Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Mam stały problem z zapiekającymi się szpilkami w kole. Problem ten pojawia się ciągle przy zmianie opon z zimowych na letnie i odwrotnie.

Ostatnio złapałem kapcia i myślałem że mnie szlag jasny trafi, niestety koła nie zmieniłem.

Zna może ktoś sposób na tą uciążliwość bo jest ona bardzo męcząca :/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja stosuję smar miedziany na gwinty.

Tylko zaznaczam , że smarujemy tak by smar nie dostawał się na część stożkową śruby koła.

I pomaga to tylko jak już zluzujesz śrubę.

A pewnie właśnie samo zluzowanie jest dla ciebie kłopotem?

 

Następna sprawa to siła z jaką dokręcasz te śruby? Bo może zbyt gorliwie.

 

Jeszcze można się pokusić o wymianę na nowe ale tu akurat nie mam pewności.

 

Jeszcze ważny jest klucz i sposób w jaki się nim posługujesz?

 

Ja luzuję kopniakiem < ale wiem z życia , że nie każdy potrafi umiejetnie kopnąć w klucz.>

A oryginalny klucz jest całkiem dobry do tego celu.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Orginalny klucz nie pomógł. W warsztatach te klucze pneumatyczne też nie dawały rady. W końcu jak gościu podszedł do auta z tak wielką rurą jakby zabierał się za zmianę kół w autobusie to powiedziałem dość!

Smar miedziany zawsze miałem stosowany i niestety nie pomaga.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To pozostaje sprawdzić jak mocno dokręcasz te śruby.

Jeśli masz klucz dynamometryczny to możesz sobie sprawdzić.

Powinno być 110 nm.

To wcale nie jest jakaś wielka siła.

A jak czasem dokręcą pneumatykiem to jest faktycznie kłopot.

 

Ja na takie śruby stosuję klucz nasadowy z jednoczesnym obstukiwaniem młotkiem.

Najlepiej w dwie osoby.

Jeden napręża klucz a drugi stuka poprzez trzpień klucza w śrubę.

Do tego można zastosować przedłużkę.

 

Odkręcanie przedłużką jest zawsze mniej szkodliwe niż dokręcanie.

< ale już raz piastę wymieniałem przez przedłużkę >

 

Ale zbyt mocne dokręcanie śrub powoduje uszkodzenia gwintów a czasem grozi urwaniem śruby.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
To wszystko co napisałeś było już stosowane. Tymi kluczami pneumatycznymi chyba za mocno nie dokręcają, z resztą jak widzę w innych autach nie ma takiego problemu jak u mnie. Ja miałem już kilka aut i jeszcze z takim czymś nie miałem do czynienia
Opublikowano
Orginalny klucz nie pomógł. W warsztatach te klucze pneumatyczne też nie dawały rady. W końcu jak gościu podszedł do auta z tak wielką rurą jakby zabierał się za zmianę kół w autobusie to powiedziałem dość!

Smar miedziany zawsze miałem stosowany i niestety nie pomaga.

 

Ja kiedys takiego klucza wlasnie nie mialem i zakladajac rury polamalem/powykrecalem 4 sztuki zwyklych.

W koncu wq**iony pojechalem owa Astra na runde z ostrymi hamowaniami i powrotem na 3cim biegu z wcisnietym hamulcem (oczywiscie wszystko w granicach zdrowego rozsadku) po opowrocie felgi byly gorace jak skurczybyk i dalo sie je odkrecic.

 

Zacznij od najprostszych rzeczy - nowe szpilki inna pasta/spray miedziowy.

---------------------------------------------

Stereo install build progress - 40% (jest plan, kable leza, wzmaki wisza, sub juz gra, radio siedzi, slupki maja ksztalt, tweetery graja...)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.