Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Od jakiegoś miesiąca mam problem z klimatyzacją. Od razu zaznaczam, że układ jest napełniony, jeż jest sprawny i wentylator nawiewu też. Samoczynnie się wyłącza. Radzę sobie tak, że całkowicie ręcznie wyłączam nawiew, liczę do 10-ciu i ponownie włączam. Wtedy działa kilka minut. To wystarcza do ochłodzenia wnętrza, ale jak sami widzicie-trochę to głupie. Byłem z tym w ASO. Tam po podłączeniu do testera powiedzieli, że jest awaria czujnika przewietrzania. Nie jest uszkodzony bo... go nie ma! Dość okrężną drogą Pan mi wyjaśnił, że ten czujnik jest wirtualny, a oni skasowali błąd. Pan jednak uczciwie ostrzegł, że błąd ten może ponownie wystąpić i mam się skontaktować w takim wypadku. Błąd się powtórzył (nie ma żadnego komunikatu na OBC ani żadnej palącej się kontrolki, tylko klimatyzacja znów działa z przerwami), więc zadzwoniłem dziś do ASO. Będą programować panel klimatyzacji. Czy ktoś miał podobny przypadek? Cóż to za czujnik przewietrzania? Co to w końcu za programowanie panelu?
Opublikowano

Jedź do innego ASO albo do serwisu klimatyzacji, wszak w E39 IHKA/R nie jest programowalna (za wyjątkiem drobnych możliwości kodowania nijak się nie mających do Twojego problemu) w żaden sposób i chyba chcą wyssać trochę Twojego grosza.

 

Ja bym natomiast sprawdził stan sprzęgła sprężarki, i odczyt czujników ciśnienia - może któryś się zepsuł i dlatego głupieje.

Opublikowano
Dzięki za wyjaśnienia, przekonałeś mnie. Mam jeszcze kilka pytań: czy usterki, które wymieniłeś (sprzęgło i czujniki ciśnienia) można wykryć testerem, czy też trzeba rozbabrać pół samochodu? Czy IKHA/R może się sam rozprogramować? Przecież ja nic tam nie grzebałem.
Opublikowano
Dzięki za wyjaśnienia, przekonałeś mnie. Mam jeszcze kilka pytań: czy usterki, które wymieniłeś (sprzęgło i czujniki ciśnienia) można wykryć testerem, czy też trzeba rozbabrać pół samochodu? Czy IKHA/R może się sam rozprogramować? Przecież ja nic tam nie grzebałem.

Poszukaj w swoim rejonie serwisu który zajmuje się tylko klimatyzacjami, doświadczenie fachowca jest cenniejsze niż wszystko inne.

W zależności od rewizji IHKA/R odczyty z czujników ciśnienia po obu stronach układu można odczytać diagnozując taki moduł. Sprzęgło można sprawdzić tylko mechanicznie, dostęp do kompresora może nie jest najwygodniejszy ale jakoś musisz swoją usterkę naprawić prawda?

Programowanie modułu - mam na myśli wymianę w nim softwareu, w E38/E39 nie jest możliwe więc nic tam się nie da zrobić - i o ile sterownik jest sprawny (co też prawdopodobnie wyjdzie przy diagnozie jeżeli ktoś posiedzi nad tym dłużej niż 3 minuty zegarowe) to raczej problem jest w części "mechanicznej" klimatyzacji która do zbyt skomplikowanych nie należy, tymbardziej dla kogoś kto zajmuje się takimi rzeczami.

Inna kwestia to osuszacz, może przez jego przypchanie (ale to już gdybam, bo nie zajmuje się tym zawodowo) klimatyzacja raz działa raz nie a takie w teorii chyba jest możliwe.

Mądrze wybrany warsztat pozwoli Ci cieszyć się klimatyzacją, a źle wybrany pewnie będzie chciał wymieniać po kolei....

