Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie mam pytanko:

Czasami zaraz po uruchomieniu silnika zapala mi sie żółta kontrolka od oleju (chodzi o tą oliwiarke czy jak to nazwac, ktora swieci sie dla odmiany na czerwono po przekreceniu zapłonu (bez rozrusznika) lub jak nie ma cisnienia oleju. Po wylaczeniu silnika i ponownym odpaleniu juz sie nie zapala drugi raz. Albo bez wylaczania jak sie pali to przez jakies 10-15 sek max i gasnie. Olej byl wymieniany 5000km temu, poziom sprawdzalem i wszystko ok. Dzieje sie to zarowno na zimnym jak i cieplym silniku. Jak sie zapali to i przegazowka nic nie daje. Macie jakis pomysl co to moze byc? Pozdrawiam

Opublikowano

W instrukcji napisali tak :

1 " jeśli zaświeci się na żółto podczas jazdy, poziom oleju obniżył się do absolutnego minimum...."

 

2 "jeżeli saświeci po wyłączeniu na żółto, dolać olej przy najbliższej okazji..."

 

Skoro jesteś pewien że masz stan oleju, to może czujnik ciśnienia lub poziomu szwankuje.

Opublikowano

Hmm, no oleju jest duzo. A wiesz moze gdzie sie ten czujnik znajduje, ile kosztuje i czy ciezko go wymienic?

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A miałem właśnie zakładać temat o tej kontrolce. Czy te czujniki ciśnienia i poziomu gdyby nawalały powinny wykazać błędy przy diagnostyce komputerowej? Podejrzewam, że i u mnie któryś z czujników nawala bo czasami po ruszeniu zapali się na pomarańczowo ale co najdziwniejsze dzieje się to najczęsciej jak cofne i rusze do przodu. Olej mam 3/4 poziomu na miarce.
Opublikowano
mnie też to się zaświeca po odpaleniu:(
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Jak się świeci po odpaleniu, a stan oleju OK, to czujnik śmieć.

Co druga strona forum serii 3 o tym mówi.

 

Przypadek BaXa jest chyba tylko nowy :mrgreen:

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

Przypadek BaXa jest chyba tylko nowy :mrgreen:

 

No wątków odnośnie kontrolki znalazłem ze 20, większość wskazuje na czujnik poziomu, w drugiej kolejności na ciśnienia.

 

Może ktoś z Wrocławia ma wiedze i sprzęt aby podpiąc się do mojego auta i popatrzeć na odczyty, ewentualnie Śląsk? :mrgreen: U mnie nie bardzo jest komu, a serwis to wiadomo jak działa. :duh:

Opublikowano

Racja, temat szeroko omawiany.

Błąd czujnika poziomu oleju jak najbardziej powinien wyjść przy diagnostyce.

Cena:

zamiennik Meyle - 250zł (podaję za kolegą TUDM z jego neverending tale :D )

ori wg mototeca - 476zł, nr. kat. 12 61 7 508 003

Z wymianą wiąże się oczywiście zlanie oleju, najlepiej więc poczekać do wymiany oleju.

 

Kolego BaX, rozumiem, że Twoje cofanie i ruszanie odbywa się po zapaleniu auta, a nie np. po dłuższej jeździe? Innymi słowy jeśli kontrolka zapala się u Ciebie tak jak u większości piszących (chwilę po zapaleniu auta i gaśnie po ok. 10 sek.) to ja stawiam na czujnik poziomu, bez względu na manewry wtedy wykonywane. Natomiast jeśli zapala się również w trakcie jazdy i związane jest to np. ze zmianą biegów, to może rzeczywiście czujnik ciśnienia. Powinien znajdować się on przy filtrze oleju.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
zielo: odpalam, cofam, wrzucam jedynke, ruszam i sie zapala. Chodzi o to, że nie zapala się przy cofaniu ale jeździe do przodu.
Opublikowano

u mnie też się zapala ta kontrolka po odpaleniu i świeci ok 15 s.Po podłączeniu komputer nie pokazał żadnego błędu z tym związanym.Jest natomiast czujnik położenia wałka rozrządu wydech do wymiany.

Pozdro

Opublikowano
W mojej 330CI również zapala się ta kontrolka na kilka sekund - chyba felerne jakieś wkładali :) Jednak z tego co pamiętam to mechanik wychwycił błąd tego czujnika poziomu oleju na komputerze.
Opublikowano

No, błąd powinien być, nie wiem, czy nie zależy to od programu diagnostycznego.

BaX: zainteresowałbym się czujnikiem ciśnienia oleju tylko jeśli kontrolka nagle zapala się w trakcie jazdy - jedziesz parę km i nagle wyskakuje. Jeślii zaś świeci się tylko po ruszeniu, jak opisujesz, to stawiam na czujnik poziomu.

Różnice w opiniach na forum wynikają wg mnie z tego, że ludzie używają nazw czujników zamiennie, nie wiedząc, że jest między nimi zasadnicza różnica.

