Skocz do zawartości

Różnica 318d a 320d.


Andalo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

orientuje się ktoś czym różnią się modele 318d i 320d z silnikami M47N2 z 2006 roku? Różnica w KM jest spora ale zastanawiam się czy podręcenie 318 do poziomu 320 jest sensowne i w jakim stopniu wpływa na zużycie. Czy jest tak że 320d różni się pod innymi względami od 318d tylko mocą czy czymś jeszcze (sprzęgło, skrzynia)?

Dzięki z góry za odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 63
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 1 rok później...

Numery części wskazują, że turbo jest inne

318d http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=VC11&mospid=48821&btnr=11_3667&hg=11&fg=50

320d http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=VC31&mospid=48480&btnr=11_3667&hg=11&fg=50

 

 

Co do 1er, 118d owszem, ale poliftowe 143KM/300Nm. Różnica w masie 118d-318d około 110kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje poprzednie BMW to 320d,a moja luba jeździ 118d z 2008 więc z silnikiem 143KM.Zgadzam się z przedmówcami,że idealny silnik do tego auta.Natomiast w większym modelu 3 silnik 163KM lub 177KM sprawdza się lepiej niż 143KM.Polecam 177KM,ja miałem wcześniej 163KM,a jeździłem tym 177KM i różnice czuć.Silnik 2.0 177KM mało pali,jest fajnie dynamiczny i gorąco go polecam,do tego modelu idealny.
Kubica GO!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy troszke wam tutaj fantazja puściła. Jeden o silniku 143KM a drugi o 177KM.

Przeczytajcie pierwsze zdania - auto ma byc z 2006r. a wiec w gre wchodzi wersja 122KM i 163KM.

Pierwsza i ostatnia rada w tej kwesti - patrz na stan samochodu a nie na moc. Po co ci mocna paść jak mozesz miec słabszy, ale długo służący samochód i na odwrót. Tutaj przy kupnie uzywanego samochodu to jest klucz a nie ile co ma koni. Ja osobiscie przerbiłem 122KM na 163KM kosztem 1000zł wiec nie jest to problem o dalszych modyfikacjach turbo itd nie pisząc.

Bierz tez pod uwagę iż kosztem 320d 2006r mozesz juz znaleść 318d ale 2007r gdyz modele te są tańsze a to juz istotna róznica.

 

Ps. Jesli chodzi o układ napędowy róznica jest tylko w turbo i wtryskach plus oczywiscie program ecu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikogo fantazja nie poniosła, wybór realoem jest dla 2006r, a po drugie wyraźnie jest mowa, że 143KM dotyczy 1er i to poliftowego ;). Zgadza się, przy używanym aucie stan techniczny jest najważniejszy, bo kolorem, rocznikiem czy wyposażeniem się nie jeżdzi. Jednak wolna wola, ktoś wybierze młodszą, uboższą 318d, a ktoś inny starszą, lepiej wyposażoną 320d.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Zgadza się, przy używanym aucie stan techniczny jest najważniejszy, bo kolorem, rocznikiem czy wyposażeniem się nie jeżdzi.

 

I to zdanie pozostawmy jako ostateczna odpowiedz na pytanie :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o turbo to różnica jest tylko w modelach przed liftem i po lifcie.Mam E90LCI 1.8D pojemność 1995 a moc 143KM i jak na diesla to musze przyznać że silnik pracuje elegancko i jest bardzo dynamiczny.Miedzy 318d LCI a 320dLCI jest różnica tylko w KM ta pierwsza ma 143KM a 320 177KM z tym że jak kup[isz 318 a bedzie ci brakowalo mocy wystarczy zmiecnic komputer i wstawic od 320LCI.Ale osobiście polecam 318D,zapraszam na jazde próbną i zobaczysz jakie sa wrażenia z jazdy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Miedzy 318d LCI a 320dLCI jest różnica tylko w KM ta pierwsza ma 143KM a 320 177KM z tym że jak kup[isz 318 a bedzie ci brakowalo mocy wystarczy zmiecnic komputer i wstawic od 320LCI.

 

No chyba poleciałeś troszke. Te silniki różnią się chociażby wtryskami..... Turbiną chyba też ale już pewny nie jestem. Wsadź sobie komp od 320d LCI i zobacz czy pojeździsz.

 

Ja mam też 318d 143konne i sprawdzałem różnice, choć mój silnik ma teraz program na prawie 190km i 405nm więcej nie pójdzie bo wtryski nie pozwalają a 320d można wyżej podciągnąć.

 

Poza tym postaw swoja obok 320d LCI i odpal a różnicę w pracy usłyszysz bez wysiłku. 320d ma jak napisaem INNE WTRYSKI i inne ciśnienie podawania. Klepie i pracuje naprawde zauważalnie ciszej od 318d

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

@dziqsek

Gdzie robiłeś chip tuning? Myślałem o powerboxie ale do 318d(LCI) nie ma i chyba nie będzie.

