Skocz do zawartości

problem z xenonani i parktronikiem e46 pilnie


michal_325d

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, e46 2001 mam problem bo podczas jazdy zaczynaja mi mrugac obydwa xenony dodam ze sa to oryginalne a nie jakies tam wstawiane xenony. Najczesciej po wlaczeniu samochodu bo po przejechaniu paru kilometrow to ustaje az do ponownego wlaczenia i wylaczenia samochodu. To zaczelo sie jakies czas temu ale mrugnely raz na jaks czas i to moze z 2 razy a teraz to tak potrafia nawet po 15 razy zgasnac i po sekundzie znowu sie zapalaja dodam ze obydwa swieca tak samo. Drugim problem jest parktronic wszytko dobrze dzialalo a teraz wogle sie nie wlacza i to tak nagle cos przestal chodzic Wgole nic nie pika po wlaczeniu wstecznego. spradzalem bezpiczniki i znalazem tam dwa jak dobrze pamietam nr. 24 tam sa dwie 5 i byly dobre. Jak by ktos mogl cos doradzic co moge zrobic zeby te usterki usunac to byl bym bardzo wdzieczny. Z gory wielkie dzieki za jakies info. pozdrawiam wszystkich posiadaczy beemek.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Ja pomoge z xenonem;) Mialem taki sam problem u siebie zarowno w BMW jak i w mercu, koncza Ci sie kolego najprawdopodobniej zaroweczki lub masz zasyfione styki palnika z kabelkiem ( w obu przypadkach jezdzenie z mryganiem skonczy sie uszkodzeniem przetwornic a to juz spory koszt bedzie), najlepiej zakupicx nowe zaroweczki polecam 6000k :norty: D2S ( od 90zl do 200zl za sztuke) powinno pomoc;)

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=66_0003&hg=66&fg=05

 

Jeśli nie słychać sygnału to może gong ( NR3) się wypią albo umarł...

Jakby był czujnik albo sterownik ( NR1) to, ( przy uszkodzonym czujniku- napewno, przy sterowniku- nie wiem ), po włączeniu miałbyś ciągły sygnał przez ok 5 sek. i cisza.

 

Spróbuj na zapłonie włączyć wsteczny i przykładaj ucho do czujników.

Jesli są dobre to powinny "strzelać" w ucho. Podobnie jak zimne ognie, tylko ciszej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podlacze sie pod temat:) Boggy - moze i mi cos podpowiesz. Moj czujnik w E46 w gruncie rzeczy dziala. Ale ma czasem dziwne jazdy - np. piszczy ciagle gdy z tylu nic nie ma, piszczy bez ladu i skladu gdy z tylu nic nie ma. Wystepuje to rzadko ale jednak. Nie wiem gdzie szukac rozwiazania. Aha - dzieje sie tak niezaleznie od pogody czy 'stanu czystosci' auta.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm???

tego jeszcze nie przerabiałem.

Jeśli sygnał nie trwa parę sekund i milknie, zaraz po wrzuceniu wstecznego to możliwe że jakaś wtyczka przy czujniku niestyka ?!

Często w środku zbiera się wilgoć i piach, jeśli ktoś nieumiejętnie założy wtyczkę.

 

Ale jak mnie pamięć nie myli, przy okazji podłonczenia się do GT1 serwisant wspomniał coś że czujniki można ustawiać w programie serwisowym.

Pytałem się go o to czy czujnik z innego modelu będzie pasował do mnie ( miałem uszkodzony ) i właśnie mówił że może być wtedy przekłamanie w odległości.

 

Piszesz : " mój czujnik działa..."

Muszą działać wszystkie cztery, jak jeden padnie to system nie zadziała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do xenonów to jak sprawdzić żeby nic nie uszkodzić te styki palnika. Dodam ze mam nie szczelne obydwie lampy czasami parują. A co do praktronika to nie majac kanalu dalo by rade zobaczyc używając podnośnika czy się nie wypiol itp. jak cos to jakiej firy kupowac te zarowki??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Boggy e36

Piszesz : " mój czujnik działa..."

Muszą działać wszystkie cztery, jak jeden padnie to system nie zadziała.

 

U mnie jeden nie działa a system nie padł. Ten uszkodzony poprostu milczy a reszta jest oki ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o xenon, to po prostu unikaj dotykania samego żarnika. Jesli we wszystkich e46 są takie same xenony, to potrzebujesz D2S, ja mam Osram i nie narzekam.

A parujące lampy to najczęściej efekt starych uszczelek, które lubią sparcieć i pięknie nasiąkają wodą. Sama para żarnika nie uszkodzi, chyba, że w lampie masz akwarium, w co wątpię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do parktronica to zauwazyelm tez ze nie wlaczaja sie swiatla wstecznego, chcialme sprawdzic czy czasem sie nie przelalily ale to chyba ne moziwe ze tak obie naraz bo pare dni temu jescze chodizly. tak na marginesie nie wime jak sie dostac to tych zarowek co sa w bagazniku czy trzeba sciagac ta tapicerke??. a xenony to popartrzylem na te kostki o troche je obczyscilem i prysonlem takim do kabli ale wygladaly jak nowe wiec raczej to nie wina tych kostek. Jak tka sie doklanie przyjzdalme to troche jeden xenon swieci troche bardziej na zolto. Teraz pytanie czy wymiec obydwa czy ta slabsza sztuke?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tapicerkę musisz ściągnąć, a przynajmniej odgiąć na tyle, żeby dostęp był. A żarniki najlepiej wymieniać parami. Założysz jeden nowy, będzie świecił mocniej niż stary i dalej będzie różnica. Żarniki mają zbliżoną żywotność, można zakładać, że drugi też niedługo padnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.