Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Inpa nie widzi zadnych modeli. Skopiowalem spolszczenie, ale nie widzi, laczy sie z bateria i silnikiem.

 

Kupilem interfejs od Viakena "bmw usb 1996-2006 inpa pl+" adapter bmw 20 pin Ft232 usb uart, ktara mam wersje inpa sciagnac aby wreszcze sie modele pokazaly?

 

cos sie stalo i sie samo naprawilo, tylko ze teraz nie dziala, blad wyskakuje :/

  • Odpowiedzi 187
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Witam

Przy podłączeniu do E46 320d 2004r - wybrane DDE 5.0 for M47 new - mam następujący błąd :

http://img231.imageshack.us/img231/4996/inpa2.jpg

Wersja INPY 5.0.2.0

Co prawda daję OK i mogę odczytać błędy itp ale nie mam pewności czy wszystko jest w porządku. Skąd błąd ??

 

Witam,

 

Mam taki sam problem. Nie wiem czy przez ten komunikat INPA działa dobrze? Próbując odczytać błędy całego auta, całość trwa może 4 sekundy nie za krótko? przypuszczam, że coś nie halo. Link odnośnie tego problemu wrzucony przez Nerwusa już nie działa :cry:

 

Pozdrawiam.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam,

mój problem z inpa wygląda następująco:

Po przewertowaniu forum oraz po instalaowaniu różnych wersji inpy, obecnie mam zainstalowaną (inpa loader-5.0.2. jak wejdę w about, a na pulpicie głównym tam gdzie jest ignition i battery napisane jest BMW-INPA EA-90X [FAL] ) i podmienione pliki ediabas i obd. Zgodnie z instrukcją podawaną przez użytkowników na formu zrobiłem tak, że po uruchomieniu pliku INPA(_.IPO) mam battery zawsze ON, a ignition zawsze OFF, natomiast w dolnym lewym rogu mam zawsze na zielono running. Gdy podłączam się pod auto nie ma za bardzo żadnej reakcji i gdy wchodzę w (shift + F9) i wybieram e39 i tam którąś kolwiek z opcji to wyrzuca mi odrazu error. Domyślam się, że może w ogóle nie wykrywa połączenia między oprogramowanie a samochodem. Dodam, że kabel, którego używam to OBD II cały niebieski identyczny jak ten: http://allegro.pl/interfejs-kabel-diagnosty-vag-usb-obd-vw-audi-seat-i3046003363.html ,jak miałem passata i program VAG to mi chodziło jak trzeba. Czy do BMW musi być inny kabel?? Mam nadzieje, że wyraziłem się jasno, proszę o jakieś pomocne rady.

Pozdrawiam

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam

 

Mam problem z Inpą. Wszystko zainstalowałem, skonfigurowałem, odpaliłem program, wykrywa zapłon, jest połączenie, ale gdy próbuje się połączyć z E34 lub E39 pisze mi że nie ma skryptów. Na płycie są jakie skrypty, ale akurat nie do tych modeli. Gdzie mógłbym pobrać skrypty do tych dwóch samochodów ?

