Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
dziś tankowałem do pełna pod korek więc jutro pojade na CPN doleje do pełna postawie sie gdzieś z boku i zostawie samochód na luzie z pracującym silnikiem na 30min (bo godzina to przesada, potem pomnoży się X2) a następnie doleje benzyny pod korek i zobaczymy ile wejdzie.

 

Niestetety błąd takiego pomiaru może sięgnąć 100%, nie ma sensu.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano
a niby czemu, skoro wleje pod korek (będe widział benzyne we wlewie) i potem ponownie napełnie do tego samego miejsca to benzyny będzie tyle samo, pod warunkiem że nie będe nalewał do odbicia pistoleru bo ten odbija różnie

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano

z własnego doświadczenia wiem ze jak mam gdzies jechac w trase i wiem zeby dojechac bez tankowania musze nalac pod korek a dzien wczesniej tankowałem i zoribłem np 50 km to tankujac z nastepny dzien srednie spalanie wychodzi mi zawsze z kosmosu, albo duzo zamałe albo duza zaduze. Warunkiem ze odczyt bedzie w miare dobry jest stanie w miejscu i zaraz po natankowaniu praca np 30 min i bez ruszania samochodu wlanie pod korek. Wiadomo ze bak a w zasadzie gorna scianka nie jest nigdy idealnie w poziomie i podczas zakretu lub jakis innych manewrow powietrze z gory zbiornika moze ci wyjsc i juz ta niewielka ilosc robi duza rozniece przy "małych tankowaniach"

Nieraz dawno temu w W126p :D aby wiecej nalać kiwałem samochodem na boki i zawsze literek a moze wiecej włazło jescze

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano

Ciekawe...

Moja Omega 300024V paliła 1,2 litra na godzine, i to był fakt, przy 570 obrotach...

Opublikowano
:(

 

zwciąga około 300*Pojemność*%napełnienia=300*5l*80% napełnienia powietrzem cylindrów

 

czyli na godzinę 60*300*5l*0,8=72 tyś litrów powietrza

 

1m3 powietrza to 1000 l czyli 72m3 powietrza

 

1m3 powietrza waży około 1,3kg (to z pamięci)

a mieszanka stechiometryczna masowa powietrza do paliwa wynosi 14,7:1

to powinno zostać zużyte 72*1,3kg/14,7 = 6,36 kg benzynki = ~7 litrów

 

Co wy na to?

 

POWIEM TAK

W KOLEKTORZE NA WOLNYCH OBROTAH PANUJE BARDZO DOŻE PODCIŚNIENIE I JESLI PUSCI SIE CHOC TROCHE LEWEGO POWIETRZA MIESZANKA PALIWA DO POWIERZA STAJE SIE ZBYT UBOGA I SILNIK GASNIE TAKWIECOSIAGNIETY WYNIK POWINIENES POMNOŻYĆ JESZCZE O JAKIEŚ 60 %PONIEWAZ WYDAJE MI SIE ŻE MNIEJWIĘCEJ TAKĄ CZĘŚC POWIETRZA ZASYSA DO KOLEKTORKA

A WTEDY TWOJ WYNIK ZNACZNIE SIE ZREDUKUJE

I WYJDZIE ZE MOŻE KOMP MA RACJE HHHHHHHHHHHMMMM

 

NO I CIEKAWE CZY JA MAM RACJE?????

http://img182.echo.cx/img182/3667/bmwx25qo.jpg

Sprzedaje materiał na podsufitki.

Opublikowano
Ja nie wierze w to ze ten silnik pali tylko 2 litry na godzine :!: Najlepiej to widze jak mam wyzerowany komp i pojezdze troche (powiedzmy 20km) i jak sie gdzies zatrzym to srednie zuzycie paliwa wzrasta lawinowo :!: Jesli zatrzymujac sie mam 16 litrow to po pieciu minutach bedzie z 18-19 :!: A moze ktos dysponuje tu jakimis danymi fabrycznymi :?: Frank :?:
Opublikowano

Do obliczeń teoretycznych powinniśmy ustalić 2 sprawy.

 

1. stopień napełnienia cylindra powietrzem w % przy obrotach rzędu 600 obr/min

 

2. czy mieszanka tworzona przez komp jest 14,7:1 czy uboższa...

(sądzę, że 14,7:1) mówimy o obrotach jałowych silnika.

 

Ewentualna różnica w obliczeniach jekie dokonałem, to

kwestia znajomości napełnienia cylindra powietrzem.

