Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć

 

Mam pytanko do właścicieli 750.

 

Jakie macie spalanie (w przeliczeniu na godzinę) podczas pracy

silnika na biegu jałowym?

 

Temperatura silnika robocza i około 550 obr/min.

 

Zużycie można looknąć na OBC test nr 3.

(wciskamy jednocześnie klawisz 1000 i 10, wybieramy 3 i wciskamy s/r)

 

u mnie system pokazuje: ~3.2 l/h (sądzę, że powinno być 2-2.3 l/h)

Mam sondy lambda do wymiany i jestem ciekaw jaki to

ma wpływ na spalanie na biegu jałowym.

pozdrawiam

Marek

E32 750 V12 r. 91

Opel Senator B 3.0 24V

Omega 3000

Jeep Cherokee 4.0

Jeep ZJ 5.2

http://img129.imageshack.us/img129/2398/bmwe327501uv3.th.jpg

Opublikowano
No proszę nawet nie wiedziałem że jest taka funkcja w komputerze :) Jak odbiorę z przeglądu samochód to sprawdzę :)
http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Opublikowano

NIKI - no wiesz co, takich rzeczy niewiedzieć ;)

Nie wiem ile w V12, ale u mnie w V8 3.5l jest ok. 2.0-2.2l/h, a przy załączonej klimie (jak pracuje) - 2.5-2.8l/h ... a na drugiej stronie skali, to może dojść do 100l/h :mrgreen:

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano
NIKI - no wiesz co, takich rzeczy niewiedzieć ;)

Nie wiem ile w V12, ale u mnie w V8 3.5l jest ok. 2.0-2.2l/h, a przy załączonej klimie (jak pracuje) - 2.5-2.8l/h ... a na drugiej stronie skali, to może dojść do 100l/h :mrgreen:

 

A jakie masz obroty biegu jałowego?

(pewnie też w okolicach 550obr/min)

pozdrawiam

Marek

E32 750 V12 r. 91

Opel Senator B 3.0 24V

Omega 3000

Jeep Cherokee 4.0

Jeep ZJ 5.2

http://img129.imageshack.us/img129/2398/bmwe327501uv3.th.jpg

Opublikowano

W V6 to takie zużycie może być, choć i tak mi się wydaje lekko za niskie ... tyle Ci pokazuje komputer ?

Obroty u mnie (rzeczywiste, nie te na obortomierzu, bo obrotomierz nie jest zbyt dokładny) to z tego co pamiętam ok. 550-650, a z klimą minimalnie więcej

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano
Probowalem przed chwila zrobic ten test i cos mi nie wychodzi :evil: Wciskam jednoczesnie 10 i 1000 i pojawia sie cos takiego: Test-nr --. Wybieram 03, wciskam set/res i pojawia sie z powrotem --. Dziala tylko jak wybiore 01 ale nie wiem o co tam chodzi. Swoja droga to watpie w to ze spalanie na biegu jalowym w 5.0 wynosi 3,2 litra na godzine. Moze sie myle ale tak na moje oko wychodzi z 6 litrow. Dla przykladu podaje: jade 25 kilometrow na trasie i zuzycie paliwa wynosi wg komputera 13 litrow. Zatrzymuje sie gdzies na 5 minut (McDonald :mrgreen: :mrgreen: ) bez wylaczania silnika i komputer pokazuje 15 litrow :mad2:
Opublikowano

Tak dla ciekawostki podam przykład, dawno dawno temu, za górami...hehhehe zmieniałem silnik w Fordzie Capri na 2,9 24V Cosworth 210KM i po włożeniu silnika zamontowałem pompę paliwa ale było inne podłączenie do baku więc aby móc wieżdzać i wyjeżdzać z garażu wsadziłem węże od pompy i powrót do 5 litrowej plastikowej bańki bo borygo (taka przeźroczysta) nalałem tam ok 4 litrów benzyny i odpaliłem samochód - oczywiście z litr odrazu mi weszło w same przewody, ale silnik pracując na wolnych obrotach ok 10min wciągną ok 1 litra benzyny, a reszty która została w bańce starczyło mi na 4 dni wierzdzania i wyjeżdzania z garażu, a silnik mniejszy tylko 6 garów, więc wątpie aby V12 paliło na luzie 3l na godzinę. Bardziej przychylam sie do tezy 850i 6 litrów to realny wynik.

