Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Proszę o pomoc.

Po podłączeniu auta pod INPe działa mi wszystko, jedyny problem to brak możliwości połączenia z DDE

Przy próbie połączenia wyskakuje taki błąd

http://imageshack.com/a/img839/8286/8816.jpg

INPA 3.01 działająca przez VMware na win 7

Auto BMW e60 530DA 2004 M57

Co może być przyczyną takiego błędu ?

 

 

Mam ten sam blad , co panowie poradzicie ? wersja inpy 9.0.7

 

moje auto e46 330d m57n 2005rok

  • 6 miesięcy temu...
  • Odpowiedzi 187
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

WItam

 

Nie wiem dlaczego nie mogę połączyć się z silnikiem w BMW e65 3.6 v8 n62, wyskakuje mi błąd

"Request control unit: ME9N62, ME9N62_2, N62_TU, N63_TU2 not found.

Control unit found: ME9e65_6.

Program will be stopped.

Wersja INPA - Loader V5.0.2

Wszystkie inne sterowniki łączą się bez problemu.

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

Zainstalowałem dzisiaj INPe i chciałem sobie zrobić swiatełka dzienne do e39 99r (okrągłe wejście) i niestety nie chcfe się połączyć :(

kabel świeci po podlączeniu do auta, po włożeniu usb do kompa jest sygnał nowego urządzenia.

wpinałem do każdego usb i nic :(

 

w pliku

EDIABAS/Bin/odb

 

[OBD]

Port=Com1

Hardware=OBD

RETRY=ON

 

 

Proszę powiedzieć co może być nie tak?

instalowalem zgodnie z instrukcją

 

pozdraiwma

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam, mam taki problem jak opisywany na początku tematu, a wertowałem wczoraj internet do 1:00 w nocy

 

Inpa wersja 5.0.2 instalator 10.0.4(to samo w 9.0.7) auto to bmw E34 silnik M50B25 pojedynczy vanos przy próbie diagnozy silnika pierwszym błędem jest sys : 00002 następnie inpa podaje komunikat "requested control unit dme331, dm331k20" i po tych komunikatach inpa powraca do głównego okna.

 

Kopiowałem różne pliki, o których wyczytałem tutaj oraz na forach zagranicznych, lecz teraz wyskakuje coś takiego:

 

Requested control unit: 'DM331K20' not found. Control unit found: "Program will be stopped!

 

Plik dm331k20.prg jest w odpowiednim folderze, nie wiem czy nie potrzeba takiego samego z rozszerzeniem .IPO hmm ?

 

Nieraz jest również błąd: IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT

 

Mogę połączyć się z licznikami, IHKA, moduły szyb, zamykania drzwi, reszty nie rusza.

DISem v44 wchodzę normalnie w sterownik i pokazuje wszystkie parametry (wyświetla DME 3.31 M50b25 Vanos), ale trochę wolno chodzi ten program.

 

Próbować innych wersji INPY czy do dzisiaj ten problem nie został rozwiązany przy tym sterowniku ?

Opublikowano
Witam

Zainstalowałem dzisiaj INPe i chciałem sobie zrobić swiatełka dzienne do e39 99r (okrągłe wejście) i niestety nie chcfe się połączyć :(

kabel świeci po podlączeniu do auta, po włożeniu usb do kompa jest sygnał nowego urządzenia.

wpinałem do każdego usb i nic :(

 

w pliku

EDIABAS/Bin/odb

 

[OBD]

Port=Com1

Hardware=OBD

RETRY=ON

 

 

Proszę powiedzieć co może być nie tak?

instalowalem zgodnie z instrukcją

 

pozdraiwma

 

A kabel widnieje w menadżerze jako BMW <-> USB Serial Cable w niezydentyfikowanych?