 

Szukałem i nie udało mi się jeszcze namierzyć tej wartości.

pozdrawiam

Marek

E32 750 V12 r. 91

Opel Senator B 3.0 24V

Omega 3000

Jeep Cherokee 4.0

Jeep ZJ 5.2

http://img129.imageshack.us/img129/2398/bmwe327501uv3.th.jpg

Opublikowano (edytowane)
mozna to zbadać nieco innym sposobem, tzn wyzerowc komp pojedzic dokładnie 100 km i zapisać spalanie jakie wyszło i zostawić samochod powiedzmy na 30 minutek na chodzie i znów odczytać spalanie na 100 róznica spalanie po 30 minutach i zaraz po zrobieniu 100 km pomnożyć przez dwa i powinno wyjść. :mrgreen: Edytowane przez barto

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano
mozna to zbadać nieco innym sposobem, tzn wyzerowc komp pojedzic dokładnie 100 km i zapisać spalanie jakie wyszło i zostawić samochod powiedzmy na 30 minutek na chodzie i znów odczytać spalanie na 100 róznica spalanie po 30 minutach i zaraz po zrobieniu 100 km pomnożyć przez dwa i powinno wyjść. :mrgreen:

 

Ja mam lepszego pomysla :idea: Test 6 i 7 pokazuje ilosc paliwa w zbiorniku :D No to ide testowac :mrgreen:

Opublikowano

Uffff ja jestem po teście, doświadczenie zakończyłem jakies 30min temum, więc zrobiłem tak:

 

aby nie robić z siebie idioty na stacji i tankowac po 2 litry to pojechałem na CPN zatankowałem 10l w kanister i pojechałem do domu, benzyne przelałem do przeźroczystej bańki z podziałką i dolałem pod sam korek, następnie zapaliłem silnik który miał mniej więcej temperature roboczą, silnik pracował 33min i 37s, po uzupełnieniu paliwa do tego samego poziomu czyli pod sam korek okazało się że mój dwulitrowy motorek wciągną przez ten czas całe 2 litry i ok 200ml (dokładnie nie mogłem odmieżyć bo podziałka na bańce jest co 1litr, ale weszło lekko ponad 2 litry).

Więc rachunek jest prosty na godzinę pracy silnik M50B20 potrzebuje ok 4l benzyny i to jest fakt, lecz dla mnie nei było to zaskoczeniem bo 2.9 Cosworth Forda wciągnął tak na oko ok 6l na godzine. V12 5.0 z całą odpowiedzialnością napewno nie pali 2l/h.

 

Co do Omegi MV6 to ona może być wyjątkowo oszczędna bo te silniki mają system "half valve" i podczas gdy obciążenie silnika nie przekracza 30% to otwiera się tylko jedna para zaworów lecz też nie będzie to 2l/h

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano
Ja nie wierze w to ze ten silnik pali tylko 2 litry na godzine :!: Najlepiej to widze jak mam wyzerowany komp i pojezdze troche (powiedzmy 20km) i jak sie gdzies zatrzym to srednie zuzycie paliwa wzrasta lawinowo :!: Jesli zatrzymujac sie mam 16 litrow to po pieciu minutach bedzie z 18-19 :!: A moze ktos dysponuje tu jakimis danymi fabrycznymi :?: Frank :?:

 

wyjątkowo nie dysponuję takimi danymi :D pewnie dlatego,że ta funkcja OBC nie była podawana za oficjalną i w związku z tym nie ma żadnych konkretów ze strony BMW. mój V8 pali 2.4 - 2.8 ciut powyżej niebieskiego pola temp , na zimno 4.2-4.4 - czy te dane są miarodajne - czyzby na pełnym baku miał tak pykać przec 37 godzin ???- jesli tak, to śniezyce w Alpach niestraszne- oby tylko zabrać gorącą pasażerkę i jakis prowiant :D

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

w silniku M70 podczas pracy na biegu jałowym chodzi

tylko jedna połowa silnika...

 

prawe 6 cylinderków

 

Na biegu jałowym odłączałem fajkę od zasilania kopułki

i po odłączeniu lewej silnik pracował dalej równo i nie było

zmiany pracy silnika. Natomiast odłączenie prawej fajki

powoduje zgaśnięcie silnika.

 

Tak więc spalanie na biegu jałowym tego silniczka może

mieć wartość ~2 lub 3 literków (tak jak dla zwykłęgo 2,5 litra)...

pozdrawiam

Marek

E32 750 V12 r. 91

Opel Senator B 3.0 24V

Omega 3000

Jeep Cherokee 4.0

Jeep ZJ 5.2

http://img129.imageshack.us/img129/2398/bmwe327501uv3.th.jpg

Opublikowano
w silniku M70 podczas pracy na biegu jałowym chodzi

tylko jedna połowa silnika...

 

prawe 6 cylinderków

 

 

napewno tak nie jest że pracuje tylko prawa lub lewa głowica, bo by sie korbowody w silniku urwały, siły musza być równoważone więc conajwyżej może pracować co drugi tłok przeciwległy i tak chyba właśnie jest.

