Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Wczoraj kupilem nowy kolektor i wyglada tak samo jak ten stary, tzn tez jest z takich cienkich blach, nie wiem, moze material jest inny, stary byl z chromo-niklu, ale nikt nie potrafil mi powiedziec czy to jest ten poprawiony czy o co kaman w ogole! Juz wymiekam powoli, jak zaloze i sie okaze ze znow popeka 1600PLN plus uszczelki nie moje!!! Jak rozpoznac ten poprawiony, czy jest roznica w wygladzie??????
  • 5 miesięcy temu...
  • Odpowiedzi 92
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
potwierdzam ze spawanie kolektora odpada,szkoda pracy i kosztow nic z tego nie wychodzi!lekko mi sie rozczelnil kolektor wyciagnelismy,pospawali niewielkie pekniecie,spalnowali oczywiscie,nowe uszczelki po zalozeniu zrobilem zaledwie 10tys i znow problem powrocil,kolektor rozlecial sie niemal na kawalki. O spawaniu nie ma mowy teraz musze albo kupic nowy,albo szukam uzywki zeliwnej od starszego modelu bo podobno pasuje,wiec nie oplacalna byla ta robota skoro po 10 tys problem powrocil :( (trzeba sie cieszczyc ze turbine nie uszkodzilo bo czesto sie zdarza ze jakis kawalek kolektora odpadnie i pojdzie na lopatki) i mamy nastepny powazny wydatek,wiec wszystkim rozradzam jakies proby spawania,pomyslcie skoro orginal tak szybko pada nie wytrzymuje to jakim cude pospawany mial by zdawac egzamin,czlowiek sie uczy na bledach wiec ostrzegam innych :)
Opublikowano
wrzucaj zeliwny, pasuje i chodzi jak trzeba. Te nowe kolektory to jakas pomylka, pekaja nawet i te "niby" poprawione...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
to na pewno zależy jakie były pekniecia, a na pewno mozna to dobrze i pewnie pospawac, tylko trzeba umieć

 

Ta jasne, ja znam ludzi ktorzy spawali i zrobienie 10 tys km to bylby rekord na tą chwile.

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam,

 

właśnie muszę wymienić kolektor wydechowy w mojej rakiecie (e60, 2004). Kurcze wiele czytałem o tym że niby te d e39 pasują do e60 a ponieważ są żeliwne to jest kłopot z głowy na zawsze. mieszkam w wawie i mam tu kilka moim zdaniem dobrych warsztatów bmw z których korzystam (oczywiście nie aso) - ale we wszystkich jak pytałem o włożenie kolektora z e39 do mojej e60 to mówili że nigdy tego nie robili i nie są pewni czy będzie pasował.

 

Czy ktoś z was rzeczywiście zamienił te kolektory w e60 z 2004 r. na e39 i działa po jakimś rozsądnym przebiegu?

Potrzebne są jakieś inne uszczelki przy zmianie na ten z e39? Ile daliście za komplet uszczelek przy wymianie kolektora - mi w jednym warsztacie zaśpiewali ok. 500pln za same uszczelki...

I takie trochę laickie pytanie - czy fakt że moja rakieta ma chipa (na 250hp) ma jakikolwiek wpływ na kolektor?

 

Inne pytanie - czy zauważyliście cichszą pracę silnika po zmianie kolektora? U mnie teraz czuć słabszą moc, silnik jest wyraźnie głośniejszy i ma jakby większe opóźnienie po depnięciu - też tak mieliście przed zmianą kolektora?

 

pozdrawiam i dzięki z góry z pomoc.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jest kilka osób na forum które założyły do E60/61 kolektor wydechowy od e39 i bardzo sobie chwalą bo nic się nie dzieje mimo przejechania sporej ilosci kilometrów. Chip napewno ma wpływ na pękanie kolektora ze względu na wyższą temperaturę i taki żeliwny załatwił by problem.
Opublikowano
Ja tez włozyłem od E39 i tak wygląda

 

 

dzięki za zdjęcia. Jednak włożyłem nowy kolektor od e60. Nie mogłem znaleźć szybko odpowiedniego od e39:( Poza tym na dwa lata spokój bo jest przynajmniej gwarancja.

 

btw: przy okazji wyszło turbo do wymiany:( więc trochę wydam tym razem...

 

pzdr

Opublikowano

Witam,

 

w końcu wyszło na to wszystko ponad 10k PLN!: ale teraz jest nowiutkie turbo, nowiutki kolektor wydechowy i ssący! Wszystko na gwarancji więc chwilę pojeżdżę bez strachu :D A różnica w jeździe jest kosmiczna w porównaniu do tego sprzed dwóch dni. W końcu ma takiego kopa jak dawniej....