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

e60 530d 218km próba diagnozy Airbag

 

VARIANTEN KONTROLLE

Gesuchtes Steuergerät; acsm 60/5.002. acsm e85/v4.001. acsm2/v6.00"

Gefundenes Steuergerat; sgm_60.2

sie besitzen entweder eine veraltete ..\ediabas\ecu\t_grtb Datei , und/ oder das Steuergerat liefert einen falschen verianten - und / oder Diagnose - index

das Programm wird abgebrochen

 

Ista diagnozuje poprawnie

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

witam .

mam ten sam blad co kloega wyzej.

co poradzic.

inpa x90 ver5.0 ediabas 7.3.0

auto bmw e61 530D z 2005 roku

pali sie kontrolka airbag :cry2: u kumpla

nie moge sie ncs podlaczyc mam ver3.0.8 na ediabas ver 6.4.7 z racji ze drugi lapek jest 64 bit

czy musze jakies pliki uaktualnic?

jak tak to jake?

ista sie laczy ale jak chce 1,5godz uaktaualniac wpierw cale auto. pradu zbraknie :mad2:

z mojä bee nie idzie sie nudzic
Opublikowano
Aktualizacja NCS z Sp-daten dla danego modelu jak na filmie aplikacja sama to robi

nie musi być v55 wystarczy dla auta z 2005 roku Sp-daten V41 lub v46 czy v49

na poczatku przy ncs miales blad ?

jaki ma byc tam folder nie ncs/daten?

tez mam wszystkie v.55

czy jak raz chce diagnozowac i codowac np.e60 to musze uaktualniac przed kazdym podlaczeniem wszystkie pliki NCS i winkpf?

czy jak?

a jak np chce za chwile diagnozoac i kodowac e39 to köre musze znowu uaktualniac SP?

tylko te piersze z NCS?

czy te z winkpf sa potrzebne tylko jak sie soft aktualizuje

 

jescze zaponiales ze przed przystapieniem do dzialania tego programiku trzeba 3 pliki wpalic w system..zeby to latalo :cool2:

 

czyli krötko przed przystapieniem do dzialania z danym modelem auta np E61 musze przed Zawsze wpalic mu nowe SP daten od tego wlasnie modelu?

bez röznicy czy diagnoza inpa czy kodowanie ncs?

winkpf to wjadomo trzeba osobnym obok przyciskiem zaktualnic.

z mojä bee nie idzie sie nudzic
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

na poczatku przy ncs miales blad ?

jaki ma byc tam folder nie ncs/daten?

miałem, ale to nie istotne, pokazane jest dobrze, tak ma być, odznaczasz tylko NCSEXPER lokalizacje, mam dysk C SSD trochę mi było szkoda tak

zmieniać pliki, zwłaszcza że na pokaz dla forum zdarza się powtarzać, pierwotnie odznaczyłem wszystko na dysku D i tam miało

zmieniać pliki, a robiąc film chciałem pokazać prawidłową instrukcje i dlatego pokazał się błąd i juz nie chciało mi się od nowa powtarzać, ale na tyle

osób którym ta instrukcja pomogła jesteś pierwszy dla którego było to istotne, widać że nie robiłeś jeszcze tylko się przymierzasz.

Już naprawde wieeeeeeeeeele razy instalowałem CODING TOOL i nigdy nic nie wypalałem żadnych dodatkowych plików,

pewnie w jakiś starszej wersji , chociaż ja używałem v2.40 i v2.50, też widziałem ten film, w każdym razie ja nic takiego nie robię i działa

na win XP, 7 ,8 , 8.1 , 10 32bit/64bit, w nowszych windows uruchamiamy tylko ze zgodnością z WINDOWS XP SP3 i działa

po uruchomieniu odznaczamy tak jak na filmie

lokalizacje folderów NCS EDIABAS i NFS

do e39 to raczej nie trzeba aktualizować (nawet inpa 3 i EDIABAS 6.4.3 jest z 2003 roku ) ale do nowszych tak jak e90 czy e60

dla każdego modelu co będziesz robił , oczywiście tylko raz (nie za każdym podłączeniem do samochodu )

to tylko aktualizacja dla nowszych modeli aby nowe informacje były w plikach

do WINKFPT tylko się aktualizuje jak programujesz sterownik a do kodowania NCS nie trzeba (chociaż wpisuje coding tool pliki IPO do NCS/SGDAT to jest nie pełna instalcja do programowania )

do diagnostyki INPA nie trzeba aktualizować (chociaż też inpa wykorzystuje pliki PRG z EDIABAS/ECU/ sa w nich błędy ECU)

