Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, chcialbym podzielic sie wrazeniami z jazdy BMW E90 320i 150KM, dla mnie po prostu porazka, samochod z tym silnikem jest za salby, spodziewalem sie ze bedzie mial kopa, niby ma te 150KM, a szczerze piszac lepsze odejscie ma moje Audi A4 1,9 130KM w multritronicu. Prosze o swobodne wypowiedzi na ten temat.

Były:

E30 324d '87

E36 325td '91

E36 318tds '96

Passat B5 1,9 TDI '97

E46 320d '00

Audi A4 1,9 TDI Multitronic '03

Mazda 6 1,8 '05

E46 320d '03

Opublikowano

Prowokacja :?:

Po ilosci postow, to chyba nie...

Czy "odejscie", to wszystko?

A dlugotwala autostradowa jazda w poblizu maksymalnych predkosci?

O jakosci samochodu decyduje wiele czynnikow, nie tylko "odejscie"...

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano
zadna prowokacja, ok moge go porownac z autem ktore kiedys mialem e46 320d 136 KM i jest to samo lepiej wypada e46, moze moglby napisac ktos kto tez jedzil tym pojazdem z tym motorem i tez ma porownanie do innych BMW serii 3 z innymi silnikami

Były:

E30 324d '87

E36 325td '91

E36 318tds '96

Passat B5 1,9 TDI '97

E46 320d '00

Audi A4 1,9 TDI Multitronic '03

Mazda 6 1,8 '05

E46 320d '03

Opublikowano
Mało wiesz o Bawarkach, bo przecież 320i zawsze było słabe, już E36 mimo 150KM mocy osiągami w żadnym wypadku się nie mogło pochwalić, co nie jest żadną tajemnicą, więc dlaczego miało się to zmienić w E90?
Opublikowano
no wlasnie, w sumie ja wszystkie bmw mialem w dieslu takze nie mialem porownania, to juz nie wiem jak musi chodzic nowa e90 316i r4 1,6 122 KM ...

Były:

E30 324d '87

E36 325td '91

E36 318tds '96

Passat B5 1,9 TDI '97

E46 320d '00

Audi A4 1,9 TDI Multitronic '03

Mazda 6 1,8 '05

E46 320d '03

Opublikowano
no wlasnie, w sumie ja wszystkie bmw mialem w dieslu takze nie mialem porownania, to juz nie wiem jak musi chodzic nowa e90 316i r4 1,6 122 KM ...

 

Generalnie auta należy porównywać w obrębie zbliżonych silników, jeśli chodzi o osiągi...bo jasne jest przecież, że większy silnik benzynowy czy diesel o takiej samej pojemności w takim samym aucie będzie miał lepsze osiągi tudzież subiektywne ich odczucie. Ja użytkuję 116i 122KM i jest całkiem przyzwoicie - szczególnie na tle takich aut jak Audi A3 102KM czy Volvo C30 100KM. Niemniej jeżdżę też 318dT ze 122-konnym dieslem i tam wrażenia subiektywne przyspieszenia są o wiele lepsze niż w 122-konnej jedynce, mimo że auto jest większe.

Hej!

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Opublikowano
Należy również wspomnieć, że ze względu na moment obrotowy oraz jego dostępność, reakcja na pedał gazu przy niskich obrotach jest dużo lepsza w dieselu niż w benzynce bez turbiny, oprócz V8-emek. Dodawszy fakt, że R6-tki generalnie mają słaby dół to 2.0 zawsze wypadnie kiepsko w prównaniu z jakimkolwiek dieselem podobnej pojemności podczas typowej, miejskiej eksploatacji.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokładnie. To jest pozorne odczucie tylko. Po prostu benzynę 2.0 150KM trzeba wkręcić na obroty żeby jechała, a nikt tego nie robi jeżdżąc na codzień. Dlatego turbodiesele są do codziennej jazdy wygodniejsze bo ciąg jest z dołu. Tylko, że jak ktoś chce się pościgać to się okaże, że diesel jednak już taki mocny nie jest, jak pozornie to się czuje.
Opublikowano
To jest pozorne odczucie tylko. Po prostu benzynę 2.0 150KM trzeba wkręcić na obroty żeby jechała

 

cos w tym chyba prawdy jest, zauwazylem ze dopiero zaczela ciagnac tak od 4 tys. obrotow, tylko wtedy znacznie wzrasyta zuzycie paliwa, w testowanym egzemplarzu jeszcze denerwowal mnie ciezko pracujacy pedal sprzegla, twardy zawiech (standardowy nie obnizany felga 16) a takze opory przy wrzucaniu pierwszego biegu

 

aha wspomnainy egzemplarz to oczywiscie R4 a nie R6

Były:

E30 324d '87

E36 325td '91

E36 318tds '96

Passat B5 1,9 TDI '97

E46 320d '00

Audi A4 1,9 TDI Multitronic '03

Mazda 6 1,8 '05

E46 320d '03

Opublikowano
Witam, chcialbym podzielic sie wrazeniami z jazdy BMW E90 320i 150KM, dla mnie po prostu porazka, samochod z tym silnikem jest za salby, spodziewalem sie ze bedzie mial kopa, niby ma te 150KM, a szczerze piszac lepsze odejscie ma moje Audi A4 1,9 130KM w multritronicu. Prosze o swobodne wypowiedzi na ten temat.

A4 1.9 tdi 130 KM - 0-100 ok. 10 s. (manual, multitronic gorzej)

320i e90 150 KM - 0-100 9 s.

