Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dziś rano moja "babuńka" spłatała mi figla. poprostu żuciła palenie. Jeszcze wczoraj normalnie autko śmigało, wieczorem pojechałem zatankować gaz i etylinke. Okazało się że spaliła się pompa paliwa. Tylko od czego :?: Paliwa w zbiorniku było ponad 20 litrów a poza tym codziennie na benzynie przejeżdżam ok. 15 km.

Starość ją dopadła czy może mam zacząć doszukiwać się jakichś nieprawidłowości :?:

Opublikowano

Dziwna sprawa, bo moja też padła kilka dni temu. Tzn. jeszcze jakiś czas temu było ją słychać (brzęczenie), ale teraz jest cisza. Nie wiem jakie Ty masz objawy, ale u mnie nie ciągnie mniej więcej powyżej 2tys. obrotów. Dzisiaj zatankowałem trochę więcej pb i jest ok, ale nie wiem na jak długo. Zaznaczę, że też mam gaz.

Ps. Kupiłeś już nową? Jeśli przez neta to proszę, podaj namiary. Na allegro widziałem chyba 2 rodzaje (z wyglądu).

Opublikowano
No to moja jeszcze odpala heh. A czym się różnią pompy z Twojego linka i np. z tego:

Ceną, producentem i sprzedawcą :D. Masz prawie taki sam silnik jak ja, więc i pompe masz taką samą.

 

Numer 6

http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/Sedan/Europe/520i-M50/LHD/M/1991/october/browse/fuel_supply/sending_unit_assembly_plastic_fuel_tank/

Opublikowano
Wszystkie E34 mają taką samą pompę czy to jest 520 czy M5 i czy bak jest metalowy czy plastikowy. Umarła bo miała 10 czy 20 lat życia za sobą.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Pompa dopiero pracuje gdy kręcisz rozrusznikiem. Może to nie pompa jest tego przyczyną? Jeśli założyłeś nie oryginalna pompę to może być cięższy/dłuższy rozruch.
Opublikowano
Pompa dopiero pracuje gdy kręcisz rozrusznikiem. Może to nie pompa jest tego przyczyną? Jeśli założyłeś nie oryginalna pompę to może być cięższy/dłuższy rozruch.

Chyba się z tobą nie zgodze. Po włączeniu zapłonu pompa uruchamia się na chwilę napełniając układ paliwem. Przynajmniej tak było do tej pory.

Opublikowano
Pinczer ma racje kolego, pompa zaczyna dzialac w momencie krecenia rozrusznikiem, wczesniej nie potrzeba nic napelniac paliwem bo wszystko jest napelnione (paliwo nie ucieka spowrotem z ukladu calego)
Opublikowano
u mnie w obu bmkach pompa zalacza sie dopiero podczas krecenia rozrusznikiem...
Opublikowano
Pompa jest załączana przez sterownik czy jak kto woli komputer sterujący pracą silnika (oczywiście za pośrednictwem przekaźnika). Krótkie jej włączenie po przekręceniu kluczyka ma na celu wytworzenie odpowiedniego ciśnienia w magistrali doprowadzającej paliwo do wtryskiwaczy (około 3 bary). Przy dłuższym postoju ciśnienie w układzie delikatnie spada poprzez zawór zwrotny jak też regulator ciśnienia paliwa, i po to właśnie stosuje się taki "trik" w większości aut. Pompa jednak nie włącza się po każdym przekręceniu kluczyka, jak już raz napompuje to jeśli za 5s znów spróbujemy to już się nie włączy (przynajmniej w BMW, w innych autach jest różnie), ale za pół godziny znów zadziała. Też kiedyś miałem z tym problem, ponieważ przestała się włączać, a pompa nie była już "pierwszej świeżości" i były problemy z uruchomieniem za pierwszym razem. Nie chciało mi się za bardzo wyciągać i gmerać w sterowniku silnika więc dorobiłem prosty układ, który załącza na 2s przekaźnik pompy paliwa po włączeniu zapłonu. Auto do tej pory śmiga na starej pompie i odpala za pierwszym razem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.