Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Potrzebuję nowych letnich opon do pojazdu.

Jakie opony w rozmiarach 225/45/17 i 245/40/17 możecie polecić ?

nie za drogie, ale jednocześnie dobre :)

 

ile czasu można używać opon? po ilu latach należy je wymienić (jeśli sam bieżnik nie wskazuje jeszcze na wymianę) ?

Opublikowano

z oponami opinie zawsze będą subiektywne, nie każdy testował przecież wszystkie. Co dla jednego wyda się głośną oponą dla drugiego będzie ok, co dla jednego wyda się dobrą przyczepnością na mokrej nawierzchnii dla drugiego może być poniżej oczekiwań....

 

myślę, że warto zwrócić uwagę na testy przeprowadzone np. przez pisma motoryzacyjne (taka przewaga, że testują dużą liczbę tych opon więc napewno ich opinia jest bardziej konstruktywana.... jeśli nie są przekupieni naturalnie :norty: )

 

http://www.motoricus.pl/testy_opon/

Opublikowano

@razorjack:

Z tych dwóch co podałeś to zdecy dowanie Goodyear - bieżnik F1 GSD3 to pierwsza liga.

Jeżeli zależy ci na naprawdę dobrych właściwościoach to polecam jeszcze Pirelli P Zero Rosso, Vredestein Ultrac Sessanta i Bridgestone RE050.

A jeżeli chcesz nieco taniej to Hankooki: Ventus V12 lub Ventus S1 Evo.

 

A co do wymiany to nie ma określonego wieku opon, kiedy powinno się je zmieniać. Jeżeli nie są uszkodzone to śmiało możesz na nich jeździć kierując się wskaźnikami zużycia bieżnika.

Pamiętaj tylko, że minimum dopuszczalne przepisami to 1,5mm ale już głębokość poniżej 4mm zauważalnie pogarsza prowadzenie na mokrym.

Opublikowano
A ja Goodyear'y odradzam. Auto na nich strasznie pływa, szybko się ścierają. no chyba że znajdziesz jeszcze starą produkcję od francuzów, ale o takie już ciężko. Bo te nowe Made In Cina to porażka :duh:

BMW to jest to co lubię najbardziej! Freude am Fahren!

http://img.userbars.pl/120/23959.gif

http://img153.imageshack.us/img153/6728/aaad.jpg

Opublikowano

Że szybko się ścierają to zgoda, taki koszt przyczepności :)

 

Ale o pływaniu na F1 nie słyszałem. I z tego co mi wiadomo Eagle F1 nie są robione w Chinach.

  • Członkowie klubu
Opublikowano

ja mam ContiSportContact3 - bardzo dobrze trzyma

i nie była jakaś mega droga

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano
Razorjack zrezygnuj z tyłu z 255 szkoda mocy. Wygląda fajnie ale naprawdę te parę kucy pujdzie w asfalt. Gdybyś miał 330d to inna piosenka
Opublikowano

Skuteczność opon spada wraz z ich zużyciem (to wiadomo) skuteczność spada również z ich wiekiem. Mimo iz masz 7mm bieżnika (8mm ma nowa) a opona jest z 2005 roku skuteczność znacznie spada.

 

Gdzieś czytałem iż w Niemczech nie można mieć opon starszych niz 5 lat (moge się mylić) z tego powodu mnóstwo handlarzy oferujących używane opony np. na ALLEGRO kompletuje je z rożnych okresów produkcji nawet 2 lata różnicy), bardzo często nierównomiernie startych.

 

Pytanie jakie chcesz opony twarde czy miękkie??

