Skocz do zawartości

2,5Tds czy 3,5i bądź 4,4i z LPG ?? zademonstruje ktoś??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

 

Po krótkim rozstaniu z marką, planuję wrócić do BMW.

Czekam na sprzedaż swojego Sec'a 560.

Planuję kupić coś rodzinnego i oszczędnego.

 

Poczytałem troszkę na forum: spodziewam się krytyki, od części z Was, silnika Tds, a od drugiej części V8 + LPG.

Jednak nie krytyka mnie interesuje. Chciałbym spytać właścicieli głównie benzyn V8 z gazem oraz bez: jak się sprawują te silniki? jakie są ich główne bolączki oraz jak droga jest ich eksploatacja (wiadomo, że nie tylko lanie gazu wchodzi w grę)??

 

Tata użytkuje e34 tds z 93 roku. Jego doświadczenia skłaniają mnie do modelu z tym silnikiem. Jest oszczedny i trwały - jeśli ktos się z nim należycie obchodzi (ale jaką mam pewność, że poprzedni właściciel użytkował go należycie?). Znam jego wady oraz zalety - spalanie średnie z dwóch lat, głownie "jazda wokół komina" - 7,6L/100km. W trasie minimalnie osiągnąłem w ten weekend 4,7L/100km (do 105km/h).

 

Nie jest niestety pociskiem, a czasami na naszych drogach przydaje się przyspieszenie - stąd moje zainteresowanie V8 z gazem. W moim secu nie zamontowałem kuchenki, ze względu na fakt, iż nie ma możliwości włożenia sekwencyjnej instalacji.

Gaz w 3,5 lub 4,4 daje spalanie na 100km przybliżone do Tds'a i stąd moje zainteresowanie tą opcją.

 

Co o tym myślicie? Jakie bolączki mogą się przytrafić przy V8 z LPG?

Jak sprawa z rozrządem, wtryskami itp, itd?

Wiadomo, że z tdesem też coś może się stać - wiadomo, że auta z salonu nie kupuje. Jak mają się koszty eksploatacyjne jednego auta do drugiego?

 

 

Pozdrawiam i liczę na odpowiedź!

 

P.S. 530d ze względu na cenę nie wchodzi raczej w grę.

Edytowane przez barteq
Opublikowano

Po co ci V8 jak i tak nie ma gdzie tym pojeździć(chyba nie dla szpanu), a znając życie im mocniejsze auto kupisz tym częściej będziesz mu cisnął i tym częściej będziesz koło niego robił, co prawda te auta są stworzone do takiej jazdy.

Opowiem ci mój przykład:

Też mam tds jak twój ojciec, co prawda młodszy, kupiłem go z myślą, żeby było czym przycisnąć bez konieczności redukcji, żeby spalanie mnie zadowalało (miasto ~8,4l), i jeżeli mówimy juz o 'bi em dablju' to żeby było wygodne, przestrzenne i eleganckie (skóra beżowa). Nic mi więcej nie potrzeba.

 

TDS ma seryjnie ok 143KM/280Nm, ja sobie zrobiłem takie 157KM/315Nm i powiem ci że

a czasami na naszych drogach przydaje się przyspieszenie
i mam to przyśpieszenie jestem bardzo zadowolony z tego silnika, chociaż wiesz jakie są fakty.

Miałem na początku z nim problem ale jest dokładnie tak jak mówisz

. Jest oszczedny i trwały - jeśli ktos się z nim należycie obchodzi (ale jaką mam pewność, że poprzedni właściciel użytkował go należycie

 

Ja daję więcej plusów na TDS :cool2:

W środku wygląda lepiej niż na zewnątrz, jeździ lepiej niż wygląda w środku. BMW

http://www.motostat.pl/user_images/7193/icon1.png

Opublikowano

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Masz rację...

 

Sprzedam ci swojego za jakieś 3 lata, bo mnie zbiera na 530d :twisted2: :twisted2: :twisted2:

 

Słuchaj zadzwoń pod ten numer 14-684-49-43 , 501-203-456 Tadeusz lub Stanisław

i powiedz że dzwonisz z polecenia p. MAĆKA z niepołomic i spytaj za ile ci ściągną 525tds z zagranicy lub coś podobnego, cena cie może przerazi, ale jednego będziesz pewny, że już zawsze będziesz polecał tych ludzi, bo wiedzą na czym się świat kręci.

