Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej,

 

Jakie są Wasze doświadczenia w temacie paliw do Waszych aut? Od początku eksploatacji jeździłem na BP Ultimate Diesel, ale wczoraj musiałem się zatankować na Shellu i polałem V-Power Diesel. Moje odczucia są takie, że na tym paliwie auto lepiej jedzie i chodzi ciszej, jednak chyba więcej pali...

 

pozdrawiam

 

Kal

Opublikowano

Wszystkie skrupulatnie przetestowałem i moim zwycięźcą jest Vpower diesel.Tylko jedna dygresja nie na każdej stacji te samo paliwo niestety.

hej

Opublikowano

Według mnie na v-power więcej pali - ale nie jestem na 100% przekonany, bo po zatankowaniu zauważyłem, że auto lepiej idzie i zacząłem mocniej cisnąć, więc może stąd to spalanie...

 

Kal

Opublikowano
A ja przejechałem ok 70 tys km na orlenowskiej VERVIE,i samochód super jezdzi,kiedyś testowałem po kolei BP ultimate,Shella V-power,itd,i najmniejsze spalanie auto osiągnęło właśnie na VERVIE dieslu.Podejrzewam że wszystkie te paliwa są podobnej jakości,a więc lepiej promować typowe polskie produkty.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ja jezdze tez na diesel v-power, przynajmniej jakis czas temu shell informowal, ze diesel v-power jest paliwem w calosci importowanym z rafinerii zachodnioeuropejskich (m.in. niemiec), reszta, np. ultimate, verva, to zwykly polski diesel z orlenu lub lotosu z dodatkami serwowanymi przez koncern sprzedajacy

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
A ja kiedyś słyszałem, że między tymi paliwami nie ma zauważalnej różnicy. Nie wiem czy opłaca się wywalać 40 gr. więcej za litr ? Ja lałem kilka razy i nic nie czułem szczerze powiem.
Opublikowano

Ja leję V-Powera i nie widzę znaczącej różnicy. Silnik jakby równiej pracował na wolnych w porównaniu do innego paliwa i tyle.

A czy warto przepłacać ? Hmmm.. wydaje mi się że warto, czyste paliwo to i problemów na przyszłość mniej :wink:

Opublikowano
Ja leję V-Powera i nie widzę znaczącej różnicy. Silnik jakby równiej pracował na wolnych w porównaniu do innego paliwa i tyle.

A czy warto przepłacać ? Hmmm.. wydaje mi się że warto, czyste paliwo to i problemów na przyszłość mniej :wink:

Dokładnie silnik na tym paliwie idealnie pracuje na innych paliwach nie ma takiej kultury pracy.A mocy zawsze mało

hej

  • Członkowie klubu
Opublikowano
A ja kiedyś słyszałem, że między tymi paliwami nie ma zauważalnej różnicy. Nie wiem czy opłaca się wywalać 40 gr. więcej za litr ? Ja lałem kilka razy i nic nie czułem szczerze powiem.

 

Gdzieś Ty widział VP Diesel 40gr droższy od zwykłego ON :duh: Chyba, że porównujesz ON na przymarketowych stacjach, albo np w Neste :norty: Na Shell-u różnica pomiędzy ON Shell Extra, a VP Diesel wynosi zawsze 20gr. Nawet jeśli nie jest to paliwo tak wyśmienite jak twierdzi Shell, to dla mnie różnica kilkunastu zł na pełnym baku nie jest warta ewentualnych problemów z układem zasilania w przyszłości :mad2:

Opublikowano
[..]przynajmniej jakis czas temu shell informowal, ze diesel v-power jest paliwem w calosci importowanym z rafinerii zachodnioeuropejskich (m.in. niemiec), reszta, np. ultimate, verva, to zwykly polski diesel z orlenu lub lotosu z dodatkami serwowanymi przez koncern sprzedajacy[..]

 

importowany jest tylko V-Power Racing, wszytko inne to Orlen a koncerny dodaja tylko swoje ulepszacze.

 

ja tez leje tylko V-Power Diesel ale jakichs diametralnych roznic nie widze.

Wszystko o dieslach BMW .::: http://www.bmw-diesel.pl :::.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Importowany jest V-Power diesel i V-Power Racing.