 

Dodam jeszcze że mój agregat prądo-twórczy o mocy 6KM przy połowie obciążenia (produkuje wtedy jakeś 1300W prądu) porzera 0,8l/h, a według instrukcji przy pełnym obciążeniu pali 1,3l/h a to tylko 6KM

 

Dodatkowo silnik pracujący na obrotach biegu jałowego jest źle równoważony więc nie kręci się siłą zamachową, silnik najmniej pali w obrotach momentu obrotowego, wtedy jest idealnie wyważony i korbowody nei musz asię ze sobą nawzajem szarpać :D

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano
Dodam jeszcze, że mam Omege 3000

i na biegu jałowym przy ~600 obr/min

spalanie kształtuje się na poziomie ~1,3 l / h

 

Toyota corolla 1,4 i 1,6 VVTi też pokazuje 1,3l/100km więc to już chyba taki standard

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano
Probowalem przed chwila zrobic ten test i cos mi nie wychodzi :evil: Wciskam jednoczesnie 10 i 1000 i pojawia sie cos takiego: Test-nr --. Wybieram 03, wciskam set/res i pojawia sie z powrotem --. Dziala tylko jak wybiore 01 ale nie wiem o co tam chodzi. Swoja droga to watpie w to ze spalanie na biegu jalowym w 5.0 wynosi 3,2 litra na godzine. Moze sie myle ale tak na moje oko wychodzi z 6 litrow. Dla przykladu podaje: jade 25 kilometrow na trasie i zuzycie paliwa wynosi wg komputera 13 litrow. Zatrzymuje sie gdzies na 5 minut (McDonald :mrgreen: :mrgreen: ) bez wylaczania silnika i komputer pokazuje 15 litrow :mad2:

 

Masz zablokowane dodatkowe funkcje. Musisz je odblokować.

Metoda na odblokowanie:

1. zapamiętać dziń i miesiąc daty ustawionej w aucie.

2. sumujesz dzień i miesiąc (dla 06/07/2005 sumujesz 6+7 = 13)

3. wciskasz 1000 i 10

4. wybierasz test 19

5. wpisujesz wyliczoną sumę dnia i miesiąca, w naszym przypadku 13

6. Powinieneś się cieszyć możliwością wyboru wszystkich testów.

 

ps. pisałem to z pamięci i mam nadzieję, że się nie pomyliłem

pozdrawiam

Marek

E32 750 V12 r. 91

Opel Senator B 3.0 24V

Omega 3000

Jeep Cherokee 4.0

Jeep ZJ 5.2

http://img129.imageshack.us/img129/2398/bmwe327501uv3.th.jpg

Opublikowano

Jakiś czas temu czytałem, że wszystkie silniki V12 produkowane

od 1990 roku (to nie była mowa tylko o BMW) mają wyłączane cylindry z pracy na biegu jalowym...

Wtryskiwacz nie podaje paliwka, chodzi o ekologię...

Szukałem teraz tego i nie mogę tego namierzyć...

 

Na warsztacie dałoby się to łatwo sprawdzić.

pozdrawiam

Marek

E32 750 V12 r. 91

Opel Senator B 3.0 24V

Omega 3000

Jeep Cherokee 4.0

Jeep ZJ 5.2

http://img129.imageshack.us/img129/2398/bmwe327501uv3.th.jpg

Opublikowano
Jakiś czas temu czytałem, że wszystkie silniki V12 produkowane

od 1990 roku (to nie była mowa tylko o BMW) mają wyłączane cylindry z pracy na biegu jalowym...

Wtryskiwacz nie podaje paliwka, chodzi o ekologię...

Szukałem teraz tego i nie mogę tego namierzyć...

 

Na warsztacie dałoby się to łatwo sprawdzić.

 

Oj to chyba bardziej chodzi o E38 750 i od 1994 roku w tych silnikach podobno była taka "funkcja". Także chyba jak się jechało spokojnie to działa 8 cylindrów.