Odpowiedzą ci na każde pytanie związane z E39, maja te modele w jednym palcu :cool2: Wiem co mówię.

 

Dobry tds to w tej chwili 4000-4500tyś euro!!!!!! tak strzelam że tyle ci powiedzą.

 

Zadzwoń i się odezwij. 667-797-247, może ci jakoś pomogę

W środku wygląda lepiej niż na zewnątrz, jeździ lepiej niż wygląda w środku. BMW

http://www.motostat.pl/user_images/7193/icon1.png

Opublikowano

miałem TDS i już wolałbym 520i z gazem, będzie szybsze a na pewno bardziej bezawaryjne

TDS oszczędny?? 10 litrów ropy za te osiągi które TDS oferuje to jest zdecydowanie za dużo

do tego prędzej czy później (raczej prędzej) będziesz miał:

1 problemy z zapalaniem na ciepłym silniku

2 problem z pompą wtryskową (wycieki)

3 może pęknąć głowica

4 turbo (to jak w każdym dieslu)

5 wtryski (to jak w każdym dieslu)

 

reasumując: słabe osiągi (przyspieszenie, elastyczność) przy dużym spalaniu i spora możliwość wystąpienia drogiej awarii

 

zamiast TDSa lepiej weź 2.0 benzyne, osiągi też średnie, ale za to chociaż nie będzie się tak psuła

Opublikowano

Dzięki!

 

Spodziewałem się takich reakcji na temat Tds'a.

Ten temat znam bardziej aniżeli V8.

Fakt, że ścigać się nie będę, ale lubię mieć zapas mocy - obecnie mam 300KM w Sec'u i ostatnio jadąc Tdsem przestraszyłem się, że to będzie jednak za mało dla mnie.

Mała benzyna odpada ponieważ:

1. spalanie w porównaniu z V8 jest niewiele mniejsze a różnica w osiągach duża.

2. V8 powinna być mocniejsza konstrukcyjnie (czekam na opinie).

3. Podejrzewam, że małe benzyny mogą być bardziej "zmęczone".

 

Czekam na wypowiedź osób z doświadczeniem w silnikach V8.

Docelowo z LPG - dyskusje natury moralnej nie są dla mnie ważne.

Interesuje mnie awaryjność tych jednostek - chciałbym z manualem, żeby wykluczyć słabostki skrzyni automatycznej (no chyba, że jest niezniszczalna).

 

czekam na opinie!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Miałem E39 tds a mój wspólnik miał E39 540i z LPG więc znam dobrze obydwa rozwiązania.

 

TDS jest ok, ale słaby i trochę za dużo pali jak na takie osiągi. Bredzenie o problemach z pompami, głowicami itd można w buty sobie wsadzić bo dotyczy zajeżdżonych złomów, przy takich przebiegach i benzynowe 2.0 albo 2.5 wysiądzie. TDS to już niestety stara technologia i myślę, że jest sens porównywać 530d z 540i z LPG.

 

Wspólnik zrobił koło 100 tys km na LPG mająć już na liczniku grubo ponad 100 tys km i nie miał żadnych problemów z silnikiem więc to dobry zestaw, potężna moc i niskie koszty użytkowania.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jesli wymieniasz olej, nie depczesz na zimnym oraz nie przegrzejesz to V8 jest niezniszczalny - nie wiem czy o TDSie mozna powiedziec to samo.

 

Jedyna zaleta diesla jest tylko i wylacznie ekonomia, chociaz jesli zle trafisz, potrafi wyjsc gorzej niz niejedna benzyna - w innym przypadku jezdzisz prawie za darmo.

 

Jest tez druga strona medalu, ta bardziej wydajna, kuszaca i ciekawsza (niektorzy mowia, ze ciemna, zla :norty: ) aczkolwiek bardziej luksusowa niz wyzej opisany ekonomiczny traktor. W tej wersji masz mozliwosc wyboru jazdy spacerkowej lub powodujacej usmiech na twarzy :wink: . Diesel ci tego na pewno nie da.