 

jeśli miękkie to proponuje

Goodyear F1

Uniroyal Rainsport2

Michelin Premacy

Pirelli Pzero

 

jeśli twarde to

Bridgestone Potenza re050A (moim zdaniem najlepsze opony na rynku)

Conti sport contact3

Dunlop Sp Sport

 

z budżetowych polecam Firestony SZ90 nowa twarda opona (dużo wytrzymuje) :twisted:

przy twojej mocy nie bierz szerszych niż 225mm

GOLD CZEJJJN
Opublikowano
Że szybko się ścierają to zgoda, taki koszt przyczepności :)

 

Ale o pływaniu na F1 nie słyszałem. I z tego co mi wiadomo Eagle F1 nie są robione w Chinach.

yatzek,wiem ze siedzisz w temacie opon,czy to prawda ze te f1 gsd3 nie sa juz produkowane??,tylko trwa wyprzedaz zapasow? :doh:

Opublikowano
Skuteczność opon spada wraz z ich zużyciem (to wiadomo) skuteczność spada również z ich wiekiem. Mimo iz masz 7mm bieżnika (8mm ma nowa) a opona jest z 2005 roku skuteczność znacznie spada.
Znacznie? Jak znacznie? Na jakiej podstawie tak twierdzisz?

 

Gdzieś czytałem iż w Niemczech nie można mieć opon starszych niz 5 lat (moge się mylić)
No i właśnie się mylisz. Z tymi 5 latami to jest stanowisko ichniejszego Stowarzyszenia Serwisów Oponiarskich mówiące, że prawidłowo przechowywana opona nawet przez 5 lat może być uznana za pełnowartościową.

 

jeśli miękkie to proponuje

(...)

Pirelli Pzero

Pirelli P Zero jest TWARDA JAK CHOLERA! P Zero Rosso i P Zero Nero to zgoda, ale samo P Zero to bardzo twarde, performance'owe opony.

 

z budżetowych polecam Firestony SZ90 nowa twarda opona (dużo wytrzymuje) :twisted:
Tu pełna zgoda :)

 

przy twojej mocy nie bierz szerszych niż 225mm
A dlaczego?

 

czy to prawda ze te f1 gsd3 nie sa juz produkowane??,tylko trwa wyprzedaz zapasow?
Nie do końca. Cały czas jest produkowana, a stopniowo ograniczona jest paleta rozmiarów. Wszedł nowy bieżnik - F1 Asymmetric i stopniowo on przejmuje pałeczkę topowej oponyu Goodyeara.
Opublikowano
polecem też contisportcontact3

 

z tyłu powinienieś mieć 255/40 R17 a nie 245 - sprawdź na naklejce na słupku

 

dlaczego 255/40/17 a nie 245 ? z kalkulatora opon wychodzi że obie będą miały podobną średnicę (i obwód). tylko że im szersza, tym droższa i stawiająca większe opory?

 

w sumie wziąłbym i 225 na tył, ale felga jest chyba 8.5 i z przodu lekko opona się 'zwęża' na feldze, a z tyłu, przy 245 jest dokładnie takiej samej szerokości co felga.

Opublikowano
Znacznie? Jak znacznie? Na jakiej podstawie tak twierdzisz?

 

Uważam tak ponieważ proces starzenia się gumy jest nieuchronny i nawet najlepsze przechowywanie tego nie powstrzyma - guma starzejąc się traci swoje właściwości co wpływa chociażby drogę hamowania zwłaszcza na śliskich nawierzchniach - jest to moje subiektywne zdanie i oczywiście mogę się mylić

 

Pirelli P Zero jest TWARDA JAK CHOLERA! P Zero Rosso i P Zero Nero to zgoda, ale samo P Zero to bardzo twarde, performance'owe opony.

 

całkowicie się zgadzam, nie dopisałem "końcówek"

 

przy twojej mocy nie bierz szerszych niż 225mm
A dlaczego?

 

Ponieważ będzie odczuwalna strata mocy na szerokich kołach

GOLD CZEJJJN
Opublikowano
Ponieważ będzie odczuwalna strata mocy na szerokich kołach

Strata mocy? Przecież moc silnika pozostanie niezmieniona! Strata osiągów, zgoda, ale nie mocy. Zresztą akurat na dynamikę auta w normalnej codziennej jeździe moc ma bardzo niweielkie znaczenie. Moment obrotowy zgoda, ale nie moc. A momentu auto razorjacka ma pod dostatkiem więc osłabienia dynamiki wcale tak bardzo nie odczuje.

 

Szczególnie, że sama szerokość opony to tylko jeden z czynników które na to wpływają. Bardziej liczy się sam bieżnik opony i mieszanka z której jest wykonana.

