Skocz do zawartości

termostat ze zmienna charakterystyką 735i po lifcie bład 140


mbbrzoza

Rekomendowane odpowiedzi

Czy wie ktoś może jaki opór ma być na pinach w termostacie?

Wyskakuje mi błąd 140 Output Termostat Map cooling i zastanawiam sie czy napewno jest temu winny termostat. Wolał bym sie upewnic czy jest sprawny pred zakupem nowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za podpowiedz. Tak sie składa, że wentylator klimy mam impulsowy i napewno jest uszkodzony bo mam w silniku także błąd 141 Out Engine fan i wentylator wcale sie nie załącza. Kupilem juz drugi działający i bede zmieniać w piątek to napisze czy błąd 140 zniknął razem za 141 ;)

 

swoją drogą dalej ponawiam pytanie jaki opór ma być na pinach sprawnego termostatu bo sprawdzalem juz 3 używane szt i na żadnym nie ma kompletnie nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za podpowiedz. Tak sie składa, że wentylator klimy mam impulsowy i napewno jest uszkodzony bo mam w silniku także błąd 141 Out Engine fan i wentylator wcale sie nie załącza. Kupilem juz drugi działający i bede zmieniać w piątek to napisze czy błąd 140 zniknął razem za 141 ;)

 

swoją drogą dalej ponawiam pytanie jaki opór ma być na pinach sprawnego termostatu bo sprawdzalem juz 3 używane szt i na żadnym nie ma kompletnie nic.

 

No to jest nas już trzech na jednym forum a moze i więcej tyle ze nie każdy może wiedzieć o występowaniu w jego aucie natrętnego błędu 140. Może coś wskóramy razem. Koniecznie napisz jak sie zachowuje po wymianie wentylatora. Narazie zostaw czujnik skoro i tak musisz wymienic wentylator. Potem będziemy wspólnie myśleć co i jak. Mi i koledze WojtekE_32 dosłownie brakuje już pomysłów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i temat sie rozjaśnił.

Zmieniłem wentylator, błąd wentylatora zniknął - wentylator sie załącza.

Błąd termostatu pozostał i zalacza sie na starcie. W informacjach o błedzie pojawia sie stan błedu przy uruchomieniu i w trakcie pracy silnika. Mam w obu pozycjach ze wysteluje cały czas:

Signal-/Path discontinuity current,

Signal-/Path discontinuity Initial,

 

Przemierzyłem omomierzem termostat w samochodzie i nie za zadnego oporu czyli discontinuity ;)

 

Wiec ewidentnie grzałka termostartu jest uwalona i jest to ewidentna przyczyna błędu w moim wypadku.

Sprawdzie czy jest jakis opór na Waszych termostatach. Sprawdziłem 3 inne używane termostaty i w żadnym nie było oporu na grzałce ;(

Grzałka prawie caly czas jest pod napięciem - zależnie od obciążenia silnika. Sam z siebie otwiera sie od 92 do 105 stopniach przy których jest pełne otwarcie (tak jest napisane na termostacie). Bez sterowania grzałka silnik cały czas ma 104-107 stopni po pelnym nagrzaniu.

Przy dzialajacej grzałce myślę ze temp bedzie oscylowała w trakcie jazdy na 95-100 stopniach a na postoju ok 105.

 

Jeśli po wymianie termostatu na nowy (taki co ma opór na grzałce) nie ma proprawy to:

W skrzynce z bezpiecznikami jest bezpiecznik odpowiadający za grzałke termostatu opisany jaki F1 w sekcji bezpieczników silnika czyli nie opisany na rozpisce skrzynki. Znajduje sie pod dodatkowa klapka juz po rozkreceniu skrzynki z bezpiecznikami.

