Skocz do zawartości

[F01} Nowe 7 xDRIVE i twin turbo diesel 740 D


wowo

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...

Ciekawy jestem czy nowy trzylitrowy diesel będzie trwalszy od 745d, jak będzie z awaryjnością? Postęp w dziedzinie silników idzie do przodu, 3.0 R6 zastępuje 4.5 V8, 306KM i 600Nm przeciwko 330Km i 750Nm, 6.3s do 100km/h (3.0d) - 6.6s do 100km/h (4.5d). Nowy silnik ma być oszczedniejszy i bardziej przyjazdny środowisku. Ciekawy jestem jak będzie jeździł mając 400 000km przebiegu?

 

Gdzieś czytałem że VW oficjalnie przyznaje że nowoczesne silniki są zaprojektowane na w miarę bezawaryjne pokonanie ok 250 tyś km (np. 2.0TDI) Po tym przebiegu już się nie wyklucza poważniejszych awarii a koszty i łatwość napraw mają mieć drugorzedne znaczenie. Wszystko ze względów ekologicznych: starsze samochody bardziej trują środowisko i ich wycofanie po tym przebiegu jest uzasadnione.

 

Również przeraża mnie ten dzisiejszy trend zmniejszania pojemności skokowych silników oraz ich coraz większym wysilaniu - dzisiaj przeczytałem o Mercedesie S w który będzie montowany silnik 2.2 CDI (czterocylindrowy). Co nas dalej czeka? BMW 716d ? BMW 714i ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3.0 twin turbo to nie jest następca linii 745d. Inaczej nazywałby się właśnie 745d i 750d. Następcą ma być 3.0 tri-turbo (3x turbo), o mocy w okolicach 350 KM i ogromnym momencie. Teraz kwestia, jaka będzie żytownośc tego silnika? NIe wiadomo. Pewnie niska, skoro ciągle go nie wprowadzili.

 

Poza tym, mówisz tak, jakby 745d było długowiecznym i supertrwałym silnikiem. A to wcale nie jest trwały, ekonomiczny w eksploatacji silnik i dlatego BMW z niego zrezygnowało. Jakakolwiek grubsza awaria i nie podchodź bez 10-15 tys w ręce. Wiadomo, jeśli to nowe auto, to można sobie kolejne dziesiątki tysiecy w nie wkładać. Ale niebawem to już będzie staroć, jak moje 745i i weź teraz wymień czy nawet zregeneruj 8x wtryski diesla do common rail, czy 2x turbo, czy inne elementy (a są to zużywająca sie od momentu skrzynia, most, inne elementy eksploatacyjne).

 

Jakkolwiek, też wolałbym 745d w wersji V8 niż 3.0 z 3 turbo. Mimo wszystko, ten ostatni będzie najbardziej wysilony i nie ma bata, milionowych przebiegów to ja mu nie wróże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście nie uważam że 4.5d to bardzo trwały silnik, ale myśłę że ma większy zapas konstrukcyjny niż 3.0d biturbo, pracuje przy mniejszych ciśnieniach, jest mniej obciążony termicznie (nie tak napięty bilans cieplny).

Ciekawy jestem czy BMW zaprezentuje 3.0 d triturbo. Aż 350KM z 3.0 diesel. Jestem bardzo ciekawy.

 

Mimo wszystko nie ma jak benzyna. Komfort, moc, kultura pracy. Dlatego moje następne BMW będzie benzynowe. Żyje się raz.

I nie uważąm że E65 to staroć. Widzi się je tak rzadko, i pomimo upływu lat, dalej wyglądają BOSKO!!!!! Wywołują emocje!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zodiac orientujesz się(raczej tak)czy wszystkie e65 miały pneumatyczne zawieszenie.Zastanawiam się nad następnym autkiem,ale boje sie kosztów wymiany zawiechy pneumatycznej. Np. w A8 D3 koszt jednego amortyzatora to 6tyś.zł,a zamienników brak :shock: ,jak to się ma do e65. Edytowane przez rafala6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zodiak orientujesz się(raczej tak)czy wszystkie e65 miały pneumatyczne zawieszenie.Zastanawiam się nad następnym autkiem,ale boje sie kosztów wymiany zawiechy pneumatycznej. Np. w A8 D3 koszt jednego amortyzatora to 6tyś.zł,a zamienników brak :shock: ,jak to się ma do e65.

 

Nie, te amorki w E65 są tylko, jak masz na wyposażeniu EDC (elektroniczna kontrola trwardosci zawieszenia). Jak podniesiesz maske, to zobaczysz że w komorze silnika od amorków idą kabelki. To sterowanie EDC.

 

Też się tym martwiłem, bo sztuka do E65 ok 3 tys, czyli komplecik 12 tys. A ja jestem można powiedzieć fanatykiem i jeśli byłby nawet 1 znak, że są zużyte, to od razu wymieniam. W poprzedniej E65 z tego względu specjalnie unikałem amorów EDC i zawieszenia DD. Przy 95 tys około wymieniłem całe przednie zawieszenie, bo amorki już ledwo zipaly (na kompie pokazywało super stan, ale dopiero po wyjęciu było widać że sie nie nadaja do używania). Auto od razu inaczej jeździło.

 

W aktualnej mam EDC i mam DD. DD jest genialne, na prawde E65 to cięzkie i masywne auto, a płynność z jaką wejdziesz w każdy zakręt oraz 0 przechylenia auta na boki dzięki właśnie DD kładzie wszystko. Bez DD to jest inne auto.

 

EDC - te amroki mają bardzo długą żywotnośc i serwis twierdzi, że jeżdżac od 0km po naszych drogach, przeżywają spokojnie 200 tys km, podczas gdy zwykłe już co najmniej raz zmienisz w tym czasie. Do tego jest firma która regeneruje te amorki (kilka osób w E38 to już robiło) i jeśli będę musiał zrobic wszystko, to pewnie się zdecyduje. Jeśli na strone, to zawsze można poszukać oryginałów w dobrej cenie.

 

Komfort EDC + DD to jest zupelnie inna jazda niż goła E65, którą miałem wcześniej. To jakbyś porównywał 2 zupełnie różne auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 10 miesięcy temu...

Jeśli chodzi o 740d w E65 to przy 275000km miałem przyjemność wymieniać obie turbiny (po 3500zł każda), poza tym silnik sprawował się bez zarzutu, pomimo chipa na 300KM i 700nM.

 

Obecnie mam przyjemność poruszać się F01 740d (3.0), no i muszę powiedzieć, że odnoszę wrażenie, że jednostka nie potrafi dać już takiego kopa jak w E65. Spadła waga samochodu, spadła pojemność, moment obrotowy spadł, moc wzrosła.. Auto żeby być w miarę żwawe kręci się na wyższe obroty..

 

O kolejnych doświadczeniach z nowym 740d napiszę więcej w razie problemów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.