Coding tool ni działa z INPA 3 (ediabas 6.4.3)

Opublikowano

Jak nie mogłeś wejść w airbag to pewnie za stara INPA lub zły wybrałeś sterownik

do 2005/xx był SIM i jego satelity

ENTRY= SIM,Moduł bezpieczeństwa Informacje,

ENTRY= SFZ,Centrum sterowania pojazdu,

ENTRY= SZL,Sterowanie Kolumną kierowniczą,

ENTRY= STVL,Elektronika drzwi + sterowanie lewy przód,

ENTRY= STVR,Elektronika drzwi + sterowanie prawy przód,

ENTRY= SBSL,Sterowanie B kolumna lewa,

ENTRY= SBSR,Sterowanie B kolumna prawa,

 

a po 2005/xx jest już ASCM razem z satelitami

ENTRY= ACSM,Airbag ACSM, i satelity

ENTRY= SFZ,Centrum sterowania pojazdu,

ENTRY= SZL,Sterowanie Kolumną kierowniczą,

ENTRY= STVL,Elektronika drzwi + sterowanie lewy przód,

ENTRY= STVR,Elektronika drzwi + sterowanie prawy przód,

ENTRY= SBSL,Sterowanie B kolumna lewa,

ENTRY= SBSR,Sterowanie B kolumna prawa,

 

i po to jest potrzebna nowsza INPA (lub aktualizacja plików w)

EC-APPS/INPA/CFGDAT/ menu pliki .ENG lub .GER

EC-APPS/INPA/SGDAT/ pliki .IPO diagnostyka modułow

EDIABAS/ECU/ błędy ECU (pliki PRG D_ i G_ itp )

 

A jeśli chodzi o mate to ja kiedyś kupiłem emulator do e46 i jak widziałem w PA-soft to miejsce było nie zajęte , a z emulatorem powinno być

zajęte ale p przełączniku zajete siedzenie pasażera / nie zajete to pierwszy raz słyszę , ja wolałem wykodowac i w razie wypadku niestety

wystrzelą wszystkie poduszki mimo że nikt nie będzie siedział po stronie pasażera (nie da się w MRS2) jeśli chodzi o przełącznik to może ktos zapomnieć albo mu się nie będzie chciało i co wtedy ..... lepiej zrobić na stałe albo wymiana maty lub siedzenia

sa różne emulatory zajętości siedzenia lepiej wybrać ten co emuluje zajęte miejsce a nie wolne a najlepiej wykodować jak się da

 

OBD na przełomie 99/ 2000 rok miało dwa OBD jedno w kabinie i jest tylko do silnika po to aby w czasie jazdy nie było kabla pod maską dla live data

ale prawidłowe gniazdo jest wtedy OBD1 20pin w przedziale silnika tam jest diagnostyka wszystkich modułów

niestety jak tylko moduł ABS/DSC się nie zgłasza to pewnie moduł juz nie funkcjonuje (sprawdz bezpieczniki i kostki czy jest zasilanie)

zrób ident dla całego modelu i zobacz czy się zgłosi ASC/DSC

jak nie to pewnie wymiana na używke lub nowy do jakiegoś czasu sterownik był bez vin ale w nowszych e46 już vin trzeba w używce zmienić

i zakodować do serii do tego kalibracja czujnika kąta skrętu DIS lub ISTA (e46 328 ma DSC nie jak mniejsze silniki ASC bez czujnika kąta skrętu)

ISTA P jest tylko dla nowych sterowników w satarych (jak jest komunikacja oczywiście) nic oprócz kodowania do serii nie zrobi

A w E60 mając MOST można kodować wszystkie moduły (na zwykłym interfejsie) tylko nie można programować tych z MOST

niestety ISTA P nie jest do kodowania typu światła dzienne (tylko NCS na zmiane takich funkcji )

 

ISTA P to programowanie sterowników z pamięcią flash (starsze e38, e39,e46,e52,e53,e83) maja tylko programowalne sterowniki silnika i skrzyń automatycznych , (DSC w najnowszych i skrzynie rozdziału momentu 4x4) reszta ma pamieć typu epprom i stałe programy

w ich można kodować zmieniać parametry ale nie samo oprogramowanie .