Opublikowano
Probowalem przed chwila zrobic ten test i cos mi nie wychodzi :evil: Wciskam jednoczesnie 10 i 1000 i pojawia sie cos takiego: Test-nr --. Wybieram 03, wciskam set/res i pojawia sie z powrotem --. Dziala tylko jak wybiore 01 ale nie wiem o co tam chodzi. Swoja droga to watpie w to ze spalanie na biegu jalowym w 5.0 wynosi 3,2 litra na godzine. Moze sie myle ale tak na moje oko wychodzi z 6 litrow. Dla przykladu podaje: jade 25 kilometrow na trasie i zuzycie paliwa wynosi wg komputera 13 litrow. Zatrzymuje sie gdzies na 5 minut (McDonald :mrgreen: :mrgreen: ) bez wylaczania silnika i komputer pokazuje 15 litrow :mad2:

 

Masz zablokowane dodatkowe funkcje. Musisz je odblokować.

Metoda na odblokowanie:

1. zapamiętać dziń i miesiąc daty ustawionej w aucie.

2. sumujesz dzień i miesiąc (dla 06/07/2005 sumujesz 6+7 = 13)

3. wciskasz 1000 i 10

4. wybierasz test 19

5. wpisujesz wyliczoną sumę dnia i miesiąca, w naszym przypadku 13

6. Powinieneś się cieszyć możliwością wyboru wszystkich testów.

 

ps. pisałem to z pamięci i mam nadzieję, że się nie pomyliłem

 

 

 

No właśnie mam taki sam problem jak kolega 850 ale zaraz spróbuje ten magiczny sposób na odblokowanie innych funkcji :D

p.s

 

Obroty biegu jałowego mam 550-600

http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Opublikowano (edytowane)

I jeszcze jedna prośba.

Jak uda się Wam odblokowac wszystkie testy to

poproszę o wyniki:

 

warunki testu:

 

temperatura silnika: robocza

obr/min: 2500

 

{test 06 - mierzona zawartość paliwa do powietrza 1:xxx

test 07 - narzucona zawartość paliwa do powietrza}

 

pomyłka... :cry:

 

test 6 i 7 pokazują ilość paliwa w litrach (zbiornik paliwa).

 

 

Szukam sposobu na określenie "stanu" czujników w silniku M70

bez konieczności podłączania się do komputera a wykorzystując

OBC.

 

Dlatego przydatne są wyniki kilku autek z tym silnikiem.

Edytowane przez marekp750

pozdrawiam

Marek

E32 750 V12 r. 91

Opel Senator B 3.0 24V

Omega 3000

Jeep Cherokee 4.0

Jeep ZJ 5.2

http://img129.imageshack.us/img129/2398/bmwe327501uv3.th.jpg

Opublikowano

Dodam jeszcze, iż test 15 (diag values from fault memory)

prawdopodobnie umożliwa odczyt kodów błędów.

 

Wynikiem jest kilkanaście wierszy danych.

Poruszamy się po poszczególnych wierszach za pomocą klawiszy 1000 lub 100.

 

To co widać to dane są przedstawiane w systemie HEX.

Mam nadzieję, że jak trochę się posiedzi nad tym, to

może da się kody błędów bez podłączaania do kompa...

(cosik mi nie pasuje latanie z notebookiem po parkingu)

pozdrawiam

Marek

E32 750 V12 r. 91

Opel Senator B 3.0 24V

Omega 3000

Jeep Cherokee 4.0

Jeep ZJ 5.2

http://img129.imageshack.us/img129/2398/bmwe327501uv3.th.jpg

Opublikowano
I jeszcze jedna prośba.

Jak uda się Wam odblokowac wszystkie testy to

poproszę o wyniki:

 

warunki testu:

 

temperatura silnika: robocza

obr/min: 2500

 

test 06 - mierzona zawartość paliwa do powietrza 1:xxx

test 07 - narzucona zawartość paliwa do powietrza

 

 

Komputer rozblokowany :mrgreen: Wyniki testow:

Test 03 - 550 obr/min - 1,7 - 2,1

2500 obr/min - 8,7

Test 06 - 550 obr/min - 30,0

2500 obr/min - 30,0

Test 07 - 550 obr/min - 28,9

2500 obr/min - 28,9

 

Silnik rozgrzany :cool2:

Oczywiscie nie wierze w to ze ten silnik pali 2 litry na godzine. W 10 to bym uwierzyl ale nie w takie glupoty :duh:

Opublikowano
Też mi się nie wydaje bo na godzinę to litr paliwa to mi pali kosiarka do trawy :D A tu niby V12 pali dwa litry :D
http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Opublikowano

:(

 

z testem 6 i 7 to się walnąłem...

