Skocz do zawartości

trzy cylindry w 1 w 2011 r?


gotronk

Rekomendowane odpowiedzi

jak w temacie , ponoć BMW ma zamiar montować w jedynkach silniczki 3 cylindrowe o pojemności 1.35 L :jawdrop: z mocą od 120 do 180 kucyków :dance: damn brzmi nieźle i pewnie spalanie będzie niższe :clap: tylko czekać a później wymieniać :o tylko zastanawiam się czy to będzie benzyna czy diesel ? może coś na wzór VW 1.4 TSI coś mi się wydaje że pójdzie to w tym kierunku...

 

btw ekologia i pseudo ekolodzy chyba dopinają swego i najbardziej czepiają się motoryzacji, szkoda mi ludzi typu z Augustowa gdzie nie mogą mieć bezpiecznej obwodnicy z powodu żabek i ptaszków... sick

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro BMW popełniło - zdaniem niektórych - "profanację" stosując silniki R4, to R3 jest tylko kolejnym krokiem na przód :)

 

Jeździłem przez parę lat autami z silnikiem w konfiguracji R3 produkcji grupy VW, zarówno benzyną (1.2 w Ibizie) jak i dieslem (1.4tdi w Polo) i w zasadzie poza świadomością że "czegoś brakuje" niczym nie różnią się od pełnowartościowych R4.

Kultura pracy tych silników przy zastosowaniu wałków wyrównoważających jest identyczna jak R4, a co do brzmienia, to bardzo wiele wnosi konfiguracja wydechu - Fabia 1.2 brzmi fatalnie, ale ten sam silnik w Ibizie łapał bardzo fajny ton przy wysokich obrotach.

 

1,35 i 180 KM czego to ludzie nie wymyślą :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też mi się wydaje że jest to dobra wiadomość,... jeździłem również vw polo 1.4 tdi i muszę powiedzieć że to autko z tym silnikiem szło jak burza, niech BMW się bierze za zredukowanie masy w jedynce i śmiało można tam 1.4 ładować w dieslu a 4 L/100 km będzie osiągalne :clap:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Pytania wokół BMW jest ten sam wątek :)

Niemniej podzielę się swoimi spostrzeżeniami - wydaje mi się, że jest dobra tendencja przy dosyć wysokich cenach benzyny - mamy tą samą radość z jazdy przy niższych kosztach eksploatacji. Zaś jeśli chodzi o osoby lubiące mocne silniki - przecież BMW nie zaprzestanie produkcji R6, V8 czy nawet V12...

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.