Mało mocy w 320? Kupujesz 325, nie widzę żadnego problemu.

Poraża mnie taka logika, zgodnie z którą każdy musi mieć "tysiunc pińcet kuni" pod maską. Naprawdę nie każdemu jest to potrzebne, a 320i 150 KM nie wyróżnia się "in minus" wśród klasowych rywali.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Faktycznie to 320i ładnie zasuwa. 9 sekund do paki to już jest naprawdę ok. Co tym bardziej potwierdza, że kolega Ryniu po prostu samosugestię mocną załapał i chyba z góry nastawił się, że trzeba to BMW skrytykować. :)
Opublikowano
generalnie przymierzalem sie do tego auta, ale po jezdzie probnej zrezygnowalem,

Były:

E30 324d '87

E36 325td '91

E36 318tds '96

Passat B5 1,9 TDI '97

E46 320d '00

Audi A4 1,9 TDI Multitronic '03

Mazda 6 1,8 '05

E46 320d '03

Opublikowano
a kto tak napisal ??

Były:

E30 324d '87

E36 325td '91

E36 318tds '96

Passat B5 1,9 TDI '97

E46 320d '00

Audi A4 1,9 TDI Multitronic '03

Mazda 6 1,8 '05

E46 320d '03

Opublikowano

320i to wolnossace 200Nm, a pozostałe auta: audi a4 1.9 tdi 285Nm/310Nm (w zalezności od skrzyni) oraz 320d 280Nm

maja turbospręzarki i dzieki temu przy tej samej pojemnosci mają wiekszy moment obrotowy co wpływa na ''odejście''. Podobnie przy 116i-318dt, trojka mimo, ze jest wieksza to ma przeciez turbo = wiecej Nm.

Opublikowano
320i to wolnossace 200Nm, a pozostałe auta: audi a4 1.9 tdi 285Nm/310Nm (w zalezności od skrzyni) oraz 320d 280Nm

maja turbospręzarki i dzieki temu przy tej samej pojemnosci mają wiekszy moment obrotowy co wpływa na ''odejście''. Podobnie przy 116i-318dt, trojka mimo, ze jest wieksza to ma przeciez turbo = wiecej Nm.

Patrz ile Nm jest na kołach, a nie w silniku ;)

Opublikowano
a kto tak napisal ??

 

Piszesz że słaby wóz. A jak się jezdzi ? Jak 'handling' ? Jak hamowanie ? Komfort ? hyh ?

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano
Ja bym brał te 320i. Silnik to nowinka technologiczna BMW sprzed kilku lat. Velvetronic, system zmiennego wzniosu zaworów, nie potrzebujący przepustnicy. Silnik oszczędny i całkiem elastyczny w średnim zakresie obrotów. Zaletą tego napędu jest również to, że na tylnej klapie można sobie nakleić VELVETRONIC.
Opublikowano
widze ze niektorym osoba trzymaja sie tutaj glupie zarty, nie o takie wypowiedzi tutaj chodzi i prosze nie zasmiecac w ten sposob forum :nienie:

Były:

E30 324d '87

E36 325td '91

E36 318tds '96

Passat B5 1,9 TDI '97

E46 320d '00

Audi A4 1,9 TDI Multitronic '03

Mazda 6 1,8 '05

E46 320d '03

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Prosze o swobodne wypowiedzi na ten temat.

To czego się spodziewałeś? :lol:

zwłaszcza, że sam raptem napisałeś o wrażeniach z jazdy tylko jedną rzecz - nie ma kopa w porównaniu z innymi autami, a które są wolniejsze od 320i :lol:

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano
320i to wolnossace 200Nm, a pozostałe auta: audi a4 1.9 tdi 285Nm/310Nm (w zalezności od skrzyni) oraz 320d 280Nm

maja turbospręzarki i dzieki temu przy tej samej pojemnosci mają wiekszy moment obrotowy co wpływa na ''odejście''. Podobnie przy 116i-318dt, trojka mimo, ze jest wieksza to ma przeciez turbo = wiecej Nm.

Patrz ile Nm jest na kołach, a nie w silniku ;)

 

Zawsze jest mniej Nm na kołach. Nie powiesz chyba, ze w ''benzynie'' na kołach jest wiecej Nm niz na silniku :mrgreen: .

A tak powaznie wystarczy sprawdzić sobie dane dotyczace elastycznosci np 4 bieg 60-100, 5 bieg 80-120, przy tej samej pojemnosci np 2000cm 320i-320d, 3000 cm 530i-530d, peugeot 308 1600: 1.6 bezn - 1.6 hdi itd. Wygrywaja te pojedynki turbo diesle, bo maja wyzszy moment.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Prawda, ale co się musisz nawajchować biegami w dieselu to już inna sprawa. Zresztą nie mówimy tu o silniku 1.4 tylko nowoczesnym 2.0, który i tak jest bardzo elastyczny i nie przypuszczam, żeby jazda nim po mieście była męczarnią.

 

Miałem ostatnio do sprzedaży benzynowe Mondeo 2.0 140KM, zrobiłem nim kilkaset km i nie zauważyłem jakiejś tragedii jeśli chodzi o elastyczność. Oczywiście nie miał takiego ciągu jak turbo diesel ale przy pojemności 2 litrów naprawdę jest już zupełnie przyzwoicie.

 

A co do Nm na kołach, to kolega miał na myśli to, że diesel przez dużo mniejszy zakres użytecznych obrotów ma przełożenie główne dłuższe a co za tym idzie na koła nie idzie aż tyle Nm z silnika co w benzynie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.