Opublikowano
czy to prawda ze te f1 gsd3 nie sa juz produkowane??,tylko trwa wyprzedaz zapasow?
Nie do końca. Cały czas jest produkowana, a stopniowo ograniczona jest paleta rozmiarów. Wszedł nowy bieżnik - F1 Asymmetric i stopniowo on przejmuje pałeczkę topowej oponyu Goodyeara.

no to spoko,uspokoiles mnie.swoja droga to te gsd3 wcale nie scieraja sie tak szybko,ja juz sie zabieram 2 rok zeby przynajmniej dwie wymienic,a one wciaz trwaja :roll2: :mrgreen:

Opublikowano

Ja śmiało mogę polecić Micheliny Pilot Sport PS2 w rozmiarze 225/45 R17 mam takie do sprzedania gdyby ktoś był zainteresowany.. przejechałem na nich pół sezonu letniego 2008 roku, w 330d e46 sprawowały się świetnie na mokrym i na suchym. Bieżnik jak nowy nie skatowane, bez wad. Sprzedaję bo zostały mi po aucie, a w e90 mam run flaty.

 

Info na priv.

Opublikowano
No i właśnie się mylisz. Z tymi 5 latami to jest stanowisko ichniejszego Stowarzyszenia Serwisów Oponiarskich mówiące, że prawidłowo przechowywana opona nawet przez 5 lat może być uznana za pełnowartościową.

 

Nie do konca - od paru lat obowiazujacy jest wyrok sadu mowiacy, ze za nowe moga zostac opony przechowywane maksymalnie 2 lata...

 

Jeżeli zależy ci na naprawdę dobrych właściwościoach to polecam jeszcze Pirelli P Zero Rosso, Vredestein Ultrac Sessanta i Bridgestone RE050.

A jeżeli chcesz nieco taniej to Hankooki: Ventus V12 lub Ventus S1 Evo.

 

Pod wzgledem wlasciwosci jezdnych to S1Evo sa wg najnowszych testow gazetowych rewelacyjne (i moich wrazen rowniez). Bezposrednie porownanie z BS RE050A wypada dla tych ostatnich bardzo niekorzystnie... P Zero Rosso jest tez swietne, ale duzo drozsze. Z kolei V. Ultrac Sessanta to wg dostepnych mi wiadomosci sredniak za srednia cene.

pozdrowienia

Krzysztof

Opublikowano
Nie do konca - od paru lat obowiazujacy jest wyrok sadu mowiacy, ze za nowe moga zostac opony przechowywane maksymalnie 2 lata...
A tego nie wiedziałem. Masz na myśli oczywiście niemiecki wyrok? Możesz podać więcej szczegółów?

 

Pod wzgledem wlasciwosci jezdnych to S1Evo sa wg najnowszych testow gazetowych rewelacyjne (i moich wrazen rowniez). Bezposrednie porownanie z BS RE050A wypada dla tych ostatnich bardzo niekorzystnie... P Zero Rosso jest tez swietne, ale duzo drozsze. Z kolei V. Ultrac Sessanta to wg dostepnych mi wiadomosci sredniak za srednia cene.
I po raz kolejny potwierdza się jakość produktów Hankooka, który niestety przez wielu nadal kojarzony jest z Chińszczyzną. :duh:

A co do Vredestein Ultrac Sessanta to moje odczucia sa dokładnie przeciwne do tego co piszesz. W niczym nie ustępują Pirelli P Zero Rosso :D

Opublikowano
A tego nie wiedziałem. Masz na myśli oczywiście niemiecki wyrok? Możesz podać więcej szczegółów?

 

Tak, jednak miales racje Jacek. Moje info bylo troche przestarzale (tak bylo mniej wiecej 2-3 lata temu, kiedy sie jeszcze tym interesowalem).

Obecnie ogolnie akceptowane jest twierdzenie, ze jako "fabrycznie nowe" uwazane sa opony do 3 lat, a "nowe" (dziwne rozroznienie, ale chodzi o to, ze nie traca swoich wlasciwosci) do 5 lat, oczywiscie pod warunkiem wlasciwego przechowywania.

