Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

BMW E39, 520i, 240tk, 1996r.

Witam, wczoraj zaobserwowałem dziwny świst z okolic kolektora dolotowego podczas pracy silnika na biegu jałowym :

nie jest to film mojego silnika, ale zapożyczony od kogoś innego, u kogo również słychać taki świst

http://www.youtube.com/watch?v=sjofbnuUQVE

nie chodzi mi o "klekotanie" tylko ten "metaliczny" szumik który znika po dodaniu gazu, u mnie reakcja jest taka sama, wystarczy delikatnie musnąć pedał gazu aby zniknęło, myślałem że mogą być to jakieś luzy przy lince przepustnicy, ale sprawdziłem i to nie to...

wydaje mi się, że to może być coś z alternatorem, znajduje się chyba w okolicy źródła dźwięku a ostatnio miałem też problemy z akumulatorem...

jak sądzicie?

pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Alternator to dobry trop. Sciagnij pasek i sprawdz sprzęgiełko na wałku alternatora.
Opublikowano
BMW E39, 520i, 240tk, 1996r.

Witam, wczoraj zaobserwowałem dziwny świst z okolic kolektora dolotowego podczas pracy silnika na biegu jałowym :

nie jest to film mojego silnika, ale zapożyczony od kogoś innego, u kogo również słychać taki świst

http://www.youtube.com/watch?v=sjofbnuUQVE

nie chodzi mi o "klekotanie" tylko ten "metaliczny" szumik który znika po dodaniu gazu, u mnie reakcja jest taka sama, wystarczy delikatnie musnąć pedał gazu aby zniknęło, myślałem że mogą być to jakieś luzy przy lince przepustnicy, ale sprawdziłem i to nie to...

wydaje mi się, że to może być coś z alternatorem, znajduje się chyba w okolicy źródła dźwięku a ostatnio miałem też problemy z akumulatorem...

jak sądzicie?

pozdrawiam

 

I jak tam ? Czy cos sie wyjasnilo ? Pytam datego ze u mnie jest to samo a na dodatek od dwoch dni po postoju nocnym jak rano odpale to przez jakies 5sekund jeszcze cos swiszczy tak w stylu swiszczacego paska tylko duzo ciszej. Potem calkiem przechodzi ale wlasnie jest jakby ten metaliczny szum przy kolektorze dolotowym jak sie otworzy maske. Na oko

wszytko wyglada OK, paski ponaciagane dobrze. Mam troche inny silnik (M54 2.2l) Czyzby faktycznie alternator byl winny ? Zaczynam sie martwic bo mam za kilka tygodni bardzo dluga trase do zrobienia i nie chce zeby mnie cos zaskoczylo.. :duh:

O Tempora! O Mores!
Opublikowano
na razie cały czas szukam przyczyny, alternator prawdopodobnie jest w porządku, zasugerowano mi jeszcze sprawdzić przewody od odmy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To zupełnie normalna sprawa.

Ten szum to jest świst powietrza w silniczku krokowym.

Znika jak dodasz troszkę gazu bo wtedy powietrze idzie przez przepustnicę a nie przez krokowca.

Sam kiedyś z tym mocno walczyłem bo zastanawiało mnie to.

 

Żeby się upewnić to w czasie pracy silnika odłącz wtyczkę od krokowca.

On < jeśli działa prawidłowo >wtedy się otworzy do połowy i świst zniknie.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.