod MASK poliftowe. Przepraszam za niedokładną wiadomość.

 

Ale niewspółmiernie większe koszty gdy nie ma się wiązki to za dużo powiedziane. Pod warunkiem, że damy sobie radę samemu a nie zlecimy roboty wyspecjalizowanemu zakładowi.

 

 

Jeśli chcemy dołożyć tylko funkcję BT bez tych uchwytów na telefon w podłokietniku to nie jest to żaden problem.

 

Potrzebujemy tylko mikrofon i jakąś antenę Bluetooth ( bez niej też się połączy na próbę, ale telefon musi wręcz "leżeć" na module )

 

Do podłączenia wystarczy podpiąć:

- zasilanie +12V - pin17 oraz GND ( masa ) - pin36 ( ja u siebie wziąłem te od zmieniarki CD )

- światłowody wiadomo gdzie ... ( mogą być od zmieniarki, te od wejścia diagnostycznego MOST, lub jakieś inne wpięte między MASK/CCC i MULF )

- zwykły mikrofon taki jak w zestawach głośnomówiących lub ze słuchawek komputerowych pod piny; MIC+ pin1 MIC- pin19

- antena bluetooth pod wtyczkę antenową z tyłu modułu ( jeśli za przód uznamy stronę z główną wtyczką wielopinową oraz tą od światłowodów.)

 

...jeśli chodzi o antenę to tak jak pisałem to wygląda jak kawałek odpowiednio przyciętej blaszki z dolutowaną wtyczką pod kabelek antenowy, ale nie próbowałem podpiąć pod moduł na przykład zwykłego przewodu elektrycznego dla sprawdzenia odbioru....

 

Następnie trzeba DOBRZE przekodować samochód.

Po tym zabiegu wszystko powinno ruszyć, pojawi się menu bluetooth w i-Drive i można dzwonić z samochodu.

 

Dla tych co bawią się kodowaniem i mają w miarę sprawne "palce" doposażenie oryginalnego bluetooth nie powinno być trudne.

 

 

Owszem są zestawy np.: Parrot'a które można podpiąć i ma się nawet sterowanie z kierownicy więc wybór należy do właściciela.

Opublikowano

Moim zdaniem koszt zamknie sie w okolicach 1,5tys (MULF2 high (800zl z kablem usb) + kodowanie(200-300zl) + antena(60zl) + okablowanie(300-400zl) + mic(100zl)) nie bede liczyl robocizny/czasu bo czesc pracy mozna wykonac samodzielnie. Dobra firma mysle ze skasuje 2.5tys :-)

 

Kupujac uzywany sterownik (na wlasna reke) zawsze istnieje ryzyko zakupu uwaloneg, to moze wygenerowac dodatkowy koszt.

 

Ja osobiscie bym sie zastanawial czy warto dac 1,5 za uzywany/ale fabryczny bluetooth.

 

 

Oczywiscie wszystko to indywidualna sprawa, i pewnie inaczej bym spogladal na sprawe, gdybym nie mial bluetooth-a ;)

 

Swoja droga czy orientuje sie ktos ile kosztowal bluetooth/tel podczas skaladania zamowienia na samochod ?

Opublikowano

witam. mam bmw 530d e60 2004r. nr VIN: B644179. z tyłu w bagażniku mam chyba moduł TCU (jest taka naklejka z pogrubionym napisem BMW AG i niżej nr części 0301355-02 09-04. taka srebrna puszka to jest). i mam w podłokietniku telefon motorola. w idrive mam opcje parowania telefonu z autem ale mogę połączyć TYLKO telefon z podłokietnika. chciałbym połączyć się przez BT z moim telefonem, który noszę na co dzień. no i tak, wchodzę do idrive, opcja bt, dalej parowanie telefonu. normalnie sparuje inny telefon ale dalej nic się nie dzieje. tj nie mogę używać mojego telefonu przez zestaw głośnomówiący. wgl dalej nie ma zupełnie żadnego połączenia między telefonem zewnętrznym a autem (i zestawem głośnomówiącym). :mad2:

chciałbym, żebym mógł używać zestawu głośnomówiącego w aucie z moim telefonem. co musiałbym zrobić? coś kupić? zmienić?

pozdrawiam i proszę o jak najszybszą odpowiedź :)

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano
Mam auto z 12.2005 E61 vin CS24212 Czy jak zamontuje moduł mulf 2 high bedzie funkcjonował z navi profesional?. Mam dwa wejscia na płyty cd i DVD do map.Jesli nie to jaki moduł polecacie.Zaznaczam że niema fabrycznej instalacji ale wiązke juz kupiłem ori.
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Witam, koledzy mam pytanko

Padł mi moduł ULF czy oddać go do jakiegoś speca żeby naprawił moduł?

I jak by naprawił to po podłączeniu do samochodu będzie od razu działał czy muszę przez compa programować?

  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam

 

Podepne sie pod temat.

Co musze zrobic zeby miec bluetooth w mojej e60 ?

Vin B340655

 

Mam jakies wejscie na telefon komorkowy, po prawej nad głową jest mikrofon.

Czy wystarczy zakup modułu bluetooth?

 

Pozdrawiam i prosze o odpowiedz ponieważ od tygodnia nie mogę takowej uzyskać.

Opublikowano
Zaglądałem.. nic tam niema.. niema nawet żadnych luźnych wtyków pod które mógłbym takowy moduł podpiąć.
Opublikowano

Ludzie, możecie mi udzielić odpowiedzi? Nie mam modułu bluetooth w bagażniku a chce mieć takową funkcje w samochodzie.

Mam stacje w którą mogę włożyć telefon komórkowy. mikforon też jest po prawej na głową.

 

To jak? Wystarczy kupić moduł, jakaś rzeźba żeby podłączyć + kodowanie?

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Mam pytanie, kolega obecnie ma MULFa w swoim E61 z 2006 roku, ale cos chyba mu nawala, w każdym razie chciałbym wywalić MULFa i w jego miejsce włożyć TCU, w związku z tym czy ma ktoś rozpiskę jak przepinować wtyczkę, aby wszystko grało?

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.