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano (edytowane)
w silniku M70 podczas pracy na biegu jałowym chodzi

tylko jedna połowa silnika...

 

prawe 6 cylinderków

 

 

napewno tak nie jest że pracuje tylko prawa lub lewa głowica, bo by sie korbowody w silniku urwały, siły musza być równoważone więc conajwyżej może pracować co drugi tłok przeciwległy i tak chyba właśnie jest.

 

Korbowody by się nie urwały... przecież to ~650 obr/min.

A jak wyjaśnisz, iż po odłączeniu kabla od cewki zapłonowej

lewej strony silnik nie zmienia sposobu pracy?

 

Przypomnę, że M70 ma 2 cewki każda na jedną stronę.

Edytowane przez marekp750

pozdrawiam

Marek

E32 750 V12 r. 91

Opel Senator B 3.0 24V

Omega 3000

Jeep Cherokee 4.0

Jeep ZJ 5.2

http://img129.imageshack.us/img129/2398/bmwe327501uv3.th.jpg

Opublikowano

Korbowody by się nie urwały... przecież to ~650 obr/min.

A jak wyjaśnisz, iż po odłączeniu kabla od cewki zapłonowej

lewej strony silnik nie zmienia sposobu pracy?

 

Przypomnę, że M70 ma 2 cewki każda na jedną stronę.

 

No włąśnie chodzi o te 650 obr właśnie wtedy urywają się korbowody, bo na układ korbowy działają wtedy największe siły, silnik jest tak skonstruowany że na wolnych odrotach siły się nie rónoważą, za to równoważą sie wtedy kiedy występuje moment obrotowy bo cała energia idzie wtedy w oddanie mocy no i tarcie. Co do dwóch cewek to M50 ma ich 6, a większosć silników w układzie V ma po dwie cewki co nei świadczy o tym że połowa silnika jest wyłączana w ten sposób jak piszesz, nie chce mi się w to wierzyć że pracuje tylko lewa lub prawa strona. Co do braku zmiany w pracy silnika to może jest to spowodowane tym że właśnie odpiołeś cylinder który nie pracuje, odepnij kabel obok, poza tym V12 raczej nie zauważy tego że ma odpięty jeden czy dwa tłoki, w R6 jest to praktycznie nie zauważalne jak pracuje na 5 cylindrach.A może poprostu Ci nei pracuje wogóle któryś cylinder??

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano

Korbowody by się nie urwały... przecież to ~650 obr/min.

A jak wyjaśnisz, iż po odłączeniu kabla od cewki zapłonowej

lewej strony silnik nie zmienia sposobu pracy?

 

Przypomnę, że M70 ma 2 cewki każda na jedną stronę.

 

No włąśnie chodzi o te 650 obr właśnie wtedy urywają się korbowody, bo na układ korbowy działają wtedy największe siły, silnik jest tak skonstruowany że na wolnych odrotach siły się nie rónoważą, za to równoważą sie wtedy kiedy występuje moment obrotowy bo cała energia idzie wtedy w oddanie mocy no i tarcie. Co do dwóch cewek to M50 ma ich 6, a większosć silników w układzie V ma po dwie cewki co nei świadczy o tym że połowa silnika jest wyłączana w ten sposób jak piszesz, nie chce mi się w to wierzyć że pracuje tylko lewa lub prawa strona. Co do braku zmiany w pracy silnika to może jest to spowodowane tym że właśnie odpiołeś cylinder który nie pracuje, odepnij kabel obok, poza tym V12 raczej nie zauważy tego że ma odpięty jeden czy dwa tłoki, w R6 jest to praktycznie nie zauważalne jak pracuje na 5 cylindrach.A może poprostu Ci nei pracuje wogóle któryś cylinder??

 

Nie przeczytałeś uważnie tego co napisałem.

Odłączyłem kabel od cewki zapłonowej (nie kabel od świecy), który "zasila" wszystkie 6 cylindrów (w tym wypadku lewą stronę).

Czyli nie pracowało na bank 6 cylindrów lewej strony.

Różnic w pracy silnika nie zauważyłem. Pracował równo.

Oczywiście mówimy o biegu jałowym.

 

Druga sprawa to nie piszę o wszystkich silnikach w układzie V.

Dla mnie to też wydaje się dziwna sprawa. Ale doświadczenie

z odłączeniem jednej strony nasuwa pewne wnioski.

pozdrawiam

Marek

E32 750 V12 r. 91

Opel Senator B 3.0 24V

Omega 3000

Jeep Cherokee 4.0

Jeep ZJ 5.2

http://img129.imageshack.us/img129/2398/bmwe327501uv3.th.jpg

Opublikowano

 

Nie przeczytałeś uważnie tego co napisałem.