 

Ja jeżdzę od dawna na Lotosie Dynamic, ponoć paliwo jest rewelacyjne. Tu nawet nie chodzi o mocy czy spalanie co o ochronę wtrysków i silnika. Zwykłe orlenowskie paliwo to syf i stąd częste problemy z wtryskiwaczami i pompami wtryskowymi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No właśnie była mowa nie raz. V-Power Racing i V-Power Diesel są importowane. Kto wg Ciebie produkuje V-Powera diesela dla Shella skoro jest to specjalne paliwo, szczególnie te z technologią GTL?
Opublikowano

ehh. stary shell v-power diesel to byl normalny ON z dodatkami shella. jak jest z nowym GTL nie wiem ale na stronce Shella pisze, ze produkty GTL wytwarzaja w Malezji, wiec pewnie to tez zwykly ON tylko dolewaja do niego paliwo GTL.

 

http://www.shell.com/home/content/pl-pl/shell_for_motorists/fuels/v_power_diesel/fuels_vpd_na_antenie_24092004.html

 

tak samo jest z Verwa czu Ulimate - to normalny ON tylko koncerny dolewaja swoje specyfiki.

Wszystko o dieslach BMW .::: http://www.bmw-diesel.pl :::.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Shell Extra to jest zwykły diesel z dolanymi dodatkami. Tak samo jak jest z BP Ultimate czy paliwami Statoil'a.

 

V-Power Diesel jest przywożony pociągami z Niemiec o ile pamiętam, tak samo jak Racing.

 

Zresztą znalazłem taką wypowiedź:

 

"Jednak paliwa V-Power Racing i V-Power Diesel w całości pochodzą z rafinerii Shella w Niemczech, mało tego, paliwa te jak poinformował Alfred Kubczak, rzecznik prasowy Shell Polska – są przewożone w zbiornikach dedykowanych tylko i wyłącznie paliwom V-Power"

 

Oczywiście czy stacje oszukują itd. ciężko stwierdzić, ale oficjalnie jest tak jak napisałem wyżej.

Opublikowano
ja leje zwyklego diesla z Lotosu wczesniej lalem vpower i prawde mowiac roznicy nie odczuwam
Opublikowano
Powiem wam coś z tzw. autopsji: diesel zwykły na Shellu to zwykły diesel z Orlenu (widziałem nawet fakturę) - bez jakichś tam dodatków dodawanych przez Shella. Vpowery to paliwa sprowadzane z rafinerii z Niemiec. Jeśli chodzi o diesla to min. charakteryzuje się tym iż jest bezsiarkowy (lepiej oczyszczony), nasze rafinerie nie potrafią tak oczyszczać paliwa. Choć czytałem niedawno o zakupie specjalnego reaktora przez Lotosa, ale nie wiem nic o rezultatach.
Opublikowano
Choć czytałem niedawno o zakupie specjalnego reaktora przez Lotosa, ale nie wiem nic o rezultatach.

 

Istotnie - reaktor jest - można go nawet podziwiać - widać tę instalację dosyć dobrze z drogi, jednak rozruch technologiczny to bardzo długi proces i nie jestem pewien czy to ruszy w tym roku.

 

Kal

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Powiem wam coś z tzw. autopsji: diesel zwykły na Shellu to zwykły diesel z Orlenu (widziałem nawet fakturę) - bez jakichś tam dodatków dodawanych przez Shella. Vpowery to paliwa sprowadzane z rafinerii z Niemiec. Jeśli chodzi o diesla to min. charakteryzuje się tym iż jest bezsiarkowy (lepiej oczyszczony), nasze rafinerie nie potrafią tak oczyszczać paliwa. Choć czytałem niedawno o zakupie specjalnego reaktora przez Lotosa, ale nie wiem nic o rezultatach.

 

Rozmawiałem kiedyś z pracownikiem stacji na Shellu i dlatego reklamowali go jako Extra i że lepszy bla bla bla bo właśnie Shell dolewa do niego uszlachetniacz. Możliwe, że robią to dopiero na stacjach. Nie pamiętam jak się ten uszlachetniacz nazywał. Co nie zmienia faktu, że jest to paliwo z Orlenu jak każde inne poza Lotosami i V-Powerami Racing i Diesel. Ponoć V-Power 98 to mieszanka Shellowskiego paliwa i orlenowskiego poł na pół.

 

Ciekaw jestem jak to jest z paliwami na Statoil skoro piszą, że jest to paliwo bezsiarkowe.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.