Opublikowano
Ja miałem podobny problem z klimatyzacją w moim poprzednim samochodzie nissan almera N16. Po długich poszukiwaniach przyczyn takiego stanu rzeczy okazało się że w układzie nabite było zbyt dużo czynnika chłodzącego.
Opublikowano
Od jakiegoś miesiąca mam problem z klimatyzacją. Od razu zaznaczam, że układ jest napełniony, jeż jest sprawny i wentylator nawiewu też. Samoczynnie się wyłącza. Radzę sobie tak, że całkowicie ręcznie wyłączam nawiew, liczę do 10-ciu i ponownie włączam. Wtedy działa kilka minut. To wystarcza do ochłodzenia wnętrza, ale jak sami widzicie-trochę to głupie. Byłem z tym w ASO. Tam po podłączeniu do testera powiedzieli, że jest awaria czujnika przewietrzania. Nie jest uszkodzony bo... go nie ma! Dość okrężną drogą Pan mi wyjaśnił, że ten czujnik jest wirtualny, a oni skasowali błąd. Pan jednak uczciwie ostrzegł, że błąd ten może ponownie wystąpić i mam się skontaktować w takim wypadku. Błąd się powtórzył (nie ma żadnego komunikatu na OBC ani żadnej palącej się kontrolki, tylko klimatyzacja znów działa z przerwami), więc zadzwoniłem dziś do ASO. Będą programować panel klimatyzacji. Czy ktoś miał podobny przypadek? Cóż to za czujnik przewietrzania? Co to w końcu za programowanie panelu?

 

A to nie jest przypadkiem jeż ? Opornik dmuchawy powietrza ?

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Od jakiegoś miesiąca mam problem z klimatyzacją. Od razu zaznaczam, że układ jest napełniony, jeż jest sprawny i wentylator nawiewu też. Samoczynnie się wyłącza. Radzę sobie tak, że całkowicie ręcznie wyłączam nawiew, liczę do 10-ciu i ponownie włączam. Wtedy działa kilka minut. To wystarcza do ochłodzenia wnętrza, ale jak sami widzicie-trochę to głupie. Byłem z tym w ASO. Tam po podłączeniu do testera powiedzieli, że jest awaria czujnika przewietrzania. Nie jest uszkodzony bo... go nie ma! Dość okrężną drogą Pan mi wyjaśnił, że ten czujnik jest wirtualny, a oni skasowali błąd. Pan jednak uczciwie ostrzegł, że błąd ten może ponownie wystąpić i mam się skontaktować w takim wypadku. Błąd się powtórzył (nie ma żadnego komunikatu na OBC ani żadnej palącej się kontrolki, tylko klimatyzacja znów działa z przerwami), więc zadzwoniłem dziś do ASO. Będą programować panel klimatyzacji. Czy ktoś miał podobny przypadek? Cóż to za czujnik przewietrzania? Co to w końcu za programowanie panelu?

 

A to nie jest przypadkiem jeż ? Opornik dmuchawy powietrza ?

Mialem bardzo podobnie i... mysle tez, ze jez :cool2:

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano

Panowie a co ma układ klimatyzacji do dmuchawy ? Bo ja nie widzę tu żadnej zbieżności.

 

Chyba, że koledze dmuchawa wariuje ale czytając 1 post nie odniosłem takiego wrażenia.

Opublikowano

Koledzy, spokojnie. Jak napisałem, jeż sprawny na 100% (był w ASO na wszelki wypadek włożony na chwilę nowy), wentylator też sprawny (wymieniony zimą).

Kolega pimposh mnie przekonał. Nie mam nic przeciwko ASO (zawsze do tej pory sprawna i fachowa pomoc no i miła świadomość użycia oryginalnych części), ale mogło się trafić tak, że Pan po prostu nie jest super ekspertem od klimatyzacji. Poszukam u siebie jakiegoś wyspecjalizowanego warsztatu.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Pociągnę jeszcze temat. Byłem dziś w ASO. Panowie po podłączeniu do kompa stwierdzili, że to jednak nie programowanie panelu ale BRAK czujnika zadymienia/czujnika AUC. W międzyczasie byłem w warsztacie specjalizującym się w klimatyzacjach i tam Pan powiedział, że nic nie poradzi, bo jest problem z elektroniką. Cóż, w piątek jadę na zakładanie tego czujnika AUC-zobaczymy, co się stanie...
Opublikowano

Kolego ale brak AUC nie wpływa na poprawną pracę klimatyzacji - wielokrotnie "grzebałem" przy powypadkowych samochodach bez AUC, i nie miało to żadnego wpływu na działanie samej klimatyzacji.

 

AUC oczywiście działać nie będzie.

Opublikowano

witam

temat trochę ciekawy , kiedyś robiłem przegląd klimatyzacji /testerem , ku mojemu zdziwieniu sa dwa czujniki od strony pasażera i kierowcy które to odpowiadają za regulacje temp/strefy może to byc przyczyna ? ,

jeszcze jedna sprawa to mały wiatraczek w panelu klimatronika , ale nie wiem na jakim stopniu jest on powiązany z poprawnym działaniem klimy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.