Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

e30 m20b25 podczas jazdy w korkach temperatura wychyla sie poza 90 stopnii. wymieniłam dwa dni temu wiskoze kupiłem firmy behr.

 

sprawdzałem czy układ nie jest czasem zapowietrzony

po uruchomieniu silnika i zagrzaniu przy odkręconym korku zbiorniczka wyrównawczego i temperaturze odkreconej na max widać ze płyn utrzymuje sie mniej wiecej na tym samym poziomie ,nie unosi sie zabardzo i nie wylatuje, widać tez jak wężykiem cienkim poprowadzonym od chlodnicy sączy sie woda. chłodnica zaczyna robić sie gorąca i po niedługim czasie wskazówka od temp zaczyna sie wychylać poza 90 stopni. dolny wąż od chłodnicy jest ciepły ale nie jest tak gorący jak przewód górny , z nadmuchów leci gorące powietrze jak powinno. wisko nie zaczyna krecic sie szybciej ale to pewnie dlatego ze dolny przewód nie jest gorący tylko ciepły . w jednym momecie jak troche popompowałem przewody dolny i górny od chlodnicy wisko sie załączylo i temp spadla do 90stopni, alo po zakreceniu korka i przejcheniu sie autem potem zatrzymaniu wskazówka nadal sie wychyla.

 

co moze być przyczyną??

wisko nowe, chłodnica tez rok temu wymieniana ale nie widze na nie odpowietrznika gdzie on sie powinien znajdować??

 

 

nieraz jest tak ze po zgaszeniu silnika i po powtórnym przekręceniu zapłonu wskazówka tem pokazuje niemal ze max po uruchomieniu temeratura troche opada alnie nie do 90 stopni

Opublikowano
a termostat sprawdzałeś lub jeśli masz możliwość podmień na sprawny być może nie otwiera się do końca
Opublikowano
Wygląda jakby obieg płynu był za słaby. Jak podpompujesz ręką wąż to wymuszasz obieg, chłodnica robi się cieplejsza i wisko się załącza. Myślę że albo termostat się zacią i nie otwiera się w pełni, albo coś z pompą wody.
Opublikowano
stawiam na termostat, groszowe sprawy więc warto wymienić potem zalać dobrym płynem i dobrze odpowietrzyć układ, co do wiskozy to że jest nowa nie oznacza że sprawna, wiskoza to ukłąd typowo mechaniczny jeżeli jest gorąco powinna się kręcić szybciej, ponadto auto nie jest nowe może kanaliki są pozapychane w chłodnicy, widziałem kilka razy na forum wątki jak to można sprawdzić, u mnie jak płyn nabiera temperatury to zwiększa swoją obiętość a co za tym idzie zwiększa swój poziom
Opublikowano

zamówiłem dzis termostat bede mial na jutro . mam nadzieje ze po założeniu nowego auto bezproblemowo sie odpowietrzy mimo ze moje auto nie ma odpowietrznika w chłodnicy tylko 1 w obudowie termostatu.

 

jak po załozeniu nowego termostatu temperatura nadal bedzie sie wychylała podczas jazdy w korkach to bede musial pomyslec nad wymianą pompy wody . jakie mogą być inne objawy uszkodzonej pompy wody czy łatwo sieją wymienia w silniku m20b25 w modelu e30, czy poza uszkodzonymi łopatkami wirnika cos jeszcze psuje sie w pompie??

Opublikowano
szczerze to nie widziałem padniętej pompy wodnej te łopatki są metalowe czytam Alu wiec nie wiem za bardzo jak by mogły się zepsuć prędzej jakieś łożysko by szumiało lub by ciekła na osi wymian raczej nie skomplikowana trzeba uważać przy dokręcaniu aby śrub sobie nie poprzekręcać i tyle "odkrecałem i zakrecałem w m10 a m20 to tylko dwa tłoki wiecej chyba??"
Opublikowano
nie miałem przyjemności jeszcze wymieniać pompy więc nie pomogę jak u siebie wymieniałem termostat to na wszelki wypadek nawierciłem w nim malutki otworek żeby układ się lepiej odpowietrzył, spotkałem się z sytuacją iż po wymianie układ nie chciał się odpwietrzyć podobno wytworzyło się podciśnienie tak czy owak odpowietrzałem ze 4 godzinki i poszło kilka piwek ale efekt prawidłowy
Opublikowano

pompa nie jest wieczna, mógł się wirnik na ośce obluzować, nie musi się lać, łopatki nie muszą się pourywać

zacznij od wymiany termostatu, zajmie to max 15 minut, płynu dużo też nie ucieknie, jak już będziesz miał wyjętą obudowę to odkręć sobie odpowietrznik z niej, one lubią się ukręcić a jak obudowa już wyjęta to będzie mniej roboty jakby co

wiercenie dziur w termostacie to nie jest dobry pomysł, układ jak jest sprawny to się nie przegrzeje, a jak się przegrzewa to lepiej nie stosować druciarstwa, bo zemści się to i to zazwyczaj daleko od domu i w najmniej odpowiednim momencie

jak pompa jest sprawna, chłodnica nie zapchana to nie ma problemu z odpowietrzeniem

Opublikowano
tak wiem, u mnie nie było problemów uzyniłem to czysto profilaktycznie i otwór wykonałem miniaturowym wiertełkiem najmniejsze jakie miałem, to czysta fizyka że jak przy termistacie będzie za duzo powietrza to może być problem, nie jest to rozwiercenie termostatu jak się robiło w polonezie jak padł termostat

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.