Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam ! Dziś śmigałem sobie moją E-36 i stało się coś dziwnego , mianowicie ślizgnęło mi się sprzęgło , opis sytuacji 4 dorosłe osoby na pokładzie dośc stroma górka która trzeba było pokona i co 4 bieg 60 km/h po mocniejszym wciśnięciu gazu skoczyły obroty nie przeniosło to się na koła no to zredukowałem bieg do 3 i gaz i było oki no to gaz podłoga i też oki ..... dodam że ze startu od 1 ( dynamicznego startu) też oki , no to o co chodzi ? Czy sprzęgło sie kończy ? czy po prostu silnik miał moc a sprzęgło tego nie wytrzymało ? Czy można sprawdzi sprzęgło bez jego wyciągania ? pytam bo szykuje mi się wyjazd na Słowację a z Gdańska parę km jest i wole byc pewien auta na 100% do tej pory byłem ....
Opublikowano
lepiej sobie wymień to sprzęgło zanim pojedziesz.Na ślizgającym sprzęgle można czasami długo jezdzić ale nie jest to przyjemne.
A little piece of heaven in my hands
Opublikowano
Po co ma wymieniać skoro na niskich biegach mu się jeszcze nie ślizga ? Tym bardziej, że jak sam pisał jechał pod górkę więc jeśli poza tą sytuacją wszystko było w porządku a na normalnej prostej drodze sprzęgło się nie ślizga to ja bym sobie jeszcze darował, że chyba masz kolego za dużo pieniędzy ;)
Opublikowano
sprzęgło zaczyna ślizgać na czwartym lub piątym biegu.Najczęściej sie wyprzedza na czwartym więc radzę to przemyśleć.Druga sprawa stwierdzenie "... ja bym sobie jeszcze darował, że chyba masz kolego za dużo pieniędzy..." -nic tu nie zmieni ani nie obnizy kosztów.Sprzęgło jest już do wymiany.Oczywiście można na nim jezdzić tak samo jak na łysych oponach czy wybitych amortyzatorach.
A little piece of heaven in my hands
Opublikowano
Dzięki panowie za rade , popserwuje to troche i zobaczę co będzie się działo, dla mnie jest to dziwne ze slizneło się na 4 biegu a na 3 nie przecież na 3 biegu sprzęgło jest mocniej obciążone niż na 4tym tak mi się wydaję . P.S też jestem za tym żeby auto jeździło bezpiecznie i na tym nie oszczędzam , tylko jak kolega słusznie zauważył po co wyżucac kasę w błoto na zbędne naprawy chodzi mi tu o prawidłową diagnozę i prawidłowe usunięcie usterki , dodam że przez cały zakres obrotów na pełnym gazie na 5 ciu biegach na normalnej drodze nic się nie działo myślę że jak będzie już dużo gorzej to się tym zajmę .
Opublikowano

kiedyś też myślałem ze mi się ślizga

 

 

pojechałem do mechanika i kazał mi wbić jedynkę prawą nogą trzymać mocno hamulec i jednocześnie gaz, po puszczeniu sprzęgła auto zgasło, mówił że jakby nie zgasło to sprzęgło do wymiany

 

 

ale wydaje mi się ze początkowych objawów zużytego sprzęgła nie da się sprawdzić ta metodą

........srebrne beem wjeżdża na teren........
Opublikowano
co do sprawdzenia sprzęgła to da się to podobno zrobić w ten sposób ustawiasz się na prostej poziomej drodze dajesz 4 i próbujesz ruszyć spokojnie oczywiście jak ruszysz to sprzęgło jest jeszcze oki jak zacznie ślizgać to do wymiany (oczywiście nie powtarzamy tego zbyt wiele razy bo możemy sobie w ten sposób załatwić dobre sprzegiełko), jeśli padnięte to ja bym wymienił bo tak jak kolega pisze wyżej nigdy nie wiadomo kiedy padnie całkiem wychylisz się do wyprzedzania zaczniesz wyprzedzać i nagle zonk zacznie ślizgać jak będzie miejsce to się schowasz a jak nie to lepiej nie myśleć co się może stać (no chyba ze będziemy jeździć bardzo spokojnie )
Opublikowano
glmno , sebor dzięki za porady :modlitwa: zrobiłem testy i sprawa ma się tak: 1 gaz hamulec auto zdechło , ruszanie z 4tego biegu też spoko ruszył nic się nie działo lekko gazu dodałem też jechał , więc będzie oki no nie :lol:
Opublikowano
glmno , sebor dzięki za porady :modlitwa: zrobiłem testy i sprawa ma się tak: 1 gaz hamulec auto zdechło , ruszanie z 4tego biegu też spoko ruszył nic się nie działo lekko gazu dodałem też jechał , więc będzie oki no nie :lol:

na jedynce nie da się sprawadzić poslizgu sprzęgła,a na czwartym biegu powinien ci zgasnąć,więc nie wiem czy będzie oki.