Odłączyłem kabel od cewki zapłonowej (nie kabel od świecy), który "zasila" wszystkie 6 cylindrów (w tym wypadku lewą stronę).

Czyli nie pracowało na bank 6 cylindrów lewej strony.

Różnic w pracy silnika nie zauważyłem. Pracował równo.

Oczywiście mówimy o biegu jałowym.

 

Druga sprawa to nie piszę o wszystkich silnikach w układzie V.

Dla mnie to też wydaje się dziwna sprawa. Ale doświadczenie

z odłączeniem jednej strony nasuwa pewne wnioski.

 

Hmm... czyli jak ktoś ma gaz to gaz mu idzie na biegu jałowym do połowki sinika i nie jest spalany?

Opublikowano

Hmm... czyli jak ktoś ma gaz to gaz mu idzie na biegu jałowym do połowki sinika i nie jest spalany?

 

Elektronika odłącza wtryski nie iskrę.

Ja odłączałem iskrę bo łatwiej...

Jeżeli lpg I lub II generacji to działa bez dodatkowych kombinacji.

Pozostałe generacje LPG nie mam pojęcia jak są sterowane w V12.

 

W wekend sprawdzę jeszcze napięcie na wtryskach. Czy rzeczywiście

na biegu jałowym wtryski nie są zasilane.

pozdrawiam

Marek

E32 750 V12 r. 91

Opel Senator B 3.0 24V

Omega 3000

Jeep Cherokee 4.0

Jeep ZJ 5.2

http://img129.imageshack.us/img129/2398/bmwe327501uv3.th.jpg

Opublikowano

Jeżeli lpg I lub II generacji to działa bez dodatkowych kombinacji.

Pozostałe generacje LPG nie mam pojęcia jak są sterowane w V12.

 

No tak... ale zasilane są gazem 2 bloki? Całe 12 cylindrów zamiast 6... :mad2:

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Jeżeli lpg I lub II generacji to działa bez dodatkowych kombinacji.

Pozostałe generacje LPG nie mam pojęcia jak są sterowane w V12.

 

No tak... ale zasilane są gazem 2 bloki? Całe 12 cylindrów zamiast 6... :mad2:

 

 

Pozdrawiam

 

Będzie działał normalnie (tak jak na benzynie z delikatnie wcisniętym gazem). Czyli wszystkie 12 cylindrow. Jest to troche nieekonomiczne i

zieloni mogą mieć coś przeciw... :(

pozdrawiam

Marek

E32 750 V12 r. 91

Opel Senator B 3.0 24V

Omega 3000

Jeep Cherokee 4.0

Jeep ZJ 5.2

http://img129.imageshack.us/img129/2398/bmwe327501uv3.th.jpg

Opublikowano

 

Czyli nie pracowało na bank 6 cylindrów lewej strony.

Różnic w pracy silnika nie zauważyłem. Pracował równo.

Oczywiście mówimy o biegu jałowym.

 

ta dyskusja o jednym działającym banku cylindrów w E32 750 przypomniała mi anegdotkę z jednego niemieckiego numeru AMS- co to jest ?- ma 24 ,3 s do setki i vmax 182 km/h ??

Jakis diesel ??

Nie- 750 iL jadące na jednym banku cylindrów :mrgreen:

poważnie - ten samochód raczej nie padnie na trasie :mrgreen: :cool2:

Opublikowano
Frank jestes pewien tych 24s :?: Nawet jak zostanie te 150 koni to mysle ze w 15s osiagnie setke :wink:
Opublikowano

Panowie! Ja sie troche podepnę.Jedno pytanko:

Ile wam pali 750 ?? Cykl mieszany, sposob jazdy tez mieszany czyli raz pedał w podłodze, raz normalna jazda. Tak poprostu, ile pali 750 il???

Kurde, u mnie jest to 20-22 l. A jak mam cały czas pedał w podłodze to bedzie pewnie ze 35 l :)

 

 

Sorry..znalazłem "szukaj" a znajdziesz ;)

http://autobmwklub.triger.com.pl/forum/viewtopic.php?t=7964&start=0

Będziesz Mógł Wyprzedzać :D


Kto za młodu głupim nie był - ten na starość nie zmądrzeje...

Opublikowano
Frank jestes pewien tych 24s :?: Nawet jak zostanie te 150 koni to mysle ze w 15s osiagnie setke :wink:

 

JEstem pewien ,ze dobrze przytoczyłem cytat, ja nie testowałem tego auta :wink:

 

Tak czy siak kazdy by chciał miec takie osiagi jadąc na połowie swojego silnika :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.