http://www.brzoza.swidnik.net/xxx/G_030015.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

idę sprawdzać bezpiecznik i rezystancję. Jedyna różnica która występuje pomiędzy naszymi przypadkami jest taka, że u mnie po usunięciu błędu czasem jest dobrze (nie powraca) nawet przez cały dzień jazdy, odpalania i gaszenia silnika. A jak go naleci to usunę i po starcie odrazu wali błędem 140. Ci3ekawe jaka ta rezystancja grzałki powinna być przy sprawnej 100% grzałce.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bezpieczniki mam u siebie ok. Faktycznie są tam dodatkowe bezpieczniki 5X30A oraz trzy duże ukryte bezpieczniki bodajrze 40A (duża obudowa). Wylasowałem błąd 140 przejechałem się autem około 15 km po mieście. Jak wyruszałem to było zimne. Po jeżdzie i kilku odpaleniach i gaszeniach silnika błąd nie powrócił. Podejrzewam że maksymalnie do wieczora nie powróci. Odczytałem też temperaturę silnika i wynosi 105 stopni, ale błędu nie ma!. To są istne jaja z tym "map cooling" (140 kod błędu). Coraz częściej zaczynam wierzyć, że jednak to faktycznie wada oprogramowania w początkowych poliftowych modelach E38.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może błąd u Ciebie na charakter chwilowy - gdzieś coś przestaje kontaktowac, albo grzałka jest na wykonczeniu i nie pasuje mu opór albo potrafi "na dołku" przerwać obwód. U mnie błąd występuje na dzień dobry i wskazuje na przerwe w obwodzie. Błędu w sofcie bym nie podejzewał bo auto pewnie na poczatku było serwisowane w ASO, a tam zawsze wgrywają różne poprawki jeśli pojawia sie problem. Niemcy maja "fisia" na punkcie nowinek i poprawek.

Zamówiłem na jutro nowy termostat w ASO (330 zł) wymienie i zobacze.

Dam znać oczywiście jak tylko zmienie i sprawdze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe że masz rację ale kolega WojtekE_32 też ma tak samo jak ja. Z tego co pamiętam u niego tak jak u mnie błąd wyskakuje nie odrazu tylko po pewnym czasie, jak troszkę popracuje silnik. Czasem ma dobrze cały dzień a innym razem odrazu wali błędem 140. Możliwe że grzałka dokonuje żywota. Ok czekamy na info po zmianie. Oby było dobrze. Trzymam kciuki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienilem. Nie mam juz zadnych błędów. Zrobilem ok 150 km + troche czasu na odpowietrzanie i nie pojawil sie znowu. Wentylator chłodnicy załącza sie w różnych momentach, nie znalazlem prawidlowosci w jakich temperaturach sie uruchamia. Kreci sie raz szybciej, raz wolniej. Silnik ma caly czas 105 stopni i czasem spadnie na 102-103 stopnie. Pojezdzilem troche z inpą, ale nic ciekawego nie zaobserwowałem.

Reasumując błąd zniknął definitywenie. Wracając do Waszego przypadku zostaje sprawdzić przewody od skrzynki z bezpiecznikami to termostatu - a najlepiej profilaktycznie wymienić bo bedzie to najtańsza operacja.

Wracajac do mozliwosci błedu w module silnika - moje auto jest z 9/1998 czy dokładnie pierwszy miesiac po lifcie. Od daty produkcji mojego auta było 8 uaktualnien softu sterownika silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz INPĘ to zwróć uwagę czy wtedy jak wejdziesz w moduł klimatyzacji w opocji pokazującej pracę urządzeń lub też ich aktywacji, czy możesz z tego modułu aktywować wentylator lub czy uruchamia się wtedy gdy według modułu powinien pracować? No nie wiem jak z temperaturami, ale M62 ma normalną temperaturę pracy 110 i dopiero pod obciążeniem się schładza, ma duże rezerwy - zwróć uwagę jak duża jest różnica temperatury na powrocie (ponad 30 stopni).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzalem w klimatyzacji juz wczesniej - nie moge załączyć wentylatora z tamtej pozycji (mimo ze pokazuje ON).

Temperatura na wyjscu z chlodnicy wacha sie od 40-80 stopni. Wszystko co opisuje ma miejsce przy temp na dworze w granicach 15 stopni.

