Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Jak w temacie, Gdy silnik jest zimny bez problemu odpala autko, ale jak silnik nabierz temperaturę roboczą, i chce go odpalić, rozrusznik kręci na pusto, czyli nie kręci silnikiem. Istotne jest to że wymieniłem już nowe szczotki, szczotkotrzymacz, przełożony bendix, i uwaga, po wyciągnięciu rozrusznika i podpięciu pod prostownik problem nie istnieje. Tylko się tak dzieje jak silnik jest ciepły, trzeba tak próbować parenaście razy i w końcu zaskoczy. Co może być przyczyną???
Gregor
Opublikowano
Może to nienajleprzy przykład ale 100lat temu jak śmigałem jeszcze kredensem (duży fiat) to miałem podobny problem, okazało sie iz na rozrusznik prawdopodobnie z winy bądź słabej masy lub kabli, dochodził niski prąd i uruchamiał tylko bendiks nie wyrzucając go, wtedy robiło sie takie rzeczy chałpniczo więc podciągnołem dwa kable bezpośrednio z aku do rozrusznika i kabelki wisiały pod stacyjką :oops: . moja rada taka: odepnj rozrusznik od kabli i zmierz na na nich jaki faktycznie prąd dochodzi jak będziesz go miał odpiety to zobacz również prostownikiem czy przy podaniu takiego samego pradu jak na wyjściu z kabli pradu będziesz miał podobny efekt.
Opublikowano

tylko w tym jest problem że jak jest zimny to odpala bez problemu :(

Autko stoi u mechanika, sprawdzali z napięciami wszystko ok, brak pomysłu......

Gregor
Opublikowano
a może gdzieś jest przerwa w dostawie prądu po prostu na ciepłym silniku rozgrzewa się i rozchodzi się kabel w tedy niema tyle i le potrzeba a na zimnym z kolei z chodzi się jest wszystko w normie posprawdzaj wszystkie kable lub na chwile prowizorycznie podepnij na krótko na nagrzanym silniku gdy jest problem jak za skoczy to coś z kablami jak nie zaskoczy to obstawiał bym na rozrusznik, ze w sobie coś ma nie tak
Opublikowano
Na 99% masz przebicie na wirniku albo stojanie tak właśnie jest że na zimnym zapala a jak się na grzeje to nie zakręci pod obciążeniem (silnikiem).pozdrawiam
Opublikowano
:) wreszcie coś konkretnego. Ale co dalej, do przewinięcia wirnik, czy jak? I jeszcze jedno pytanie. Według moich informacji do rozrusznika powinny dochodzić cztery przewody, dwa do wzbudzenia oraz właściwy plus i masa. Natomiast u mnie jeden do wzbudzenia nie jest w ogóle podpięty. Czy to może być przyczyną? I do czego powinny być podpięte te przewody do wzbudzenia, w silniku?
Gregor
Opublikowano
Witam Oj kurcze nie powiem Ci jak mają być przewody bo mój kumpel ma 1 od wzbudzania tj.Na cewce od wyrzutnika,Drugi to zasilanie i masa i tyle.Co do przewijania wirnika to wg mnie jest nie opłacalne najlepiej kup rozrusznik z innej bumki i po kłopocie (oczywiście kup sprawdzony hehe :mrgreen: )Pozdrawiam
Opublikowano
jak masz wyciagniety rozrusznik to sprawsz ten wieniec na kole zamachowym bo ja tez tak mialem na cieplym krecil ale nie silnikiem podejrzewalem bendix a okazalo sie ze owy wieniec luzno wisi:) jak cos wymyslisz to daj znac:)
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Może już troszkę temat zarzucony, ale pisze jak się sprawa skończyła może akurat się komuś przyda. Więc winny był jednak bendiks i tylko on, wymiana na nowy w rękach fachowca i problem rozwiązany. Aczkolwiek nie rozumiem dlaczego się tak działo, że jak zimno to było wszystko ok. Najważniejsze że bunia śmiga aż miło. Z nowości dorobiła się nowych laczków letnich - cały komplet co bardzo jej służy. Temat zamykam.
Gregor

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.