 

Po co ci V8 jak i tak nie ma gdzie tym pojeździć(chyba nie dla szpanu), a znając życie im mocniejsze auto kupisz tym częściej będziesz mu cisnął i tym częściej będziesz koło niego robił, co prawda te auta są stworzone do takiej jazdy.

:duh:

Nie moge tego czytac...

 

@edit.

Jedyne z czym sie nie zgadzam to zagazowanie V8. To brak stylu oraz zahacza o "szpan". jesli chcesz ekonomi to diesel! :cool2:

 

A jak V8 to oczywiscie bierz tylko 4.4.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano

 

Co o tym myślicie? Jakie bolączki mogą się przytrafić przy V8 .

V8 został już zepsuty na deskach kreślarskich, ale dobra maszynka , poszukaj na forum jakis czas temu byl dosc obfity rozdzial z zycia V8

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
V8 został już zepsuty na deskach kreślarskich, ale dobra maszynka , poszukaj na forum jakis czas temu byl dosc obfity rozdzial z zycia V8

A co w nim zostalo zepsute :?: :jawdrop:

Przez 6 lat (od 1996 do 2001) uznawany za najlepszy silnik na swiecie (nr 1 w "World's 10 Best Engines" http://en.wikipedia.org/wiki/Ward%27s_10_Best_Engines )... Skad ludzie biora takie opinie :?: :duh: :duh: :duh:

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano

Miałem TDS'a i nie było najgorzej.

 

Kiedyś myślałem podobnie jak Ty (diesel albo duuuża pojemność i LPG), tak nie da rady. Polacy chcą jeździć luksusowymi autami za 15zł/100km. :duh:

 

Ja szukam teraz 2.8 PB bez żadnego gazu (albo E38-E39/D2). 2 miesiące i nic ciekawego. A i tak wszyscy mi mówią jak mantrę > tylko 4.2, 4.4.

 

 

Polecam Ci ten silnik, spalanie przystępne i osiągi również.

 

 

Pozdrawiam

"Mózg jest najbardziej przecenianym z ludzkich organów."
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2.8 to też bardzo dobry silnik z w miarę akceptowalnym spalaniem, ale jednak to nie ten masakryczny ciąg co w 540i. :) Banan na gębie co chwilę. :) Spalanie 2.8 można jeszcze z bólem zaakceptować jak się dużo nie jeździ ale 4.4 to już smok i LPG w tym przypadku jest rzadkim połączeniem słów "tanio" i "dobrze". ;)
Opublikowano
ale 4.4 to już smok i LPG w tym przypadku jest rzadkim połączeniem słów "tanio" i "dobrze". ;)

 

Czy to stwierdzenie odnosi się wyłącznie do faktu iż gaz jest "profanacja" i takie tam? czy po prostu sobie ten silnik nie poradzi z nim i więcej gaz szkód narobi niż pożytku?

bo 16l/100km x 1,60PLN = 25,60PLN (myślę, że to dobrze).

 

 

Polacy chcą jeździć luksusowymi autami za 15zł/100km. Surprised

 

Nie przesadzajmy, to sa 10-12 letnie auta. a nie auta z salonu. Nie jestem biedakiem, ale głupotą jest dla mnie wydawanie kasy na benzynę, po to by napędzać biznes PKN kupując ich najdrozsze paliwo..

a V8 plus LPG mnie interesuje dlatego, że spali tyle samo co Tds w PLN a osiągi o niebo lepsze, i banan na twarzy :-)

 

mielismy nie poruszać tematów natury psychologicznej.

interesuja mnie fakty dotyczące silnika V8 i tego jak sobie radzi z LPG.

przeszukam jeszcze raz forum, ale jeśli ktoś ma doświadczenia to poproszę o podzielenie się przeżyciami.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ale 4.4 to już smok i LPG w tym przypadku jest rzadkim połączeniem słów "tanio" i "dobrze". ;)

 

Czy to stwierdzenie odnosi się wyłącznie do faktu iż gaz jest "profanacja" i takie tam? czy po prostu sobie ten silnik nie poradzi z nim i więcej gaz szkód narobi niż pożytku?

bo 16l/100km x 1,60PLN = 25,60PLN (myślę, że to dobrze).

