Skocz do zawartości

Wentylator ciagle dmucha na max-uszkodzony jez czy cos inne?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czesc

 

Mam od kilku tygodni problem z wentylacja - wiatrak ciagle dmucha mi na max obrotach niewazne czy na klimatroniku ustawie minimum (1 kreska) czy maximum i tak obroty dmuchawy sa zawsze maxymalne . Mozna go tylko calkiem wylaczyc z panelu klimatronika .

 

Co padlo ?

 

Czy to napewno jez ktorego podejrzewam , czy moze sam panel klimatronika ?

 

INPA nie pokazuje zadnych bledow modulu klimatyzacji .

 

Auto z konca 2000r.

 

pozdrawiam

dzieki

Piotrek

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano

Moim zdaniem wygląda na padnięty czujnik na dolnym wężu chłodnicy ( to on jest odpowiedzialny za włączanie wiatraka, jak się go ściągnie to właśnie wiatrak włącza się na max obroty) albo na moduł sterujący przy samym wiatraku.

 

A oto dane z eTecha dla bmw e46:

 

Czujnik temperatury chłodziwa to termistor. Niska temperatura powoduje duży opór, podczas gdy wysoka temperatura powoduje mały opór. Zespół sterowania wyznacza temperaturę kontrolując napięcie na czujniku.

 

Specyfikacja:

napięcie zasilania: 5 V (odłączone złącze)

opór: 2 000 - 3 000 omów / 20 °C

opór: 200 - 300 omów / 90 °C

 

Diagnostyka:

Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie.

Sprawdzić opór:

Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika.

Zmierzyć opór pomiędzy oboma wtykami czujnika. Porównać z podanym oporem.

Sprawdzić napięcie zasilania:

Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika.

Włączyć zapłon i kolejno mierzyć napięcie pomiędzy oboma końcówkami złącza i ujemną końcówką akumulatora. Jedna z wartości powinna być równa 5 V. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, następnie ECU.

Sprawdzić podłączenie do ECU:

Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącza z czujnika i ECU.

Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza napięcia zasilania i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.

Sprawdzić uziemienie:

Sprawdzić na schemacie czy podłączenie uziemienia zostało podłączone do uziemienia bezpośredniego czy do ECU. Jeśli jest ono podłączone bezpośrednio do uziemienia: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika i zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza uziemienia i ujemną końcówką akumulatora. Powinien być on < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie. W przypadku podłączenia do ECU: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika i ECU. Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza uziemienia i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien być on < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.

 

 

Oj, ale chyba u ciebie jest inaczej bo to się tyczy do e46 w benzynie, a z tego co mi się wydaję to chodzi o diesla....

Opublikowano

Witam gargi4482 mysle ze chyba piszesz nie na temat kolega pisze o nadmuchu w aucie a nie o wentylatorze od chlodnicy.

Piotres sprawdz jeza on jest odpowiedzialny zeby byly nizsze obroty nadmuchu

Pozdrawiam

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Zmienilem jeza i wszystko wrocilo do normy . Czyli standartowo winny byl jez.
Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.