 

test ten pokazuje ilość litrów paliwa w zbiorniku...

 

test 6 i 7, o którym wcześniej czytałem dotyczy się

urządzenia zewnętrznego, które diagnozuje nasze maszynki...

 

Wracając do spalania:

 

Jeżeli silnik się kręci z prędkością ~600 obr / min i wykonuje 1 pracę cylindra na 2 obroty wału (4-suw) to maszynka w ciągu minutki

wciąga około 300*Pojemność*%napełnienia=300*5l*80% napełnienia powietrzem cylindrów

 

czyli na godzinę 60*300*5l*0,8=72 tyś litrów powietrza

 

1m3 powietrza to 1000 l czyli 72m3 powietrza

 

1m3 powietrza waży około 1,3kg (to z pamięci)

a mieszanka stechiometryczna masowa powietrza do paliwa wynosi 14,7:1

to powinno zostać zużyte 72*1,3kg/14,7 = 6,36 kg benzynki = ~7 litrów

 

Co wy na to?

pozdrawiam

Marek

E32 750 V12 r. 91

Opel Senator B 3.0 24V

Omega 3000

Jeep Cherokee 4.0

Jeep ZJ 5.2

http://img129.imageshack.us/img129/2398/bmwe327501uv3.th.jpg

Opublikowano

 

to powinno zostać zużyte 72*1,3kg/14,7 = 6,36 kg benzynki = ~7 litrów

 

Co wy na to?

 

Myśle że Twoje wyliczenia sa bardzo realne silnik na luzie pali dużo benzyny, wyżej opisywałem swój przypadek z mniejszym silnikiem w Fordzie i wedłóg oriętacyjnych obliczeń wyszło by 5-6l / h

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano
No to zrobiłem ten test no i pokazuje mi miedzy 2,9 a 3,3 na godzinę :) Co ciekawe z wyłączoną czy włączoną klimą wartości są te same :shock:
http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Opublikowano
Też mi się nie wydaje bo na godzinę to litr paliwa to mi pali kosiarka do trawy :D A tu niby V12 pali dwa litry :D

 

heheee... :D :D :D

Dobrze to napisałeś... :mrgreen:

SPRZEDAM:

Zmieniarkę Pioneer CDX-P650

Cały komplet, nowa!

Wszelkie informacje tylko na "PW"

Tanio!

Opublikowano

Tak tylko kosiarka nie pracuje na biegu jałowym tylko na dużym obciązeniu i sporych obrotach. Przecież komputer nie bierze tych wartości z chmur ?! Nie wiem czemu w to nie wierzycie ? A wyliczenia na pierwszy rzut oka wyglądają OK, ale pomyślcie logicznie - silnik pracuje np. z obrotami 2000 obr/min zupełnie inaczej będzie palił na postoju a inaczej jak będzie jechał pod górę z pełnym gazem (na tych samych obrotach). To samo na biegu jałowym, jak załączycie klimę, włączycie "D" w automacie, a nawet załączycie światła.

 

NIKI - no wiesz co, takich rzeczy niewiedzieć ;)

Nie wiem ile w V12, ale u mnie w V8 3.5l jest ok. 2.0-2.2l/h, a przy załączonej klimie (jak pracuje) - 2.5-2.8l/h ... a na drugiej stronie skali, to może dojść do 100l/h :mrgreen:

Mała poprawka do moich wyników - bieg jałowy 1.8-2.1l/h ale z przelicznikiem na LPG, czyli trzeba odjąć ok. 15%, z załączoną klimą mniej więcej się zgadza (załączona klima, to nie oznacza wciśnięty tylko przycisk, ale i pracująca sprężarka).

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano
Sebast mówię Ci na 100% taki silnik nie pali 3l/h tylko co najmniej 2 razy tyle, miałem okazje dowiedzieć się na przykładzie forda 2.9 ile pali na luzie i jest tego ok 6l/h a silnik w idealnym stanie i do tego mniejszy prawie o połowę, ale dobra jutro zrobie eksperyment na swojej e34 dziś tankowałem do pełna pod korek więc jutro pojade na CPN doleje do pełna postawie sie gdzieś z boku i zostawie samochód na luzie z pracującym silnikiem na 30min (bo godzina to przesada, potem pomnoży się X2) a następnie doleje benzyny pod korek i zobaczymy ile wejdzie.

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.