A od modeli E60 , e65 ,e 70 ,e87 ,e90 itp do najnowszych F-serii i G-serii mają już we wszystkich sterownikach pamieć typu flash i można we wszystkich

programowalne oprogramowanie.

Kodowanie w ISTA P jest na zasadzie Key/CAR memory w NCS dość ograniczone możliwości w porównaniu do NCS i ESYS (dla f-serii)

oczywiście podstawowa funkcją kodowania w ISTA P jest sprowadzanie modułów do serii i wykonywanie dodatkowych czynności po programowaniu takich

jak synchronizacja DDE/DME - EWS/CAS i kalibracja czujnika kąta skrętu itp

- doposażanie w nowe moduły i elementy (ograniczone możliwości)

- wymiana sterowników na nowe (tylko nowe, nie żadne używki ) ISTa P jest tak kapryśna że juz niewielka modyfikacja sterownika działającego

może spowodować że dany sterownik zostanie uznany za uszkodzony do wymiany

z mojä bee nie idzie sie nudzic
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Zainstalowalem inpe 5.00 potrzebna mi jest do diagnozy e39 530d 2001 rok polift. Nie dziala wykrywanie zaplonu i baterii. Po wejsciu w cokolwiek wyskakuje nastepujacy blad:

 

C:\EC-APPS\INPA\sgdat\DDE40.ipo(1) : error I300: Error opening object file

 

Zastosowalem sie juz do zalecen i skopiowalem z edibasa OBD.ini do C/Windows i dalej to samo.

 

Prosze o pomoc.

 

Przy innej instalacji rowniez nie wykrywa zaplonu i po wejsciu w podzespoly e39 wyskakuje IFH-0018.

Moje OBD.ini

[OBD]
Port=Com1
Hardware=USB
RETRY=ON
;Tracelevel=0xFFFFFFFF
;Tracelevel=0xFFFFFFFF
;Tracelevel=0xF0000000
;Tracelevel=0x0000FFFF
; Bit 0    = Funktionsaufruf
; Bit 1    = io Ergebnis
; Bit 2    = nio Ergebnis
; Bit 3    = Detailinfos
; Nibble 0 = readchar_wait
; Nibble 1 = main
; Nibble 2 = cmd
; Nibble 3 = obd
; Nibble 4 = send_and_receive_...
; Nibble 5 = read_telegram_...
; Nibble 6 = send_telegram
; Nibble 7 = SendData


[UNIT_A]
Port=Com2
Hardware=OBD

[UNIT_B]
Port=Com3
Hardware=OBD

[UNIT_C]
Port=Com4
Hardware=OBD

[UNIT_D]
Port=Com5
Hardware=OBD

[UNIT_E]
Port=Com6
Hardware=OBD

[UNIT_F]
Port=Com7
Hardware=OBD

[UNIT_G]
Port=Com8
Hardware=OBD

[UNIT_H]
Port=Com9
Hardware=OBD

[UNIT_I]
Port=Com10
Hardware=OBD

[UNIT_J]
Port=Com11
Hardware=OBD

[UNIT_K]
Port=Com12
Hardware=OBD

[UNIT_L]
Port=Com13
Hardware=OBD

[UNIT_M]
Port=Com14
Hardware=OBD

[UNIT_N]
Port=Com15
Hardware=OBD

[UNIT_O]
Port=Com16
Hardware=OBD

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam,

 

mam taki problem INPA działa do momentu kiedy chcę wybrać silnik do E90 320D 163 km czyli potrzebuje plik DDE6M47 - pojawia się błąd Group file D_Motor Sys 0012 Identyfication Error.