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Mam pytanie czy ktoś ogarnął diagnozę silników N47/N57, standardowo nie ma ich w skrypcie, dodałem ENTRY=... tak jak powinno być i mam G_MOTOR.GRP, ze nie istnieje w ECU\EDIABAS. Takiego pliku rzeczywiscie nie ma. Kto ma sprawdzoną INPE, ktora zadziala z E90 N47 z 2010 i 2011 roku?
Opublikowano
Dołączam się do pytania dotyczącego błedów APICheckJobStatus .... IFH0009... kilka osób pytało, ja trochę szukałem i ostatnio miałem z taką sytuacją do czynienia ale nie potrafie znaleść odpowiedzi... Czy to jest błąd związany z nieprawidłowym działaniem skryptu dla wybranego modułu?
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Hej , mam następujący problem , po włączeniu inpy komunikuje sie z samochodem , obie kropki na czarno , wybieram E90 i przy probie wejścia np w airbag wywala błąd: INPALOAD: error compiling script file ! , jak sobie z tym poradzić ? dzięki za pomoc ps: działam na xp a auto jest z 2007 r inpa 5.0
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam, po przejrzeniu niezliczonej ilości tematów na wszystkich forach, musiałem się poddać i prosić o porade indywidualnie :) Mój problem polega na tym że kupiłem złącze diagnostyczne do mojej E39 z 1997r (m52b20), niestety musiałem kupić u siebie w Warszawie w sklepie na ul. Grochowskiej (jeżeli to ma pomóc) i do tego adapter na 20 pin. Beemka nie ma drugiego złącza obd2. Próbowałem na prawde wszystkiego, instalowałem najpierw 10.0.4 3 razy za każdym razem krok po kroku z instrukcjami, sprawdzałem ediabas, obd.ini kilka razy, próbowałem instalacji na obd na ads, następnie sprawdziłem wersje 10.0.5 (z jakiejś niemieckiej stronki) i sytuacja wyglądała podobnie mianowicie: absolutnie nie ma żadnego połączenia z samochodem, ani inpa, ani expert ani carsoft nie łączą się z żadnym modułem na inpie na zmiane błędy 003 albo 018. W pewnym momencie po paru próbach w wersji 10.0.5 zaczęło się palić battery ale na stałe tzn. nawet jak interfejs był odłączony od kompa. Przejściówka na 90 % nie ma linii zapłonu, ale jak czytałem mimo wszystko powinien się połączyć z samochodem. Ciekawostką jest to że na starej wersji instalatora bodajże 9.0.7 po instalacji inpa w ogóle się nie odpala tzn włącza się i wyrzuca błąd "error opening error log file" o tym błędzie jest niewiele w internecie, więc jest to dla mnie zagadka. Komputer na windowsie xp pro. Kolejne pytanie to czy inpa może wymagać jakiś bibliotek typu net framework bo laptop ma swoje lata, mimo to sp3 jest i aktualizacje wszystkie powinny być. Proszę o pomoc bo zależy mi na czasie a szkoda żeby mechanik wziął 50 zł za samo podłączenie, a to nie rozwiąże mojego problemu. Lampka interfesju się zapala, styki czyszczone wd 40. Dodam jeszcze że laptop posiada fizyczne wejście com (tak wiem że lepiej było kupić interfejs na com fizyczny i to ułatwiło by sprawę, ale nie było nigdzie w pobliżu mnie) przestawiłem je na nr 17 a interfejs działa na wejściu com1, oczywiście parametry ustawione (latency, wartości te 1024 i 4096 też na przemian próbowałem). Pozdrawiam i dziękuję z góry za wyrozumiałość.
Opublikowano

pierwsze to sprawdź w systemie jaki numer portu jest przydzielony, bo rozumiem że interfejs na USB , następnie wejdź w C:\EDIABAS\Bin otwórz plik obd.ini na samej górze pisze numer portu i ustaw taki sam jak w systemie .

[OBD]

Port=Com4 < ------------ tu patrz

Hardware=OBD

RETRY=ON

nie potrzeba nic kombinować z prędkościami portu, to raz a dwa to trzeba zainstalować poprawne sterowniki.

Sterowniki są dostępne na stronie

http://www.ftdichip.com/Drivers/D2XX.htm

Opublikowano

Obd.ini sprawdzałem oczywiście i pod tym kątem, kilka razy nawet kopiowałem gotowe pliki obd i ediabas, sterowniki były na płytce dołączonej do interfejsu, ale na płytce był też link do najnowszych ze stronki która pojawiła się w którymś z tematów, ale z tej co podałeś strony jeszcze nie próbwałem. Dzięki za odpowiedz i czekam na jakieś inne rady, bo niestety nie mam garażu i muszę targać za każdym razem laptopa na dół i sprawdzać kolejne możliwości. Przede wszystkim może zacznijmy od tego która opcja inpy jest najlepsza do mojej konfiguracji (wersja i instalacja) czyli przypomnę E39 1997 dokładnie sierpień, wejście 20 pin com-->usb, i z tego co wyczytałem to ustawiać się na obd nie na ads'a, aha no i może ktoś miał lub wie dlaczego ten dziwny error nie pozwala odpalić starszej inpy (wskazuje to na wady po stronie laptopa ew. jego oprogramowania, instalacja przeprowadzona z instrukcją Nerwusa), dodam że laptop jest bardzo mało używany więc wirusy czy jakiś śmietnik na dysku jest wykluczony. W urządzeniach w panelu sterowania po podłączeniu interfejsu pojawia się jako serial port usb i com1, aha i laptop posiada jeszcze wejście lpt na wszelki wypadek też zmieniłem nr na inny zamiast 1'ki. Przy ostatnich próbach prędkości portu ustawiałem na standardowe.

 

Edit: Na laptopie są dokładnie te same sterowniki jednak, czyli to odpada.

