Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie... Jest to mój pierwszy zakładany temat na tym forum więc chciałbym się przywitać i jednocześnie prosić o wyrozumiałość :wink:

Posiadam w moim E36 podświetlaną gałkę zmiany biegów, a raczej posiadałem bo od wczoraj podświetlanie się skończyło :/ od momentu kupna był z tym mały problem gdyż co jakiś czas gasło podświetlenie ale wystarczyło delikatnie ruszyć gałką i było OK... ale do rzeczy... czytałem na forum, że jak chcę zdemontować gałkę wystarczy ją mocno pociągnąć ku górze i wychodzi, tylko nie wiem czy to dotyczy też gałek z podświetleniem :?: obawiam się, że kiedy pociągnę to wyrwę wszystko razem z kablami :/ i zamiast starać się naprawić rozwalę wszystko do końca :/ chyba, że się mylę i podświetlenie działa na jakiejś innej zasadzie... Proszę o radę jak to bezpiecznie zdemontować i doprowadzić do dalszego działania:)

Z góry dziękuję...

Opublikowano

http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/Touring/Europe/318tds-M41/LHD/M/1995/july/browse/gearshift/gearbox_shifting_parts/

 

...element nr 5 ....to aluminiowy 'pręt' ...gałka jak widać nie jest wkręcana na gwint ....można też dedukować, że nikt nie zmieniał tej aluminiowej dźwigni specjalnie dla gałki

...generalnie ...po prostu ciągnij gałę do góry :] ...albo poproś jakąś prostytutkę to ci pomoże bo się przecież na tym zna :wink:

Opublikowano

jesli masz "tuningową" gałkę (a na to wygląda :D ) to najczęstszy sposób ich montażu to dociskanie jej małymi wkrętami (M3, M4) w dolnej jej części, wkręty te z kolei maskowane są pierścieniem nakręcanym na gałkę w dolnej jej części.... sprawdź czy na jej dole nic nie odkręcalne..

 

jak nie to, to zostaje ciągnąć do góry :D

Opublikowano
jesli masz "tuningową" gałkę (a na to wygląda :D )

 

Generalnie nie jest to "tuningowa" gałka z marketu tylko oryginalna BMW a przynajmniej tak mi się wydaje... ewentualnie zrobię fotki i wrzucę... dzisiaj zadziałam cos w tym temacie i zobacze jak wyjdzie

Opublikowano
Zdjęcie gałki

http://images48.fotosik.pl/133/ab278845dd51cfddm.jpg

 

Generalnie uporałem się po części z problemem.

Demontaż gałki faktycznie prosty jak budowa cepa, zeszła bez problemu.

Winą był odłączony kabel, lecz teraz jest tak jak przed usterką: gałka świeci ale co jakiś czas gaśnie i trzeba ją delikatnie ruszyć w prawo-lewo i świeci dalej :/

 

Po pierwsze tak jest to oryginalna gałka zmiany biegów... Dwa gaśnie bo pewnie w skutek lat i wiecznego "gibania" kablem w czasie eksploatacji auta przewody pod izolacją mogły popękać i czasem styk jest a czasem go nie ma... Proponuje wymienić przewody i powinno wyć oki

 

Sytuacja jest analogiczna jak z kablami buda<->tylna klapa... też pękają...

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.