 

I po raz kolejny potwierdza się jakość produktów Hankooka, który niestety przez wielu nadal kojarzony jest z Chińszczyzną. :duh:

A co do Vredestein Ultrac Sessanta to moje odczucia sa dokładnie przeciwne do tego co piszesz. W niczym nie ustępują Pirelli P Zero Rosso :D

 

Tym lepiej. Ja jezdze sporo na N-ringu i pod wzgledem stabilnej przyczepnosci (odpornosci na nagrzewanie sie) i szybkosci osiaganej w zakretach S1Evo rozklada Bridgestone RE050A (nieRFT!) na lopatki. Przyklad: rozgrzane RE050 powoduja przy wejsciach w zakrety straszna podsterownosc, podczas gdy S1Evo daja swietna neutralnosc.

Moj osobisty ranking na Nürburgringu to

1. S1Evo

2. Conti SportContact (jeszcze wtedy 2)

3. RE050A

4. RE040 (po czterech okrazeniach przednie opony do wymiany - tragedia).

 

W dwoch testach powaznych gazet S1 Evo wyladowal na b. dobrym miejscu, np. tutaj

http://www.sportauto-online.de/testbericht/sommerreifentest-2009-zehn-18-zoll-reifen-der-groessen-225-40-und-255-35-im-vergleich-1190635.html

 

A tu byl nawet pierwszy:

http://www.autobild.de/artikel/reifentest-va-235-35---ha-295-30-r-19_878379.html

 

Przy okazji kolejny raz sie okazuje, ze holubione przez roznych "tjunerow" wynalazki Toyo sa do niczego (moze z wyjatkiem produktu "specjalnego" R888)

pozdrowienia

Krzysztof

Opublikowano
Obecnie ogolnie akceptowane jest twierdzenie, ze jako "fabrycznie nowe" uwazane sa opony do 3 lat, a "nowe" (dziwne rozroznienie, ale chodzi o to, ze nie traca swoich wlasciwosci) do 5 lat, oczywiscie pod warunkiem wlasciwego przechowywania.
Ogólnie akceptowane, ale może na dojrzalym, niemieckim, rynku. Spróbuj to powiedzieć u nas klientowi, który naczytał się "mądrości" na przeróżnych forach i żąda 30% upustu na opony mające niecałe 2 lata :duh:

 

Ja jezdze sporo na N-ringu
Zazdraszczam:)

 

Przy okazji kolejny raz sie okazuje, ze holubione przez roznych "tjunerow" wynalazki Toyo sa do niczego (moze z wyjatkiem produktu "specjalnego" R888)
Ależ oczywście, w branży mówi się dokładnie to samo. T1R które sądząc po bieżniku powinny być dobre na mokrym okazują się porażką. Zresztą nie bez powodu opon Toyo nie spotkasz w ŻADNYM teście :D. To typowe opony dla miłośników F&F, których umiejętności za kierownicą nie są wystarczające aby mogli ocenić jakość opony.
Opublikowano
Ogólnie akceptowane, ale może na dojrzalym, niemieckim, rynku. Spróbuj to powiedzieć u nas klientowi, który naczytał się "mądrości" na przeróżnych forach i żąda 30% upustu na opony mające niecałe 2 lata

 

Jasne. Ja mam tylko jeden maly problem - nie chodzi mi o wiek opon, ale o to, ze producenci robia rozne "faceliftingi" - ja mam np. 2 sztuki S1Evo 245/35/19 z 4 tygodnia 2008 i 2 sztuki 275/30/19 z 49 tygodnia 2008 - tyle, ze akurat czytalem, ze wdzies w polowie roku producent zmienil mieszanke czy cos tam zmodyfikowal. Wolalbym miec wszystkie opony z konca roku, ale nic nie moge zrobic... Zamowilem przez net i takie przyszly.

pozdrowienia

Krzysztof

Opublikowano

Kupiłem Toyo Proxes T1R 225/40/18. Kupiłem bo były tanie - 515 zł brutto. No i raczej następne opony to nie będą Toyo :)

 

Opona dość głośna, głośniejsza niż zimowa Fulda :).

Trzymanie na suchym, w miarę, ale ogólnie spory zawód. Na mokrym również bez rewelacji.

Na plus, to póki jeszcze nie trafiłem na sporą dziurę, to podoba mi się, że jest miękka i ładnie tłumi małe nierówności.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.