Opublikowano

skoro piszesz że laptop posiada fizyczny Port Com to jest on z natury przypisany jako 1 , ustaw port interfejsu na inny i taki zam ustaw w obd . komunikat 18 świadczy że program ogóle nie widzi interfejsu , w ustawieniach poru nic się nie zmienia żadne prędkości i inne duperele , jak interfejs sprawny ma działać i tyle. ja bym zmierzył czy na pinach 17 i 20 w złączu 20 pin jest napięcie 12V, zobaczył czy interfejs ma połączenie pin 7 i 8 . Pokaz ten swój zakup gdzie kopiłeś interfejs ?

Twoje auto jest diagnozowane po K line więc ustawiasz interfejs OBD , nie USB ani ADS . każda inpa działa z tym autem pod warunkiem że nie sa poucinane kable od diagnostyki . Podłącz interfejs w domu do jakiegoś zasilacza od 9 do 15 V odpal inpa, jak widzi poprawnie port to jak wybierzesz jakiś sterownik to błąd pokarze się po chwili wyraźnie będzie widać że szuka sterownika ,

Opublikowano

http://allegro.pl/interfejs-diagnostyczny-do-bmw-po-polsku-inpa-dis-i3630999857.html

 

Faktycznie o tym myślałem żeby spróbować nie zmieniać fizycznego z 1 na inny tylko interfejs dać np. na 2'ke.

Miernik mam więc piny sprawdzę, zasilacz od laptopa ma na wyjściu 12v więc jego mogę podpiąć tylko w który pin na interfejsie?

Błąd 18 owszem to z nazwy można wywnioskować że to brak łączenia ale jak pisałem innym razem pojawia się błąd nr. 3, za chwilę dam znać jak jest z pinami w wejściu w samochodzie.

 

Edit: nie ma u mnie w ogóle pinu 17? Za to na 20 jest 10,9. W interfejsie: pin 7 i pin 8 są wolne podpięte są: 14, 15, 17 i od niego do 20 idzie, oraz pin 19.

Opublikowano

OBD2 16 pin

+12V pin 16 , masa pin 4lub 5 K-line pin 7+ 8

20pin

12V pin 14 , masa pin 19 , K-line pin 17 + 20

Opublikowano
Ok podpiąłem interfejs do zasilacza lampka na interfejsie się zapaliła, podłączyłem pod kompa, odpaliłem inpe. Włączyłem e39 --> body ---> airbag i błąd nr 18 initialization error. Przedtem zmieniłem fizyczne wejście pod nr 1 a interfejs pod com2 w obd.ini zmieniłem na com2. Wersja inpy V5.0.2 Jeszcze jedna próba trochę zmieniłem w ustawieniach wejścia i błąd 003 czyli błąd komunikacji z interfejsem, niby wykrywa, ale coś jest nie tak.
Opublikowano
Panowie pomóżcie bo zwariuje zaraz. Miałem INPE pod win xp ale był to laptop brata który musiał go zabrać. Kupiłem nowego laptopa DELL e5500 ze złączem rs232 tak jak to było u brata. Walczyłem z instalacją inpy na tym nowym laptopie pod win xp i nic mi nie wyszło. Laptop na tym systemie chodził fatalnie więc wróciłem do oryginalnego na nim win7 i zainstalowałem inpę. Niestety mam ciągle błąd Create file error. Dodam, że mam interfejs typu ADS kiedyś kupiony za ciężkie pieniądze i kiedyś działający idealnie. Pomóżcie jak zainstalować ten program pod win7 aby to wszystko ruszyło.
Opublikowano

COM Port musi być nr. 1

wchodzisz na C:\EDIABAS\Hardware\ADS i klikasz ads

wchodzisz w system i odinstalowujesz com port nr. 1

robisz restart i jak masz system 32 bit będzie działał

Inna metoda w inpa jest opis jak zrobić wpisy w zmiennym środowisku

ps . ADS jest wart każdych pieniędzy, bo to najlepszy interfejs, wszystkie inne się nie umywają, tylko nim przy pomocy winkfp przeprogramujesz auta poniżej 2005 roku

Opublikowano
Dzięki za podpowiedź. Problem chyba jest z moim laptopem. W menadżerze urządzeń nie widzę portu komunikacyjnego com 1. Jak nie mylę się to powinien tu być. Dziś skupię się na samym laptopie może brakuje mu jakichś sterowników? Na hp brata nie było najmniejszego problemu a tu coś nie gra. Pod xp widziałem ten port a pod win7 już go nie ma. Walczę z tym już ponad tydzień i tracę już cierpliwość. W aucie muszę zgasić kontrolkę od poduszek bo lakiernik zdejmował drzwi przy malowaniu i wyskoczył błąd a dodatkowo muszę skasować oilserwis jestem już na skraju załamania. Specjalnie kupiłem tego laptopa pod inpę a tu kicha.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.