Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Ostatnio zmieniłem koła (całe koła były przekręcane - z felgami)

Opony nie są runflat (225/45/17 i 245/40/17, felgi chyba 17x8.5), przejechałem na nich kilka godzin (w trasie), aż tu po tych kilkuset kilometrach, już w mieście, zapaliła się kontrolka ciśnienia w kołach.

Wchodziłem w menu, ciśnienie opon - init (na włączonym silniku), ale nadal kontrolka się świeci.

ciśnienie w oponach sprawdziłem, z przodu ~2 bary, z tyłu ~2.2 bara.

 

Co jest nie tak? co się dzieje?

Opublikowano
Witam.

 

Ostatnio zmieniłem koła (całe koła były przekręcane - z felgami)

Opony nie są runflat (225/45/17 i 245/40/17, felgi chyba 17x8.5), przejechałem na nich kilka godzin (w trasie), aż tu po tych kilkuset kilometrach, już w mieście, zapaliła się kontrolka ciśnienia w kołach.

Wchodziłem w menu, ciśnienie opon - init (na włączonym silniku), ale nadal kontrolka się świeci.

ciśnienie w oponach sprawdziłem, z przodu ~2 bary, z tyłu ~2.2 bara.

 

Co jest nie tak? co się dzieje?

 

oprocz tego ze wejdziesz w menu to musisz dluzej przytrzymac przycisk komputera zeby ustawily sie nowe wartosci cisnienia

Opublikowano

czyli kilka sekund (5-10s) przytrzymać init ?

 

wiecie może jak komputer sprawdza ciśnienie opon?

(na jakiej zasadzie opiera się czujnik0

Opublikowano

chodzi o coś takiego?

 

Pośredni sposób pomiaru

 

System pośredni nie potrzebuje dodatkowych czujników ponieważ nie wykonuje pomiarów lecz wylicza je na podstawie impulsów otrzymanych od ESP i ABS. W tym systemie mierzy się obroty kół. Koło z mniejszym ciśnieniem powietrza w oponie ma mniejszy promień i kręci się szybciej co jest wykrywane dzięki czujnikom mierzącym obroty kół z systemu ABS. Dzięki temu można łatwo rozpoznać koła o zmniejszonym ciśnieniu i zgłosić to kierowcy. System ten wymaga jedynie dodatkowego oprogramowania wykorzystującego dane z układu ABS. Jest tani i efektywny ale nie podaje dokładnego ciśnienia w oponie.

http://pl.wikipedia.org/wiki/TPMS
Opublikowano
czyli kilka sekund (5-10s) przytrzymać init ?

 

wiecie może jak komputer sprawdza ciśnienie opon?

(na jakiej zasadzie opiera się czujnik0

 

ciezko powiedziec ile ale bedziesz wiedzial :) ikonka zacznie migac z tego co pamietam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po każdej zmianie ogumienia, a także po uzupełnianiu powietrza w kołach należy przeprowadzic inicjalizacje systemu. Spadek cisnienia rejestrowany jest na podstawie danych z systemu ESP który wykrywa róznice w predkościach obwodowych kół. Jeżeli spadnie cisnienie w kole automatycznie zmieni się jego rzeczywista srednica, a zatem i predkość obwodowa. Inicjalizację przeprowadzamy poprzez wybór z menu i rozpoczęcie jazdy. Po kilkuset metrach komputer sam zakonczy proces.
Opublikowano
A może ma tutaj duże znaczenie zły dobór ogumienia z tyłu(245/40)?

wydaje mi się że 245/40/17 to było standardowe ogumienie w którejś wersji.

w każdym razie, zainicjowałem, przytrzymałem kilka razy przycisk na Init i...już jest ok.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.