Opublikowano
Nawet nie wiedzialem ze jest cos takiego jak czujnik poziomu oleju. Myslalem ze tylko cisnienia. Moze sie pospieszylem patrzac na Wasze wypowiedzi i dzisiaj kupilem ten czujnik ale cisnienia (20zl w Intercarsie wiec tragedii nie ma). Poziomu to sobie raczej odpuszcze bo za 200-300zl to ja sobie wole co kilka tygodni zajrzec pod maske, wyjac bagnecik i sprawdzic. A jak naprawde bedzie cos zle z olejem to przeciez na logike czujnik cisnienia powinien sie odezwac jak tego oleju bedzie za malo i nie bedzie z czego zasysac. Nie wiecie moze czy trzeba spuscic olej zeby tej czujnik cisnienia wymienic? Jak tak to chyba odpuszcze do nastepnej wymiany. Pzdr.
Opublikowano (edytowane)

Co do ciśnienia i poziomu, to myślę że można to rozgraniczyć.

 

Logicznie, z tego co wyczytałem w instrukcji i mojej awarji pompy olejowej ( małe ciśnienie, kontrolka od razu na czerwono)

można by było wnioskować że:

1. Na pewno żółta informuje, czerwona ostrzega i alarmuje...

2. Skoro pali na żółto, to znaczy że mega paniki nie ma bo olej jest ale minimum, poprostu trzeba sprawdzić stan i dolac, ewentualnie wtedy uszkodzony czujnik poziomu...

3. Przy czujniku ciśnienia raczej zapali się nam odrazu na czerwono bo wyłapanie słabego ciśnienia ,względnie przekłamań czujnika ciśnienia to nie informacja a raczej alarm żeby przerwać jazde.

 

Możliwe że się mylę ale tak mi się logicznie to układa.

Edytowane przez Boggy e36
Opublikowano
Jest logika w tym co piszesz ale jeszcze bardziej logiczne jest sprawdzac czesciej olej na bagnecie :) Dopiero jak ta żółta naprawde zacznie byc upierdliwa i bedzie sie swiecic za czesto wtedy chyba trzeba bedzie pomyslec nad kolejna inwestycja... :) Pzdr.
Opublikowano

to ja wam opisze moj przyklad...

czujnik oleju wymieniony prawie rok temu i bylo ok...

od jakiegos czasu zauwazylem ze jak jezdze szybko na trasie to po zgaszeniu silnika zapala sie kontrolka na pomaranczowo.... /ale bylo to moze raz na mc/

od jakiegos tygodnia mam przedmuch na kolektorze wydechowym /tak mi sie wydaje bo warczy jak na sportowym tlumiku/ i kontrolka zaczyna sie palic notorycznie jak jezdze kolo 160-200 zapala sie nawet w trakcie jazdy..

 

olej jak sprawdzam na zimnym to jest rowno z gorna kreska bagnetu na cieplym ponad dolnej kreski.

 

w przyszlym tygodniu robie ten przedmuch to opisze czy objawy ustaly

Opublikowano
A moze znowu czujnik Ci padł? Napisz czy dalej sie bedzie palic kontrolka jak zrobisz wydech. Ciekawy jestem...
Opublikowano
czujnik raczej nie bo jak odpalam to jest gicio... zapala sie tylko jak ostrzej jezdze... w warsztacie mowia ze to moze byc jakies pekniecie na kolektorze bo juz robili cos takiego.... zobaczymy co ziomki wymysla :)
Opublikowano

Wydaje mi się że nieszczelny wydech to jedno a kontrolka to co innego w tym wypadku.

Kupiłeś nowy czujnik, często się czyta że używki sprzed paru lat działają dłuzej niż nowe części produkowane obecnie.

Druga sprawa.

Powinieneś mieć stan oleju po zgaszeniu i odczekaniu ok 10-15 min.

Ja z rana mam ok 2mm ponad a po jeżdźie akurat stan.

Wymieniałem olej w/g wiedzy goscia od nas z klubu co całe życie poświęcił naprawom BMW i powiedział, że po zlaniu ciepłego nalewa się 6,5 l tak jak napisali w instrukcji i wszystko.

Spróbuj dolac ok 200ml oleju i zobacz czy będzie się zapalać.

Zależy też co za czujnik wstawiłeś, może już nie wyrabia przy większym cisnieniu ( wyższe predkości ) i kłamie, lub mówi prawdę ( pompa nie wyrabia ) po ostrzejszej jeździe.

Opublikowano
też mam przedmuch w wydechu w okolicach siatki elastycznej i to takie że spaliny czuję w środku, w środę będzie to naprawione to zobaczę czy kontrolka zniknie, na razie się zapala tuż po odpaleniu i świecie sę ok 10s
Opublikowano
podejzewam ze u Ciebie nic to nie zmieni.... jak swieci za kazdym razem po odpaleniu silnika to zazwyczaj czujnik do wymiany....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.