Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Dolewanie oleju moją i prostrzą metodą:

1.Bierzemy samo wisko i rozbieramy jak w pierwszym poście.

2. Bierzemy kawałek rurki metalowej około 10cm nie dużej średnicy i przyklejamy (np gumą reinza) tak żeby otwór visco był w środku tej rurki.

3.Jak wyschnie (10min) wlewamy tam olej jak w poście I.

4. Na kuchenkę gazową kładziemy krążek żaroodporny (metalowy) i nakrętką viscozy kladziemy na krążku ( maly ogień!).

5. ubieramy grube rekawice i od czasu do czasu kręcimy viscozą.

 

W moim przypadku to olej nawet sam wpływał nawet po zgaszeniu gazu (nagrzane). A ja sobie w między czasie pompe wodną wymieniłem.

 

Doświadczenie tylko pod opieką osoby dorosłej! :D

W punkcie 4 piszesz, że "i nakrętką viscozy kladziemy na krążku". Po jaki kij nakrętka na krążku, skoro od góry będzie się lał olej?

  • 5 tygodni później...
Opublikowano
W punkcie 4 piszesz, że "i nakrętką viscozy kladziemy na krążku". Po jaki kij nakrętka na krążku, skoro od góry będzie się lał olej?

 

Przednią częścią wiskozy do góry

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Czeka mnie podobna zabawa bo wisko kreci się tak samo luźno na ciepłym i zimnym silniku, a temperatura rośnie mi na krótkim postoju i spada momentalnie po ruszeniu. Tylko zastanawiam się: piszemy tu o regeneracji a czy znane są przyczyny wycieku całego oleju ze sprzęgła? Czy regeneracja ma sens jeżeli jakiś np: uszczelniacz praktycznie nie funkcjonuje i wszystko ucieka? Zalanie olejem da efekt na krótko, czego się obawiam.
  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano
A ja mam pytanie , u mnie wisko chodzi caly czas tzw na stałe , jest szansa jescze je odratowac w sposob ktory zostal pokazany czy lepiej kupic nowe oraz mam tez druga wiskoze ktora wogole nie zmienia swojego tempa obracania czy cieply czy zimny. A co do tego smigla co kolega pisal w ktoryms poscie , zaznaczam ze trzeba to zmienic w trybie natychmiastowym bo u mnie tez bylo jedno smiglo urwane , nie wiem jak to sie stalo ze sie urwalo . A konsekwencje tego byly takie ze smiglo stalo sie nie wywazone i zajechalo mi wisko :(. WIec co mi radzicie ratowac ktores wisko czy nowe kupic ? SIlnik m50b20. pozdro
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie, może trochę głupie pytanie, ale chyba na miejscu w przypadku tego poradnika:

 

jak jednoznacznie poznać, że wiskoza się kończy, oczywiście zanim jeszcze w ogóle przestanie chodzić?

Opublikowano
jak jednoznacznie poznać, że wiskoza się kończy, oczywiście zanim jeszcze w ogóle przestanie chodzić?

Po odpaleniu zimnego silnika powinieneś wyraźnie czuć jak śmigło kręci i dmucha, oczywiście przez chwilę. Bez tego objawu oznacza koniec wiskozy.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Kolego a czy ty przed wlaniem tego nowego oleju wylałeś stary ? czy tylko dolałeś? płukałeś te visko czymś?
Opublikowano
Olej w visco to nie jest zwykły olej tylko sylikonowy który ma za zadanie zwiększyć swoją gęstość wraz ze wzrostem temperatury? Czy tak? Jaki powinienem wybrać olej z Tojoty do mojej e36 320i M52
Opublikowano

Nic nie wylewałem, a olej silikonowy kupiłem w sklepie modelarskim. Lepkosć 3000 (ten jest odpowiedni) lub 4000

Ten z Toyoty może być tylko różnica w cenie ogromna.

  • 1 rok później...
Opublikowano (edytowane)

ja powiem tak!! jak ktoś nie ma nic do stracenia to może zaryzykować , to jest jak saper raz się mylisz , mi po dolaniu oleju wisko kręci się jak wiatrak na działce masakra , ledwo się kreci .

dla mnie ta regeneracja to do dupy pomysł wisko w plecy

Edytowane przez oizo_pl
było e32 735 automat e34 524td automat, e36 320i , e36 323i perełka ;( automat, e38 740 i automat , e32 735 automat , e39 528i automat :) ,obecnie e39 520 i e39 523i e65 730d individual
Opublikowano
dla mnie ta regeneracja to do dupy pomysł wisko wplecy

przeciez i tak miales niesprawne wisko, to o co kaman?

 

PS. wez jakos bardziej po polsku pisz.

Opublikowano
dla mnie ta regeneracja to do dupy pomysł wisko wplecy

przeciez i tak miales niesprawne wisko, to o co kaman?

 

PS. wez jakos bardziej po polsku pisz.

 

a ty co siedzisz mi pod maską ? nie ma nigdzie napisane jaka ilość oleju ma wejść do wisko i ..uj ,w instrukcji pisze ze wciskamy olej aż będzie pełno. a w rozmowie tel ze sprzedającym olej powiedział mi ze mogłem wlać za dużo, no ku... :duh:

było e32 735 automat e34 524td automat, e36 320i , e36 323i perełka ;( automat, e38 740 i automat , e32 735 automat , e39 528i automat :) ,obecnie e39 520 i e39 523i e65 730d individual
  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano
Czy ktoś zwrócił może uwagę jak mocowany jest czpien w wisko? Foty nie działają a u mnie pojawił się problem ze wisko z wiatrakiem rusza się i faluje. Poza tym jest chyba. Tak czy siak czeka mnie wymiana ale nie chce zrobić tego w ciemno.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Chcialbym potwierdzić skuteczność tej metody.

Wykonałem regenerację wisko według opisu i działa. :D

Użyłem oleju silikonowego 3000, weszło oloko 17 ml.

Rano po odpaleniu przez chwilę załączone i później przy wyższej temperaturze. Załącza się okolo 97-98 stopni i elegancko zbija temperaturę. Także polecam tą metodę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.