 

Chyba mnie nie zrozumiałeś. Ja właśnie napisałem, że 540i z LPG to tanio i dobrze, a rzadko te słowa razem istnieją. :) Czyli jestem jak najbardziej za.

Opublikowano
ale 4.4 to już smok i LPG w tym przypadku jest rzadkim połączeniem słów "tanio" i "dobrze". ;)

 

Czy to stwierdzenie odnosi się wyłącznie do faktu iż gaz jest "profanacja" i takie tam? czy po prostu sobie ten silnik nie poradzi z nim i więcej gaz szkód narobi niż pożytku?

bo 16l/100km x 1,60PLN = 25,60PLN (myślę, że to dobrze).

 

Chyba mnie nie zrozumiałeś. Ja właśnie napisałem, że 540i z LPG to tanio i dobrze, a rzadko te słowa razem istnieją. :) Czyli jestem jak najbardziej za.

 

wybacz. źle zrozumiałem. podoba mi się Twój pogląd :-)

 

a co do kosztów eksploatacji? szukam na forum i nie widzę by ktoś narzekał na silnik bądź skrzynię automat. Preferuję manual, ale...

 

A co z zawieszeniem czy hamulcami? chyba różnią się od tych w Tdsie?

Opublikowano
Jaki morał z tego tematu.

 

KAZDY CHWALI SWOJE.

:worried:

powodzenia ja sie wyłączam z tematu

 

O to mi chodziło niejako - chce dowiedzieć się jak najwięcej o tych modelach i waszych z nimi przygodach, aby nie zostać kolejnym przykładem powiedzenia:

Polak mądry po szkodzie :-)

 

Szkoda, że wiele osób nie mając doświadczenia z pewnymi modelami, wypowiada się o nich (nie koniecznie w tym wątku).

 

Proszę o więcej opinii posiadaczy V8.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zawiecha jest inna, hamulce chyba też. Zobacz sobie na realoem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
chce dowiedzieć się jak najwięcej o tych modelach i waszych z nimi przygodach, aby nie zostać kolejnym przykładem powiedzenia:

Polak mądry po szkodzie :-)

 

Szukaj -> autor posta -> 'nick posiadacza'

 

Znajdziesz wszystkie posty napisane oraz tematy zapoczatkowane przez dana osobe - posiadacza interesujacego Cie modelu.

 

W moim przypadku natkniesz sie na temat, w ktorym opisuje duzy i kosztowny problem z ukladem chlodzenia, ktory powstal z braku mojej ostroznosci.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
nie zakladaj zadnego gazu, cos co wydaje sie oszczędnoscia zamieni sie pozniej w koszty , wiec po co sie babrac w to
"We at BMW do not build cars as consumer objects, just to drive from A to B. We build mobile works of art" - Chris Bangle
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie no, nie przesadzaj. Wszystko zależy czy kupi swieże, dobre auto i oczywiście czy aż tak dużo km miesięcznie robi, żeby się kalkulowało. Przy takim aucie jak 540i przy dużych przebiegach oszczędności są gigantyczne.
Opublikowano
Nie no, nie przesadzaj. Wszystko zależy czy kupi swieże, dobre auto i oczywiście czy aż tak dużo km miesięcznie robi, żeby się kalkulowało. Przy takim aucie jak 540i przy dużych przebiegach oszczędności są gigantyczne.

 

Właśnie przebiegi nie będą gigantyczne. chciałbym kupić z już założoną instalacją - oszczędności wielkie nie będą, ale wiecie - ta Poznańska oszczędność :-)

 

Nie jestem pewny co robić. nie chcę za 2 lata remontować kompletnie tego silnika, bo go gaz zamęczył. Dlatego pytam tutaj o wasze opinie, poparte doświadczeniami.

 

Wiem, że wielu by doradziło coś z rodziny Tdi i miałbym spokój.

 

Ale to e39... :oops:

do tego z tą mocą... :modlitwa:

 

ciężko się oprzeć... :-)

 

a może jest ktoś z wielkopolski (Poznań, Jarocin) kto mógłby zademonstrować swoje auto (540i e39)??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.