 

Moje doświadczenie z tej zabawy jest takie, że chyba warto jednak stosować oryginalne części - dużo się z tym biłem w myślach, myślałem o usunięciu klapek, włożeniu kolektora wydechu z e39, regeneracji turbo zamiast nowej, itd. - jednak w końcu zdecydowałem się na grubszy remont na oryginalnych nowych częściach i myślę że to dobry wybór.

 

pozdrawiam wszystkich

Opublikowano
Witam,

 

w końcu wyszło na to wszystko ponad 10k PLN!: ale teraz jest nowiutkie turbo, nowiutki kolektor wydechowy i ssący! Wszystko na gwarancji więc chwilę pojeżdżę bez strachu :D A różnica w jeździe jest kosmiczna w porównaniu do tego sprzed dwóch dni. W końcu ma takiego kopa jak dawniej....

 

Moje doświadczenie z tej zabawy jest takie, że chyba warto jednak stosować oryginalne części - dużo się z tym biłem w myślach, myślałem o usunięciu klapek, włożeniu kolektora wydechu z e39, regeneracji turbo zamiast nowej, itd. - jednak w końcu zdecydowałem się na grubszy remont na oryginalnych nowych częściach i myślę że to dobry wybór.

 

pozdrawiam wszystkich

 

Kolektor wydechowy 1500zł,dolotowy ponad 2000zł z uszczelkami 6500zł turbo ceny z aso. Chłopak nie kłamie dopiescił soje cacko. A ile za robocizne płaciłeś i gdzie?

Tomek
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Koledzy,

jest możliwość wymiany kolektora wydechowego w e60 3.0d 231KM 2007r. bez wyjmowania turbiny?

Lubię jak diesel objeżdża benzynę, to miłe...
Opublikowano
Turbina z kolektorem połączona jest opaską.. 3 śrubki to w 204/218KM :wink:
Lubię jak diesel objeżdża benzynę, to miłe...
Opublikowano
Turbina z kolektorem połączona jest opaską.. 3 śrubki to w 204/218KM :wink:

 

a moglbys to przedstawic na zdjeciu bo nie moge sobie tego wyobrazic

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
właśnie patrze na te kolektory i zdarza się że mają różne gardziele do turbiny
Opublikowano

u góry kolektor blaszany do silnika 3.0 218 KM

niżej kolektor żeliwny do silnika 3.0 231 KM

 

http://desmond.imageshack.us/Himg825/scaled.php?server=825&filename=kolektorstarynowy.jpg&res=medium

 

a tu żeliwne do silnika 3.0 218 KM

 

http://desmond.imageshack.us/Himg713/scaled.php?server=713&filename=kolektorstaryzeliwny.jpg&res=medium

 

pozdrawiam

Opublikowano
Czyli kolektor z tej oferty http://allegro.pl/kolektor-wydechowy-bmw-e60-e65-x5-3l-d-zeliwny-i2175884292.html normalnie bedzie pasował do mojej 530d 218km?Bo mam w planach wymienic,powiedzcie mi prosze czy cena z tejoferty nie jest wygórowana?

Sprzedam bmw e36 http://tablica.pl/oferta/bmw-318i-e36-CID5-ID4w39t.html?action=show&id=66505631


...nawet gdy rodzinie twej łzy do oczu się cisną,przenigdy nie współpracuj z pi.......ą policja.....

Opublikowano

tak musisz zakupic uszczelki te do glowicy i jedna co do podpiecia turbiny,

z ta 2 sam sie glowie czy dobra kupilem. nabylem do e60 a ztego co widze ma inny nr katalogowy niz ta do e39. moze ktos sie wypowie ktora ma byc, a moze obie sa ok?

Opublikowano
Ktoś tu pisał, że kolektor jest połączony opaską z turbiną w 218KM. A to chyba w nowszych modelach po lifcie tak jest. W 218KM jest skręcona na 3 śruby (inaczej nie pasowałby ten kolektor od e39). Ja kupiłem nowy kolektor różnica w cenie jest niewielka,udało mi się zamówić w ASO pod Rzeszowem (mieli najtaniej nawet z przesyłką), za ok 1400zł, tym czasem niby nowe a tak na prawdę regenerowane na allegro chodzą w granicach 900 pare złociszy. Jestem umówiony na wymianę w połowie marca, dam znać czy sporo przy tym roboty.
Radość sprawia, że serce przyśpiesza
Opublikowano
te nowe na allegro sa nowe, tylko ze nie sa oryginalne, po prostu kupuja je gdzies( pewnie w Chinach)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.