A little piece of heaven in my hands
Opublikowano
green71 nierozumiem dlaczego niby na 4tym biegu miał by zgasnąć ??? Powiem Ci tak przed BMW miałem Vectre GT i ona spokojnie dawała rade z 4tego biegu więc dlaczego BMW gdzei ma 2.5 l silnik i dużó większy moment obrotowy silnika miała by zgasnąć ???? Myśłe że to kwestia umiejętnego posługiwania się sprzęgłem i to wszystko . A pro po sprzęgiełka to zdecydowałem wyminić jak już zacznie sie wyrażnie ślizgać .
Opublikowano
A ja myśle że te całe "testy" to są dobre ale na sprzęgło już tak padnięte że powinno się dać odczuć nieprawidłową pracę podczas jazdy. A na "czwórce" to jeden ruszy a innemu zgaśnie, zależy od kierowcy i nie koniecznie od stanu sprzęgła :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam. Jak dobrze się orientuje to sprzęgło najlepiej sprawdzić wyjmująć. te wszystkie testu są jakieś dziwne. wiem ze sprawdzenie tego bedzie kosztować, ale chyba lepiej dać mechanikowi by rozebrał i sprawdził i ewentualnie wymienić, nic potem wydać kilka stów na lawet. ruszanie z czwórki???? przeciez do ok 40-50 to jedzie sie na półsprzgle tzn pali sie to szprzegło.

 

moim zdanie skoro to mu sie raz pojawiło pog górkę z komletem pasażerów i tak jest normalnie i nic się nie dzieje to nie ma co się zanadto przejmować, ale wymiana sprzęgła i tak Cie czeka w niedługim czasie. może pod tą góre ruszył po jakimś ostrym paleniu gumy, lub może nie zdjąn nogi ze sprzęgła :D ??

 

jak bedziesz wymieniał zastanów sie nad kompletem zwykłe koło zamachowe z tarczą sprzegła ze sprężynkami i dociskiem. bedzie taniej jak wymiana dwumasówki ( oczywiście jeśli by była do wymiany).

 

pozdrawiam

Opublikowano
e30 co masz na myśli mówiąc "nad kompletem " ???? Dla mnie komplet sprzęgła to tarcza i docisk "m zwykłe koło zamachowe z tarczą sprzegła ze sprężynkami i dociskiem. bedzie taniej jak wymiana dwumasówki" o co ci chodzi z kołem zamachowym ?
Opublikowano
chodzi mu o to jakbyś chciał wymieniać koło dwumasowe to wyjdzie taniej koło zamachowe+kompletne sprzęgło niż samo koło dwumasowe.Na szczęście dwumasy nie padają tak szybko jak w tdi.
A little piece of heaven in my hands
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolega się nie spotkał chyba jeszcze z kołem dwumasowym. po krótce wygląda to tak ze jak koło dwumasowe to tarcza sprzegła jest stała, bez elementów tłumiące drgania ( sprężynki lub grube tuleje gumowe). jak pada koło np. w bmw 323i to samo to koło kosztuje coś ponad 1000 z luk lub sachs. doliczyć sprzegło i przekracza 2000 pln remont. ale valeo produkuje zestaw: zwykłe koło plus tarcza z elementami tłumiącymi ( jak np.polonez stare golfy itp) i docisk dostosowany do nowego koła za ok >1500pln (moge sie mylić ale nieznacznie. jest taniej i już nie wracasz do tematu dwumasu.

 

pozdrawiam

Opublikowano
Hmm... no dobra rozumiem , auto ma przejechane 185tys. km i myslicie dwumasa mogła by być do wymiany ? Ja mam nadzieje że to tylko tarcza i docisk :] dzieki panowie za info.!
Opublikowano
Hmm... no dobra rozumiem , auto ma przejechane 185tys. km i myslicie dwumasa mogła by być do wymiany ? Ja mam nadzieje że to tylko tarcza i docisk :] dzieki panowie za info.!

mało prawdopodobne żeby dwumas padł po takim przebiegu.

A little piece of heaven in my hands
Opublikowano
W razie gdybyś potrzebował to mam komplet sprzęgła nowy który pasuje do Ciebie do samochodu. Jest to nowy komplet LUKa.
Opublikowano

BMW RULES!!!!!!!!!!! Jest the best !!!! Lexys is 400 wachal gacie

 

MOD: Chciałeś powiedzieć, że sprzęgło jest OK czy co?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Opublikowano

E30 dobrze kombinujesz :]

 

 

MOD: Proponuję zapoznać się z regulaminem forum, zwłaszcza punkt 6. zanim wyskoczysz z kolejną rewelacją. Zamykam.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.