Przyznam ze nie widze kompletnie roznicy miedzy wczesniejszym stanem - czyli padniety wentylator i niesprawna grzalka termostatu, a teraźniejszym (wszystko sprawne) ;-) Moze jak zrobi sie naprawde ciepło to bedzie widoczna roznica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniłem termostat na nowy jakieś 10 miesięcy temu i błąd 140 mi nie zniknął. Ostatnio wymieniłem wentylator na nowy (w marcu) i po skasowaniu błędów błąd 140 się nie pojawił przez jakiś czas, aż wurzuciło mi trochę czynnika z klimy i sytuacja wróciła do stanu poprzedniego (wentylator nie był oryginalny ale nowy i na razie go zareklamowałem). Sprawdzałem bezpieczniki i wszystko tam ok, wygląda, że nik tam nawet nie zaglądał, a połączenia też wydają się ok.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienilem. Nie mam juz zadnych błędów. Zrobilem ok 150 km + troche czasu na odpowietrzanie i nie pojawil sie znowu. Wentylator chłodnicy załącza sie w różnych momentach, nie znalazlem prawidlowosci w jakich temperaturach sie uruchamia. Kreci sie raz szybciej, raz wolniej. Silnik ma caly czas 105 stopni i czasem spadnie na 102-103 stopnie. Pojezdzilem troche z inpą, ale nic ciekawego nie zaobserwowałem.

Reasumując błąd zniknął definitywenie. Wracając do Waszego przypadku zostaje sprawdzić przewody od skrzynki z bezpiecznikami to termostatu - a najlepiej profilaktycznie wymienić bo bedzie to najtańsza operacja.

Wracajac do mozliwosci błedu w module silnika - moje auto jest z 9/1998 czy dokładnie pierwszy miesiac po lifcie. Od daty produkcji mojego auta było 8 uaktualnien softu sterownika silnika.

 

No to widzę że nasze auta chyba zjerzdzały razem z jednej taśmy. Mam ten sam model (pierwsze wypusty po lifcie) rok i miech sie zgadza. U mnie też nie da sie aktywować wentylatora z pozycji testu w sterowniku klimatyzacji. Wentylator załącza się jak chce z różnymi prędkościami i na różny okres czasu. Nie włącza się tuż po załćzeniu klimatyzacji. Jak już pisałem bezpieczniki te ukryte też mam ok i instalacja wygląda na czystą bez jakich kolwiek śladów utlenienia i uszkodzeń. W aucie nie ma żadnych błędów w żadnym sterowniku oprócz tego tego jednego o strasznym numerze 140. Swoją drogą jestem ciekaw czy w moim egzemplaży kiedy kolwiek był instalowany nowszy soft. Jaki macie u siebie? Moze by od tego zacząć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moj sterownik silnika ma takie dane:

 

bmw part number: 1430943

coding index: 01

HW-Nr: 0F

supplier number: 0010213510

Production number: 000004543

date: 16.08.98

changing index: CA

software number: 1430973

officalnumber: 1430253

assembly number: 1320974

exthausvariant: CAT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Panowie,

 

Pytanie za 100pkt. Czy ktos moze kojarzy gdzie sa bezpieczniki tego termostatu w E39. Silnik to M62B44. DIS pokazal mi blad 139 Map Thermostat. Kolega, ktory ma E38 4.4 podpowiedzial mi, zeby najpierw sprawdzic bezpieczniki grzalki termostatu bo to najczestszy problem. Ale nie moge namierzyc tych bezpiecznikow.

 

Pozdr.,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W E38 bezpieczniki są pod pokrywą pod którą jest sterownik silnika oraz bezpieczniki czyli po prawej stronie przy kieliczu pod maską. W e39 prawdopodobnie znajdziesz je też w tamtym miejscu tyle że najpierw musisz zdjąć prawy filtr kbinowy a potem zdemontować plastik osłaniający. Osobięscie nie sądzę żeby to tam tkwiła przyczyna. U mnie też ten błąd występuje i walczę z nim około roku. Wymieniłem już wszystko co możliwe od termostatu począwszy. Błąd po skasowaniu nie powraca przez około 2 do 3 dni potem mam go znowu. Osikałem już to bo brak mi nerwów. Kilku innych kolegów z innych forów np z 7er też z tym walczzy niestety bez skutecznie. Sprawdz u Ciebie może to akurat bezpiecznik.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 1 rok później...
Czy ktoś zmierzył w końcu oporność tego termostatu ?

 

Koledzy, również proszę o zmierzenie rezystancji grzałki termostatu w silnikach M52 lub M54

Moduł do własnej konfiguracji świateł E39 sprzedam!



icon3.png BMW E36 316i M43

icon1.pngBMW E61 530D M57N

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.