Z ciekawości sprawdziłem silnik F10 20D i z grubsza to samo. Prawdopodobnie wtryski inne i oczywiście soft. Jeśli chodzi o różnicę pomiędzy silnikami od 18D, a 20D to ponoć ten mocniejszy ma elementy kute. 18D odlewy. Miałem okazje zobaczyć jaka jest różnica na felgach do E46 w wersji M kutych, a odlewanych. Kute podnosisz jedną ręką (felgę). Odlew dwoma i będziesz miał jeszcze ciężko. Różnica ogromniasta! Ciekawe jak z wytrzymałością? Ale jeśli w parze z wagą idzie też wytrzymałość materiału z jakiego jest ona zrobiona to ciekawe jak bardzo cierpią elementy silnika po chip tuningu i jak długo taki silnik wytrzyma? Dziqsek, a jak spalanie? Jest jakaś różnica na korzyść nowego softu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Panowie zadałem sobie trochę trudu i posprawdzałem różnice pomiędzy 18d 143KM a 20d 177KM i wychodzi na to że różne są wtryski, turbo i prawdopodobnie złącza intercoolera. To że 20d ma elementy kute i inne wałki można włożyć między bajki. Oczywiście do tego przeprogramowanie sterownika, bo fizycznie jest taki sam. Może niedługo będę robił taką modyfikację koledze, bo mało mu mocy :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie zadałem sobie trochę trudu i posprawdzałem różnice pomiędzy 18d 143KM a 20d 177KM i wychodzi na to że różne są wtryski, turbo i prawdopodobnie złącza intercoolera. To że 20d ma elementy kute i inne wałki można włożyć między bajki. Oczywiście do tego przeprogramowanie sterownika, bo fizycznie jest taki sam. Może niedługo będę robił taką modyfikację koledze, bo mało mu mocy :lol:

 

Ale kotleta odgrzałeś. Prawie trzy lata leżał i w końcu się doczytałeś :cool2:

Tak na marginesie pierwszy kolega nie pytał o silnik N47.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Nie porownuj kolego skarb bezawaryjnosci m47 i n47 bo pojecia nie masz o czym piszesz. M47 sa bardziej awaryjne i to duzo bardziej .

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiedziałem że na mnie nasiądziecie ,ale jeżdżę już półtora roku 318d i nic jeszcze się nie zje..ło (odpukać w niemalowane) chociaż może ,... i powinno :D a na forum nie znalazłem dużo przypadków awaryjności silników M47TU2 , co nie powiem o N47 bo jest tego multum ...itd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie porownuj kolego skarb bezawaryjnosci m47 i n47 bo pojecia nie masz o czym piszesz. M47 sa bardziej awaryjne i to duzo bardziej .

To pokarz mi na forum tematy z awariami silników M47TU2 318d 122km ( bo przecież Ty masz takie pojecie na temat tych silników ) .......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam 318d 122KM i przy wycinaniu DPFa podniosłem delikatnie moc na 139KM i 303Nm i jestem zadowolony,jeśli chodzi o silniki m47 i n47 to chyba różnią się w konstrukcji rozrząd w m47 jest od strony chłodnicy a w n47 od skrzyni biegów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam 318d 122KM i przy wycinaniu DPFa podniosłem delikatnie moc na 139KM i 303Nm i jestem zadowolony,jeśli chodzi o silniki m47 i n47 to chyba różnią się w konstrukcji rozrząd w m47 jest od strony chłodnicy a w n47 od skrzyni biegów.

Dokładnie :cool2: ,ale co niektórzy mówią że to jest bardzo awaryjna konstrukcja ,śmiechu warte :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zgodzę się, turbiny to porażka w M47. Z resztą wtryski i pompy wysokiego ciśnienia również kończą sie około 200000km.

Ale brednie wypisujesz i w dodatku nie uzasadnione..ile takich przypadków było jeden,dwa :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zgodzę się, turbiny to porażka w M47. Z resztą wtryski i pompy wysokiego ciśnienia również kończą sie około 200000km.

Ale brednie wypisujesz i w dodatku nie uzasadnione..ile takich przypadków było jeden,dwa :mad2:

Nie jeden, dwa tylko dziesiątki. Znajomy doradca z ASO opisał to ja słowami ze turbiny w M47 wymienialo sie "wiadrami" (jak były na tyle młode ze serwisowalo sie je w ASO). Tam jest schrzaniona magistrala olejowa. Z czasem dochodzi do zakłócenia smarowania turbiny i jej zatarcia. Trzeba sie temu tematowi przyjrzeć przy okazji wymiany turbiny (i stosownie częściej po) by szybko nie zniszczyć wymienionego turbo.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani

Kolega SKRAB ma prawdopodobnie auto po przejściach w ASO i poprzednim właścicielu który już dawno wymienił co trzeba, m47 sypią się jak każde stare już konstrukcyjnie auta i to akurat żaden powód do obrażania się czy mówienia moja 318d m47 jest super a Twoja n47 318d to padaka bo już kilka osób na forum ma rozrząd wymieniony, nie ważne że forum e90 ma kika tysięcy tematów z czego większośc to problemy z tym właśnie silnikiem ale że nie ma zatytuowania "M47 się psuje" to nie potrafi znaleźć, poczytaj sobie tematy kolego o padających panewkach , wtryskach, turbach, utratach mocy, problemami z ELV i będzie wszystko wiadomo , N47 tam raczej nie znajdziesz, jedyne marudzenia to rozrząd a to chyba niewiele , a już napewno o wiele za mało żeby mówić że n47 są awaryjne, bo NIE SĄ !!

 

Wiadomo że to nie stare silniki z Toyoty czy merca któe robią po milion km i dopiero kończą docieranie, ale awayjność n47 jest żadna w porównaniu z m47, koniec i kropka.

 

Skoro kolego masz tak MULTUM tematów z problemami n47 innymi niż rozrząd to proszę o kilka linków bo jakoś nie mogę znaleźć ale widocznie moja szukajka jest jakaś inna i faworyzuje nowsze modele :twisted:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.