Skocz do zawartości

Silnik się grzeje - diagnoza


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam problem z grzaniem się silnika podczas wolnej jazdy. Cały układ był odpowietrzany i niestety problem występuje nadal. Górny wąż od chłodnicy jest gorący a dolny letni, czy tak powinno być czy oba powinny mieć taką samą temperaturę? Visco podczas gdy silnik osiągnie temperaturę ponad 100 stopni nie "włącza się" można je zatrzymać ręką. W takim wypadku czy może być tu winowajcą termostat czy odrazu wymienić visco, jeżeli tak to jakiej firmy polecacie. Z góry dzięki za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A komp coś pokazuje, znaczy błędy?? Może termostat jest zamknięty i dlatego się grzeje wg mnie jak visco jest sprawne to powinien schłodzić. A ten wentylator od klimy nie załącza się wtedy ??
Krzysztof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Proponuję zrobić szczegółowy przegląd układu chłodzenia.

 

A zwłaszcza :

Visco

Pompa wody

Termostat.

 

Visco z tego co piszesz masz raczej do wywalenia..

 

Węże od chłodnicy powinny być mniej więcej tak jak opisujesz.

 

A co do wentylatora elektrycznego < zwanego wentylatorem klimatyzacji > To też trzeba się upewnić czy działa bo przy tej temperaturze to powinien już ostro dmuchać.

Ale żeby coś o nim powiedzieć to trzeba wiedzieć jakiego typu masz ten wentylator? < ile ma pinów we wtyce?>

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro dolny wąż jest letni to nie ma obiegu w chłodnicy, więc ona się nie nagrzewa do takiej temperatury by visco załączyć. Najpierw trzeba przywrócić obieg /termostat, pompa/ dopiero sprawdzić visco /może być sprawne/...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
skoro dolny wąż jest letni to nie ma obiegu w chłodnicy, więc ona się nie nagrzewa do takiej temperatury by visco załączyć. Najpierw trzeba przywrócić obieg /termostat, pompa/ dopiero sprawdzić visco /może być sprawne/...

 

No tu się w pełni zgodzę.

Jedynie dodam , że węże chłodnicy trochę się powinny różnić temperaturą bo w końcu chłodnica ma chłodzić płyn.

 

Ale faktycznie brak obiegu < lub słaby obieg > może ty wszystko wyjaśnić.

 

Ja bym na początek wymienił pompę wody i termostat.

Nie są to drogie części a często wysiadają.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie Wy tu blubry gadaćie to brak słów, kompletnie nie macie o czymś pojęcia ale musicie coś napisać i zagrać znawcę. Tak jak kolega napisał, co ma Visco to tego że dolny wąż jest zimny.

 

Wywal najpierw termostat i zobacz czy się temperatura górnego i dolnego węża bezie mniejwięcej równa, jesli tak, to kup nowy termostat.

 

Zanim to zrobisz, spawdź czy węże po nagrzaniu silnika są odpowiednio twarde, jeśli nie to znaczy że korek zbiorniczka wyrównawczego jest do wymiany, nie polecam zamienników, u mnie wysiadł po miesiacu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja juz borykam sie z tym problem od kilku miesiecy :) auto bylo u 2 mechanikow, a przyczyne znalazlem sam... jeden sprawdzil pompe wymienil termostat korek visco... i nic, wiec pozostala glowica.... drugi mechanik zrobil glowice i sprawdzil przepsutowosc chlodnicy ale dalej to samo... Moja diagnoza wyglada tak obieg znika przez zapowietrzenie ukladu, ktore bierze sie z minimalnego ubytku plynu ktory gdzies jeszcze nie zlokalizowalem gdzie ucieka. dolewam co jakis czas do kreski i wszystko jest ok. sprobuj tak u siebie, tylko dolewaj plynu na calkowicie zimnym silniku i jak pozniej rozgrzejesz silnik tak ze termostat otworzy to wypusc powietrze odpowietrznikiem tym na obudowie termostatu. A i potwierdzam co kolezdzy pisza wyzej visco jest zalanczane cieplym powietrzem z chlodnicy jesli nie ma obiegu na chlodnice to visco nigdy sie nie zalaczy. Nie wiem jak jest z wentylatorem klimy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie! po co bijecie piane jak watek o odpowietrzaniu jest przyklejony :duh: . Do autora - jesli dolny waz chlodnicy jest letni badz tylko cieply wisko nigdy sie nie zasprzegli - poniewaz reaguje na temperature powietrza przeplywajacego przez chlodnice. Musi byc goraca cala chlodnica a zatem dolny waz takze. Z twojego opisu wynika ze pompa cieczy konczy swoj zywot ewentualnie termostat za malo sie otwiera.

Do Gruby_11 - w silnikach M52 czesto wystepuje cos takiego jak samozapowietrzanie a dzieje sie tak gdy plynu jest za malo to niewlasciwie krazy i gotuje sie powodujac powstawanie pecherzy powietrza w gornym wezu a w konsekwencji zanik strumienia. Odpowietrz porzadnie silnik a problem zniknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jakie Wy tu blubry gadaćie to brak słów, kompletnie nie macie o czymś pojęcia ale musicie coś napisać i zagrać znawcę. Tak jak kolega napisał, co ma Visco to tego że dolny wąż jest zimny.

 

Wywal najpierw termostat i zobacz czy się temperatura górnego i dolnego węża bezie mniejwięcej równa, jesli tak, to kup nowy termostat.

 

Zanim to zrobisz, spawdź czy węże po nagrzaniu silnika są odpowiednio twarde, jeśli nie to znaczy że korek zbiorniczka wyrównawczego jest do wymiany, nie polecam zamienników, u mnie wysiadł po miesiacu.

 

Autor wątku jest zapewne niezmiernie wdzięczny za to , że napisałeś coś co już było napisane.

Ale nigdy za wiele tych porad od znawców.

 

Ja doda , że chcąc pomóc w naprawie trzeba wiedzieć , że nie każdy potrafi właściwie i dokładnie opisać problem.

 

No i zamiast wywalać termostat i sprawdzać jak będzie bez niego < dodatkowa robota > opisz koledze właściwy sposób sprawdzania termostatu.

Zapewne wiesz , że stara obudowa termostatu nie zniesie wielu zabiegów z nią związanych i kłopot gotowy.

 

Jeśli możesz to opisz jeszcze sposób sprawdzania pompy wody < oczywiście bez jej wyciągania >

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.