Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Mam problem z moim autkiem, otóż znika mi olej i płyn chłodzący i nie wiem co to może być. Do tego auto jest słabsze jakbym jeździł jakimś 1,6.

Trochę szukałem na forum ale nie bardzo mogłem znaleźć cokolwiek o tym

 

Dzięki za pomoc

Pozdrawiam

Opublikowano

Hej! Po pierwsze sprawdz czy nie masz gdzies wycieków...to optymistyczna wersja :)

Nastepnie zobacz czy nie masz tzw masła na koru oleju...możliwe że płyn miesza sie z olejem ale dziwne bo piszesz że ubywa Ci i tego i tego a przy tej opcji czegoś powinno przybywać... Opisz dokładniej problem a przede wszystkim sprawdz te wycieki

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Wycieków nie zauważono, ani masła pod korkiem i na bagnecie. Mechanik sprawdził ciśnienia na cylindrach i wyszło że w dwóch jest mniejsze o połowę tylko teraz nie pamiętam w których
Opublikowano
Hej, prawdopodobnie uszczelka pod glowica,a male ilosci masla pod korkiem wlewu oleju moga byc spowodowane niedogrzewaniem silnika np. krotkie trasy w dlugich odstepach czasu.
m3GreenHell
Opublikowano
Jeśli ma słabszą kompresję na sąsiadujących cylindrach to może faktycznie przepychać ciśnienie przez uszkodzoną uszczelkę pod głowicą, ale tyle to Ci powinien powiedzieć ten mechanik który to sprawdzał.
Opublikowano
Najprawdopodobniej tak. Różne są objawy uszkodzonej uszczelki pod głowica. Zależy w którym miejscu "puszcza" Skoro nie masz wycieków płyn i olej może dostawać się do wydechu i tamtędy się wydostaje.
Opublikowano

dzisiaj chciałem pokręcić się po mieście i załatwić kilka spraw więc poszedłem po samochód. Niestety kręciłem rozrusznikiem trzykrotnie i samochód nie zapalił. Zaglądnąłem pod maskę żeby sprawdzić płyny, a tam w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzącego jest na minimum a oleju na bagnecie ponad tą plastikową skalę. Wróciłem do auta próbując je zapalić i udało się za pierwszym razem, zaraz je zgasiłem i znów poszedłem sprawdzić olej i tym razem wskazania były w połowie między minimum a maksimum.

 

Nerwy mam na ten samochód. Szkoda mi kasy włożonej w ten samochód bo go dopieściłem, ale silnik to mnie wnerwia na całego :/

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Byle tylko nie dosżło do samozapłonu oleju silnikowego - wtedy to nawet możesz kluczyk ze stacyjki wyłączyć a silnik będzie się kręcił aż do swego zgonu.

Tu masz lekką przestrogę:

 

http://videos.streetfire.net/video/BMW-X5-Engine-Problems_201470.htm

 

Lepiej ogarnij to szybko, żebyś nie poszedł w ślady tego X5 - wtedy będzie duuuuuża kasa do wydania na posprzątanie w silniku :(

Pzdr.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Po pierwsze napisz o jaki silnik chodzi?

Znikanie płynu jest czasem spowodowane wyciekiem który ciężko wykryć. Płyn odparowuje i nie kapie.

A co do oleju to jak kręciłeś rozrusznikiem i zaraz sprawdziłeś stan oleju to taki pomiar nie ma sensu. Trzeba było najpierw sprawdzić. Lub odczekać.

Wypadało by też sprawdzić odmę bo zapchana potrafi podnośić poziom oleju aż do wywalenia oleju bagnetem.

Jeśli masz ciśnienie sprężania o połowę niższe niż na pozostałych to i tak trzeba już głowicę zdjąć. I oby to była tylko uszczelka.

Podjedź jeszcze do jakiegoś zakładu i niech ktoś jeszcze zmierzy to ciśnienie oraz zrobi próbę olejową.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Pragnę odświerzyć wątek. Po kolejnej wizycie u mechanika, ale tym razem innego, wyszło że ciśnienie na cylindrach mam 12 - 13. Sprawdził też jakimś tam urządzeniem sprawność uszczelki (nie wiem jak się ono zwie) i powiedział że wszystko gra. Płyn i olej dalej znika. Mechanik powiedział że podjechane mam pierścienie i że się nie opłaca wymieniać bo trzeba kupować komplet razem z tłokami. Jak by coś to polecił rozejrzeć się za drugim silnikiem.

Jeżeli wymiana silnika by była rozsądniejsza to chciałbym zapytać jaki silnik mógłbym włożyć w miejsce 2,5 benzyny? Chodzi mi tutaj o coś mocniejszego. W grę wchodzi kupno całego anglika na przeszczep.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Mam podobny problem tylko ze mi ubywa cieczy hlodzacej ze zbiorniczka, nie widac zadnych wyciekow z olejem tez sie nie miesza. Mam motor 530d jest to troche denerwujace dolewanie co chwile plynu bo jesli doleje to za jakies 20 km znowy mi sie wyswietla niski pozion plynu. Rozwiazales juz ten problem? Napisz co i jak. Pozdrawiam
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Nie wiem czy dobrze zrobiłem, ale wymieniłem silnik na drugi. Serducho założone mam od anglika. Teraz jeżdżę na oleju pełnym syntetycznym. Przejechałem już około 4000 kilometrów i stan oleju wciąż ten sam. Człowiek jakoś zrobił się spokojniejszy i zarazem szczęśliwszy.

 

Przynajmniej mam spokojne święta hehehe

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.