Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja jesli tylko moge tankuje na Statoil. Nawet na najtanszym dizlu Statoil silnik pali malo, jest cichy i na poczatku wyskakuje mi zasieg ponad 800km.

Raz zatankowalem na BP dizla ultimate i zasieg po kilkudzieisieciu kilometrach spadl mi do 650km :shock:

Vpower przy moim stylu jazdy spala mi troche wiecej, osiagi takie same troche lepsza kultura placy.

Orlen omijam. Lotos ma dobre paliwa a bedzie mial jeszcze lepsze ale malo stacji w rejonach gdzie sie poruszam.

Opublikowano
Lotos w swoim dieslu ma 5% dodatku biodiesla [tzw FAME] generalnie Unia Europejska wprowadzila przepisy ze kazdy producent paliw w UE musi to sprzedawac w nast roku bedzie juz 7% i bedzie sie to zwiekszalo z roku na rok do 10% - taka polityka ekologiczna [odnawialne zrodla energii]
  • 4 lata później...
Opublikowano

dotychczas zawsze tankowałem paliwo Shell, bylo najlepsze z najlepszych...od jakiegoś czasu nie widze roznicy wiekszej (V-power Diesel, samochód zrywniejszy, ale wiecej pali, na traesie o około litr :|), podjechalem ostatnio na stacje Shell, i zapytalem chlopaczków, czy paliwo shell nadal jest sprowadzane z zagranicy, bo jakos ostatnio przewaga shella na tle konkurencji w cylindrach moich samochodow spadła. oni opuscili glowy i powiedzieli ze od stycznia 2014 roku mają paliwo orlena :( ze swoimi dodatkami, ale nijak sie to ma do papliwa sprzed 1 stycznia 2014 :(

 

reasumując, mysle ze lepsza alternatywa bedzie ten fuel save schela, samchod mniej pali, a roznica w zrywnosci niedostrzegalna.

 

ale zaczynam sie zastanawiac czy nie zaczac tankowas Vervy.

 

Nie polecam już BP (od czasow katastrofy w zatoce meksykanskiej, musza sobie straty na czyms odbic), samochod nie pracuje juz tak dobrze na tym paliwie.

 

Nie polecam Statoila (samochod pije paliwo duszkiem, ogromne spalanie i nic wiecej...taka sytuacja)

 

Podobno tez Lukoil nie ma za dobrego paliwa.

 

wiec albo Fuel Save Shella, albo Orlen Verva. takie moje odczucia

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja kiedyś jak miałem na stałe diesel'a to jeździłem na Lotosie Dynamic i byłem bardzo zadowolony. Ma właściwości czyszczące wtryskiwacze i jest wydajniejsze.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Panowie wszyscy daliście się nabrać na niesamowicie szeroko zakrojony marketing :duh:

Mam bardzo duży związek z paliwami więc opisze jak to wygląda od środka.

W paliwach premium czy to Shell czy Orlen czy BP ilość dodatków jest znikoma średnio 1L dodatku na 2000L co oznacza,że tankując cały zbiornik paliwa 50L dostajecie 25ml dodatku to jest mały kieliszek za który płacicie ok +30gr na litrze czyli 15zł na baku licząc średni przebieg ok 30tys rocznie i spalanie średnie 8L w skali roku wydajecie 720zł więcej.

Ta kwota to praktycznie czysty zysk dla stacji i koncernów.

W zakupie paliwo premium jest tylko 3-4gr droższe od zwykłego pozostała różnica to większa marża stacji.

Na zwykłym paliwie średnia marża to ok 25gr/ltr na paliwach premium 50gr litr.

 

Teraz dalsza kwestia. Na stacjach BP, Statoil, Orlen macie to samo paliwo całość pochodzi z orlenu.

Na stacjach Optima/Lotos i Shell jest paliwo z rafinerii Gdańsk czyli Lotosu (Shell jakieś 2-3lata temu zrezygnował z orlenu i przeszedł na Lotos)

Jedyne importowane paliwo z Niemiec to V power racing.

Zysk na paliwach premium jest dwukrotnie większy niż na zwykłych z tego też powodu tak duży nacisk kładzie się na marketing, ulotki, reklamy itd

U nas w PL przez wiele lat paliwo było gówniane szara strefa kwitła więc marketingowcy mieli łatwe zadanie,żeby namieszać Polakom w głowie i wmówić im jaki to cudowny produkt. Nigdzie na świecie nie ma tak ogromnego rynku paliw premium jak u nas i jak widać rozwija się coraz mocniej mimo,że to tylko marketingowa bzdura.

Te wrażenia,że na tym paliwie zrobicie wiece kilometrów silnik inaczej pracuje itd zapewniam,że w 100% jest to efekt placebo.

 

Jeden link do sensownego i prawdziwego artykułu na ten temat choć mało tam konkretów:

http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/789097,benzyna-premium-wielu-polakow-przeplaca-za-niepotrzebna-jakosc.html

Opublikowano
Zdarzyło mi się kilka razy tankować paliwa premium ( BP, Orlen, Statoil ) i nie zauważyłem żadnej różnicy w pracy silnika.
http://e-podpis.net.hostingasp.pl/bmw/BMW_podpis_numer%20_small.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja tankuje wszystko z dodatkiem 5% bioDisla, samochod chodzi normalnie, nie mam zadnych problemow i pali tez jak zawsze. Nigdy nie tankowalem i nie bede tankowac zadnych wybuchowych mieszanek. To nie na moj samochod :mrgreen:

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Ja tankuje na stacjach Intermarch chodz mnei przed nimi przestrzegaja a przeciez paliwo biorą z Orlenu.

Ktos miał keidyś jakeiś zastrzeżenia??

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Markety nie biorą z Orlenu tylko od prywatnych hurtowników kto da lepszą ofertę, lepsze warunki ten dostarcza.

Oczywiście może to być orlenowskie paliwo ale nie musi.

Niestety ze względu na mega niekorzystne warunki i minimalne marże hurtownicy często kombinują z jakością,żeby coś na tym zarobić upłynnienie całej cysterny słabej jakości paliwa zajmuje często tylko jeden dzień więc zanim ktoś zdąży złożyć skargę już dawno tego paliwa tam nie ma. Nie jest to na tyle złej jakości paliwo,żeby auto stawało po prostu kilku parametrów nie spełnia i na większości aut ciężko to wyczuć.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.