Ustaliłem, że posiadam w folderze EC-APPS/INPA/SGDATA/ plik DDE6M47 zarówno .IPO oraz .INI natomiast w EDIABAS/ECU/ nie mam tego pliku z rozszerzeniem .PRG

 

Moje pytanie czy może ktoś mi podesłać brakujący plik (DDE6M47.PRG) bądź pomoże jak inaczej można to rozwiązać.

 

Zainstalowano:

INPA 5.0.2

EDIABAS 6.4.7

Opublikowano

ok ale ja mam E 90

 

pobrałem z E60 ale jest plik D60M47A0 (nic innego i podobnego nie ma)----> Czy to jest to samo co DDE6M47

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ok ale ja mam E 90

 

pobrałem z E60 ale jest plik D60M47A0 (nic innego i podobnego nie ma)----> Czy to jest to samo co DDE6M47

To sciągnij sp-daten e89 ten jest dla e90 zrób i tak samo

nie wklejaj tylko jednego pliku nie wiesz o tym że inpa używa kilku plików do połączenia nie tylko D60M47A0.prg (ale to ten plik dla DDE6M47)

do tool32 by wystarczyło ale nie do inpa chyba że tylko jednego brakuje , raczej wątpię pewnie masz czyste standard tools (ok 40 plików)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Panowie, pomocy!

 

Mam zainstalowaną wirtualną maszynę od Trandolfa, mam interface obd, wszystko hulało ładnie pięknie na innym kompie, lecz tamten wysiadł.

Zainstalowałem na win 10 wirtualną maszynę, udało mi się połączyć z niektórymi funkcjami z X5 e53, lecz nie łączy się z silnikiem oraz skrzynią.

Porty ustawione poprawnie, pali się czarna kropka od zapłonu.

Wyskakują błedy IFH=0009 NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT. Program will be stopped oraz error #95 SYS-0005: OBJECT FILE NOT FOUND

Api job error or no such result!

 

Bardzo proszę o wskazówki, bo mam check engine i muszę wykasować go bo wypadło kilka zapłonów.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Witam wszystkich forumowiczów...jestem tu nowy i nie bardzo ogarniam jeszcze waszego forum,być może nie tu wpisuje swój problem,to prosiłbym o łagodne potraktowanie,natomiast mój problem polega na tym że kasowałem impą airbag wszystko poszło ok,i coś mnie tknęło,i kliknąłem na zakładkę RADIO....coś kliknąłem( a impa po niemiecku) no i radio się wyłączyło,mogę je włączyć tylko z programu inpa,ale jak odłącze kompa i wyłącze radio,po tem nie chce się włączyć proszę o pomoc co zepsułem i co zrobić by radio grało, radio cd busines...ori :(
Opublikowano
Witam wszystkich forumowiczów...jestem tu nowy i nie bardzo ogarniam jeszcze waszego forum,być może nie tu wpisuje swój problem,to prosiłbym o łagodne potraktowanie,natomiast mój problem polega na tym że kasowałem impą airbag wszystko poszło ok,i coś mnie tknęło,i kliknąłem na zakładkę RADIO....coś kliknąłem( a impa po niemiecku) no i radio się wyłączyło,mogę je włączyć tylko z programu inpa,ale jak odłącze kompa i wyłącze radio,po tem nie chce się włączyć proszę o pomoc co zepsułem i co zrobić by radio grało, radio cd busines...ori :(
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Włączyłeś tryb transportowy lub energooszczędny

trzeba go wyłączyć transportmode OFF

masz tu radio po polsku abyś więcej takich błędów nie popełnił

instrukcja w środku

http://chomikuj.pl/M-car/Dokumenty/RADIO+BMW+E46+PL,5751056276.rar(archive)

Opublikowano
Włączyłeś tryb transportowy lub energooszczędny

trzeba go wyłączyć

A jak to zrobić bo jestem już zielony.....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.